382. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 11:09
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:31 See muide ei toimi nii, et ostad doonoriks sõiduki, teed selle väärtuslikust tühjaks ja annad selle romusõidukina Kuusakoskisse.
Kuusakoski tahab saada komplektse auto, mitte paljast kere kandevosa. Kui seda pole, siis sa utiliseerimistõendit ei saa.
Jamajutt.
See komplektsuse nõue tuleb sellest et kuusakoski tahab ka teenida ja ei võta vastu autot, mis koosneb ainult plekist ja polstrist. Kui tahad doonorit viia, siis pead selle kõigest mittemetalsest tühjaks tegema - kütus, õli, klaasid, plastik, istmed, polster, kõik-kõik. Kui midagi külge jääb, läheb prahiprotsent lakke.
Võetakse pleki hinnaga, hinnakirjas seisis veel hiljaaegu sellise auto jaoks "teras3" real: kuiv sõiduk, puhastatud sõiduk. Viimase puhastatud jäänuse viisin sinna oktoobris. Peaks muidugi üle küsima, miks nad selle kirjelduse hinnakirjast välja rookisid...

Dokumendid peavad muidugi olemas olema ja vin-kood tuvastatav.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 11:25
Postitas logistik76
Fantoomid saab juulist arvelt maha. Seaduslikult ja tasuta. Kui muidugi opositsioon selle seaduse peale ka veiderdama ei hakka.
https://www.err.ee/1609266939/valitsus- ... tutamiseks

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 13:32
Postitas Kapten Trumm
Seda teed pidi saab maha ainult fantoomid- st mitte-eksisteerivad sõidukid. Kustutades arvelt sel teel garaazis oleva hobiauto projekti, siis seda hiljem arvel taastada ei saa. Mina väidan, et selle väidetava 200 000 "fantoomi" hulgas on päris korralik arv selliseid, mis on tegelikult hea tervise juures, sest ministeeriumiklounide jaoks on ainsaks kriteeriumiks ajutine arvelt kustutamine. Minu garaazis on selliseid mitu - ja sugugi mitte fantoomid. Ajutiselt kustutanud olen seepärast, et liikluskindlustuse fond ei käiks mind ahistamas.

Hobiautod valmivad alati kevadeks (millise aasta kevadeks, on iseasi) ja sestap võib mõni ka 10a arvelt maas olla - mis ei tähenda, et ta kunagi sõitma ei hakka.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 19:15
Postitas teeline35
AMvA kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:26
teeline35 kirjutas: 28 Veebr, 2024 23:20
Direktiiv ei ole mingi ülimuslik, otsekohalduv õigusakt, vaid pigem suunis liikmesriikide õigusloomele mingis valdkonnas.
Paraku Euroopa asjade komisjoni ametnikud seda niimoodi tõlgendavad ja kui seda ei täideta nende nägemust mööda tormavad Euroopa komisjoni kaebama ning järekordne väärteo menetlus algab!
Mõnda fakti sellise käitumise kohta?
Linkidega jään hätta, aga mingi aeg tagasi tuli ka poliitikutele nagu välk selgest taevast eesti võetud kliimakohustused, mis olid äärmuslikud ning idiootsed. üldsuse pahameele peale kehitasid Euroopa asjade komisjoni ametnikud õlgu. Nende allkirju dokumentidel pole. Poliitikud peavad ise vaatama millele alla kirjutavad. Järgmiseks "Estonian Air" ja "Air Baltic" Läti riik on "Air Balticusse " maksumaksja raha igat pidi kallanud ja pole mingit keelatud riigiabi probleemi, aga millegi pärast "Estonian Airi" suhtes vastav menetlus algatati ja edukalt! Vahepeal oli ka mitmeid väärteo menetlusi kus minu hinnangul noriti mingite eesti siseriiklike asjade kallal, mis normaal oludes ei jõuagi EL komisjoni huvipiirkonda. Ajakirjanduses avaldatu põhjal algatati menetlused eestist tulnud märgukirjade peale!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 19:31
Postitas AMvA
teeline35 kirjutas: 29 Veebr, 2024 19:15
AMvA kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:26
teeline35 kirjutas: 28 Veebr, 2024 23:20 Paraku Euroopa asjade komisjoni ametnikud seda niimoodi tõlgendavad ja kui seda ei täideta nende nägemust mööda tormavad Euroopa komisjoni kaebama ning järekordne väärteo menetlus algab!
Mõnda fakti sellise käitumise kohta?
Linkidega jään hätta, aga mingi aeg tagasi tuli ka poliitikutele nagu välk selgest taevast eesti võetud kliimakohustused, mis olid äärmuslikud ning idiootsed. üldsuse pahameele peale kehitasid Euroopa asjade komisjoni ametnikud õlgu. Nende allkirju dokumentidel pole. Poliitikud peavad ise vaatama millele alla kirjutavad. Järgmiseks "Estonian Air" ja "Air Baltic" Läti riik on "Air Balticusse " maksumaksja raha igat pidi kallanud ja pole mingit keelatud riigiabi probleemi, aga millegi pärast "Estonian Airi" suhtes vastav menetlus algatati ja edukalt! Vahepeal oli ka mitmeid väärteo menetlusi kus minu hinnangul noriti mingite eesti siseriiklike asjade kallal, mis normaal oludes ei jõuagi EL komisjoni huvipiirkonda. Ajakirjanduses avaldatu põhjal algatati menetlused eestist tulnud märgukirjade peale!
Need näited on mingi täiesti suvaline müra ja ei oma mingit puutumust sinu esitatud väitega ja sellele palutud näidetele.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Veebr, 2024 20:56
Postitas Sten1111
Kapten Trumm kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:31
Kui juppe maha müüa ei taha siis tõmba oma auto juppideks ja kere vii ära, saad registrist maha.
See muide ei toimi nii, et ostad doonoriks sõiduki, teed selle väärtuslikust tühjaks ja annad selle romusõidukina Kuusakoskisse.
Kuusakoski tahab saada komplektse auto, mitte paljast kere kandevosa. Kui seda pole, siis sa utiliseerimistõendit ei saa.
Umbes sama jutt on ka romulates, nad ei võta vanarauda vastu, auto peab olema enamvähem komplektne. Vastvat kohustust, et nad peavad hakkama vastu võtma kõike, alles hakatakse seadustama (sellest oli paar päeva tagasi AK-s juttu seoses automaksuga).

