Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

maksipoiss kirjutas: 18 Apr, 2024 20:24
Kui lumesadu,külm ja sula vahelduvad, siis on ju ilma soolamata tulemuseks jääkonarustest totaalselt "treppis" teed. Siis ju naeltest olulisem mingi Baja 1000 stiilis vedrustus :) .
Selle vasta aitab teehöövel. Mida ma olen Soomes alatihti läinud, ka linnatänavatel. Liikumiskiirus on tal väike aga lükkab tee asfaldini puhtaks. Suurema kiirusega liigub lumefrees mis samuti treppis tee siledaks teeb. Rääkimata sellest et ma pole (ei ole küll spetsiaalselt otsinud) Soomes kunagi näinud kummiteraga sahka. Täisraudsahkadega põletatakse nii et Helsinki -Turu kiirteel on sädemepilv taga. Nii saab teha sest asfalt on grandiitkillustiku, mitte lubjakiviga.
Eestis, kuskilt lugesin, on juba teehoolduse lepingutes nõue et tuleb kasutada kummiteraga sahka. Sellega ei saagi teed ilma soolata puhtaks.

Akf isakesele vastulausena - ma panen selle mõttega 1000 EUR ostetud autosse 2000 EUR remondiraha et saaks temaga enamvähem muretult 5 aastat sõita. Siis võib-olla jälle 2-3 tuhat. Mitte seda et 1000+2000 ja 5 aasta pärast üle kaalu.
Kui osta neid 300 EUR autosid (käib kaua käib) siis arvesta ka kõrvalkuludega. Omanikuvahetus on Eestis vist üle 60 EUR? Mingi kindlustustega keberneerimine. Kas joppab et saad täispaagiga või mitte. Kütuse kogus müügihetkel on sellistel autodel väga oluline tingimisvõimalus :)
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas: 18 Apr, 2024 20:50
Kui osta neid 300 EUR autosid (käib kaua käib) siis arvesta ka kõrvalkuludega. Omanikuvahetus on Eestis vist üle 60 EUR? Mingi kindlustustega keberneerimine. Kas joppab et saad täispaagiga või mitte. Kütuse kogus müügihetkel on sellistel autodel väga oluline tingimisvõimalus :)
Omanikuvahetus ark-is €61, e-teeninduses 48. Sundkindlustuse koef on omaniku/vastutava kasutaja põhine, autol loevad ainult kilovatid. Aga täispaagiga pole , tõsi küll, kordagi autot kätte saanud. Pigem hirmuga, et kas veab tanklani välja...:D
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Nii odava auto ostmine mille paagi täitmine või rehvivahetus tõstab kaks korda ostetud auto hinda, vajab endal vähemalt elementaarseid tehnilisi eelteadmisi või "teadmiste tuge" mõne tuttava poolt, sest ostetud teenused võivad vägagi kalliks osutuda.
Ja tasub vaadata/uurida/katsuda vähemalt 5 müüdavat autot, enne ostu.
Õppimiseks sobivad hästi Lasnamäe "odavamaauto" müügiplatsid.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

OLAVI kirjutas: 19 Apr, 2024 6:57 Nii odava auto ostmine mille paagi täitmine või rehvivahetus tõstab kaks korda ostetud auto hinda, vajab endal vähemalt elementaarseid tehnilisi eelteadmisi või "teadmiste tuge" mõne tuttava poolt, sest ostetud teenused võivad vägagi kalliks osutuda.
Ja tasub vaadata/uurida/katsuda vähemalt 5 müüdavat autot, enne ostu.
Õppimiseks sobivad hästi Lasnamäe "odavamaauto" müügiplatsid.
Lisan siia juurde, et sellise (minu poolt alla joonitud tegevuse) eneseharimise teel saadud teadmiste kogumina, saab tehnikast midagigi jagav inimene teada vähemalt seda "millist autot ta kunagi osta ei taha." Ka see on väga oluline nii eneseharimise teel, kui ka oma rahakoti säästmisel. Millalgi müüjana ütlesin ühele spetsiifilise auto osta soovijale, et "...sa ise ütled, et ei tea seda autot, ja sa ei taha kasutada odavat võimalust kodutööks ja ennast Eestis selle autoga kurssi viia, aga samas räägid, et lähed Saksa ostma? Aga Tartusse vaatama ei ole nõus tulema?" (Kusjuures pakkusin enne seda, et saame Mäos kokku).
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Peeter kirjutas: 19 Apr, 2024 7:07 ... Millalgi müüjana ütlesin ühele spetsiifilise auto osta soovijale, et "...sa ise ütled, et ei tea seda autot, ja sa ei taha kasutada odavat võimalust kodutööks ja ennast Eestis selle autoga kurssi viia, aga samas räägid, et lähed Saksa ostma? Aga Tartusse vaatama ei ole nõus tulema?" (Kusjuures pakkusin enne seda, et saame Mäos kokku).
"The Dunning–Kruger effect is defined as the tendency of people with low ability in a specific area to give overly positive assessments of this ability..."

