512. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 15:56
Postitas Kapten Trumm
Mul on uue auto all ka Pirelli naastud, soovisin muidugi Continentali naaste, aga neid polnud antud mõõtu saada.
Hetkel ütleks, et on asjalikud küll. Kuigi testides pole nad nii kõrgel kohal nagu Conti (kes on tavaliselt esimese kolme hulgas), Pirelli on tavaliselt seal 6.koha kandis, Hankookidest ja Kumhodest natuke eespool.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 17:23
Postitas mart2
Tunnistan ausalt, et ei tea kus akf-d ringi sõidavad, sest nende teada jäävad sinna lamellid kinni ja naelad ronivad välja ...
Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
:dont_know:

Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Või ei oska ma ronida sinna kus kinni jääb?
:scratch:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 18:21
Postitas Lemet
Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
:dont_know:
Saamaks aru, et pudru on põhja kõrvetatud, pole vaja ise kõrgemaid kokakursuseid läbida. Piisab, kui pead minema oma naelkummidega autoga klassi võrra suuremat uute lamellidega saani minema välja tõmbama.
Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Dlja ossobo...kordame siis veel, et ikka saab. Lihtsalt naeltega saab ka seal, kus lamelliga enam ei saa...või tahab akf sellele aabitsatõele vastu vaielda? Et tema sõidab lamellidega sirgeseljaliselt seal, kus nael ei pea ja kinni jääb?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 18:34
Postitas Some
Ise olen pooltel kordadel naelu kasutanud ja pooltel lamelle. Kraavi pole sattunud. Hädas olen küll olnud, miski 15a tagasi Opel Omegaga mässasin hulk aega, et Järve Selveri parklast ülesmäge saada. All olid €25 tükk kasutatud naelad (põld raha noh). Teine kord olin raskustes tagaveolise Vianoga suure lumega Õismäe parklast välja tagurdamisega. Sellel siis uued naelad. Edasi ja tagasi jõnksutas kenasti aga paraku oli vaja lõpus rool välja keerata ja see mõjus lumes nagu pidur. Võttis vanduma küll. Aga kui juba sõitma sai siis sõitis kenasti ja kontrollitavalt.
Septembris siis ostsin esiveolise EV ja vaikuse huvides panin lamellid. 31.dets sain 10000km sõidetud ja siiani nagu pole mingeid jamasid esinenud. Eks kui ma foorumilt ära kaon siis teate, et lamellid vedasid alt :cry:
Aga muidu - ma ei salli soppa ja muda. Lumel ja jääl saan hakkama aga kui põld, tee ja taevas kõik ühte värvi on, siis see on minu jaoks vastik olukord.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 18:36
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).

Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798
Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.

Pilt

Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html

100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary

Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 19:20
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 02 Jaan, 2025 18:21
Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
:dont_know:
Saamaks aru, et pudru on põhja kõrvetatud, pole vaja ise kõrgemaid kokakursuseid läbida. Piisab, kui pead minema oma naelkummidega autoga klassi võrra suuremat uute lamellidega saani minema välja tõmbama.
Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Dlja ossobo...kordame siis veel, et ikka saab. Lihtsalt naeltega saab ka seal, kus lamelliga enam ei saa...või tahab akf sellele aabitsatõele vastu vaielda? Et tema sõidab lamellidega sirgeseljaliselt seal, kus nael ei pea ja kinni jääb?
Sa räägid lumest või jääst?

Lamellide kaitseks võin öelda, et kui ma veel sõitsin Subaru Outbackiga, siis ma kasutasin ainult lamelle. Ning kunagi sai selle komboga proovipärast talvel Saku krossirada läbi sõidetud. Kui sa ei tea, mis on Saku krossirada, siis soovitan järele vaadata ja siis mõelda, kas see lamell on ikka nii vilets.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 19:35
Postitas Lemet
Kui sa ei tea, mis on Saku krossirada, siis soovitan järele vaadata ja siis mõelda, kas see lamell on ikka nii vilets.
Eg siis naelaga poleks seda siis läbinud, ma saan aru?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 19:37
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 02 Jaan, 2025 19:35
Kui sa ei tea, mis on Saku krossirada, siis soovitan järele vaadata ja siis mõelda, kas see lamell on ikka nii vilets.
Eg siis naelaga poleks seda siis läbinud, ma saan aru?
Võib-olla isegi oleks. Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 19:55
Postitas Lemet
Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam
Oma praktilise kogemuse najal julgen siinkohal vastu vaielda. Nagu juba kirjutasin, on tulnud naelkummudega käia välja tõmbamas uute lamellidega autosid lausa kahel korral. Eelmisel talvel, erinevad autod, erinevad juhid. Mõlemad istusid lahtises lumes kergel tõusul kinni, minul polnud nendele ligisaamisega ega nende liikumasaamisega mingit probleemi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 20:20
Postitas Ghostship
See vaidlus kipub peaaegu alati minema möödarääkimise (mõnikord ka röökimise :) ) nahka. Keegi ju ei väidagi, et naelal mingil ekstreemsel hetkel ei võiks täiesti arvestatav eelis olla. Küsimus on selles, kas nende hetkede nimel tuleb lamell üldse välistada keskmise autojuhi jaoks. Minule endale meeldib talvel igal võimalusel sõita talvel väiksematel vähesõidetavatel teedel ja enamustel talvedel sellist hetke kordagi ei teki, et kurat nüüd võiks küll nael kindluse mõttes all olla. Ilmselt maapiirkonna postiljonil või kohaliku jahiseltsi juhil on veidi erinev arvamus, aga jutt käib vähemalt minu arust ikka sellisest tavalisest autojuhist, kes võib eriti ekstreemel juhul nagu sajandi tuisk või metsik jäävihm oma sõidukese vabalt ka päev või kaks edasi lükata.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 20:39
Postitas Lemet
Küsimus on selles, kas nende hetkede nimel tuleb lamell üldse välistada keskmise autojuhi jaoks
Loomulikult mitte, minu point on lihtsalt selles, et naela pidamine ja läbivus on lihtsalt parem kui lamellil. Mitte et lamell sõita ei sünniks või tiba vaiksem poleks. Sünnib ikka, lihtsalt ekstreemolukordades kaalub nael lamelli igal juhul üle. Aga nagu korduvalt öeldud, on need ju kaks ise asja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 21:06
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 02 Jaan, 2025 19:55
Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam
Oma praktilise kogemuse najal julgen siinkohal vastu vaielda. Nagu juba kirjutasin, on tulnud naelkummudega käia välja tõmbamas uute lamellidega autosid lausa kahel korral. Eelmisel talvel, erinevad autod, erinevad juhid. Mõlemad istusid lahtises lumes kergel tõusul kinni, minul polnud nendele ligisaamisega ega nende liikumasaamisega mingit probleemi.
Ühe inimese praktiline kogemus, eriti mingite teitse erinevat marki autode väljatõmbamisega, on ikka väga subjektiivne arvamus. Tõelise võrdluse paremuse määravad ära vaid meetrid ja sekundid sama autoga samades tingimustes.
Ma kahjuks vist viskasin oma TM rehvitestiga numbri makulatuuri, aga tööl peaks see veel alles olema ja katsun need võrdlusnumbrid siin ära tuua.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 21:30
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: 02 Jaan, 2025 18:36
Kapten Trumm kirjutas: 02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).

Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798
Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.

Pilt

Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html

100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary

Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
"Viies punkt" - see kus pea ja jalad kokku saavad e. maakeeli p..se. Elik ainus ja õige kehaosa millega olukordi teedel-tänavatel adekvaatselt tunnetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 22:09
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: 02 Jaan, 2025 21:30
OLAVI kirjutas: 02 Jaan, 2025 18:36 ...
Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
"Viies punkt" - see kus pea ja jalad kokku saavad e. maakeeli p..se. Elik ainus ja õige kehaosa millega olukordi teedel-tänavatel adekvaatselt tunnetada.
Eks igaüks kasutab parimat võimalust mida oskab ja mõni võibolla kolmandat silma, peaasi on teel püsida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 02 Jaan, 2025 22:09
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 02 Jaan, 2025 18:36
Kapten Trumm kirjutas: 02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).

Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798
Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.

Pilt

Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html

100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary

Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
Selle tasakaaluorganiga pole sul küll autosõidus midagi teha, see võib valetada sulle nii, et ise kah ei usu (ja tegelikult valetabki).