49. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 9:32
Postitas Health
Kriku kirjutas: 21 Jaan, 2024 11:03Põlevkivienergeetikat ei loodud vaba turumajanduse tingimustes.
Energeetikat üldiselt ei ole loodud vaba turumajanduse tingimustes, kuna ta on olnud ajalooliselt pigem teenus, võimaldaja, kui toode omaette mis ilmtingimata raha peab teenima.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:12
Postitas Peeter
Health kirjutas: 22 Jaan, 2024 9:32
Kriku kirjutas: 21 Jaan, 2024 11:03Põlevkivienergeetikat ei loodud vaba turumajanduse tingimustes.
Energeetikat üldiselt ei ole loodud vaba turumajanduse tingimustes, kuna ta on olnud ajalooliselt pigem teenus, võimaldaja, kui toode omaette mis ilmtingimata raha peab teenima.
Päris paljusid riiklikel või kohalike omavalitsuste tasemetel asju pole loodud vaba turumajanduse tingimustes. Ka mitte ainult küla tasemelgi. Meilgi siin riigis on küllalt asju, mis oleksid siiamaani tegemata, kui oleks jäädud lootma vaba turumajanduse tingimustes toimetamistele.
Kui riik otsustab, siis nii on. Ja võidki oma vaba turu ära unustada. Punkt.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:16
Postitas Kriku
Mistõttu ongi sellised targutused nagu akf OLAVI viimases postituses pidetud.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:23
Postitas Health
Peeter kirjutas: 22 Jaan, 2024 10:12Kui riik otsustab, siis nii on. Ja võidki oma vaba turu ära unustada. Punkt.
Eks küsimus siin suuresti ongi, mille kohta ja mismoodi riik otsustab, aga pole mõtet poliitikaks asja kätte ajada. Niigi saab selle kohta teemaarendusi kuulata tööalaselt piisavalt.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:28
Postitas Marvin
Health kirjutas: 22 Jaan, 2024 10:23
Peeter kirjutas: 22 Jaan, 2024 10:12Kui riik otsustab, siis nii on. Ja võidki oma vaba turu ära unustada. Punkt.
Eks küsimus siin suuresti ongi, mille kohta ja mismoodi riik otsustab, aga pole mõtet poliitikaks asja kätte ajada. Niigi saab selle kohta teemaarendusi kuulata tööalaselt piisavalt.
Otsustega on see lugu, et energeetika puhul peavad need mitte ainult poliitilise peajoone, vaid ka füüsika ja matemaatikaga kooskõlas olema. Ajalugu näitab, et poliitika ei saa ka kõige jõulisema juhtimise juures loodusseaduste vastu.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:32
Postitas Kriku
Marvin kirjutas: 22 Jaan, 2024 10:28Otsustega on see lugu, et energeetika puhul peavad need mitte ainult poliitilise peajoone, vaid ka füüsika ja matemaatikaga kooskõlas olema.
Jätke nüüd oma ebaküpsed kalambuurid, seltsimees.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2024 10:33
Postitas Health
Marvin kirjutas: 22 Jaan, 2024 10:28Otsustega on see lugu, et energeetika puhul peavad need mitte ainult poliitilise peajoone, vaid ka füüsika ja matemaatikaga kooskõlas olema. Ajalugu näitab, et poliitika ei saa ka kõige jõulisema juhtimise juures loodusseaduste vastu.
Süsteemi järjepidevuse perspektiivist olen täiesti nõus. Lühiajaliselt ja laostust tekitavalt saavad poliitilised otsused ka loodusele vastu. Ise asi kuidas nende tegevust hindavad need. kes süsteemi pärast parandama peavad hakkama.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 08 Veebr, 2024 12:04
Postitas LupusII
Raudtee peab valmis olema 2030 st. Peab toimuma kauba ja reisijate vedu! Vastasel juhul pühkige suu puhtaks 85% toetusest? Tehtav?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 08 Veebr, 2024 20:50
Postitas maksipoiss
LupusII kirjutas: 08 Veebr, 2024 12:04 Raudtee peab valmis olema 2030 st. Peab toimuma kauba ja reisijate vedu! Vastasel juhul pühkige suu puhtaks 85% toetusest? Tehtav?
Kui nad keskenduks raudtee ehitamisele, mitte nendele üüber jaamahoonetele, siis ehk olekski :dont_know:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 09 Veebr, 2024 22:14
Postitas Musashi
Puudub ju kindel edasine rahastus.

Postimees 17.01.2024. "Rail Baltic vajab hiiglasliku rahaaugu täitmiseks erilahendust"
Kliimaministeeriumi kantsler Keit Kasemets: "Kuna summad küündivad miljarditesse eurodesse, ei suuda Balti riigid seda omast taskust kindlasti katta. Ilmselt tuleb võtta laenu."

Ehk siis esialgsest kõvast promost - et projekt on kasumlik - oleme jõudnud faasi, kus ka selle eestvedajad on tunnistanud, et on kahjumlik.
Ja kahjumliku projekti ehitamiseks laenu võtta...mnjah. Siinkohal saab mõistus otsa.