Ammu tuntud tõsiasi! :lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Tahate head autot siis pakuks enda oma - Stinger GT, 370hj, punane nahksisu, ventileeritavad istmed, garantiid jäänud veel 3 aastat, roostetõrje, kahekihiline keraamiline kate. Miski 33 tuhande eest võin ära anda. Müügi põhjus - tahaks enne automaksu roheliseks (elektriliseks) muunduda. Kui ei õnnestu, pole ka lugu, Stinger on on tõsiselt mõnus sõita.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No see jutt ei kannata küll mingit kriitikat.
Millist esisilla lahendust sa selle Ferrari 458 Italia juures näed? Tahad öelda, et see on suur jeep?
Sa funktsionaalse kirjaoskuse kursusele minekut pole kaalunud?
Ma kirjutasin ju selges eesti keeles "topeltõõtshoobade ja talasillaga lahendus". Mis siin segaseks jääb?
On sellel Ferraril talasild taga või? :D

Ja lõppeks, millisel Lada hinna- ja suurusklassi autodel niiväga see topeltõõtsadega esisild ikka on?
Vajadus tatti pritsida on nii suur kohe, et pidurdab kainet mõtlemist?
Kergendamaks su otsinguid, sellisel alla 10 tuhande euro hinnklassi väikeautol on täna tüüpselt ees ühe õõtshoovaga McPherson ja taga enamasti väändtalaga talasild. Stiils VW Golf 2. Võibolla mõnel üksikul on ka sõltumatu tagasild, pole kõiki kontrollinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

parkija kirjutas: 18 Apr, 2024 19:01 Ma sõitsin oma Audi B4 td ga ühe jutiga 150 kilomeetrit , kuni 110 km/h on normaalne , 120 ne juures hakkavad tuule - ja mootorimüra tajutavaks muutuma , kui soovi on , saab sõita küll , kuid 55kW on ikka lahja möödasõitude jaoks .
1,9 TDI puhul ongi optimaalne kiirus 90-100, sealt edasi, näiteks Soome kiirteekiirustel, hakkab kütusekulu kiiresti kasvama ja 120 peal võib olla juba bensumootori tasemel. Mina sain B5-ga Tartu otsal tankimise järgi arvutades isegi 4.1 liitrit 100 km peale (auto käsiraamat lubas kusjuures 4,5).

Kiirteekiirustel sõitmiseks on sakslastel spetsiaalsed "kiirteediislid", mis püsivad optimaalses vahemikus suurematel kiirustel, VWA B5-l oli selleks 2,5 TDI, hiljem 3,0TDI.

