Nii jutujätkuks bla-bla.... kellel pikem jne.... Ma olen sõitunud mitmete erinevate talverehvidega ja ma ei oska küll ühtegi teistele niiväga eristada võtmes, et üks on teisest kõvasti parem.
Jah on olnud erinevates oludes veidi parema või halvema pidamisega rehve ja on olnud ka mürarikkamaid või vähem mürarikkamaid rehve, aga ka masinad on olnud erinevad (seega ei saa 1:1 võrrelda) ja ühel ja samal masinal üle kahe erineva talverehvi kasutanud ei ole.
Kunagi pärast kuus aastat ENSVs aastaringselt suverehvidega sõitmist oli esimene infarktieelne ohhooo! effekt 1990 kui sai hangitud Soomest oma tagaveolisele Ladale Nokia "Hakkapeliita No-9" naastrehvid. nendega sai ikka kõvasti kilomeetreid uhatud (sõitsin taksot). Viimane talv mis nendega sõidetud sai, polnud rehvides enam ühtegi naastu sees, aga pidamine oli ikka hea. Edasi sai esiveolise Opel Asconaga sõidetud Hakkapeliita 9 lamellidega. Mõlemad (nii naast kui lamell) pidasid OK, aga kuna Ascona oli esimene esiveoline käru mul, siis see tunduski talvel "paremini teel püsivat" (loe: libedaga oli juhitavus parem) kui tagaveoline Lada. Seega ühe ja sama margi ning mudeli rehvide erinevust lamell vs naast ei oska tõesti välja tuua. Ja sõidetud sai ka 90% ainult mööda maanteid või linnatänavaid.
Millega seal vahepeal kõik sõita sai, enam ei mäleta. Korra ostsin ka Master protid mingi Nokia talvemustriga, millele ühes rehvitöökojas lasin naastud ise sisse panna ja need rehvid jäid meelde tänu sellele, et neid oli üliraske tasakaalu saada + müra oli maanteel tunduvalt suurem kui seni kasutatud rehvidel. Pidamise kohta ei mäleta, et oskaks midagi halba ütelda.
Siis seal kusagil vahepeal oli veel ka Opel Vectra B sedaan, mis on jäänud mulle positiivselt meelde selle poolest, et sellel oli võrreldes teiste kärudega, millega sõitnud olin, väga hea juhitavus ja roolitunnetus (tagasiside auto käitumisest läbi rooli oli hea). No mulle vähemalt tundus, et see lihtsalt püsis maanteel nii lumes kui jääl nagu "tank" ükskõik, mis rehvid seal all olid.

Eriti pärast seda, kui selle asemele sai soetatud Mazda 323, mille juhitavus oli talvistel teedel minu arust tuntavalt viletsam... Mis tootjate rehvid olid, ei mäleta. Aga kindlalt mingid odavamad "säästurehvid". Mingil ajal vist isegi mingid M+S "aastaringsed".
Siis üksvahe, nii palju kui mäletan, olid mul ühel Volvo S40-l all mingid juba sõitnud Michelini naastrehvid (tulid autoga kaasa), mis jääl olid väga head aga lumes natuke viletsamad kui seni kasutatud rehvid. Samas kuna teiste rehvidega sai sõidetud teiste masinatega ja ilmselt ka teistes oludes, siis ei saa/oska jälle võrrelda.
Praegu sõidan CR-V-ga millel all Goodyear Ultra Grip Arctic 2. Normaalne pidamine nii lumes kui jääl. Kuna CR-V on vähe "müratundlikum" (ju ta on "
tainasplekist ja papist" tehtud) ja sellele pole tehtud eraldi
aftermarket müraisolatsiooni, siis seda, et need naastrehvid tekitavad natuke suuremat müra saab alati aru siis, kui suverehvid just alt ära võtad. Muidu nii igapäevases kasutuses "harjub kohe ära", kuna see suverehvidega (millega sõites on praktiliselt täielik vaikus) võrreldav veidi suurem müra, on IMHO tõesti minimaalne. No mind, ega teisi reisijaid, kes seal sõitnud on, absoluutselt ei häiri ega pole häirinud.
Enne seda sõitsin Ford Maverickuga (Escape) ja sellel sai kasutatud kahe erineva tootja naastrehve - Bridgestone Blizzak SPIKE01 (olid kasutatuna käruga kaasas) ja Infinity Ecosnow. Kuna Bridgestoned olid kasutatud ja Infinityd uued, siis ilmselt ei saa võrrelda, aga mina mingit erilist vahet ei tundnud. Võibolla müratasemes oleks olnud erinevust, aga sellel kärul oli tehtud täiendavalt n.ö. "müraisolatsioon" (mis seisnes üksnes põhja ja rattakoobaste katmises keskmisest paksema põhjamastiksi kihiga) ja oli mõlema rehviga väga vaikne.