Niiet need teooriad ei pea paika.

Kuusakoski tingimused:https://www.kuusakoski.com/et/estonia/e ... /soidukid/
Ühesõnaga, tühjaks tehtud karkassi saad sa müüa mõistagi vanametallina, aga sellisel juhul sa utiliseerimistõendit sealt ei saa. Ja ilma selleta ei saa peale mai 2004 registritehingutega autot ka arvelt maha võtta. Ilma selle vastuvõtu kohustuseta on iga romula ja metalli kokkuost nagu monopol, et otsustan ise, mida ma suvatsen vastu võtta.

Kel on vaja doonorautot, tuleb seda edaspidi tuua välismaalt (siin arvele võtmata) või valida nende hulgast siin, mis pole arvel.
Toimib küll. Ise olin kõrval kuna mul oli konksuga auto. Mingi sodi % määrati aga see oli tühine, 3% äkki. Vin kood peab tuvastatav olema

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 01 Mär, 2024 18:09
Postitas vanahalb
Saab küll utiliseerimistõendi ja sellest on siin teemas ka varem juttu olnud.
Kui auto on ise tühjaks roogitud saab lihtsalt kehva hinna sest katalüsaator on ju läind. See maksab rohkem kui ülejäänud auto. Ekstreemsematel juhtudel on piisanud ka sellest kui relakaga väljalõigatud plekitükk VIN-koodiga on vastuvõtja lauale pandud.
Oluline on see konkreetne auto enam kunagi ellu ei ärkaks.

Ja meenutan ühtlasi et peal Kuusakoski on ka teisi utiliseerijaid alates romuplatsidest.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 01 Mär, 2024 18:50
Postitas moscito
Vanarauas öeldi minule, et vin numbriga peab olema kaasas paras kogus autot. Kas ühes tükis või mitmes ei oma tähtsust, visuaalselt peaks vin ja raud kokku sobima.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 9:48
Postitas Kapten Trumm
Praegu on autodel tekkinud uus äralagunemise moodus - mida on põhjustanud tootjate järjekordne katse 20 eurot kokku hoida. Nimelt on turule juba mitmeid aastaid toodetud autosid, mis kasutavad hammasrihma, kuid vaikimisi on see paigutatud lihtsalt keti asemele ja käib seega läbi karterist (õli) ja mõistagi rihma kulumissaadused satuvad ka õlisse.

Tulemuseks on õlisõelade ummistumine (mõnel autol on lisaks õlivõtjale ka õlisõel turbo õlitoitel) ja sellest johtuvad erinevad mootori kahjustused - enamasti sellest, et autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.

Piinlikul kombel on sellise lagunemise üks pioneere Honda (need uued 1,5 bensiinimootorid), aga ka ka VW, kes oma ikalduvad nukkvõlliketid asendas õli sees käiva hammasrihmaga :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:00
Postitas Benjy
Wet timing belt, tundub suht laialt kasutusel olema - https://www.ogsmechanics.com/wet-timing-belt/

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:03
Postitas Kapten Trumm
Kes hammasrihma on ise vahetama pidanud, kujutab ette kuipalju on nende tänapäevaste "long life" hammasrihmade puhul kummisodi seal hammasrihma "kojas", eriti palju on veel siis, kui esimene simmerling vähe lekib ja alumine rihmaratas veits õline olema kipub. Honda puhul pidi sodiga ummistuma mingi sõel, mis on turbo õlitoitele vahele pandud, mis tähendab turbo õlinälga ja selle rikkumist (sellest saadakse tavaliselt aru siis, kui turbiin enam ringi ei käi). Ja eks taolisi ummistusi soodustavad ka legendaarsed "long life" õlid ja "pikendatud õlivahetusvälbad".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:10
Postitas wolfgang
autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.
Vat see on mu meelest kõva jama küll. Mis kuradi kokkuhoid see ühe kellakese ära jätmine on? Samal ajal on teada hulgim juhuseid, kus see kell oleks võinud, teemat läbihammustavat inimest, mootori kokkujooksmisest säästa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:20
Postitas Kapten Trumm
Viimane tootmises olnud suurseeriaauto, millel oli õlisurve manomeeter armatuuris, oli Vaz-2106, mida venes toodeti kuskil 2010ndateni. Läänes oli vist W124 ja W201. Õlisurve kaob ootamatult harva, kuna tänapäeva mootorid eriti ei leki, kaob ikka vähehaaval ja kui tühikäigul õlikannu tuli juba põleb, on enamasti mootor puuduliku õlisurve/õlitusega juba mõnda aega töötanud ja kahju on tavaliselt sündinud.

Õlirõhu märgutuli hakkab tavaliselt põlema 0,4 bar juures, mis ei tähenda, et 1 bar pööretel piisav oleks (kuigi tuli ei põle). Kuna õli imeda on raskem kui pumbata, siis ködi täis õlisõel võib seda teha kõll.

Teine asi, mille eest tasub hoiatada, on liigse hermeetiku kasutamine mootori kokkupanekul. Näiteks karteripõhja paigaldusel. Liigne hermeetik pressitakse nii välja (sealt pühid lapiga ära) kui ka sissepoole. Kokkupuutel tulise õliga muutub tavaline silikoonhermeetik selliseks plastmassitaoliseks rabedaks olluseks, mille tükid on pärast õlivõtja sõelas ja imestad, miks hoole ja armastusega sõitnud mootor 100 tuhande järel taas õlikannu vilgutab. Võtad lahti ja selgub, et 2/3 õlivõtja sõelast on neid "plastitükke" täis - ja saalede lahtivõtmisel muidugi on näha, et pronks juba paistab. Ehk kogu värk on mõnda aega töötanud puuduliku õlitusega, aga sina ei teadnud sellest midagi (õlisurve kellaga oleks õigel ajal teada saanud).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:32
Postitas Benjy
õlirõhu saab ju tegelikult obd abil ecu seest kätte. võibolla tasuks obd lugeja ligi võtta ja aegajalt masina parameetreid kontrollida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Mär, 2024 11:41
Postitas Kapten Trumm
Benjy kirjutas: 05 Mär, 2024 11:32 õlirõhu saab ju tegelikult obd abil ecu seest kätte. võibolla tasuks obd lugeja ligi võtta ja aegajalt masina parameetreid kontrollida.
Selleks peab autol olema ka vastav andur, mitte ainult see märgutule oma (mis ühendub õlirõhu langusel alla 0,4 bar). Mul on BMW 3,5 rida 6 mootori peal mehhaaniline õlisurve kell, aga ka temperatuuri omad (nii vesi kui õli). Kui õues on 15 kraadi sooja, siis kulub mootori töötemperatuuri saavutamiseks umbes pool tundi normaalpööretel sõitu (kui õli ka lõpuks 90 kraadi on) ja õlisurvet on mõtet mõõta siis - ehk taoline mõõtmine on tegelikult aeganõudev, mitte lihtsalt panned skänneri külge.