Need kuni 2 liitrit diislid on seadistatud umbes selliselt, et kuskil 100-st kõrgemal kerkivad pöörded juba üle 2000 ja mootori kaotab oma senine, lausa imelise ökonoomsuse. Ei ole lähemalt uurinud, aga tõenäoliselt tuleb see turbo kuuma koja kitsusest, mis on tehtud selline, et üle 2000 hakkab see muutuma kasvavaks takistuseks ja mida kiiremini läheb, seda ebaökonoomsem on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei ole viimase 20aasta jooksul ostnud ühtegi autot üle €1000. Okei, MB V220 eest maksin 1500, pluss toomine. Sõiduautod enamuses vahemikus €400-600. Viimane ost oli veidi vähem kui kaks aastat tagasi Saksamaalt Mitsu Colt diisel, (sisuliselt MB Smart Forfour, ainult plekid ja raadio mitsu kirjadega) täpselt tuhat euri. Ca 40000 läbisõitu selle ajaga, ainuke püsikuluväline rahaeraldus olid tagaamordid ning üks päev kulus ahelsuitsetaja lõhna ja paari mõlgi välja saamiseks.
Võib karta, et enamikku taolised "ostud" ei rahulda, sest minu kogemuse põhjal võib taolisi eksperimente teha vaid siis, kui ise teemad hästi valdad ning mutrivõtmed peos püsivad.

2019 ostsin naisele sellise auto, mis käiks mul töökojas kanalil max 2 korda aastas (korraline õlivahetus ja enne ülevaatust) ja kus poleks vaja kulutada varuosadele eriti üle 100 euro aastas - selle kõige ma umbes ka sain, Korea väikeauto, Eestist ostetud, läbisõit 104 tuhat, 2013 aasta ja maksis peale suuremat tingimist 3600 eurot. Ülevaatustelt käib seni läbi veatult, AGA pole siiski remondivaba ja varuosad (ma parandan ise) on ikka rohkem kui loodetud 100 olnud. Vaatasin mitmeid autosid ja valisin selle kui parima pakkumise hetkel.

Konditsioneeri radikas, filter, jahutusventikas, tagaluuki nupp (elektriline), kondi survestamine ja täitmine. Nüüd avastasin, et kui kont väljas, siis krigiseb kergelt - ilmselt kondi siduri vabajooksulaager läbi minemas (kont sees ei krigise), eraldi vahetada ei saa, 250+ uus kompressor, kondi täitmised-värgid. Siit sealt tahaks ka värvimist juba (väiksed roostealged, kus värv on pihta saanud). Läbisõit on praegu umbes 124 tuhat.

Ei ole tasuta midagi, ka märksa kallimad autod ei sõida tasuta, kui soovida vähemalt rahuldavat korrasolekut.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Ma veidi kobiseks : 1,9 td ja 1,9 tdi vahe on tohutu , esimene on tuim mehhaaniline turbodiisel , teine juba "aju" poolt seatav / juhitav diiselmootor mille 81kW versioon omas muudetava geomeetriga turbokompressorit , mille ökonoomsusnäitajad on ideaalilähedased ja saavutatavad ilma kallite "eriõlideta" , parim säästupill , kui auto kere korras .
tuli
Liige
Postitusi: 87
Liitunud: 09 Apr, 2013 11:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tuli »

Mootorid on, mis tehtud pikemalt jääda. Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad pidriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
klemm
Liige
Postitusi: 188
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

paadikapten kirjutas: 18 Apr, 2024 16:08
Kapten Trumm kirjutas: 18 Apr, 2024 11:32 Meil tekkis mõlema lapsega probleem kohaltvõtuga, sest kodus kasutame selleks ühte korea pisiautot, millel pole kahemassilist. On tavaline "puu" sidur. Mootor ka väiksevõitu (1,2) ja sujuv kohaltvõtt vajab head jalgade koordinatsiooni ja auto tunnetust. Üks laps tahtis kangesti BMW-d proovida. Peale ühte sõitu rohkem ei tahtnud (see vajab veel täpsemat jalgade tööd).
Olen kah siit-sealt kuulnud, et korealased on äkiliste pedaalidega. Sidur "hammustab" peaaegu nagu mootorsael :)

Liising võib variant olla. Võibolla on tõesti etem panna stabiilselt iga kuu 300 eurot auto pidamise alla selle asemel, et olla hirmuga valmis suuremaks 1000-euroseks remondiks. Auto pidamine on niiehknaa kulukas.