2019. aasta audit: "Rail Balticu raudtee rajamise rahastamine kuni selle valmimiseni on läbi mõtlemata." Allikas: https://www.riigikontroll.ee/Suhtedaval ... fault.aspx

Huvitav oleks näha selle käimasoleva auditi tulemusi. https://www.riigikontroll.ee/Auditeerit ... fault.aspx

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 10 Veebr, 2024 12:32
Postitas Aspelund
Riias hakatakse ehitama Rail Balticu jaoks uut silda üle Daugava.

https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56333 ... 0-mln-evro

Üha rohkem tundub, et RB lõpp-punktiks siinkandis saabki Riia.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 10 Veebr, 2024 12:47
Postitas Poti soldat
Aspelund kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:32 Riias hakatakse ehitama Rail Balticu jaoks uut silda üle Daugava.

https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56333 ... 0-mln-evro

Üha rohkem tundub, et RB lõpp-punktiks siinkandis saabki Riia.
Kui lõpp-punktiks saaks Riia siis poleks silda vaja.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 10 Veebr, 2024 22:48
Postitas Peeter
Poti soldat kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:47
Aspelund kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:32 Riias hakatakse ehitama Rail Balticu jaoks uut silda üle Daugava.

https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56333 ... 0-mln-evro

Üha rohkem tundub, et RB lõpp-punktiks siinkandis saabki Riia.
Kui lõpp-punktiks saaks Riia siis poleks silda vaja.
Veel üks ebameeldiv infokild sellel teemal: just trehvas ette demovideo, kus märgiti et Leedus toimub E67/A5 maantee Leedu poolel asuv ehitus sellises tempos, et aastaks 2025 saab vähemalt 2+2 teed mööda sõita Kaunasest kasvõi Gibraltarini. Aastaks 2030 jõuaks 2+2 tee Leedu-Läti piirini. Siia selgituseks, et see meie poolt kunagi naeruvääristatud märksõna "Poola teed" on niipalju muutunud, et korralik 2+2 tee Leedu-Poola piirist kuni Varssavi-Bialistoki 2+2 teele Ostrow Mazowiecki juurde on suures osas juba praegu valmis ja lõplikult valmib siis samaks ajaks. Lõpuks on veel nii, et see E67 jõuabki uhkes joones ainult Kaunaseni ja ülejäänud tee jääb nagu kitserada venima kuniks keegi midagi kuskil valmis ehitab. E67 on muideks Helsingi-Praha maantee (läbi Tallinna, Riia, Panevežise, Kaunase, Varssavi, Wroclavi).

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 13 Veebr, 2024 9:12
Postitas AMvA
Poti soldat kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:47
Aspelund kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:32 Riias hakatakse ehitama Rail Balticu jaoks uut silda üle Daugava.

https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56333 ... 0-mln-evro

Üha rohkem tundub, et RB lõpp-punktiks siinkandis saabki Riia.
Kui lõpp-punktiks saaks Riia siis poleks silda vaja.
No kui mitte Riia, siis Riia lennujaam, mis asub teisel pool Daugavat

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 13 Veebr, 2024 12:48
Postitas LupusII
Peeter kirjutas: 10 Veebr, 2024 22:48
Poti soldat kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:47
Aspelund kirjutas: 10 Veebr, 2024 12:32 Riias hakatakse ehitama Rail Balticu jaoks uut silda üle Daugava.

https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56333 ... 0-mln-evro

Üha rohkem tundub, et RB lõpp-punktiks siinkandis saabki Riia.
Kui lõpp-punktiks saaks Riia siis poleks silda vaja.
Veel üks ebameeldiv infokild sellel teemal: just trehvas ette demovideo, kus märgiti et Leedus toimub E67/A5 maantee Leedu poolel asuv ehitus sellises tempos, et aastaks 2025 saab vähemalt 2+2 teed mööda sõita Kaunasest kasvõi Gibraltarini. Aastaks 2030 jõuaks 2+2 tee Leedu-Läti piirini. Siia selgituseks, et see meie poolt kunagi naeruvääristatud märksõna "Poola teed" on niipalju muutunud, et korralik 2+2 tee Leedu-Poola piirist kuni Varssavi-Bialistoki 2+2 teele Ostrow Mazowiecki juurde on suures osas juba praegu valmis ja lõplikult valmib siis samaks ajaks. Lõpuks on veel nii, et see E67 jõuabki uhkes joones ainult Kaunaseni ja ülejäänud tee jääb nagu kitserada venima kuniks keegi midagi kuskil valmis ehitab. E67 on muideks Helsingi-Praha maantee (läbi Tallinna, Riia, Panevežise, Kaunase, Varssavi, Wroclavi).
Oma silmaga see Leedu tee ehitus ära nähtud eelmise aasta augustis . See on uskumaltult võimas ettevõtmine . Läbisime selle ehituse 2 nädalase vahega ja seal kus minnes olid põllud olid 2 nädala pärast juba pinnas ära veetud ja ... ühesõnaga sellist tee ehitus masinate ja inimeste konsentratsiooni ei ole varem Baltikumis näinud . Edu Leedule ja tänud ka sest puhkus või nädalalõpp Warssavis on varsti jälle lähemal.