386. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 14:55
Postitas Xender
OLAVI kirjutas: 06 Mär, 2024 21:36
Sopase ilmaga, kui tagurdamiskaamerat oleks tõesti vaja on minu autodel olnud see tavaliselt nii porine, et kasu sellisest lisast ei ole mingit.

Kui palju ja millisel viisil parandaks auto omadusi, kui sellele lisada Appcarplay või Androauto?

Äkki kasutajad jagaksid kogemusi, et millised hädavajalikud supervõimed need vidinad autole juurde annaksid?
Kasvõi nimekirjana?
Tegelikult pole tegemist just eriti vajaliku lisaga, mida ei asendaks hea mobiilhoidik. Paigaldasin naise autole nädalavahetuse projekti raames aastake tagasi.

Plussid

sissetulev kõne ei sega google mapsi või waze kasutamist.
muusikat näppida mugavam
Obd 2 andurist tulevatel asjadel pidevalt silma peal hoida mugav (trumm saab oma õlirõhku vaadata näiteks).
tagurdamiskaamera (sai paigutatud üsna kõrgele, seega pori pole üldiselt probleemiks).

Üleüldiselt näeb keskkonsool oluliselt kaasaegsem ka välja.

Ma ei mäleta, kas 120 või 130 eurot maksis terve see värk, seega selle raha eest tasus kindlasti ära, eriti veel, et naise jutt uuest autost kadus ka ära (kokkuhoid 30K), kus oleks tagurdamiskaamera.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 15:02
Postitas Kapten Trumm
Kordan veelkorra üle, et OBD2-st (või mis iganes diagnostikaliidesest) saab õlirõhku vaadata VAID siis, kui mootori küljes on õlirõhu andur. Enamasti on mootori küljes vaid õlirõhu märgutuld käivitav survelüliti. Kui õli rõhku mõõta suutvat andurit pole, siis ei näe sealt OBD-st midagi. Võibolla mõnel autol on olemas selline "kavalus", et õlirõhu andmeid toodetakse kaudselt (mootori pöörete järgi), aga õlirõhku see ei anna ikkagi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 15:20
Postitas Benjy
Uuemad õlipumbad on reguleeritava koormustsükliga, seega tagasisideahel vajab õlirõhu sensorit.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 15:30
Postitas Kapten Trumm
Nõuka 2103 kopikal selline andur oli, kuna armatuuris oli elektriline õlirõhu kell.
Selline viinapitsi mõõtu andur oli, mille sees oli potekas, mille kontakti liigutas membraaniga ühendatud varras, kell armatuuris reageeris pinge muutumisele.

Tänapäeval küllap on sellised asjad juba kontaktivabaks tehtud, sest ega selline potekas väga töökindel pole (kuigi tõsi, ma pole näinud ühtegi 03/06, millel see kell poleks töötanud. Vähemalt elektriliste aftermarket kellade andur on tublisti pisemaks muutunud :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 15:48
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2024 15:30 Nõuka 2103 kopikal selline andur oli, kuna armatuuris oli elektriline õlirõhu kell.
Selline viinapitsi mõõtu andur oli, mille sees oli potekas, mille kontakti liigutas membraaniga ühendatud varras, kell armatuuris reageeris pinge muutumisele.
Tänapäeval küllap on sellised asjad juba kontaktivabaks tehtud, sest ega selline potekas väga töökindel pole (kuigi tõsi, ma pole näinud ühtegi 03/06, millel see kell poleks töötanud. Vähemalt elektriliste aftermarket kellade andur on tublisti pisemaks muutunud :)
opg.jpg
Looda sa - pigem oli veneaegne väiksem. Pole seal siiani miskit elektroonilist, sama hea potekas sees :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 15:57
Postitas Kapten Trumm
Olen pisemat kohanud, sellist sõrmejämedust ehk. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 17:34
Postitas ahto42
Kapten Trumm kirjutas: 06 Mär, 2024 9:17
Mingitel fordidel on kellad eraldi õli temp, turbo rõhk ja õlisurve
Kas tegemist on äkki Focus STI-ga, millel jõuline 1,5 kolmepütine mootor ja sellest väänatud 147 kW?
Need mootorid on oma iselagunemisega kuulsad, mõni ei sõida isegi 100 tuhat täis.
Kuuldavasti 2018 1,5 diisel focuse osadel muldelitel on ka selline