Tere.
On pakkuda opel corsa 2008. bensu võtab ca 4 sajale ja tüv ausalt läbitud. Reg.Nr. 571BML
Hind kl. 1500.- a bensukuluga teed tasa.
53980192

Või opel astra 2007. 1,7 cdi. 530MKT tüv lõppeb kahe nädala pärast ja genekas ei lae. (aku täis ja sõidab ca 60km)
500.-

Jupid odavad ja tonniseid arveid ei tule kuidagi.
Kristo 53980192
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

OLAVI kirjutas: 19 Apr, 2024 6:57 Nii odava auto ostmine mille paagi täitmine või rehvivahetus tõstab kaks korda ostetud auto hinda, vajab endal vähemalt elementaarseid tehnilisi eelteadmisi või "teadmiste tuge" mõne tuttava poolt, sest ostetud teenused võivad vägagi kalliks osutuda.
Ja tasub vaadata/uurida/katsuda vähemalt 5 müüdavat autot, enne ostu.
Õppimiseks sobivad hästi Lasnamäe "odavamaauto" müügiplatsid.
Kapten Trumm kirjutas: 19 Apr, 2024 12:51 Võib karta, et enamikku taolised "ostud" ei rahulda, sest minu kogemuse põhjal võib taolisi eksperimente teha vaid siis, kui ise teemad hästi valdad ning mutrivõtmed peos püsivad.
Üldiselt olen nõus, et teemat jagamata ja kahe vasaku käe pöidla olemasolul ise ei riskiks sarnast eluviisi harrastada. Samas, ma tean naisteraffast, auto hingeelust ei jaga mütsigi, aga inimesi loeb ja enda väidete kohaselt on viimase kümne aasta jooksul ostnud ja müünud neli sõiduautot, viimase, viienda siis ostis paar nädalat tagasi. Ühestki üle €350 pole maksnud, kõik on ilusti paar-kolm aastat teeninud ning maha müüdud ka nii, et ostuhinnast vähem pole auto eest saanud. Mõne korra on ka minu juures käinud kiirkorras keevitusabi saamas ja mõned korrad teeninduses, aga ei midagi hullu ostuhinnaga võrreldes. Kas siis inimesel veab või oskab lihtsalt vajaliku info müüjalt välja pinnida, nii et mütsi silmini tõmmata ei lase.

Üldiselt, seoses autode küllusega ja sotsmeedia levikuga ei ole viimasel ajal heas seisus odavauto leidmine eriline probleem. 15 aastat tagasi tähendas vajaliku hinna-kvaliteedi suhtega neljarattalise leidmine hulka otsimist ja tutvusringkonna tüütamist, sest ega need magusamad asjad eriti auto24-ja ei kipu jõudma. Noh ja V220 leidmisele kulus lausa 3 kuud, enne kui üks õiges konditsioonis isend ebay oksjonilt õnnestus kätte saada. Aga ma tahtsin just täpselt seda mudelit ja neid eriti saada ei olnud.

Nuh ja tillist tõmmata võid saada nii tuhandese kui ka kümnetuhandese autoga, kui ikka ei vea... :mrgreen:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Apr, 2024 12:51 .. ilmselt kondi siduri vabajooksulaager läbi minemas (kont sees ei krigise), eraldi vahetada ei saa, 250+ uus kompressor..
OT aga kui tootja on tuntud kondikompressorite tootja ja tegu pole mingi imearetisega siis seni on õnnestunud leida selline laager isegi kui varuosaproge ei näita - küll jah vaja lahti lammutada ja veidi otsida, auto samal ajal seisab kahjuks. Viimane juhus oli et sain mõõtude järgi uue laagri 12 eur-ga. :shock:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No eks võtame maha ja siis paistab, kui siduri katted on ka viimase veerandi peal ja kompressor ise teeb keerates juba kulunud helisid, siis ilmselt pole mõtet selle laagriga jännata, kui aga viimane on korras, tasub ehk proovida. Vana kompressori eest saab mingit tagasiosturaha kah, kas mitte 70 eur äkki, aga summa ikkagi suur.

Seade ise on selline üsna pisike, võrreldes nt Euroopa autodel nähtuga. Vähemalt paistab, et seda siduriosa sellele eraldi ei müü keegi. Mis ei tähenda, et seal sees mõni mõõdulaager pole. Tõenäoliselt on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist