398. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 10:55
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Apr, 2024 10:16
.... Vähemalt paistab, et seda siduriosa sellele eraldi ei müü keegi. Mis ei tähenda, et seal sees mõni mõõdulaager pole. Tõenäoliselt on.
Autovaruosade hulgast ei maksa agregaadi detaili otsida, sest samal autole võib olla paigaldatud erinevaid agregaate.
Kompressori pealt leiad selle tootja ja tootekoodi ning varuosad leiad "kliimaseadmete varuosade" kataloogidest.
Tehas, mis toodab palju seadmeid ei kasuta ühele agregaadile "eritellimusel tehtud erilist" laagrit vaid laager on sama tervel tootesarjal.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 11:14
Postitas OLAVI
tuli kirjutas: ↑19 Apr, 2024 18:16
.... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 11:19
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest
piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 11:49
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:19
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest
piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Soojus kuivatab vee ära!
E-autodel on tavaline, et klotsid on praktiliselt kulumata aga vahetada tuleb kogu ratta pidurivärk, sest need on läbi roostetanud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 11:51
Postitas tuli
No siit juba loeb mu algse postituse välja. Nii on.
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
tuli kirjutas: ↑19 Apr, 2024 18:16
.... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 17:49
Postitas AMvA
klemm kirjutas: ↑19 Apr, 2024 20:41
paadikapten kirjutas: ↑18 Apr, 2024 16:08
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Apr, 2024 11:32
Meil tekkis mõlema lapsega probleem kohaltvõtuga, sest kodus kasutame selleks ühte korea pisiautot, millel pole kahemassilist. On tavaline "puu" sidur. Mootor ka väiksevõitu (1,2) ja sujuv kohaltvõtt vajab head jalgade koordinatsiooni ja auto tunnetust. Üks laps tahtis kangesti BMW-d proovida. Peale ühte sõitu rohkem ei tahtnud (see vajab veel täpsemat jalgade tööd).
Olen kah siit-sealt kuulnud, et korealased on äkiliste pedaalidega. Sidur "hammustab" peaaegu nagu mootorsael
Liising võib variant olla. Võibolla on tõesti etem panna stabiilselt iga kuu 300 eurot auto pidamise alla selle asemel, et olla hirmuga valmis suuremaks 1000-euroseks remondiks. Auto pidamine on niiehknaa kulukas.
Tere.
On pakkuda opel corsa 2008. bensu võtab ca 4 sajale ja tüv ausalt läbitud. Reg.Nr. 571BML
Hind kl. 1500.- a bensukuluga teed tasa.
53980192
Või opel astra 2007. 1,7 cdi. 530MKT tüv lõppeb kahe nädala pärast ja genekas ei lae. (aku täis ja sõidab ca 60km)
500.-
Jupid odavad ja tonniseid arveid ei tule kuidagi.
Pagan, ma ei julge küll nende punnidega sõita. Kui ma oma Volvo selle Corsaga ninad joonele panen, siis minu juhiste on seal kus Corsa tagaiste
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 18:02
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
tuli kirjutas: ↑19 Apr, 2024 18:16
.... Muud kuludetailid lugedes eelnevaid kommentaare, nagu oleks teatud masinad piduriklotsi kulumise eest kaitstud ja longlife pidurivedelik süsteemis. Jah võibolla mõni neist sõidukeist on käinud "selgetnägijate tuleproovi" võtetel ja saanud "õnnistuse"
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest piduriosad eluajal ei soojene.
Räägi palun kuidas seda automaatkasti õieti kasutada. Mul on tunne, et ma olen eluaeg seda valesti kasutanud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 18:42
Postitas Some
Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 19:20
Postitas tuli
Nu see automaatkasti teema on eriti naljaks. Räägitakse klotside kulumisest automaatkastil, kui automaatkast ise on kuluartikkel, naljamehed
Some kirjutas: ↑20 Apr, 2024 18:42
Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 20:18
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:49
davidsoniharald kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:19
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
Ka elektriautodel tavaliselt puudub piduriklotside kulu, sest need kasutavad regenereerivat pidurdust aga neil tekkib teine kuluartikkel, kus piduriosad roostetavad läbi, sest
piduriosad eluajal ei soojene.
Mismoodi kaitseb soojus korrosiooni eest?
Soojus kuivatab vee ära!
E-autodel on tavaline, et klotsid on praktiliselt kulumata aga vahetada tuleb kogu ratta pidurivärk, sest need on läbi roostetanud.
Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 21:43
Postitas maksipoiss
AMvA kirjutas: ↑20 Apr, 2024 18:02
OLAVI kirjutas: ↑20 Apr, 2024 11:14
(Käsikastiga) oskuslikult sõites saab juht kasutades mootoripidurdust, vähendada piduriklotside kulu mitmetes kordades, võrreldes automaatkasti ja oskamatu juhi poolt tekitatava klotsikuluga.
(Automaatkastiga on ka mootorpidurdus võimalik, kui osata kasti õieti kasutada.)
Räägi palun kuidas seda automaatkasti õieti kasutada. Mul on tunne, et ma olen eluaeg seda valesti kasutanud.
Eelmise automaatkastiga Hiluxiga sõitsin, enne kui originaalklotsidega esindusse tagasi läks, 105000 km. Äkki kukkus õigesti välja see automaatkasti kasutamine

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 20 Apr, 2024 22:19
Postitas olevtoom
davidsoniharald kirjutas: ↑20 Apr, 2024 20:18
Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Sedan'd küll (enamasti). Aga soolalahuses toimuvad reaktsioonid jäävad kuival metallil ära. Kas suurem on kasu või kahju, peaks mõni õppin'd keemik ütlema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 21 Apr, 2024 1:21
Postitas OLAVI
olevtoom kirjutas: ↑20 Apr, 2024 22:19
davidsoniharald kirjutas: ↑20 Apr, 2024 20:18
Ma olen skeptiline selle "soojad ja kuivad pidurid roostetavad vähem" suhtes. Soojus teatavasti kiirendab keemilisi protsesse.
Sedan'd küll (enamasti). Aga soolalahuses toimuvad reaktsioonid jäävad kuival metallil ära. Kas suurem on kasu või kahju, peaks mõni õppin'd keemik ütlema.
Kas olete näpuga katsunud, et kui kuumad on oma auto pidurid linnasõidul ja maanteesõidul?
Kui vesi aurab ära, siis ei ole enam lahust vaid jääb kristalliline sool.
Muidugi võib süüdistada aku lähedusest tingitud elektrokeemilist korrosiooni aga samas võib lugeda ka e-auto omanike kurtmisi sotsmeedias.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 21 Apr, 2024 1:25
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑20 Apr, 2024 18:42
Umm, mina saan ekraanilt seadistada, kas gaasi lahti lastes on vabajooks või mootorpidurdus... Tänapäeval vist suurem osa automaatkastidest elektrilised?
DSG kastil on ka seadistatav, et kas jalga pedaalilt tõstes masin veereb vabalt või ühendatult mootoriga.
Sõltub muidugi masinast ja selle tarkvarast aga juhendi lugemine on ju rumalatele.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 21 Apr, 2024 8:15
Postitas tuli
Dsg kastiga see ümberseadistus vist sõidul ei käi? Ühesõnaga vahel on kasulik vabaltjooksu, vahel mootoriga pidurdada, manauaal parim ju. Ja olavi mainitet pidurite roostetamisest ikka tõsi, sest ise ka manuaaliga ökotan, peab ikka väga tihti roostet puhastama. Ei tihkagi remonti viia, see võtab kaua aega ja selle ma mainisin, et see võib kätte maksta.