Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kriku kirjutas:...

Kilo Tango kirjutas:Ainuüksi Tallinnas tekib aastas ca. 45 uut liiklusmärki
See on ikka VÄGA madal sagedus...


Haa... Oletades, et elaniku kohta on linnapiirkondades liiklusmärkide dünaamika sama, mis Tallinnas, tähendab see 360 000 liiklusmärgi tekkimist maailmas aastas. See EI sisalda ajutisi liiklusmärke, nende asukohtade muutumist, piirangute muutumist jms. Kogu dünaamikat saab ilmselt lugeda maailmas miljonites. Ja kuidas sa kuidas sa kavatsed tagada kusagil Ouagadougus (Burkina Faso pealinn) liiklusmärkide baasi värskena hoidmist? Või mis Aafrikast rääkida. Meil on olulisemadki baasid vigased.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kriku »

Aga miks peakski üks ja sama tehniline lahendus algusest peale töötama arengumaal ja arenenud tööstusriigis?

Pilt
Esimene ettejuhtuv Ouagadougu tänavavaade. Need seal sõidavad veel hulk aega ise ja sisepõlemismootoriga ka.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas nimetu »

Samamoodi võib väita, et digitaalne lahendus on ohutum, sest plekitahvli võib keegi ümber lükata või endale koju viia. Vigu juhtub mõlemat pidi.

See ju asja point ongi. Kõik sellised asjad nõuavad süsteemilt suurt paindlikkust.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kriku »

nimetu kirjutas:
Samamoodi võib väita, et digitaalne lahendus on ohutum, sest plekitahvli võib keegi ümber lükata või endale koju viia. Vigu juhtub mõlemat pidi.

See ju asja point ongi. Kõik sellised asjad nõuavad süsteemilt suurt paindlikkust.
Sellest nüüd ei saanud aru. Kui ehitada süsteem üles ainult plekitahvlite automaagilisele lugemisele, milles seisneb siis paindlikkus?
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Madis Reivik »

Mõelge seda asja niipidi. Milline osa softist mida igapäev kasutate on bugivaba ?
Ma enda näitel..

1) windows on bugine (kasutan Win7 aga poisi arvutis kõige uuem X ja sellega kogu aeg mingi jant)
2) solid edge on bugine
3) graafikakaardi driverid on bugised (artifaktid teatud juhtudel), mitmel arvutil
4) Altium Designer on bugine. Foorumites pidev ahastamine käib, hea praktika on kasutada EELVIIMAST versiooni kuna viimane on alati kriitiliste bugidega
5) word on bugine, lagib
6) powerpoint on bugine, lagib
7) excel polegi nii väga bugine AGA koma-punkt on ilmselt ületamatu probleem
8) google online office on jube bugine ja lagib nagu jube
9) telefoni ja auto bluetooth on poolbugine, ei näe põhjust miks peab vahel 2 minutit connectima
10) Google otsing annab tihtipeale täiesti ebarelevantset jama. Nt kui otsid inimese nime, siis ega ta aru saa et see inimese nimi on
11) Mathcad on bugine ja uuemad versioonid on veel bugisemad
12) väga kitsa ringi soft (mingi CNC CAM programmid) on sama bugised (võiks arvata et on rohkem bugised, kuna tegijaid vähem)
13) Androidi äpid - need enamasti FUBARid (pangaäpid, mingid kaupluse äpid)

Üldine: turvaaukusid avastatakse KOGU AEG IGAL POOL. Nii Androidi kui Apple maailmas.

Noh ja siis me loodame et maailma kõige kompleksem ja kompaktsem laiatarbeelektroonikaseade (AI mootor autos) on bugivaba, ei glitchi ei lagi ja saab olukordadest õigesti aru ? Ma kahtlustan et see on pea võimatu ülesanne. Ja ma räägin praegu TEHNILISEST POOLEST, et see asi algoritmiliselt võimalik on, selles ma kahtlen veel rohkem aga jätame selle vaidluse pausile.

Nii et vaadake oma igapäevast softi (ja ärge palun öelge et viga minus või mingis KONKREETSES softis) - see on ülilai probleem.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kriku kirjutas:Aga miks peakski üks ja sama tehniline lahendus algusest peale töötama arengumaal ja arenenud tööstusriigis?

...
Esimene ettejuhtuv Ouagadougu tänavavaade. Need seal sõidavad veel hulk aega ise ja sisepõlemismootoriga ka.


See häda nende illustreerivate näidetega on, et need hakkavad oma elu elama.
Kui on võimalik teha universaalne lahendus, tuleb kindlasti eelistada seda. Ka nimetet videos vaadeldi näiteks liiklust Indias ja arutleti korra selle üle, et kuidas seal liikluses hakkama saada, kus formaalseid reegleid on õigupoolest vähe. Selleks ongi vaja lugeda ka kõiksugu muud infot (mitte ainult liiklusmärke), et hiljem MCTS-i abil õige rada valida.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kilo Tango »

Madis Reivik kirjutas:...
13) Androidi äpid - need enamasti FUBARid (pangaäpid, mingid kaupluse äpid)
...


14) Tuumajaamade, keemiatehaste jms. ohtlike juhtimisseadmete tarkvara on samuti vigane. Ometi need töötavad. Ometi Windows töötab, Word, Powerpoint jne. Inimesed toetuvad neile päris kriitilistes lahendustes.

Tarkvara ja riistvara vead on teada probleem ja jällegi ei maksa arvata, et sa esimesena märkasid, et need olemas on.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Madis Reivik »

Tuumajaamas ja keemitehases 3-4 kordne reduntatsus, just selsamal põhjusel.
Ja ka radar peaks olema selsamal põhjusel.

