574. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 10:58
Postitas AMvA
klemmikas kirjutas: ↑29 Apr, 2025 9:43
olevtoom kirjutas: ↑22 Apr, 2025 8:26
Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Apr, 2025 8:08
See paljukäigulise käigukasti paremuse teooria kehtib ainult nõrgajõulise mootori puhul...
Ühe tqhq-foorumi (nüüd taevastel radadel sõitva) liikme suust & sulest pärineb mõttetera: "Käigukast on nõrga mootori tunnus".
Sedasi räägivad ainult inimesed, kes tegelikult mootorite ja käigukastide füüsikat ei mõista ja ei üritagi mõista.
Mitu kiirendusautot sina oled ehitanud?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 11:42
Postitas Madis Reivik
Täielikult offtopicucs kisub juba, aga kiirendusautol ei ole palju käike vaja ega võimalik.
Sest
1) ei mahu ära seljatäis hammakaid, kuna moment ja võimsus on suurem kui Tallinki laeval
2) enamuse ajast ei ole probleemiks mitte võimsuse puudumine, vaid selle maaga sidestamine
Klemmikas, su jutt on selline umbluu et ma ei jaksa isegi vaielda.
Kui keegi teine tahab seda teha, las käia. Kiirendus sõltub ainult ühest asjast ja see on - mootori võimsus ajahetkel. Pöörded ja moment on sobitamise küsimus.
Paar lõbusat pärli kah varalahkunud TQHQ ideoloogi Pärtli suust
- Top Fueliga kiirendamine on umbes sama nagu paned tugitooli keset maanteed ja lased sellele rekkaga selga sõita
- kui MAKSIMUMKIIRUSEL F1 möödub stardihetkel Top Fueli dragsterist ja see paneb siis gaasi põhja, on veerand miili pärast Top Fuel ikka võitnud. (WTF.. aga numbrid on sellised !!!!)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 11:44
Postitas klemmikas
Ma just tõin sulle kiirendusvõistluste auto, kus on 6 käiku dsg, vaata neid videosid. Kiirendusvõistlustel ta ilmselt üle 4 käigu sealt küll ei kasuta, aga need on lühikesed käigud.
Su jutt on väga asjatundmatu ja rumal.
Sinusugusega polegi mõtet vaielda, sa ei tea mootoritest ja kiirendusvõistlustest mitte midagi, rääkisid ikka ülirumalat juttu praegu, lisaks füüsikaseaduste vastast.
Sa ei saa aru kõige elementaarsematest füüsikaseadustest, nagu pöördemomendi tähtus ja mootori pöörded ning ülekanne.
Kui sa neist asjadest aru ei saa, siis mul ei ole sinuga mitte millestki rohkem rääkida sel teemal.
Kiirendus ei sõltu ainult ühest asjast, sa oled sel teemal ikka uskumatult rumal.
Parima kiirenduse saavutamine on terve teadus.
Kiirendusautot annab ehitada kahel moel, vana, lihtsa ja odava kiviaja tehnikaga ja uue targa keeruka tehnikaga, mis annab oluliselt paremad tulemused ja maksab ka muidugi rohkem.
Eestis on isegi üks koht olemas, kus osatakse ehitada uue tehnikaga väga head kiirendusautot, mis teistele pikalt ära teeb.
Ma ei tea, et ükski teine koht nende tasemele küündiks, kes teab, see teab, mis kohast ma räägin.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 11:56
Postitas davidsoniharald
Parandan ennast: põhikoolis on vist vahetund.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 12:58
Postitas Fuchs
klemmikas kirjutas: ↑29 Apr, 2025 11:44
Kiirendusautot annab ehitada kahel moel, vana, lihtsa ja odava kiviaja tehnikaga ja uue targa keeruka tehnikaga, mis annab oluliselt paremad tulemused ja maksab ka muidugi rohkem.
Algatuseks tuleks omavahel kokku leppida mida keegi kiirendusauto all mõtleb. Vaidlus käis minu arusaamist mööda selle üle, et kiirendusautodel on "jõudu ülearu" ja klassikalise käigukastiga pole erilist mõtet jännata, sellega lihtsalt ei võida suurt midagi.
Ma ise mäletasin, et varasemalt olid Top fuel dragsterid 2 "käigulised". Kontrolliks googeldasin, täna paistab, et Top fuel ja Funny car dragsteritel (kõige kiiremad ja võimsamad) pole üldse käigukasti, veojõu ratastele suunamiseks kasutatakse lihtsalt mitmekettalist märga sidurit.
Funny Cars are also similar to Top Fuel dragsters in that they do not use a transmission but rather transmit power to the huge Goodyear rear slicks through a multistage clutch assembly that is activated by timers.
https://www.nhra.com/nhra-101/drag-racing-classes
klemmikas kirjutas: ↑29 Apr, 2025 11:44
Eestis on isegi üks koht olemas, kus osatakse ehitada uue tehnikaga väga head kiirendusautot, mis teistele pikalt ära teeb.
Ma ei tea, et ükski teine koht nende tasemele küündiks, kes teab, see teab, mis kohast ma räägin.