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 17:39
Postitas ahto42
Xender kirjutas: 06 Mär, 2024 18:08 Muuseas, Apple carplay ja Android auto saab ilusti paigutada ka üsna vanadesse masinatesse. Hiinalased toodavad üsna paljudele mudelitele (ja üsna väheste eurorublade) eest integreeritavat elektroonikat selleks. Lisaks veel tagurdamiskaamera ja muude sarnaste võimalustega.
Kusjuures enda masinas on alates 2020ndast aastast android 2 din seade. Vahepeal aeglane, vahepeal teeb restarte, aga 170€ koos PNP kaablitega. Wifit saab telost hotspotist. tööle hakkab see ise kui telo autoga läbi BT ühendust saab. Telia kaudu sai pere ka saateid vaatatud. Saab nö ekraani poolitada, Oligi pool ekraani waze, pool eesti laul.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 23:16
Postitas maxi
Selline väike andur mōōdab ōlisurvet ja ōlitemperatuuri.
Selline väike andur mōōdab ōlisurvet ja ōlitemperatuuri.
Walter2 kirjutas: 07 Mär, 2024 15:48
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2024 15:30 Nõuka 2103 kopikal selline andur oli, kuna armatuuris oli elektriline õlirõhu kell.
Selline viinapitsi mõõtu andur oli, mille sees oli potekas, mille kontakti liigutas membraaniga ühendatud varras, kell armatuuris reageeris pinge muutumisele.
Tänapäeval küllap on sellised asjad juba kontaktivabaks tehtud, sest ega selline potekas väga töökindel pole (kuigi tõsi, ma pole näinud ühtegi 03/06, millel see kell poleks töötanud. Vähemalt elektriliste aftermarket kellade andur on tublisti pisemaks muutunud :)
opg.jpg
Looda sa - pigem oli veneaegne väiksem. Pole seal siiani miskit elektroonilist, sama hea potekas sees :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 23:22
Postitas kalju
mart2 kirjutas: 07 Mär, 2024 9:49
OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2024 0:29
manjabes kirjutas: 06 Mär, 2024 22:42 .
Kasutan autos pikematel sõitudel WAZE-i. Pole probleemi politsei hoiatustega, kuid aitab tähelepanu all hoida võimalikud takistused/häired liikluses
Tallinn - Pärnu ots, hilissügis, kell õhtul kümne paiku. Peale Märjamaad, WAZE ekraanile tuleb midagi, ühe silmaga proovin pimedas teed jälgida, teisega vaadata, mida ta seal hoiatab, meetrid jooksevad, objekt läheneb. Jõuan siis lugeda, takistus teel ja plaks, see mu masina alt läbi käiski. Peale mõnekümne-saja meetrist sõitu, kuulen, et all midagi lohiseb. See "takistus" oli poolenisti puruks rebinud käigukasti põhjakatte, mis tuli tervikuna alt ära väänata, kuna tagasi ei olnud seda enam võimalik paigaldada. Pärast garaazis uurides selgus, et see WAZE objekt oli mingisugune karvane elukas, kelle ilmselt keegi eelnevalt oli surnuks sõitnud, teine liikleja sellest WAZE teate teinud ja mina kui kolmas, sellele otsa panin.

Kas WAZE-ist oli antud juhul abi, pigem mitte. Poleks ma hakanud kööritama seda infotablood, oleksin tulede valgel kindlasti näinud seda objekti ja võimalusel teinud möödapõike. Antud juhul ma isegi ei märkanud, et teel midagi vedeleb.
Samas võõral teel sõites, teated, et löökaugud jne, on abiks, eelnevalt juba tead kiirust all hoida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 23:23
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2024 13:11 Kui mootoril on üksainus hammasrihm kogu gaasijaotuseks, siis sellist rihma kasutada pole minuarust võimalik, kuna nukkvõlli otsas olev rihmaratas on ju poole suurem ja käib poole aeglasemalt. Teoorias saaks sellist asja kasutada siis, kui selle abil tuua jõud plokikaande ja seal jagada need pöörded muudmoodi ära. Ühesõnaga, rihma alumine ja ülemine ratas ei tööta sünkroonis, mismoodi see erinev hambasamm võimalik oleks?
4-taktilise mootori väntvõll ja nukvõll(id) peavad käima väga täpselt sünkroonis, kusjuures nukvõll(id) pöörlevad väntvõllist 2x aeglasemalt.

Kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli rihmaratta hammaste arvuga on täpselt täisarv, siis klappide avamise ajal, kus on rihmale suurem koormus jõuavad väntvõllil alati samad hambad hambumisse.
See tähendab, et sellise mootori hammasrihmal alati tekkivad samad kohad, kus rihma pingsusele lisandub klappide avamise koormus ja need kohad tehakse erineva rihma hammaste vahega, arvestades hammasrihma venimist lisanduva koormusega.
Sellistel rihmadel on märgitud liikumise suund ja rihmarataste märgid, mis paigaldusel peavad rataste märkidega kokku minema.

Kui selline rihm suvalt peale visatakse, siis ei pruugi see pikalt vastupidada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Mär, 2024 23:40
Postitas OLAVI
kalju kirjutas: 07 Mär, 2024 23:22 ... Tallinn - Pärnu ots, hilissügis, kell õhtul kümne paiku. Peale Märjamaad, WAZE ekraanile tuleb midagi, ühe silmaga proovin pimedas teed jälgida, teisega vaadata, mida ta seal hoiatab, meetrid jooksevad, objekt läheneb. Jõuan siis lugeda, takistus teel ja plaks, see mu masina alt läbi käiski. ...
... Kas WAZE-ist oli antud juhul abi, pigem mitte. Poleks ma hakanud kööritama seda infotablood, oleksin tulede valgel kindlasti näinud seda objekti ja võimalusel teinud möödapõike. Antud juhul ma isegi ei märkanud, et teel midagi vedeleb.
Samas võõral teel sõites, teated, et löökaugud jne, on abiks, eelnevalt juba tead kiirust all hoida.
Antud juhul ei ole süüdi mitte programm vaid vaateväljast väljas oleva "keskkonsooli ekraani kõõritamine", mille lugemiseks peab silm harjuma erineva heleduse ja lähema silma fookuskaugusega.
Ei ole sa esimene ega jää viimaseks kes keskkonsoolis oleva ekraani vaatamise pärast on enda või võõra masina ära lõhkunud.

Ise olen valel hetkel tulnud telefonikõne pärast ühe võõra linna suurest pargist, mööda trammiteed, läbi sõitnud. Hea, et rööbaste ääred olid sillutatud aga rahvas peatuses vaatas vägagi imelikult.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Mär, 2024 9:07
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2024 23:23 4-taktilise mootori väntvõll ja nukvõll(id) peavad käima väga täpselt sünkroonis, kusjuures nukvõll(id) pöörlevad väntvõllist 2x aeglasemalt.
Kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli rihmaratta hammaste arvuga on täpselt täisarv, siis klappide avamise ajal, kus on rihmale suurem koormus jõuavad väntvõllil alati samad hambad hambumisse.
See tähendab, et sellise mootori hammasrihmal alati tekkivad samad kohad, kus rihma pingsusele lisandub klappide avamise koormus ja need kohad tehakse erineva rihma hammaste vahega, arvestades hammasrihma venimist lisanduva koormusega.
Sellistel rihmadel on märgitud liikumise suund ja rihmarataste märgid, mis paigaldusel peavad rataste märkidega kokku minema.
Kui selline rihm suvalt peale visatakse, siis ei pruugi see pikalt vastupidada.
Kuidas saab rihma hammaste sammu muutmisega rihma teatud kohtades kompenseerida sel hetkel rihmale langevat suuremat koormust? Saaks aru et need rihma kohad tehakse erineva paksusega kompenseerimaks võimalikku venimist aga kuidas teeb seda muudetud hamba samm? Mingi viide sellele teooriale oleks asjakohane.
Samas on hammasrihm kui üks kriitiline mootori detail alati üledimensioneeritud ning rihma võimalikust teor. venimisest tulenevat gaasijaotusfaaside muutust kompenseeritakse teiste meetoditega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Mär, 2024 9:43
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2024 23:23
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2024 13:11 Kui mootoril on üksainus hammasrihm kogu gaasijaotuseks, siis sellist rihma kasutada pole minuarust võimalik, kuna nukkvõlli otsas olev rihmaratas on ju poole suurem ja käib poole aeglasemalt. Teoorias saaks sellist asja kasutada siis, kui selle abil tuua jõud plokikaande ja seal jagada need pöörded muudmoodi ära. Ühesõnaga, rihma alumine ja ülemine ratas ei tööta sünkroonis, mismoodi see erinev hambasamm võimalik oleks?
4-taktilise mootori väntvõll ja nukvõll(id) peavad käima väga täpselt sünkroonis, kusjuures nukvõll(id) pöörlevad väntvõllist 2x aeglasemalt.

Kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli rihmaratta hammaste arvuga on täpselt täisarv, siis klappide avamise ajal, kus on rihmale suurem koormus jõuavad väntvõllil alati samad hambad hambumisse.
See tähendab, et sellise mootori hammasrihmal alati tekkivad samad kohad, kus rihma pingsusele lisandub klappide avamise koormus ja need kohad tehakse erineva rihma hammaste vahega, arvestades hammasrihma venimist lisanduva koormusega.
Sellistel rihmadel on märgitud liikumise suund ja rihmarataste märgid, mis paigaldusel peavad rataste märkidega kokku minema.

Kui selline rihm suvalt peale visatakse, siis ei pruugi see pikalt vastupidada.
Paluks viiteid konkreetsetele mootoritele, mis sellist hammasrihma kasutavad, muidu on see jutt sinu enda leiutatud umbluu (nagu enamus su juttu)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Mär, 2024 9:50
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: 08 Mär, 2024 9:07
OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2024 23:23 4-taktilise mootori väntvõll ja nukvõll(id) peavad käima väga täpselt sünkroonis, kusjuures nukvõll(id) pöörlevad väntvõllist 2x aeglasemalt.
Kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli rihmaratta hammaste arvuga on täpselt täisarv, siis klappide avamise ajal, kus on rihmale suurem koormus jõuavad väntvõllil alati samad hambad hambumisse.
See tähendab, et sellise mootori hammasrihmal alati tekkivad samad kohad, kus rihma pingsusele lisandub klappide avamise koormus ja need kohad tehakse erineva rihma hammaste vahega, arvestades hammasrihma venimist lisanduva koormusega.
Sellistel rihmadel on märgitud liikumise suund ja rihmarataste märgid, mis paigaldusel peavad rataste märkidega kokku minema.
Kui selline rihm suvalt peale visatakse, siis ei pruugi see pikalt vastupidada.
Kuidas saab rihma hammaste sammu muutmisega rihma teatud kohtades kompenseerida sel hetkel rihmale langevat suuremat koormust? Saaks aru et need rihma kohad tehakse erineva paksusega kompenseerimaks võimalikku venimist aga kuidas teeb seda muudetud hamba samm? Mingi viide sellele teooriale oleks asjakohane.
Samas on hammasrihm kui üks kriitiline mootori detail alati üledimensioneeritud ning rihma võimalikust teor. venimisest tulenevat gaasijaotusfaaside muutust kompenseeritakse teiste meetoditega.
Tegelikkuses jutt hammasrihma venimisest on jama. Hammasrihma konstruktsioonis kasutatakse mittevenivatest kiududest karkasse (süsinik, kevlar), mis ei veni. Ainus mis võib juhtuda on hammaste kulumine, mis võib veidi mõjutada ajastust.