Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mille poolest siis kollektiives Lääne praegune käitumine on targem, vaatamata Venemaa võimekusele arendada sanktsioonidele vaatamata Armata jaoks paremaid mootoreid (mis tundub olevat ksf Kapten Trummi argumentide nurgakivi)? Lähtub see tõdemusest, mille mulle õpetas Ülo Vooglaid (ja ma oleks tänulik inimesele, kes suudaks viidata algallikale): tark on see, kes juhib protsessi mõjutavaid tegureid, mitte protsessi ennast. Jah, see on palju aeglasem ja argpükslikum ja ebapatriootlikum ja ebaefektsem ja mis kõik veel. Samas on see palju tõhusam. No mis kasu on puberteetiku kolkimisest, õpeta talle parem suhtlemisoskust ja kuidas konflikte rahumeelselt lahendada, eks? Tegemist on olulise arenguetapiga ja kui valesti läheneda, siis kasvab ajapikku hoopis kriminaal.
Asi pole ainult Kamazi mootorites või Armatas, vaid selles, et jõudmaks läänega tankide ja soomukite ehituses samale pulgale, on vaja dramaatilist arengut mootoriehituses Venemaal. Probleem on selles, et senised, külma sõja aegse "pleki" jaoks NSVL ajal lootud tüübid on jalaväesoomukite puhul enamasti 250-300 hobujõulise võimsusega ja sellest piisab 12, võib-olla ka 15 tonnise täismassiga masina jaoks. Tänapäeval on jalaväesoomuk aga 25-40 tonni. Säilitamaks senist rahuldavat erivõimsust (mis suuresti määrab manööverdusvõime maastikul) on vaja mootori võimsust kasvatada 2-3 korda. Teoorias võiks teha nagu tehti BTR-60/70ga - sobiva võimsa mootori puudusel pandi kaks nõrka. See aga võtab siseruumi ja kasvatab liigselt massi, rääkimata töökindlusest.

See fundamentaalne probleem ongi põhjus, miks venelased on varasemalt meelitanud mitmeid mootoritootjaid Venesse ja nüüd peale kraanide koomale keeramist, üritavad nende kingadesse astuda. Putinil on täiesti kama 2, kas Kamaz kallurid sõidavad 1970 või 2010 aasta mootoriga. Külll aga pole kama kaks armee relvastus, mis on nende geopoliitiliste ambitsioonide nurgakivi.

Teine tõsiselt mahajäänud valdkond on vaatlusseadmed ja sõjamasinatele vajalik elektroonika. Rauda venelased valada oskavad. Seal sebiti pikalt prantslaste Thalesega. Vastav tehas asub Vologdas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ermot »

Kapten Trumm kirjutas:
Asi pole ainult Kamazi mootorites või Armatas, vaid selles, et jõudmaks läänega tankide ja soomukite ehituses samale pulgale, on vaja dramaatilist arengut mootoriehituses Venemaal ... mis on nende geopoliitiliste ambitsioonide nurgakivi.

Teine tõsiselt mahajäänud valdkond on vaatlusseadmed ja sõjamasinatele vajalik elektroonika.
Seda tarkust tasub kõrva taha panna küll ja selles on oma konstruktiivne iva. Mida saaks täiendavalt teha, et sanktsioone paremini sihitada? Peaksime me seda probleemi jõuliselt tõstatama veel kestva eesistumise perioodil, et laiema toetust sanktsioonide muutmiseks leida? Või pole see mõistlik, sellepärast et...?
No one said survival was fun.
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

ermot kirjutas:
Mille poolest siis kollektiives Lääne praegune käitumine on targem, vaatamata Venemaa võimekusele arendada sanktsioonidele vaatamata Armata jaoks paremaid mootoreid (mis tundub olevat ksf Kapten Trummi argumentide nurgakivi)? Lähtub see tõdemusest, mille mulle õpetas Ülo Vooglaid (ja ma oleks tänulik inimesele, kes suudaks viidata algallikale): tark on see, kes juhib protsessi mõjutavaid tegureid, mitte protsessi ennast. Jah, see on palju aeglasem ja argpükslikum ja ebapatriootlikum ja ebaefektsem ja mis kõik veel. Samas on see palju tõhusam. No mis kasu on puberteetiku kolkimisest, õpeta talle parem suhtlemisoskust ja kuidas konflikte rahumeelselt lahendada, eks? Tegemist on olulise arenguetapiga ja kui valesti läheneda, siis kasvab ajapikku hoopis kriminaal.

Tarkus on ka oskus valida oma lahinguid ise, mitte võtta vastu kõik need, mida ajalugu sinu jaoks valmis pannud on. Jah, Euroopa on mugavaks läinud ja Ameerika enesekeskseks ning kõike sellel tundub olevat vähe Venemaa kasvava agressiivsuse tasakaalustamiseks. Meie siin tunnetame seda eriti teravalt, arvestades kui suurt huvi pakub meile asümmeetrilise kolvikäiguga soomuki põhimootori forseerimisevõimekuse ammendumine. Ma tõesti hindan Kapten Trummi põhjalikkust ja erudeeritust sõjatehnika valdkonnas, aga rohujuure tasandil opereerides ei pruugi suuremat pilti alati näha.
Kumab läbi kooliskäinud inimese käekiri, peene iroonia häda on ainult see, et see, kellele mõeldud, ei pruugi sellest aru saada. :D :D
Muidugi on Vooglaid õelnud palju häid asju, ka kirjutanud, kahju ainult et neid õpetussõnu ei arvestata vüi lausa ignoreeritakse. Res Publika on täiesti hea näide. Kuid, kui protsessidest rääkida, kas ei või olla, et ka hr Putin on protsess, mida juhitakse?? Ehk siis protsessi mõjutavate tegurite leidmine, äratundmine võib osutuda väga keeruliseks. Putini kohta räägitakse, et talle tuuakse igal hommikul kaust, kus on kirjas kõik talle vajalik info. Need kes seda kausta kokku panevad, äkki peaks siis hoopis neid mõjutama?? Hakkab täiesti konkreetselt metsa keerama... :D

Jään selle juurde, et sanktsioonid ja piirangud on vajalikud, eespool juba kuskil põhjendasin miks. Isegi kui nad nende kiuste oma Armata lõplikult valmis saavad ja paar tykki ka praegustele lisaks ostavad.....
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ermot »

toomasv kirjutas: Kumab läbi kooliskäinud inimese käekiri, peene iroonia häda on ainult see, et see, kellele mõeldud, ei pruugi sellest aru saada. :D :D
No kui see ka on naer kellegi pihta, siis samavõrra minu enese pihta kui teiste foorumis osalejate suunas. Inimesed me kõik, pole jumalad...
toomasv kirjutas:Muidugi on Vooglaid õelnud palju häid asju, ka kirjutanud, kahju ainult et neid õpetussõnu ei arvestata vüi lausa ignoreeritakse. Res Publika on täiesti hea näide. Kuid, kui protsessidest rääkida, kas ei või olla, et ka hr Putin on protsess, mida juhitakse??
Eks ta ole, tõejärgne maailm. Pole absoluutset tõde, on vaid lõputu püüdlemine selle suunas. Enda arvates küll võitlesin sanktsioonide tõepärase käsitluse eest, lahata Läänemaailma motivatsiooni ja eesmärke. Ma ei ole siiani kindel, kas lihtsa venelase palga langetamine oli üks nendest, aga tõepoolest- pole piisavalt argumente selle poolt või vastu.
No one said survival was fun.
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

Siia veel lõppu, et väga palju tegid venelased oma majanduse nõrgestamiseks ära 2014 aastal. Ise, kui toimus rubla kukkumine. ise miks, sest selle algatajaks oli Rosneft. Eespool oli artikel, kus oli juba kirjas, et Rosneft ostis selle firma, mis maksis 55 miljardit. Selle summa äramaksmine, mille ta võttis Vene peapangast, selle vallandaski. Odav raha on küll hea asi, kui sa midagi toodad ja seda välismaale müüd, kui aga sa pead kõik sisse ostma, siis see on kurjast. Isegi kui venelased vastusanktsioonid maha võtaks, siis väga paljudele, enamusele jääksid need toiduained kättesaamatuks, liiga kõrge hind. Tuuakse neid ju sisse valuuta eest.

Kui siin ksf Trumm muudkui kirjutas nendest mootoritest, mille kohe-kohe valmistamine on tulevase Venemaa majanduse nurgakivi, siis põhjus, miks nad välismaalastega koostööd tegid, oli tegelikult banaalselt lihtne. Venelasetel ei ole patente ja ise nad ei oska kõrgsurve pumpasid teha. Seda just kiiretele diislitele. Tegelikult on ainult kaks moodust, kuidas saada diislit kiiremaks, erinevus nende vahel on erinevas kütuse pihustamises, kui palju ja millisel ajal. Kõigil, kellel on diiselauto, mingu ja vaadaku kapoti alla, mis firma pihusti neil auto peal on. Väikeautodel on tavaliselt Bosch, väga paljudel. Uuematel on muidugi igasugused erinevate nimedega asjandused, millel ka ühine nimetaja, elektrilised pihustid, mille tööd juhib autoaju. Jälle, ainult käputäis firmasid, Bosch kaasa arvatud. Sai jälle liiga lohisev jutt, aga mõte on see, et Venemaa elab ja hingitseb ikkagi maailmas, kus kehtivad mingid õigusnormid, lepped jne. Kõike ei saa lihtsalt varastada ja enda omaks muuta. Miks on see hea näide, sest isegi NL ei söendanud seda teha, teha piraat kiiret diislit. Väikeautodel, mis välismaale müüdi, pandi osadele välismaal diislid peale. Välismaa omad, Perkings näiteks.

Ma ei tea kui tõsi see on, aga Kalass saadi tootmisküpseks umbes poole aastaga, dum-dum kuuli arendamiseks olevat kulunud 10 aastat. Nii pidavat olema ka diiselmootoritega. Aastaga võib mootori nullist valmis ehitada, kuid küttesüsteemi arendamine nullist võtab kümme aastat.

Ja üldse, mõtetu jaurata diislite teemal, 2018 loobub maailma üks autode esitootja diiselmootoritest.
Kasutaja avatar
Otto K
Liige
Postitusi: 2388
Liitunud: 07 Juul, 2014 19:43
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Otto K »

Kogu see eelnev arutelu muutub suht vähetähtsaks kui Huilandial peamised nn. lüpsilehmad (gaas ja nafta) ära kaovad.
Algus on igatahes tehtud.
14,16% Rosneft`i aktsiatest liikus Hiinlaste kätte.
https://www.kommersant.ru/doc/3407204

Eelmise aasta lõpus oli suureks teemaks 19,5% Rosneft`i aktsiate müük (väidetavatele) Sveitsi ja Katari investoritele läbi fondi Glencore.
https://ria.ru/economy/20170103/1485130049.html

Kui ma oleks kainelt mõtlev venemaalane siis ma kardaks Hiinat / Hiina investorit igatahes rohkem kui USA või EU investorit.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Walter2 »

Sanktsioonid Venemaa vastu on muidugi tore ja kena aga Lääs unustas neid kehtestades ära ühe asja - nimelt vattidele piisavalt põhjalikult lahti seletada millal ja kuidas need peaksid mõjuma hakkama, sellest siis ka nende küsitav efektiivsus. :D
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42811
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7854
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Selle moodsa plaanimajandusega laevandust ja konkreetselt seda Zvezdad silmas pidades tuli mulle pähe mitu uitmõtet.
Tehas kindlasti ei saa toimida ilma seadmeteta,mul peaks selles osas olema õigus,kuigi ei ole ise insener.
Niisiis seadmed,me kõik teame,kui õnnetu on Vene enda masinaehitus ja sellest tingitult tuleks seadmed osta Läänest.Ja seal tuleb kulutada juba valuutat ja osad masinad vist peaks olema lausa nüüd sanktsoonide all.Seda esiteks.
Teiseks tööjõud,kuskile kaugele uut tehast tehes on vaja sinna mehi ja harituid,sest muidu lähevad need laevad suurte vigadega põhja.Minu äranägemise järgi ei ole eriti selliseid insenere,kes tahaks koos perega kuskile pärapõrgusse sõita.Kaug-Ida on ikkagi väga ebapopulaarne Euroopa osa haritumale keskonnale,esiteks liiga kauge ja teiseks vähe võimalusi reisimiseks ja arenemiseks.Seda teiseks.
Kolmandaks selllise projekti rahastus.Uudises ei ole mainitud,kes on omanikud ja investorid aga pakun,et tehase rajamise idee autor on mõni Putjale lähedane oligarh.See tähendab aga kogemuste järgi üteldes(nagu on ilmnenud ajakirjanduses)suurt rahakulu ka oligarhi ja edasi ka Putini tasku,kui riiki silmas pidades.Kui osa obšakist ka Putja tasku jõuab,siis ma ei imesta,et mees korraldusi jagab tehase osas.Tal on enda huvid mängus.Ja raha pumbatakse välja riigieelarvest niipalju,kui vaja.Krimmi silla näide on meil kõigil silmade ees.
Neljandaks see õnnetu Rogozin.Mees on silmnähtavalt mittesobiv juhtima sellist majanduslikku moodustist nagu sõjatööstus ja raskemate masinate ehitus.Minule on Rogozini puhul saanud silmade ette järgmised uudised:regulaarselt õhku lendavad kosmoseraketid,Armata tank,millele topiti sisse hulga raha aga tulemuseks on vaikselt tühjaks susisev näidiseksemplar,mille põhimuresid nagu kapten Trumm mainis(mootor ja vale kaliibriga toru) ei olegi suudetud peale 10 aastat kestnud projekteerimist ikkagi lahendada,Vene super-über-maailma analooge mitte omav viienda põlvkonna hävitaja,mille näidiseksemplarid tassitakse vaid Moskva lennushowle(kusjuures Läänes räägitakse juba reaalselt kuuendast põlvkonnast hävitajate osas ja USA alustas juba Obama lõpuajal uue põlvkonna strateegiliste pommitajate programmi),tossav Kuzik ehk siis see õnnetu lennukikandja,mis enamus ajast istub oma järgijäänud elust kuivdokis,jne.jne.Venemaa masinaehituse ehk siis seadmete korralikust alustamisest ma ei räägigi,ikka need Saksast ostetud turbiinid ujuvad pinnale,viimati nägin uudist,et ka näiteks Krimmis kasutatavad vaiarammid on läänest,konkreetselt Soomest.Isegi sellist "pisiasja" ei suudeta endale toota,mis veel me muust räägime.
Rogozin on endise suurvenešovinismi partei Rodina juht,kelle isal olid KGB-s kõrged kidralipagunid(minu arvates olen näinud uudistes aukraadi kindralpolkovnik,andestan,kui eksin),mille tõttu ta ka selle posti sai,juhtimine on sellel herral igatahes ümmargune null.
Kogu seda juttu kirjutades tundub mulle,et ilmasjata ei tehta tehast Kaug-Itta,seal oleks vähem võimalust,kuskil kinnises linnas toota asju seadmetel,mis võiksid olla sanktsoonide tõttu keelu all.Küll leiab mõne kasuahne Lääne firma,kes midagi läbi vahendajate ka neile müüb aga siis tuleb see sellisena välja,et osad tehnoloogilise tsükli jupid tulevad koopiana Hiinast ja minu kogemuse järgi on Hiina asjadel üks pisuke probleem.Kvaliteet.Saab olema naljakas,kuidas need asjad venelastel välja mängivad.Pakun,et sellest tingitult venib laevade tootmistsükkel ikka kordades rohkem,kui korraliku seadmepargi(mitte jupp siit,jupp sealt) puhul.Rahastusega on nigu on,ega siis omi taskuid tühjaks ei jäeta.Küll raha leitakse ehk siis trükitakse juurde.Kas just see tehas on inflatsooniralli algataja,ei julge pakkuda aga mingi piisk sellesse kindlasti.Mehed ja insenerid-mina siin muud võimalust ei näe,kui sunnikorras või meeletute palkadega meelitades.Viimasel juhul ajab see jällegi tootehinna üles,esimesel variandil tuleb meil esimene uue Venemaa tehas ehitamisele,mis võtab mudeli üle Stalini ajast ja see oleks ikka väga hirmutav.Rogozini puhul tekib aga pähe mõte,et Putja ja Co. spetsiaalselt andsid selle ülessande Rogozinile ehk siis selle venides ja ebaõnnestudes saab mehe diplomaatiliselt lahti lasta,muidu lahti lastes oleks võimalus,et mees jookseb opositsooni ja hakkab Vene natsionalistide juhtfiguuriks.Nüüd aga saab mehe korralikult täis lasta.
Vaatasin veel netis ringi ja Vene enda allikad kinnitavad huvitavat fakti.Et selle tehase tootmist täis saada peaks koondama kogu Venemaa riikliku laevatellimuse sinna.......sellest küsimus.MIDA NEED EUROOPA OSA TEHASED TEGEMA HAKKAVAD,MAAILMA TURULE TOOTMA TÄNU OMA EBAEFEKTIIVSUSELE NAD HAKKAMA EI SAA.Mis viib mind mõttele,et asi lõpeb neil seal selliselt nagu see kunagine Vene peaminister ütles.tahtsime paremat aga läks nii nagu alati.
https://www.kommersant.ru/doc/3405363
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas nimetu »

