Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Apr, 2024 10:16 .... Vähemalt paistab, et seda siduriosa sellele eraldi ei müü keegi. Mis ei tähenda, et seal sees mõni mõõdulaager pole. Tõenäoliselt on.
Autovaruosade hulgast ei maksa agregaadi detaili otsida, sest samal autole võib olla paigaldatud erinevaid agregaate.
Kompressori pealt leiad selle tootja ja tootekoodi ning varuosad leiad "kliimaseadmete varuosade" kataloogidest.
Tehas, mis toodab palju seadmeid ei kasuta ühele agregaadile "eritellimusel tehtud erilist" laagrit vaid laager on sama tervel tootesarjal.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

tuli kirjutas: 19 Apr, 2024 18:16 .... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 20 Apr, 2024 11:19
OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Soojus kuivatab vee ära!
E-autodel on tavaline, et klotsid on praktiliselt kulumata aga vahetada tuleb kogu ratta pidurivärk, sest need on läbi roostetanud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
tuli
Liige
Postitusi: 87
Liitunud: 09 Apr, 2013 11:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tuli »

No siit juba loeb mu algse postituse välja. Nii on.
OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14
tuli kirjutas: 19 Apr, 2024 18:16 .... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

klemm kirjutas: 19 Apr, 2024 20:41
paadikapten kirjutas: 18 Apr, 2024 16:08
Kapten Trumm kirjutas: 18 Apr, 2024 11:32 Meil tekkis mõlema lapsega probleem kohaltvõtuga, sest kodus kasutame selleks ühte korea pisiautot, millel pole kahemassilist. On tavaline "puu" sidur. Mootor ka väiksevõitu (1,2) ja sujuv kohaltvõtt vajab head jalgade koordinatsiooni ja auto tunnetust. Üks laps tahtis kangesti BMW-d proovida. Peale ühte sõitu rohkem ei tahtnud (see vajab veel täpsemat jalgade tööd).
Olen kah siit-sealt kuulnud, et korealased on äkiliste pedaalidega. Sidur "hammustab" peaaegu nagu mootorsael :)

Liising võib variant olla. Võibolla on tõesti etem panna stabiilselt iga kuu 300 eurot auto pidamise alla selle asemel, et olla hirmuga valmis suuremaks 1000-euroseks remondiks. Auto pidamine on niiehknaa kulukas.

Tere.
On pakkuda opel corsa 2008. bensu võtab ca 4 sajale ja tüv ausalt läbitud. Reg.Nr. 571BML
Hind kl. 1500.- a bensukuluga teed tasa.
53980192

Või opel astra 2007. 1,7 cdi. 530MKT tüv lõppeb kahe nädala pärast ja genekas ei lae. (aku täis ja sõidab ca 60km)
500.-

Jupid odavad ja tonniseid arveid ei tule kuidagi.
Pagan, ma ei julge küll nende punnidega sõita. Kui ma oma Volvo selle Corsaga ninad joonele panen, siis minu juhiste on seal kus Corsa tagaiste
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14
tuli kirjutas: 19 Apr, 2024 18:16 .... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Räägi palun kuidas seda automaatkasti õieti kasutada. Mul on tunne, et ma olen eluaeg seda valesti kasutanud.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
tuli
Liige
Postitusi: 87
Liitunud: 09 Apr, 2013 11:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tuli »

Nu see automaatkasti teema on eriti naljaks. Räägitakse klotside kulumisest automaatkastil, kui automaatkast ise on kuluartikkel, naljamehed :D
Some kirjutas: 20 Apr, 2024 18:42 Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:49
davidsoniharald kirjutas: 20 Apr, 2024 11:19
OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14

Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Soojus kuivatab vee ära!
E-autodel on tavaline, et klotsid on praktiliselt kulumata aga vahetada tuleb kogu ratta pidurivärk, sest need on läbi roostetanud.
Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas: 20 Apr, 2024 18:02
OLAVI kirjutas: 20 Apr, 2024 11:14 (Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)
Räägi palun kuidas seda automaatkasti õieti kasutada. Mul on tunne, et ma olen eluaeg seda valesti kasutanud.
Eelmise automaatkastiga Hiluxiga sõitsin, enne kui originaalklotsidega esindusse tagasi läks, 105000 km. Äkki kukkus õigesti välja see automaatkasti kasutamine :)
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

davidsoniharald kirjutas: 20 Apr, 2024 20:18 Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Sedan'd küll (enamasti). Aga soolalahuses toimuvad reaktsioonid jäävad kuival metallil ära. Kas suurem on kasu või kahju, peaks mõni õppin'd keemik ütlema.
Kremli troll.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

olevtoom kirjutas: 20 Apr, 2024 22:19
davidsoniharald kirjutas: 20 Apr, 2024 20:18 Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Sedan'd küll (enamasti). Aga soolalahuses toimuvad reaktsioonid jäävad kuival metallil ära. Kas suurem on kasu või kahju, peaks mõni õppin'd keemik ütlema.
Kas olete näpuga katsunud, et kui kuumad on oma auto pidurid linnasõidul ja maanteesõidul?
Kui vesi aurab ära, siis ei ole enam lahust vaid jääb kristalliline sool.
Muidugi võib süüdistada aku lähedusest tingitud elektrokeemilist korrosiooni aga samas võib lugeda ka e-auto omanike kurtmisi sotsmeedias.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas: 20 Apr, 2024 18:42 Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
DSG kastil on ka seadistatav, et kas jalga pedaalilt tõstes masin veereb vabalt või ühendatult mootoriga.
Sõltub muidugi masinast ja selle tarkvarast aga juhendi lugemine on ju rumalatele.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
tuli
Liige
Postitusi: 87
Liitunud: 09 Apr, 2013 11:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tuli »

Dsg kastiga see ümberseadistus vist sõidul ei käi? Ühesõnaga vahel on kasulik vabaltjooksu, vahel mootoriga pidurdada, manauaal parim ju. Ja olavi mainitet pidurite roostetamisest ikka tõsi, sest ise ka manuaaliga ökotan, peab ikka väga tihti roostet puhastama. Ei tihkagi remonti viia, see võtab kaua aega ja selle ma mainisin, et see võib kätte maksta.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline