43. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 20 Dets, 2023 19:53
Postitas Fucs
Meil on kolm põhilist logistikavarianti sõja puhul Eesti varustamiseks mujalt Euroopast, mis suudaks arvestatavas koguses kaupa kiirelt liigutada.
Mereteed ja laevatransport, õhuteed ja õhutransport ning raudtee.
Viimane on kõige nõrgem ja kõige suuremate toimimisprobleemidega.
Mereväe ja Toetuse väejuhatuse spetsialistid vbl võtavad vaevaks valgustada, millised on ühe või teise nõrgad kohad ja kui vajalik meile on lisaks õhu- ja meretranspordile kiirelt toimiv raudteetransport läbi Suvalki.

RB ei ole militaartaristu, vaid ikkagi tsiviiltaristu (tegelikult kahese kasutusega taristu), mis võimaldab/parandab oluliselt ka militaarnänni logistikat. Selle militaarse kasuteguri saame ilma oma kaitse-eelarvet sellele kulutamata ja kuni 85% EU tsiviiltaristu ehitamise rahade eest.
Eks me ostaks selle raha eest muidugi pigem moona ja õhutõrjet, aga EU ei anna RB raha nende ostmiseks mitte :D
Samal ajal käivad ka muud (otseselt või kaudselt seotud) üldist logistikat parandavad tegevused TAPA (aga mitte ainult) suunal.
EstMilMob (projekt nr 101078924 — 21-EE-TM-EstMilMob — CEF-T-2021-MILMOB)
Samuti kahese kasutusega taristu.
https://www.kaitseministeerium.ee/et/uu ... e-projekti
https://www.ts.ee/aktiivsed-projektid/
Eesti Raudtee elektrifitseerimise projekt
https://www.transit.ee/eesti-raudtee-el ... igub-edasi

Kui lihtne või raske on vaenlasel raudteetransporti kahjustada või takistada oleneb sajast pisiasjast.
Kui kiiresti on võimalik vaenlase poolt katkestatud/sesima pandud raudteetransporti taastada oleneb kahjustuste olemusest ja suurusest.
Ühest vastust ei ole.


Hidden Tracks: Rail Baltica and the Suwałki Gap
https://ecamaastricht.org/blueandyellow ... suwaki-gap
European rail line caught up in geopolitics stemming from Ukraine war
https://www.trains.com/trn/news-reviews ... raine-war/

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 20 Dets, 2023 20:05
Postitas Qwerty226
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Õnneks saab raudteed kasutada kõigil kolmel välja toodud punktideks. Ega niisama Muugale välja ei ehitata Rail Balticat, soovitakse ikkagi Soomest kraami saada.
Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08Saarte vahet käivad laevad saavad ka dotatsiooni, kas peaks need ka kinni panema, sest ei tasu ära? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab.
Mulle millegipärast tundub, et saartele ei vii auto- ega raudteid, mistõttu see näide ei puutu asjasse.
Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 20 Dets, 2023 20:57
Postitas olevtoom
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:05
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08 Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Millegipärast on RB apologeetide seas vähemalt kaks esimest punkti teemavalikust välja jäänud.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?
Ka see võrdlus ei kõlba. Loomulikult ei meeldi mullegi kellegi teise hüvanguks makse maksta, kuid saarte näitel on tegu saarlastele teistega võrdsemate tingimuste loomisega. RB näitel on tegu tallinlastele kõige võrdsemate tingimuste loomisega, kui reisijateveost rääkida.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 20 Dets, 2023 21:13
Postitas Some
Paar tänast uudist ka teemasse:
Eesti seis, kopp lüüakse järgmisel aastal maasse:
https://www.err.ee/1609200862/salomets- ... ssi-ehitus

Läti seis - raha pole leitud aga siiski alustavad Riiast Leedu pole millegagi, Eesti ots tehakse kunagi hiljem.
https://www.err.ee/1609201144/latis-lah ... rdit-eurot

Huvitav, kui Eesti etapp peaks Lätist oluliselt varem valmima, kas siis hakkab rong algul käima Tallinna ja Pärnu vahet? Rongid ostab vist riikidevaheline ühisettevõte siis äkki hoopis variant, et alustavad Poola ja Leedu liinide opereerimist varem ja meie imetleme oma tühje terminalihooneid? Muidugi 2030a on piisavalt kaugel, nii et kõik saab veel venida ja kallimaks minna, ei üllatuks kui tuumaelektrijaam valmiks varem...