Endalegi üllatuseks avastasin, et venelased siiski toodavad ja kasutavad (nt lennukitööstuses) ka omamaiseid CNC pinke. Iseenesest ei ole tegu mingi ilmelise asjaga. Pinkide mehaaniline pool on põhimõtteliselt üsna lihtne ja kõikide vajalike juppide tootmisega ei tohiks Venemaal probleeme olla. Küll on aga omamoodi märkimisväärne see, et nimetatud pingid kasutavad eranditult Siemensi juhtelektroonikat. Sellest võiks järeldada, et venelased endiselt omamaist elektroonikat liialt kõrgelt ei hinda.
Kasutaja avatar
Otto K
Liige
Postitusi: 2388
Liitunud: 07 Juul, 2014 19:43
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Otto K »

Vihmaseks laupäevaks ca tund aega kuulamist Natalia Zubarevichi esituses. Teemaks majanduse olukord 2017 esimese poolaasta lõikes.

https://www.youtube.com/watch?v=K8_NqOz2FlA

Lühidalt kokku võttes:
- majanduse langus on (hetkel) peatunud
- tõusu veel ei ole (1-2% ei ole tõus)
- elamuehituses langus jätkub
- paljukiidetud investeeringute tõus on tegelikult seotud 3 objektiga (Krimmi sild, gaasitoru Siberis ja Moskva ehitised)
- ca pooled regioonid on saanud eelarved tasakaalu aga see on tulnud kulude vähendamise teel

Samas juhib Natalia tähelepanu sellele, et poolaasta tulemuste põhjal ei saa järeldusi teha kuna väga palju kulutusi tehakse alles aasta lõpus, nagu tavaliselt.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Sekeldaja »

Võimalik, et kordan ennast ja olen siin kuskil juba samast asjast kirjutanud, aga nägin ise ühes Taani metallitöötlusettevõttes nõukogude "Ural" - tüüpi treipingi u. 1960ndate mudelit, mida kohalikud nupumehed olid täiendanud suportidele lisatud samm-mootorite ja kontrolleritega, mis kokku võimaldas "töökäske" anda otse arvutist. Omanik kiitis, et pingi eest väljakäidud raha eest on tööriista rohkem kui küll. See oli üheksakümnendate lõpus, aga endisest N. Liidust odava hinnaga erinevate seadmete ostmine ja nende lääne nõuetele vastavaksehitamine on Euroopas tööstusharu tänagi. Märksõnaks tootjatehaste mittekoonerdamine "toorikute" massiga ja seeläbi suurem konstruktsiooni stabiilsus-inertsus. ",Nagu tank", kiitis algupärandit üks hispaanlane, kes Ukrainast ostetud masinate põhjadele kaasaegseid toiduainetööstuse seadmeid ehitab.

Mis aga puutub plaanimajandusse laevaehituses, siis monopol ei tähenda tingimata allahindlust kvaliteedis. Sa kas ehitad laeva nii, et see saab rahvusvaheliste klassiühingute kinnituse ja võib sõita projektijärgsetes tingimustes, või ei ehita ja laev jääb ellingule kuni nõuded täidetud. Näiteks kui auto saab tiivale mõlgi, on peavalu töökojas käimise ja sajaliste luhvtitamise jagu. Kui laev puutub põhja nii, et tekib mõlk, külastab alust enne ja pärast dokis sirgeksajamist armee inspektoreid, vigastus fikseeritakse piinliku hoolega ning enne kui alus uuesti ekspluatatsiooni lubatakse, tuleb uuendada enamik konstruktsiooni, ujuvust ja tont teab mis parameetreid kinnitavaid sertifikaate.

