Näib et Ural läks Jamzide peale 90ndate alguses, kui Kamazi mootoritehas maha põles. Ju ei jagunud mootoreid endalegi ning tuli "ajutiselt" Jamzi peale üle minna.vanahalb kirjutas: ↑28 Juul, 2024 10:31 Kui Venemaal on tootmisvõimekus täiesti kokku kukkunud siis võib-olla täna tulevad Ukraina rinde Uralid tõepoolest Jamz -236 mootoritega liinilt välja![]()
Aga muidu - Ural ei ole mitte Zil 131 analoog vaid Zilist palju suurem auto. Kui neid tootma hakati siis kas polnudki N-Liidus mingit alternatiivi Jamz mootoritele mida Maz ja Kraz kasutasid. Või pandi Uralidele bernsiinimootor mingitel teistel kaalutlustel. Enamus Urale läks sõjaväele ja kõigepealt katsetati ju igasugustes tingimustes ja diisel on polaarjoone taga selline nagu ta on.
Krt seda teab mis põhjusel aga algselt oli Ural bensiinimootoriga Ural 375. Silma järgi vaadates saab aru kitsaste ribidega radiaatorivõrest. Seesama suuremaks puuritud Zili mootor oli ka Laz liinibussidel ja veel võib-olla kuskil.
/---/
Bensukas vast oli algul seepärast et Ural oli nagunii Zili filiaal ning diislit polnud neil endilgi. Vanade katsevideote järgi näib et suuresti olid nad mõeldud poolhaaget vedama. Tollal (väljatöötamise ajal) polnud veel Zil131'te ning ju olid nood veokad mõeldud Zil157 asemel rakette vedama.