551. leht 704-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:10
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:58
... Näiteks oleme me hetkel
hädas uute autodega, millele on
järelpaigaldatud Webasto jahutusvedeliku eelsoojendi.
Kui eelsoojendi programmeeritakse enne auto käivitamist töötama, siis autot käivitades annab auto veateate "vale jahutusvedeliku temperatuur", mis siis, et see on lubatud vahemikus.
Auto
enesediagnost saab näidata ainult neid vigu, mille võimalikust on aju programmeerinud insenerid ette näinud näidatama.
Ehk antud juhul ei ole (kütte)seadme järelpaigaldamisel muudetud vastavalt vigade tuvastamise tarkvaralist osa (lõunamaise tarkvaraga autol?).
Anomaaliaid esineb ka tehasepaigaldatud lisakütteseadmete kasutamisel, kui auto käivitatakse +6C garaažis ja väljasõidetuna -15C välistemperatuuri, jäetakse mootor soojenemiseks tühikäigul kohapeale tiksuma, siis lisakütteseade tööle ei lülitugi, sest "käivitus toimus üle +3C temperatuuril".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:33
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 11:55
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:54
Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks.

...
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:35
Postitas ahto42
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:33
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 11:55
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:54
Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks.

...
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
Amva, Niisama trollid?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:36
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:10
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:58
... Näiteks oleme me hetkel
hädas uute autodega, millele on
järelpaigaldatud Webasto jahutusvedeliku eelsoojendi.
Kui eelsoojendi programmeeritakse enne auto käivitamist töötama, siis autot käivitades annab auto veateate "vale jahutusvedeliku temperatuur", mis siis, et see on lubatud vahemikus.
Auto
enesediagnost saab näidata ainult neid vigu, mille võimalikust on aju programmeerinud insenerid ette näinud näidatama.
Ehk antud juhul ei ole (kütte)seadme järelpaigaldamisel muudetud vastavalt vigade tuvastamise tarkvaralist osa (lõunamaise tarkvaraga autol?).
Anomaaliaid esineb ka tehasepaigaldatud lisakütteseadmete kasutamisel, kui auto käivitatakse +6C garaažis ja väljasõidetuna -15C välistemperatuuri, jäetakse mootor soojenemiseks tühikäigul kohapeale tiksuma, siis lisakütteseade tööle ei lülitugi, sest "käivitus toimus üle +3C temperatuuril".
Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:36
Postitas AMvA
ahto42 kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:35
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:33
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 11:55
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
Amva, Niisama trollid?
Ei, tahan päriselt teada
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:49
Postitas Some
Oss=ostsillograaf
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:55
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:33
...
Mis asi on oss?
Kõnekeelne üldine lühendsõna tähistamaks pinge (ajalise) mõõtmise seadmeid:
Õigekeelsuse sõnaraamat - ostsillograaf - elektrivõnkumisi mõõtev ja registreeriv seade.
Ostsillo
skoop - asi, mis
kuvab ekraanile
Ostsillo
graaf - asi , mille väljund on
isekirjutaja
https://www.google.com/search?q=ostsill ... client=img
Kui vanasti kuvati ainult graafik reaalajas ekraanile, siis kaasaegsed (digi)seadmed võimaldavad salvestada mitmeid tunde signaale järjest ja neid signaale hiljem uurida, ehk on hägustunud piir visuaalset diagnoosiseadet iseloomustavate sõnade ...graaf ja ...skoop vahel.
Normaalne tänapäeval autodiagnostikas, arvutiga kasutatav (odav) USB digioss, on 8 sisendkanaliga, mis võimaldab reaalajas ja hiljem salvestatuna uurida 8 erinevat signaali:
https://autogun.ee/toode/ostsilloskoop-hantek-1008c/
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 12:59
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:36
Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
Ei puutu asjasse ju. Lisakütteseade paigaldatakse uuele (garantiilisele) autole esinduses ja esindusel on tarkvara ligipääsud olemas (ulatuses, mis valmistajatehas seda kättesaadavaks on teinud). Vähemalt mina olen autod tellinud juba koos "lisaaega", sh kütteseade, vältimaks garantiiprobleeme.
Kui keegi läheb uue autoga kuskile kuurialla, siis muidugi on oma probleem.
Lisavarustuse esinduses paigaldamise eest tuleb muidugi maksta krõbedat hinda. Isegi nt toonklaasid on mitmekordse juurdehindlusega. Mäletan ühe auto tellimisel, et universaali juhist tagumiste klaaside kiletamise eest küsiti 380 eurot esinduses, minu XC70l, mida samal ajal sai kiletatud, tegi toona tumeklaas.ee sama töö ära vähem kui 100 euroga.
Meil olid just teemaks ühe kaubikbussi teised veljed, esindus küsis umbes 200 eurot ratas. Ma ostsin samad asjad erilise pingutuseta auto24.ee varuosade turult 53 eurot tükist.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:05
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:59
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:36
Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
Ei puutu asjasse ju. Lisakütteseade paigaldatakse uuele (garantiilisele) autole esinduses ja esindusel on tarkvara ligipääsud olemas (ulatuses, mis valmistajatehas seda kättesaadavaks on teinud). Vähemalt mina olen autod tellinud juba koos "lisaaega", sh kütteseade, vältimaks garantiiprobleeme.
Kui keegi läheb uue autoga kuskile kuurialla, siis muidugi on oma probleem.
Natuke ikka puutub. Lisaküttesedme võib paigaldada ka mõni teine ettevõte, garantiid see ei mõjuta.
Ja sellele autole ei ole tehas muudetud ECU tarkvara veel ette näinud. Aga see ei olnud ka antud jutu teema, vaid väideti, et kui temp andur näitab midagi lubatud vahemikus, siis viga ei ole.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:09
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:55
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:33
...
Mis asi on oss?
Kõnekeelne üldine lühendsõna tähistamaks pinge (ajalise) mõõtmise seadmeid:
Õigekeelsuse sõnaraamat - ostsillograaf - elektrivõnkumisi mõõtev ja registreeriv seade.
Ostsillo
skoop - asi, mis
kuvab ekraanile
Ostsillo
graaf - asi , mille väljund on
isekirjutaja
https://www.google.com/search?q=ostsill ... client=img
Kui vanasti kuvati ainult graafik reaalajas ekraanile, siis kaasaegsed (digi)seadmed võimaldavad salvestada mitmeid tunde signaale järjest ja neid signaale hiljem uurida, ehk on hägustunud piir visuaalset diagnoosiseadet iseloomustavate sõnade ...graaf ja ...skoop vahel.
Normaalne tänapäeval autodiagnostikas, arvutiga kasutatav (odav) USB digioss, on 8 sisendkanaliga, mis võimaldab reaalajas ja hiljem salvestatuna uurida 8 erinevat signaali:
https://autogun.ee/toode/ostsilloskoop-hantek-1008c/
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:10
Postitas Kapten Trumm
Autospirit, Moller, Topauto on vähemalt neid elektrilisi Defasid küll ise paigaldanud. Ma pole põhimõtteliselt lubanud ka mujale minna. Selle põhjuseks on kogemused Eestis tehtud lisasoojendite paigaldusega diiselgeneraatoritele, mille ekspluatatsioonis on nähtud imeasju.
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Kahtlustan ise, et tempi andurite ossiga mõõtmisel võib tegu olla tavapärase raketiteaduseks muutmisega. Minul on selle teemaga olematu kogemus, ma pole oma pea 10 auto isenäppimisel elusees näinud temperatuuri anduri riket, küllap on tegu töökindla tehnoloogiaga. Tavaliselt saab selles veenduda testriga, andmeid näeb nt Haynesi käsiraamatust (mitu oomi mis tempi juures).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:10
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 12:59
Lisavarustuse esinduses paigaldamise eest tuleb muidugi maksta krõbedat hinda. Isegi nt toonklaasid on mitmekordse juurdehindlusega. Mäletan ühe auto tellimisel, et universaali juhist tagumiste klaaside kiletamise eest küsiti 380 eurot esinduses, minu XC70l, mida samal ajal sai kiletatud, tegi toona tumeklaas.ee sama töö ära vähem kui 100 euroga.
Esindused tihti selliseid töid ise ei teegi vaid kärutavad autod spets.firmadesse nagu ülal toodud ning kasseerivad lihtsalt raha vahelt. Sama on tehtud ka näit. klaasivahetuse korral kui endal kohe aega pole.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:13
Postitas Kapten Trumm
Ei ma ei eita midagi, lihtsalt minu praktikas on esindused neid Defasid ise paigaldanud alati. Ma pole muidugi kõikides esindustes seda teinud. Isegi selline tagasihoidlik butiik nagu Moller Pärnu sai kõigega ise hakkama.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:21
Postitas isakene
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:09
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Testriga mõõtes saad hetkeväärtuse, ossiga saad ajas muutuva väärtuste jada. Neid andureid on küll ja veel, (ei pea just temp andur olema) mis mingil suvalisel hetkel pada hakkavad ajama. Ossiga teed sellise hälbega asja kiiresti selgeks, tavatestriga võid nikastama jäädagi. Ja ossiga saad mitut asja korraga mõõta, mis annab sulle võimaluse erinevate andurite samaaegseks mõõtmiseks ja sõltuvate vigade leidmiseks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:28
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:10
Autospirit, Moller, Topauto on vähemalt neid elektrilisi Defasid küll ise paigaldanud. Ma pole põhimõtteliselt lubanud ka mujale minna. Selle põhjuseks on kogemused Eestis tehtud lisasoojendite paigaldusega diiselgeneraatoritele, mille ekspluatatsioonis on nähtud imeasju.
Defa paigaldus Webastoga võrreldes on lapsemäng, selle teeb ka pimedate ühing ära