Selge et kuna tegemist on poliitilise projektiga, siis käiku ta läheb ja tulemusi annab, kas nui neljaks. Ust - Luuga sadam on sellest hea näide. Kui seal alustati süvendamise ja esimeste vaiaade sisselöömisega, olid kõik siinsed asjatundjad veendunud, et majanduslikel ega objektiivsetel* põhjustel ei hakka see kunagi tööle. Või vähemalt ei arendata seda projekteeritud maksimumvõimsuseni. Ja ega nad ei eksinudki, ainult et majandusinimestena ei suutnud nad võrrandisse muutujate "majanduslik" ja "objektiivne" asemele panna konstanti "poliitiline".

* - Objektiivsete põhjuste all peeti silmas Luuga lahe geoloogilisi (madal põhi, suured graniitrahnud planeeritava sadama alal, jõest tulevad setted), meteoroloogilisi (igatalvine garanteeritud ja kiire jäätumine) ja infrastruktuurilisi (selle puudumine) põhjuseid.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas:Eelnevast postist võis jääda ekslik mulje, nagu lõpeks vene lennukiehitus lääne komponentide "kraanide kinni keeramisega".
Tegelikkuses see nii mõistagi pole.
Antud Suhhoi reisilennuk oli lihtsalt mõeldud "maailmalennukiks", nagu on nt B737 - sellest ka kõva välismaa juppide kasutamine (mis enne sanktsioone võimalik oli), kuna loodeti eelkõige kommertsedu lennukiturul - mis eeldab lennufirmadele harjumuspäraste vidinate pakkumist. Võime ehitada koduseks ja ehk välismaal tarbimiseks mõeldud sõja-, reisi- ja transalennukeid natuke vähem moodsamate disainide järgi on venes endiselt olemas. See takistab mõistagi lennukite eksporti (no Tu-204 läände hästi ei müü) ja kasutamist lääne lennuliinidel.
Tegelikkuses on kõik kõige paremas korras, lihtsalt venelased ei suuda ilma lääne juppideta lääne standarditele vastavat lennukit ehitada ja punkt. :mrgreen: Ei ole seal mingit harjumuspäraste vidinate tagaajamist, piloodile on ükstakõik, mis nimega avioonika arvuti elektroonika ruumis kaasa loksub, info tuleb sealt ikka sama. Lihtsalt venelased ei saa hakkama lääne standardile vastava elektroonika süsteemide ehitamisega. Ja mootori ehitamisega, mis täidaks läänes esitatavaid nõudeid...

Kui venelased suudaks läänele pakkuda võrdväärset tehnikat odavama hinnaga, oleks neil järjekord ukse taga. Kapitalist kokkuhoidu praeguses väga tihedas konkurentsis juba oskab hinnata.

Disaini moodsusest rääkides, siis Boeing 737 on 1960 aastate disain, mida on iga uue põlvkonnaga tublisti modifitseeritud. Seega Suhhoi Superjet on kõvasti moodsama disainiga lennuk. Plaaneri võib ju "odavalt" disainida ja ehitada venemaal aga see on vaid väike osa lennuki maksumusest. Kõik see mis tegelikult maksab, ehk mootorid ja elektroonika, peab sisse ostma, sest venelased ei saa nende valmistamisega ise hakkama. Sellega kaovadki kõik majanduslikud eelised ja põhjused eelistada Suhhoid lääne analoogidele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23197
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ruger »

Tuntud Vene ajakirjanik ja opositsionäär Julia Latõnina lahkus perega Venemaalt, kuna ei pidanud enam elu seal ohutuks.
Journalist Yulia Latynina has left Russia with her family, after suffering a series of intimidating attacks in recent months.
https://themoscowtimes.com/news/russian ... acks-58895
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas EOD »

Väidetavalt siis MC-21 tellimusi 366. 43% Venemaa ja SRÜ, Aasia ja Okeaania 28%, Ladina-Ameerika 11%, Lähis-Ida 6% ja Aafrika 4%.
Avioonikat tarnivad Honeywell, Thales and Elbit Systems. Muid komponente Zodiac Aerospace, Eaton, Meggitt ja Goodrich.
Lennuk ise testimisfaasis, sertifitseerimine läbi viia ja tarnetega alustada loodetakse 2018. aastal.

https://aviationvoice.com/russias-a320- ... 2017-09-09
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Lothabi, ruger ja 7 külalist