548. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 12:20
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: ↑05 Mär, 2025 8:23
OLAVI kirjutas: ↑04 Mär, 2025 22:45
Kui see oleks nii, siis oleksid "kollased" kõik süütepoolid, kõik küünlajuhtmed alates jagajast ja küünla
isolaator terves pikkuses kuni piibu all oleva kontaktini, mitte ainult ühest kohast.
See näitab veelkord, et sa ei saa aru selle nähtuse elektro-füüsikalisest sisust.
Ja milles "see sisu" seisneb?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 13:27
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 13:52
Postitas OLAVI
Panen veelkord üle 25kg kaaluvate tõukside kindlustuse aastapakkumised, seekord koos pildiga FB'st.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 13:53
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Uuri Jaapanlaste, lahjasegu mootorite (segu alla 1/20) hingeelu.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 14:07
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:53
AMvA kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Uuri Jaapanlaste, lahjasegu mootorite (segu alla 1/20) hingeelu.
Oot, ma ikka mõtlesin et sa tead, aga nagu ikka tuleb välja ei tea vaid lihtsalt kirjutad, mis pähe tuleb
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 14:45
Postitas sass2401
Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid
levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 14:55
Postitas rockrapdude
AMvA kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Tegelt harva levinud, aga sellise isendi leidsin:
Hondal olemas
https://en.wikipedia.org/wiki/Three-sta ... lve_VTEC-E
The engine operates in "12-valve mode", where one intake valve per cylinder in the 16-valve engine remains mostly closed to attain lean burn.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 15:11
Postitas AMvA
rockrapdude kirjutas: ↑05 Mär, 2025 14:55
AMvA kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Tegelt harva levinud, aga sellise isendi leidsin:
Hondal olemas
https://en.wikipedia.org/wiki/Three-sta ... lve_VTEC-E
The engine operates in "12-valve mode", where one intake valve per cylinder in the 16-valve engine remains mostly closed to attain lean burn.
Seal siiski avatakse ka teine klapp pisut.
Ja selle tehnoloogiaga mootorit enam ei kasutata.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 16:47
Postitas Kapten Trumm
Värskes Autolehes on üks suurte linnamaasturite võrdlustest, mis on kui õpikunäide sellest, et see hübriidautode haipimine on lihtsalt jamps. Mazda osales seal seninägematu 3.3 liitrise rida-6 diisliga (!), mis hoolimata 245-st hobujõust ja igasugu hübriidjampsi puudumisest, võttis Hyundai ja Volvo konkurentidest (mis kasutasid downisize "moodsat" bensuturbot ja hübriidi) umbes 2 liitrit kütust vähem 100 km läbimiseks, pakkus sarnast kiirendust, kuid oli oluliselt kiirem (180 kmh vs 220 kmh). Arusaadavalt oli ka CO2 emissioon väiksem.
Jääbki segaseks, miks neid diiselautosid üritatakse surnuks maksustada, kui tegelikult eksisteerib nii kütuse kui CO2 sääst.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 17:09
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Mär, 2025 16:47
Värskes Autolehes on üks suurte linnamaasturite võrdlustest, mis on kui õpikunäide sellest, et see hübriidautode haipimine on lihtsalt jamps. Mazda osales seal seninägematu 3.3 liitrise rida-6 diisliga (!), mis hoolimata 245-st hobujõust ja igasugu hübriidjampsi puudumisest, võttis Hyundai ja Volvo konkurentidest (mis kasutasid downisize "moodsat" bensuturbot ja hübriidi) umbes 2 liitrit kütust vähem 100 km läbimiseks, pakkus sarnast kiirendust, kuid oli oluliselt kiirem (180 kmh vs 220 kmh). Arusaadavalt oli ka CO2 emissioon väiksem.
Jääbki segaseks, miks neid diiselautosid üritatakse surnuks maksustada, kui tegelikult eksisteerib nii kütuse kui CO2 sääst.
Ma ei tea kuidas Hyundail on, aga Volvol on tippkiirus elektrooniselt piiratud 180 kmh-ga
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 05 Mär, 2025 17:21
Postitas ahto42
AMvA kirjutas: ↑05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: ↑05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb?
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Mär, 2025 10:11
Postitas Tegelane5
sass2401 kirjutas: ↑05 Mär, 2025 14:45
Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid
levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti.
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Mär, 2025 10:41
Postitas AMvA
Tegelane5 kirjutas: ↑07 Mär, 2025 10:11
sass2401 kirjutas: ↑05 Mär, 2025 14:45
Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid
levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti.
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Mär, 2025 11:15
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: ↑07 Mär, 2025 10:41
Tegelane5 kirjutas: ↑07 Mär, 2025 10:11
sass2401 kirjutas: ↑05 Mär, 2025 14:45
Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid
levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti.
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
On küll.
Igal autofirmal on "asutuse siseseks kasutamiseks" dokumentatsiooni küllaga. Alates arenduseosakonnast, kuni valmistoodangu käsitlemise/hooldamise/remondiosakonnani välja. Osad inimesed näevad ja teavad, paljud ei näe ja ei tea, ja siis nad arvavadki, et ei ole mitte midagi "ainult omadele silmadele".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Mär, 2025 11:24
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: ↑07 Mär, 2025 11:15
AMvA kirjutas: ↑07 Mär, 2025 10:41
Tegelane5 kirjutas: ↑07 Mär, 2025 10:11
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
On küll.
Igal autofirmal on "asutuse siseseks kasutamiseks" dokumentatsiooni küllaga. Alates arenduseosakonnast, kuni valmistoodangu käsitlemise/hooldamise/remondiosakonnani välja. Osad inimesed näevad ja teavad, paljud ei näe ja ei tea, ja siis nad arvavadki, et ei ole mitte midagi "ainult omadele silmadele".
Jätame arendusosakonnad ja muu sellise hetkel välja.
Tavalised remondijuhised ja TSB-d ei ole mingi asutusesiseseks kasutamiseks klausliga varustatud. Ega need KOV-id ei ole
(Autovaldkonnas aastast 1996)