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 10:32
Postitas Qwerty226
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 20:57
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:05
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08 Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Millegipärast on RB apologeetide seas vähemalt kaks esimest punkti teemavalikust välja jäänud.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?
Ka see võrdlus ei kõlba. Loomulikult ei meeldi mullegi kellegi teise hüvanguks makse maksta, kuid saarte näitel on tegu saarlastele teistega võrdsemate tingimuste loomisega. RB näitel on tegu tallinlastele kõige võrdsemate tingimuste loomisega, kui reisijateveost rääkida.
Ükski apologeet ei räägi reisijate veost? Tundub, et see pigem kõige suurem põhjus, miks inimesed RB-d toetavad.
Ja miks see võrdlus ei kõlba? Kui riik maksab iga Saaremaa elaniku kohta 667€ aastas dotasiooni siis see on okei, aga kui riik maksab iga Tallinna elaniku kohta sama palju dotasiooni, siis see on räige ebavõrdsus. (Muidu kõige rohkem "võrdsemaks" muutub Pärnu inimestele olukord. 40 min Tallinna ja 1h Riiga, nagu väga ideaalne asukoht.) Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 18:42
Postitas olevtoom
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 10:32 ... Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
Ahaa. Et tegelikult ka hakkab see 250 km/h tegev helesinine vagun kõigis neis peatuma? Mis tema keskmine kiirus siis tuleb?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 19:06
Postitas Dr.Sci
olevtoom kirjutas: 21 Dets, 2023 18:42
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 10:32 ... Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
Ahaa. Et tegelikult ka hakkab see 250 km/h tegev helesinine vagun kõigis neis peatuma? Mis tema keskmine kiirus siis tuleb?
Ma loodan et akf Qwerty226 kommentaar oli iroonia. Seda enam et Häädemeestest Pärnusse saaks ju praktiliselt momentaalselt, ainult et - xkümmend minutit jalutad jaama - RB nimeline teleport toob kohale 5 minutiga - ja siis kulutad veel kümneid minuteid ühistranspordi ootamiseks ja kesklinna sõitmiseks selmet 33 min ( :google: ) autoga kohe kohale sõita. Ja ajagraafik tuleks sobitada rongi järgi. Toimima hakkaks see ehk siis kui automaks teha nii suur et teivasjaamade lähedased elanikud peavad autost loobuma ja vahetavad selle hobuse vastu.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 19:33
Postitas Qwerty226
Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 19:50
Postitas Dr.Sci
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 20:06
Postitas ahto42
Meenub miskipärast Simpsonite "Monorail osa"

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 20:14
Postitas Qwerty226
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 20:44
Postitas Dr.Sci
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 20:14
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
See infrastruktuur (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO)) hõlmab kolme riiki - ja väide on muus osas ebatäpne - või väidad et veerem mida soetatakse ongi 26+16 koosseisu? + reservid... Ehk mitu rongi reaalselt ostetakse reisiveo teenindamiseks? Ja kas kaubarongid sellel liinil hakkavad sõitma elektritoitel? Ma pole veel ühtegi sellist vedurit näinud...

Muidugi - suurushullustusel pole piire. Ka tühjade taskutega poliitik Piibeleht suutis insener Sanderil munad korraliku eeltööga pihku võtta. Ja edasi spontaalselt tekkinud idufirma suutis õhku müüa sellises koguses, et kapitali hulka kaasati investoritelt pool kuningriiki ja printsessi käsi (siirad vabandused kui mu kunagine kirjanduse õpetaja seda loeb ja pahaks paneb - pigem loeti mu jutud klassi ees ette)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 21:05
Postitas Qwerty226
Ma ei väida midagi, ma tsiteerisin.
https://www.rbestonia.ee/valminud-on-ra ... slahendus/

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 21:35
Postitas Runkel
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 20:44 (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO))
Vastupidi, mu meelest õnnestunud sõnaus. Tari, tarind, taristu. Võõrlaenule on igatahes tugev konkurent tekkinud, sellest kõneleb taristu kasutussagedus.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 21 Dets, 2023 22:02
Postitas Kilo Tango
Runkel kirjutas: 21 Dets, 2023 21:35
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 20:44 (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO))
Vastupidi, mu meelest õnnestunud sõnaus. Tari, tarind, taristu. Võõrlaenule on igatahes tugev konkurent tekkinud, sellest kõneleb taristu kasutussagedus.
Igati nõus. Taristu on viimase aja keeleuuendustest julgelt üks paremaid. Eriti seetõttu, et lähtub juba olemasolevast tüvest ning üldisest keele loogikast.