Padulollus, B-116 müüdi võla katteks Bulgaariale juba 1994 aasta märtsis.vihmavari kirjutas:Postimehe kommentaariumis üks huvitav jutt mida varem näinud polegi, oskab keegi kinnitada selle võimalikkust.
Julgen käia välja natuke julgema teooria kui M.Kurm.
Eeldus et rootsis vassitakse ja varjatakse sellepärast et tähtsaim lüli selles saagas oli allveelaev võiks vaadelda hoopis nurga alt et tähtsaim lüli oli hoopis last mis oli Estonial. Pealtnägija nähtud valge kogu klapib selle aparaadiga, tsiteerin:
REBEND (mitte auk!) vastab täielikult Foxtrot Klassi diisel+elekter käitusega, sukeldusvõimega pealveelaeva (mida ekslikult kutsutakse allveelaevaks) torniprofiili kui ka ettepoole kaldu esiosale sukeldumise hetkel 35-45 kraadise nurga alt lõikuval kursil Estonia kursi suhtes ning 10-15 kraadise sukeldumisnurga alt (milline demonstreerib ilmekalt erakorraliselt kiiret manöövrit sukeldumiseks - nn. emergency dive)! Seda manöövrit treenitakse- ning kasutatakse peamiselt kiireks sukeldumiseks ohuolukorra vältimiseks, torpeedokaatri või hävituspealveelaeva eest varjumiseks, aga ka kokkupõrke vältimiseks kokkupõrkekursil alusega!
Tõenäoliselt on tegemist Б-116 (ehk B-116) või mõna sarnase alusega, mis erineval andmetel erakorraliselt 28 Septembril, 1994 Leningradis Yard No 196 maha kandmisele määrati.
Selle allvee-võimekusega aluse kere oli kaetud 65 cm paksuse sünteetilise kummi kihiga, torn kuni 25 cm, millise eesmärk on kahandada sonari markeeringut kaugotsingul, aga kokkupõrkehetkel teise alusega toimib see kui "amortisaator" ning üldjuhul ei
jäta hõõrdejõu toimel markeeringut kokkupõrgatava aluse kerega.
Pange tähele selle klassitüübile omast, alumiiniumvärviga kaetud ninaosa (nn. slängis sibul), mis muuseas alati paistab allpool veepinda kui erk valge (mitte kui hõbedane) ristkülikukujuline laik, mis tekib valguse murdumisest tekkivast nn. abrevatsioonist! tsitaadi lõpp. Põrkumine ja põrgete arv klapivad kokkupõrkega mille ga rebiti eest nii visiir kui tekitati ka laevakeresse auk.
http://deepstorm.ru/DeepStorm.files/45- ... /B-116.htm
Ja vahelduseks vaatame seda laeva ninaosa pilti kah, mis jääklassiga laeva parrast peaks lõdva randmega lõhkuma...

Isegi oletades, et sedasorti laevaga kokku põrgati, siis peaks vigastus ulatuma risti üle terve parda, mitte vaid veepealsele osale.

ja kuidas kujutab lugupeetav ette tuukrite liikumist kitsastes laevakoridorides, kus valgustatultki on raske orienteeruda. Lisaks koridori vajunud rusud, mööbel, jäänused ec...tõstad setted üles ja edasi? Jääd ootama setete langemist. Seda ajal, kui sukeldumisaeg on üpris piiratud...Estonia peal tuleks kõigepealt tuukritel uuesti ära käia, et päris täpne pilt oludest saada.