538. leht 704-st
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 13 Veebr, 2025 23:23
Postitas isakene
aksel90 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:14
Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja.

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 13 Veebr, 2025 23:59
Postitas Rebane11
Ma tänapäeval alkoholi süüks midagi eriti ei pane. Võrreldes 90. aastatega. Pigem need vaprad ja ilusad, kes nii nagu tänagi lumetuisus enne kurvi oma uhke limoga minust kui teel tukkuvast 90-95 liikuvast seisvast postist mööda kimasid. Hilisemates teadetes tavapäraselt, et kaldus vastassuuna vööndisse...
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 14 Veebr, 2025 0:06
Postitas aksel90
isakene kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:14
Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja.
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad

Nutt ja hala
Postitatud: 14 Veebr, 2025 6:50
Postitas MeelisV
Paneb oma või ennast huvitava auto nr. sinna lingil antud kastikesse kirja ja saab vastu avaliku data mis sisaldab ka nt. Läbisõidu graafikut.
https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 14 Veebr, 2025 7:22
Postitas AMvA
aksel90 kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 0:06
isakene kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:14
Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja.
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad
No vot, mine siis vaata Transpordiameti lehelt "minu sõidukid", mis seal kirjas on. Kui aus olla siis aastal 2025 sellist juttu kuulda on veidi imelik.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 7:25
Postitas AMvA
Some kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 21:54
Särtsukast. Sõitsin täna Tartusse. Hommikul pakkus pardaarvuti läbisõiduks 300km. Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h, temp -4C. Tartu jõudes aku jääk 40% ehk 120km. Keskmine kulu 19,5kWh/100km. Lõunakeskuses panin Circle K laadima, pärast Burger Kingi einet oli juba 80% akut täis, ehk siis piisavalt. Pean ka homme Tartus olema nii, et jäin siia ööbima. Aga jah, särtsukat kartma ei pea, mingid kiiksud on aga plussid ka täitsa olemas.
Ma olin Austrias suusainstruktorite kursusel samas toas Belgiast tulnud härrga, kes tegi selle sõidu Tesla Y autoga. Tema rääkis, et pidi iga 250 km tagant tegema ühe peatuse. Eks kiirteedel on kiirused kah suuremad ja ka kulu vastavalt. Minu jaoks on 250 km liiga lühike ots. Tavaliselt teen lõuna poole sõites esimese pikema peatuse kuskil Leedus või isegi Poolas.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 8:57
Postitas Lemet
Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h,
Tee lahtilükkamisest loobumine näikse minu tähelepanekut põhjal Tartu mnt neljarealisel osal kujunenud kauniks traditsiooniks, kogu teehooldus piirdubki kiiruse piiramisega...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 8:59
Postitas OLAVI
Kollane rõngas küünla isolaatoril.
1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?

- FB_IMG_1738765383142 (1).jpg (44.63 KiB) Vaadatud 691 korda
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 9:13
Postitas AMvA
Koroona (mitte haigus) effekt.
Vältimine ei ole vajalik, kuna ei sega mootori tööd.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 9:31
Postitas Kapten Trumm
Töötanud küünlal on seal kohas mingi pruun triip pea alati, tundub, et see pärineb kondentsniiskusest, kuumusesele järgi andnud galvaanikast ehk tegu on mõnikord ka lihtsalt rauaroostega. See metallist korpus lihtsalt roostetab ka. Rõhutan KA.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 10:24
Postitas logistik76
Lemet kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 8:57
Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h,
Tee lahtilükkamisest loobumine näikse minu tähelepanekut põhjal Tartu mnt neljarealisel osal kujunenud kauniks traditsiooniks, kogu teehooldus piirdubki kiiruse piiramisega...
(Pinna-)tuisuga ei saagi lükata.
Või täpsemalt saab, aga suuremat tolku pole. Juba nõuka aeg oli nii.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 11:07
Postitas Lemet
Pinna-)tuisuga ei saagi lükata.
Või täpsemalt saab, aga suuremat tolku pole. Juba nõuka aeg oli nii.
Norra, Rootsi ja Soome seda siiski teevad. Olen isegi Norras ja Rootsis sahkade sabas sõitnud ja küüsi närinud, kas jõuab laevale või mitte. Ja meil ei tehta seda ka peale pinnatuisu lõppu, vaid lastakse südamerahuga lumi kinni sõita ja totaalsed jääkonarused tekkida. Norras, muideks, sõidavad teesahad juba enne tuisu kohalejõudmist ringi ja puistavad teid üle, et jääkonaruste teket vältida.
Aga kisub juba nutu ja hala teemaks...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 12:25
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 8:59
Kollane rõngas küünla isolaatoril.
1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?
Autod ja komponendid, millest esimesed on koostatud on projekteeritud arvestusega et nende kasutuskeskkond ja -tingimused on tavalisest koduperenaise elukeskkonnast tiba karmimad.
Ehk tulles tagasi algusesse - mis probleemi me üritame lahendada?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Veebr, 2025 12:55
Postitas isakene
OLAVI kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 8:59
Kollane rõngas küünla isolaatoril.
1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?
Kuidas see kollane rõngas mootori tööd segab?
Ja küünal on püsikulu ning vahetataksegi aegajalt välja. BKR6E küünal muideks, maksab viieka.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 14 Veebr, 2025 13:14
Postitas OLAVI
aksel90 kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 0:06
isakene kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 23:14
Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja.
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad
Mul on kahel korral (kahel erineval autol) ülevaatusel 100 000km juurde kirjutatud.
Esimene selgus, kui autot müües nõuti, et viiksin spido näidu registris olevaga vastavusse ja teise avastasin juba ise kohe pärast ülevaatust numbreid kontrollides.
Kusjuures valet numbrit saab korrigeerida see sama ülevatusepunkt (sama inimene) ja kui see inimene on töölt lahkunud, siis võib tekkida püsiv probleem auto edasimüügil.