542. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 14:32
Postitas paadikapten
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 11:48
Imelamellide ja "neli aastat samade universaalrehvidega" ringi uisutajaid peaks võtma vastutusele samamoodi kui tapmiskatse eest. Idioote ikka leidub.
Lihtsam on vist panna seadusesse mõni huvitav säte. Näiteks, et on keelatud müüa rehve teatud tootjatelt ja alla teatud hinnaklassi. Või siis üldse keelata auto omamine inimestel, kelle sissetulek ei luba lõdvalt osta teatud hinnaklassis rehve.
Kuidas Tallinnas on, ei tea, aga Tartus oli selle talve seniste lumeuputuste ajal täiesti võimalik hiina rehvidega sõita. Lihtsalt sõidustiili tuli veidi korrigeerida, pikivahet kasvatada ja vajadusel 50 asemel 40-ga minna. Sõitsin õhtuti Bolti (toiduvedu), polnud midagi hullu. Mu vana Hyundai käitus kenasti, ei ilmutanud soovi mõnda võõrast objekti "musitada".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 14:44
Postitas Kapten Trumm
Ma ostsin sügisel enda Volvole kaks 16-tolist kasutatud Nokian Hakkapelita 8 naastehvi hinnaga 40 eurot tükk. Sama hinnaga saab ka väiksema mõõduga uusi hiina kärakaid. 8-9 mm mustrijääki, 90% naastusid sees. Saab ka väiksema sissetulekuga testivõitjatega sõita, kui natuke otsida ja mitte esimese saastamarketi sooduka otsa mitte lennata.
Ostsin seepärast, et ma sõidan selle autoga talvel ehk 1000 km ja uued rehvid (mis maksid 130 eurot tükk) vanuvad mul seistes enne ära kui ma neid üldse kulutada suudan.
Kui sissetulek napib, siis soovitan soojalt sama - otsida korralikke peetud rehve, selmet mingite hiina plastmassrehvidega ennast ja teisi ohustada. Teha selgeks, kuidas sikku lammastest eristada. Auto24.ee varuosade rubriik (rehvid ja veljed) on väga tänuväärne. Ja kindlasti mitte sõita mingite 2 mm mustrijäägiga ketsidega.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 14:54
Postitas AMvA
paadikapten kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 14:32
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 11:48
Imelamellide ja "neli aastat samade universaalrehvidega" ringi uisutajaid peaks võtma vastutusele samamoodi kui tapmiskatse eest. Idioote ikka leidub.
Lihtsam on vist panna seadusesse mõni huvitav säte. Näiteks, et on keelatud müüa rehve teatud tootjatelt ja alla teatud hinnaklassi. Või siis üldse keelata auto omamine inimestel, kelle sissetulek ei luba lõdvalt osta teatud hinnaklassis rehve.
Kuidas Tallinnas on, ei tea, aga Tartus oli selle talve seniste lumeuputuste ajal täiesti võimalik hiina rehvidega sõita. Lihtsalt sõidustiili tuli veidi korrigeerida, pikivahet kasvatada ja vajadusel 50 asemel 40-ga minna. Sõitsin õhtuti Bolti (toiduvedu), polnud midagi hullu. Mu vana Hyundai käitus kenasti, ei ilmutanud soovi mõnda võõrast objekti "musitada".
Tallinnas ei õnnestu sul pikivahet kasvatada, sest kohe nõelub mõni kaval sinna vahesse sisse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 15:17
Postitas Kapten Trumm
Piiratud pikivahega on äärmiselt ohtlik, kui üksteise ligi sõidavad autod, mille pidurdusteekond on kaunis erinev. Hiina plastmassi pidurdusteekond võib kehvades oludes normaalsetest rehvidest maanteekiirusel erineda kümneid meetreid. Kui eespool keegi mingi ootamatu liigutuse teeb, siis võib tagant sissesõit või kraavi sõitmine (sissesõidu vältimiseks) olla pea vältimatu.
Enda kogemusest ütleks, et kui olete hinnatundlik ja ei suuda kulutada ühele rehvile rohkem kui 50 eurot, siis tuleks regulaarselt vaadata peetud rehvide müügikuulutusi, aeg-ajalt paistab seal tõelisi maasikaid. Ja jätta saastamarketi "sooduspakkumised" ostmata.
Seda enam kui sõidate vähe ja uusi rehve ära ei kuluta nagunii.
Kui aga hinnatundlikus seisneb 10 eurose rämpsu kasutamises, millel on 2 mm mustrit ja paar naela siis hunt teiega. Sellise rämpsu koht on prügimäel.
Ennast niikõvaks sõidumeheks ei pea, et taoliste rehvidega eluga ja autoga riskida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 15:38
Postitas speedsta
Hiina kõva plastmass on jällegi selline väga suhteline. Mul on autol all sellised väga tõenäoliselt Hiina tooted:
https://www.rehvidpluss.com/EST/rehv/La ... R17/141564
Ja tõepoolest on väga pehme pinnaga, isegi külma ilmaga. Enamus varasemaid suva ja ka kvaliteetrehve pole kindlasti nii pehmed olnud, seega Hiina = plastmass ei peaks üks ühele võtma. Naelast hoolimata jää peal laseb ikka liugu, selle vastu ei saa.
Lõppude lõpuks, sõitke rahulikult, kellega te võistlete?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 16:17
Postitas Kapten Trumm
Whatever, ma lihtsalt märgin, et kui raha napib, siis hiina-taiwani rehvidele pakuvad alternatiivi ka kasutatud "testivõitjad".
Ma olen elus korra ühe Nankangi suvejooksu ostnud, aga talverehve, mitte kunagi. Alati on olnud saada midagi korralikumat ja kui natuke süveneda, siis näiteks Hankooki igati keskmised rehvid pole nendest hiina omadest nii tohutult kallimad ka.
Siin tuleb teatud mugavusest lahti saada, et vaeva tuleb näha ja talverehve osta suvel, mil nõudlust pole ja hinnad on soodsamad, mitte asuda otsima rehvivahetuse järjekorras seistes.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 16:43
Postitas HAT
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 16:17
Whatever,... Siin tuleb teatud mugavusest lahti saada, et vaeva tuleb näha ja talverehve osta suvel, mil nõudlust pole ja hinnad on soodsamad, mitte asuda otsima rehvivahetuse järjekorras seistes.
akf Kapten Trumm 12points. Üldine pädevus tuleneb ikkagi Eesti talupojatarkusest e. vanker talvel ja regi on "hoolduses" suvel.
ps.Kodanikuna pereautole olen soetanud 5+ kvaliteet uued naelrehvid ilge ale- ga ikka mai lõpp juuni algul, viimati toodi Luha tänavale extra Lasnaka laost kui sulas sai maksta. Momendil on uute 5+/ kvaliteet + hind / suvekate " koostamine" . Mõlemad jooksud aluvalu velgedel, ise alla ja veidi pronkspreid keermele. Pingutus manuaali järgi , +5 juurde/peale .
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 16:53
Postitas mart2
Tunnistan ausalt, et ei saa aru nendest, kes talvel sõidavad nn. universaalrehviga või 4-season rehvidega.
Kesk- ja Lõuna-Euroopas on ehk OK, kuid kahtlen, et nad meie kliimas nõuetele vastaks.
Eraldi suve ja talverehvid ei tule kokku kallim kui samal ajal kasutatavad ja kuluvad universaalide komplektid, kuid ohutus on hoopis teine!
Tean mitmeid "autopedesid (

)", kellel rohkem kui üks auto, kuid keegi ei hoia kokku hooajaliste "papude" pealt.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 17:34
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 16:17
Whatever, ma lihtsalt märgin, et kui raha napib, siis hiina-taiwani rehvidele pakuvad alternatiivi ka kasutatud "testivõitjad".
Ma olen elus korra ühe Nankangi suvejooksu ostnud, aga talverehve, mitte kunagi. Alati on olnud saada midagi korralikumat ja kui natuke süveneda, siis näiteks Hankooki igati keskmised rehvid pole nendest hiina omadest nii tohutult kallimad ka.
Siin tuleb teatud mugavusest lahti saada, et vaeva tuleb näha ja talverehve osta suvel, mil nõudlust pole ja hinnad on soodsamad, mitte asuda otsima rehvivahetuse järjekorras seistes.
Kui ma oma eelmise Volvo ostsin, siis tal olid ostes all Nankangi lamellid. Kuna olid peaaegu uued, siis sõitsin nendega paar talve. Täitsa korralikud rehvid, ei olnud midagi halba öelda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 17:54
Postitas Ghostship
Mingit statistikat ka selle kohta on kui palju talvel toimunud rasketest õnnetustest on rämpsrehvid üldse? Tundub selline pseudoteema rohkem. Igaüks kes talvel rohkem kui 2 korda sõidab kuus teab vast piisavalt hästi milliste rehvidega sõita kannatab. Pigem juhtuvad rehviõnnetused üleminekuajal (talv tuleb teatavasti alati ootamatult

) kui veel pole jõutud rehve vahetada ja sõiduvõtteid talviseks korrigeerida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 20:01
Postitas klemm
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 14:44
Ma ostsin sügisel enda Volvole kaks 16-tolist kasutatud Nokian Hakkapelita 8 naastehvi hinnaga 40 eurot tükk. Sama hinnaga saab ka väiksema mõõduga uusi hiina kärakaid. 8-9 mm mustrijääki, 90% naastusid sees. Saab ka väiksema sissetulekuga testivõitjatega sõita, kui natuke otsida ja mitte esimese saastamarketi sooduka otsa mitte lennata.
Ostsin seepärast, et ma sõidan selle autoga talvel ehk 1000 km ja uued rehvid (mis maksid 130 eurot tükk) vanuvad mul seistes enne ära kui ma neid üldse kulutada suudan.
Sa ostad enda autole kasutatud rehve ja minu täitsa uuestpeast ostetud goodyear rehvid tuleks ära keelata ja mind ennas liiklusest eemaldada
Ok sõidan nendega juba neljandat aastat. Vabalt võib ka viienda sõita, mustrit jaguks ilmselt ka kuuendaks.
A sa tead kui kaua on sinu kasutatud pasteldega sõidetud?
Minupoolt teema lõpp. Sõitke millega tahate, ka laitse rallirajal

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 21:55
Postitas gorilla
No ma ei tea.
Ma ei viitsi neid Hakkepeliitasid kuusnurksete naeltega enam allagi panna. Goodrich on vähem libe kui naelad. Ise ka imestasin.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 22:36
Postitas vanahalb
mart2 kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 16:53
Tunnistan ausalt, et ei saa aru nendest, kes talvel sõidavad nn. universaalrehviga või 4-season rehvidega.
Kesk- ja Lõuna-Euroopas on ehk OK, kuid kahtlen, et nad meie kliimas nõuetele vastaks.
Eraldi suve ja talverehvid ei tule kokku kallim kui samal ajal kasutatavad ja kuluvad universaalide komplektid, kuid ohutus on hoopis teine!
Tean mitmeid "autopedesid (

)", kellel rohkem kui üks auto, kuid keegi ei hoia kokku hooajaliste "papude" pealt.
Kes viimasel ajal pole uusi rehve ostnud siis mainiks kohe ära et pärast Covid-rahatrükki on hinna 30-50 % tõusnud.
Näiteks selline universaalrehv mis mul ühel autol all on -
https://www.rehvidpluss.com/EST/rehv/Go ... R19/161561
Eesti hindadega 230 EUR/tk. Kui hakata kombineerima kahte komplekti siis ainuüksi head talverehvid on peaaegu sama hinnaga. Odavamatest hakkas silma Kumho 132 EUR/ tk. Pluss suverehvid , need on samuti kas 200 lähedale või odavmargid natuke üle 100. Kui vanade rehvidega leppida siis 2022 valmistusaasta suve-Pirellid olid 121 EUR/tk. Lisaks veljed või pidev ümberlappamine. Ja kõige suurem probleem et neid topeltrattaid pole eriti kuskil hoida.
Talverehvid peaks siis nagunii lamellid olema sest Skandinaaviast/Baltikumist välja naeltega ei saa, Helsinki kesklinn on samuti naelavaba ja töö asjus peaks naeltega sõitma kas suure kaarega mööda ringteed või ukerdama agulis. Odavama otsa suverehvid tähendab et neid saab kasutada võib-olla neli kuud aastas . Mai keskelt septembre keskpaigani. Odav suverehv kardab hirmsasti öökülma ja läheb libedaks. Ohtlik ongi just ootamatu libedus. Muidu võib suverehviga jaanuariks ka sõita, lihtsalt teisi sõiduvõtteid tuleb kasutada.
Siis tuleks valemisse veel polaarpööris lisada - kui ta pöörleb sedapidi nagu tänavu pole mingit talve ja jaanuaris on muru kohati roheline nagu Kesk-Euroopas. Ning veel kilometraaz -eelmisel aastal tuli 5000 km , käisin paar korda pühapäeval kirikus ja ükskord Norras.
Ei ole mõtet kahe rehvikomplektiga opereerida sest isegi kümne aastaga ei kulutaks neid lõpuni ja tuleb juba kuupäeva tõttu minema visata.
Kes kuulmise järgi (hiinakas ja nagunii plastik) rehve ostavad siis üks tootjate nimekiri.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tire_companies
Märge on juures et vajab toimetamist ja võib-olla pole kõik õige. Varem nimetatud Nankang on pika ajalooga Taiwani firma. Euroopa Bridgestone minu jaoks no-name türklane kui silm õigesti seletab. Paljud imelikud nimed mida kohe Hiina ja plastmassiga seostatakse on suurte tootjate regionaalsed brandid. Goodyear paistab sellega eriti silma. Ma suhtuks ettevaatlikult India või Pakistani kaupa. Hiina on suur riik ja suured tolerantsid - tehakse nii väga head kraami kui täielikku rämpsu.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 23:04
Postitas Lemet
Ja kõige suurem probleem et neid topeltrattaid pole eriti kuskil hoida.
Enamus rehvivahetajzid pakub ju hoiuteenust.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Veebr, 2025 23:36
Postitas vanahalb
Pakuvad küll jah 30-40 EUR hooaeg. Eks saab muidugi kui logistikat pikemalt ette mõelda - et minna oma töö ajal neid ära tooma jne. Põhimõtteliselt võin neid muidugi Eestis ja maakodus ka hoida ja olengi varemalt hoidnud.
Ei vaidleks üldse kui oleks ainult 1-2 autot ja kõik igapäevaselt sõidus. Igapäevaautol ongi kaks komplekti ja teine oma garaazis hoiul.