Ma ei saa aru, milleks selline salapära, jaga siis teistele huvilistele ka selle tippkoha kohta infot. Ilma igasuguse irooniata, tore ju teada, et Eestis ka tehnikaspordis maailmatasemel tegijaid on.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 13:13
Postitas Peeter
Küsin siia vaheli ikka veel siiamaani adekvaatse vastuseta küsimus:
Kas keegi teab (või teab seda, kes tegeleb ja teab), kuskohast saab Aisin 55-51 automaatkasti diffrile seibikomplekti 6tk (2 väljund- ja 4 satteliidiseibi). Või kes üldse tegeleb diffritega ja nende taastamisega?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 13:33
Postitas Madis Reivik
davidsoniharald kirjutas: ↑29 Apr, 2025 11:56
Parandan ennast: põhikoolis on vist vahetund.
Veel hullem, ilmselt kirjutab tunni ajal. Füüsikatunni ajal.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 13:34
Postitas Madis Reivik
Aga klemmikas, säästa oma ekraani ja kirjuta võrrandi teine pool siia:
a on kiirendus. m on auto mass. v on hetkekiirus. P on hetkevõimsus
a = ?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 13:56
Postitas Walter2
Madis Reivik kirjutas: ↑29 Apr, 2025 13:34
Aga klemmikas, säästa oma ekraani ja kirjuta võrrandi teine pool siia:
a on kiirendus. m on auto mass. v on hetkekiirus. P on hetkevõimsus
a = ?
Tal on siiamaani õhus vana võlg - arvutada välja auto tippkiirus.
Kuna haridust ei paista kuskilt otsast olevat siis ei saagi mingeid valemeid ja tulemusi tulla.
Youtube'st sobivat videot pole ka vist veel üles leitud...

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:24
Postitas Kapten Trumm
Sa ei tea mootoritest tõesti mitte midagi.
Sulle veel infoks, et DSG käigukastil ei ole hüdromuhvi.
Mis kitsast ribast sa räägid?
Tänapäeva turbomootoritel on palju parem jõukõver, kui vanadel ja pöördemoment omab väga suurt tähtsust, mis on neil väga pikalt saadaval suurena.
Rohked käigud annavad kasu igale mootorile, ka võimsatele, ehk siis lühikesed käigud, kuna üleminekud on lühemad, ei ole sellist pöörete kukkumist liiga alla.
Aga ega ma ei lootnudki, et sinusugune aru saab, miks lühikesed käigud igale mootorile head on.
Sa ei mõista elementaarset füüsikat, mis mootori ja ülekande puhul toimetavad, sa ilmselt ei tahagi seda mõista
Lubage naerda. Ilma naljata.
Powerglide'i kasutavatel kiirendusautodel on selline võimsuse/momendi ülejääk, et tahtmise korral suitsetaks see rehve kogu 402 meetrit.
Kui mootoril on läbi nende kahe käigu jõudu rohkem kui rehvid lubavad maha kanda, pole DSG ja 12 käiku vajalikud. See lihtsalt ei anna lisaväärtust.
Ja Top Fuelil pole üldse käigukasti, on vaid mingi astmeliselt rakenduv sidur, käigukasti rolli täidavad mingil määral tsentrifugaaljõu mõjul suuremaks muutuvad tagarehvid. Ootaks huviga ka näidet mõnest moodsa turbomootori ja 8-käigulise DSG-ga autost, mis läbib paigalt 402 meetrit 4 sekundiga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:26
Postitas klemmikas
Siin naerad sa ainult enda rumaluse üle.
Väga ekstreemse võimsuste puhul on jah omad põhjused, miks muud käigukasti ei kasutata, kuid see ei muuda fakti, et seda tohutut võimsust lastakse ka palju raisku.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:28
Postitas Kapten Trumm
Mine klemmikas kooli tagasi!
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:29
Postitas klemmikas
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Apr, 2025 14:28
Mine klemmikas kooli tagasi!
Sina pole koolis midagi õppinud, ainult ülbitsed siin, tegelikest asjadest midagi teadmata.
Selle ülbitsemisega sa ennast kuidagi targemaks ei tee, ajad endiselt sama lolli juttu ja ei tunne mootoreid ja ülekannete mõju.
Sinusugused inimesed on põhjus, miks niipaljudes autoteenindustes on kehv teenindus, kuna tegelikult ei tunta asja.
Õpi, mõtle laiemalt ja saad lõpuks aru, millest ma räägin. Ilmselt on see palju tahetud, et sina midagi juurde õpiksid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:35
Postitas AMvA
klemmikas kirjutas: ↑29 Apr, 2025 14:29
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Apr, 2025 14:28
Mine klemmikas kooli tagasi!
Sina pole koolis midagi õppinud, ainult ülbitsed siin, tegelikest asjadest midagi teadmata.
Selle ülbitsemisega sa ennast kuidagi targemaks ei tee, ajad endiselt sama lolli juttu ja ei tunne mootoreid ja ülekannete mõju.
Sinusugused inimesed on põhjus, miks niipaljudes autoteenindustes on kehv teenindus, kuna tegelikult ei tunta asja.
Õpi, mõtle laiemalt ja saad lõpuks aru, millest ma räägin. Ilmselt on see palju tahetud, et sina midagi juurde õpiksid.
Ole siis nüüd lõpuks nii kena ja kirjelda meile, mitu kiirendusautot või kasvõi lihtsalt võidusõiduatot oled ehitanud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2025 14:39
Postitas Walter2
Lisaks sooviks teada, missugused tehn. hariduse õppeasutused on lõpetatud ja mis eriala omandatud?