Tuumajaama soft on ka tõnäoliselt "perfokaardiaegne", keegi ei uuenda seda et oleks ägedam.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kriku »

Mulle tundub lihtsalt, et siis, kui isesõitvad autod saavad massiliselt kasutatavaks igapäevaseks reaalsuseks, siis kirjeldatakse vähemalt arenenud maailmas linnad ja suured maanteed digitaalselt ära ka. Kui auto väljub kirjeldatud tsoonist, siis ta ütleb seda juhile.

Ma ei taha ülal öelduga praegust arendustööd kuidagi alavääristada. Vastupidi, see on väga äge ja tõenäoliselt kujuneb harvaks näiteks, kuidas tehnoloogiasiire toimub tsiviilvaldkonnast sõjandusse.

India suhtes ei võta seisukohta. Kui äriliselt on väga perspektiivne välja töötada autonoomne auto, mis toimiks meie mõistes peaaegu reguleerimata liikluskeskkonnas, siis antagu minna.

Visuaalsete sümbolite tõlgendamisest on minu arvates huvitavam küsimus, kui kaugel ollakse füüsiliste barjääride analüüsimisel. Kui võimekad on Muski lahendused tuvastamaks, kas kivi või künnis või astang on piisavalt kõrged või auk piisavalt sügav, et mitte üritada neist üle sõita?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kilo Tango »

Madis Reivik kirjutas:Tuumajaamas ja keemitehases 3-4 kordne reduntatsus, just selsamal põhjusel.
Ja ka radar peaks olema selsamal põhjusel.

See liiasus on riistvara vigade kinni püüdmiseks. Kõikidel harudel töötab (valdavalt) identne tarkvara. Niikuinii tuleb kaamerapildi kadumisel minna üle käsitsi juhtimisele. Radariga üksi ei sõida kuhugi. Sellega on radarit raske põhjendada.

Madis Reivik kirjutas:Tuumajaama soft on ka tõnäoliselt "perfokaardiaegne", keegi ei uuenda seda et oleks ägedam.

Don't fix it if it ain't broke
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Walter2 »

Kriku kirjutas:Mulle tundub lihtsalt, et siis, kui isesõitvad autod saavad massiliselt kasutatavaks igapäevaseks reaalsuseks, siis kirjeldatakse vähemalt arenenud maailmas linnad ja suured maanteed digitaalselt ära ka. Kui auto väljub kirjeldatud tsoonist, siis ta ütleb seda juhile.

Kui isesõitvate massiline kasutajaskond pole enam defineeritavad kui juhid (e. puudub juhtimisõigus) siis kuidas ülalkirjeldet olukorrale lahendus leida? Isesõitvad liiguvad ainult mööda kaardistatud teid? Või jääbki auto tee äärde seisma kuna salongis puudub juhtimisõigus?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kriku »

Walter2 kirjutas:Kui isesõitvate massiline kasutajaskond pole enam defineeritavad kui juhid (e. puudub juhtimisõigus) siis kuidas ülalkirjeldet olukorrale lahendus leida? Isesõitvad liiguvad ainult mööda kaardistatud teid?
Ma arvan küll, et kui kunagi jõutakse nii kaugele, et isesõitev auto sõidabki päris ise (autos võib olla näiteks pime isik või üldse mitte kedagi), siis see kulgeb vaid kaardistatud aladel. Aga kuna kaardistamine on odav, siis see pole suurem probleem.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kriku kirjutas:...
Visuaalsete sümbolite tõlgendamisest on minu arvates huvitavam küsimus, kui kaugel ollakse füüsiliste barjääride analüüsimisel. Kui võimekad on Muski lahendused tuvastamaks, kas kivi või künnis või astang on piisavalt kõrged või auk piisavalt sügav, et mitte üritada neist üle sõita?


Videos kostus ka väide, et teede määramise ja ennustamise täpsus on mõni sentimeeter (lõpus kusagil QA osas vist). Samas muidugi ei ole see ka probleem, mida ma kuigi oluliseks nimetaks, kuna sellised äärekividest üle sõitmised saab rahuga jätta autojuhi lahendada esialgu. Huvitav on see küsimus küll.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas nimetu »

Sellest nüüd ei saanud aru. Kui ehitada süsteem üles ainult plekitahvlite automaagilisele lugemisele, milles seisneb siis paindlikkus?

Küsimus ei tulnud ju ainult kaamerate kasutamisest, vaid kaartide kasutamisest. Kui kombineerida erinevad andmed ja sensorid, siis loomulikult on süsteem tervikuna paindlikum. Põhjus miks Tesla detailseid kaarte ei kasuta on see, et nende koostamine ja uuendamine käiks neil üle jõu ja teeks nende toote kallimaks. Waymo tegutseb ainult nendes piirkondades, kus neil on detailsed kaardid - puudub paindlikkus teenuse pakkumises. Siin ongi põhimõtteline erinevus toote arendamisel ja turundamisel.
Tesla tahab müüa eraklientidele autosid ning Waymo tahab müüa autonoomseid tehnoloogiaid ning pakkuda autonoomset sõiduteenust.
Viimati muutis nimetu, 03 Sept, 2021 10:00, muudetud 1 kord kokku.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika

Postitus Postitas Walter2 »

Teed on ilma aukudeta, teekatte märgistus selge ja loetav ning muu taristu (äärekivid nt.) ei tohi muutuda autosõidule takistuseks kui sealt on vaja üle sõita. Kui sellised kriteeriumid pole täidetud siis teoorias tuleks püstitada küsimus juba tavaautosõidu toimimise võimalikkusest, isesõidust rääkimata. Viimane saabki toimuda ainult rangelt kontrollitud ja kaardistatud taristu tingimustes (kasvõi juba seepärast, et vältida võimalikke juriidilisi vaidlusi ja kohtulahendeid).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist