655. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:02
Postitas krossipart
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 14:41
Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 14:23
Kilo Tango kirjutas: 12 Sept, 2025 13:07 Model S Plaid-i kiirus on piiratud ülekandearvuga, mitte mootori jõudlusega. Model S-l ei ole nimelt erinevate ülekannetega käigukasti, kuna sellel ei ole seda vaja (erinevalt Veyronist). Ja sellise autoga 300 km/h on enam kui küll. Piisav, et enamustele Porsche Taycanitele ringrajal ära teha. Samas ei ole olemas tehnilist põhjust, miks Model S-l ei VÕIKS olla käigukasti. See on lihtsalt välja jäetud selle pärast, et nii on auto energiakulu oluliselt väiksem ja praktiliselt ei ole mingit vajadust sõita Model S-ga 400km/h. Võrrelgem ikka võrreldava eemärgiga valmistatud autosid. Rimac Nevera (mis on tõsi võimsam) liigub 415 km/h.
Elektrisõidukitel on see Vmax nadi ka ülekande olemasolul.
Põhineb see su jutt ka mõnel faktil?
Xiaomi SU7 Ultra, kiirendus sajani 1,98 sek. Max kiirus 350 kmh
1,97 lausa..Xiaomi SU7 Ultra..
Loodud iga rekordi purustamiseks igal hipodroomil. :wink:
https://mi-home.ee/products/xiaomi-su7-ultra-prototype

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:08
Postitas AMvA
krossipart kirjutas: 12 Sept, 2025 15:02

1,97 lausa..Xiaomi SU7 Ultra..
Loodud iga rekordi purustamiseks igal hipodroomil. :wink:
https://mi-home.ee/products/xiaomi-su7-ultra-prototype
Ja selle postituse point on....?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:12
Postitas krossipart
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:08
krossipart kirjutas: 12 Sept, 2025 15:02

1,97 lausa..Xiaomi SU7 Ultra..
Loodud iga rekordi purustamiseks igal hipodroomil. :wink:
https://mi-home.ee/products/xiaomi-su7-ultra-prototype
Ja selle postituse point on....?
Mu mõte oli, et jutt liigub vaikselt "kvaliteetmajoneesiks". Diiselauo hooldusvälbast elektriautode kiirendusteni.. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:14
Postitas Walter2
kaupo51 kirjutas: 12 Sept, 2025 14:34 Sellest kiirteedel kiiruse piiramisest ma aru ei saa. Euroopas sõidetakse kiirteedel enamast +10-30 kmh üle ja vaikimisi väga juhte ei kotita. Rääkimata saksast, kus saab paljudel kohtades veelgi kiiremini sõita. Miks meil on see eriline kuritegu/väärtegu, kui 110 alas 118 kmh sõita? Kas need Tln-tartu 120 lubatud alad muudetakse 110 aladeks? Milleks?
Loe nüüd kogu artikkel läbi - allpool kirjas, et kiirust kohendatakse vastavalt teeoludele. Heades tingimustes jääb ka 120 alles.
Kogu selle jutu mõte on riigi suur plaan liiklussurmade arv alla tuua. Kõik eksperdid räägivad, et surmade kõrge arvu üks peamine põhjus on kiirus mida on vaja alla tuua - siit ka sellised artiklid. Tegelikult kiirus ei tapa, vaid ikka äkiline seismajäämine... :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:15
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: 12 Sept, 2025 15:14
kaupo51 kirjutas: 12 Sept, 2025 14:34 Sellest kiirteedel kiiruse piiramisest ma aru ei saa. Euroopas sõidetakse kiirteedel enamast +10-30 kmh üle ja vaikimisi väga juhte ei kotita. Rääkimata saksast, kus saab paljudel kohtades veelgi kiiremini sõita. Miks meil on see eriline kuritegu/väärtegu, kui 110 alas 118 kmh sõita? Kas need Tln-tartu 120 lubatud alad muudetakse 110 aladeks? Milleks?
Loe nüüd kogu artikkel läbi - allpool kirjas, et kiirust kohendatakse vastavalt teeoludele. Heades tingimustes jääb ka 120 alles.
Kogu selle jutu mõte on riigi suur plaan liiklussurmade arv alla tuua. Kõik eksperdid räägivad, et surmade kõrge arvu üks peamine põhjus on kiirus mida on vaja alla tuua - siit ka sellised artiklid. Tegelikult kiirus ei tapa, vaid ikka äkiline seismajäämine... :)
Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:19
Postitas krossipart
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:15
Walter2 kirjutas: 12 Sept, 2025 15:14
kaupo51 kirjutas: 12 Sept, 2025 14:34 Sellest kiirteedel kiiruse piiramisest ma aru ei saa. Euroopas sõidetakse kiirteedel enamast +10-30 kmh üle ja vaikimisi väga juhte ei kotita. Rääkimata saksast, kus saab paljudel kohtades veelgi kiiremini sõita. Miks meil on see eriline kuritegu/väärtegu, kui 110 alas 118 kmh sõita? Kas need Tln-tartu 120 lubatud alad muudetakse 110 aladeks? Milleks?
Loe nüüd kogu artikkel läbi - allpool kirjas, et kiirust kohendatakse vastavalt teeoludele. Heades tingimustes jääb ka 120 alles.
Kogu selle jutu mõte on riigi suur plaan liiklussurmade arv alla tuua. Kõik eksperdid räägivad, et surmade kõrge arvu üks peamine põhjus on kiirus mida on vaja alla tuua - siit ka sellised artiklid. Tegelikult kiirus ei tapa, vaid ikka äkiline seismajäämine... :)
Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.
Palun põhjendage täpsemalt oma arvamust, või kuidas see nüüd kujunes.. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:20
Postitas AMvA
krossipart kirjutas: 12 Sept, 2025 15:19
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:15
Walter2 kirjutas: 12 Sept, 2025 15:14
Loe nüüd kogu artikkel läbi - allpool kirjas, et kiirust kohendatakse vastavalt teeoludele. Heades tingimustes jääb ka 120 alles.
Kogu selle jutu mõte on riigi suur plaan liiklussurmade arv alla tuua. Kõik eksperdid räägivad, et surmade kõrge arvu üks peamine põhjus on kiirus mida on vaja alla tuua - siit ka sellised artiklid. Tegelikult kiirus ei tapa, vaid ikka äkiline seismajäämine... :)
Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.
Palun põhjendage täpsemalt oma arvamust, või kuidas see nüüd kujunes.. :dont_know:
Sulle ei hakka ma midagi põhjendama

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:23
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:15 Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.
Küllap on. Aga mendipropagandas läheb see "kiirus" ühte patta, peamine et saaks oma lollakat kiirusmõõteprogrammi toetada.
On 2 eri mõistet - "lubatud suurim kiirus" ja "tee- ja ilmaolusid arvestav suurim ohutu kiirus". Nende vahel mingit võrdusmärki pole.
Enamikel teedel on ka südatalvel lubad 90 kmh, kuigi võib tulla jäävihm ja suurim ohutu kiirus võib olla ainult 50.

Ja heades ilma- ja teeoludes on "tee ja ilmaolusid arvestav suurim ohutu kiirus" way suurem kui lubatud 90 kmh.

See, kuidas uuritakse PPA-s liiklusõnnetusi, on veel nali omaette, sestap nende "statistika" on kahtlase väärtusega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:25
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 15:23
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:15 Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.
Küllap on. Aga mendipropagandas läheb see "kiirus" ühte patta, peamine et saaks oma lollakat kiirusmõõteprogrammi toetada.
On 2 eri mõistet - "lubatud suurim kiirus" ja "tee- ja ilmaolusid arvestav suurim ohutu kiirus". Nende vahel mingit võrdusmärki pole.
Enamikel teedel on ka südatalvel lubad 90 kmh, kuigi võib tulla jäävihm ja suurim ohutu kiirus võib olla ainult 50.

Ja heades ilma- ja teeoludes on "tee ja ilmaolusid arvestav suurim ohutu kiirus" way suurem kui lubatud 90 kmh.

See, kuidas uuritakse PPA-s liiklusõnnetusi, on veel nali omaette, sestap nende "statistika" on kahtlase väärtusega.
Ma olen oma arvamuse kijundanud Delfi krimiuudiseid lugedes, surmaga lõppenud õnnetused satuvad sinna vist kõik sisse. Transpordiameti analüüsivõimekusse ma eriti ei usu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:26
Postitas krossipart
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:20
krossipart kirjutas: 12 Sept, 2025 15:19
AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 15:15

Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus.
Palun põhjendage täpsemalt oma arvamust, või kuidas see nüüd kujunes.. :dont_know:
Sulle ei hakka ma midagi põhjendama
Ei mulle Te ei pea midagi selgitama-põhjendama.. :)
Pigem Teie väide: "Mul ei tule sellest aastast meelde vist mitte ühtegi juhust, kus surmaga lõppenud õnnetuse põhjus oleks olnud kiirus." :wink:
Lisaks Teie tõdemus: Ma olen oma arvamuse kijundanud Delfi krimiuudiseid lugedes, surmaga lõppenud õnnetused satuvad sinna vist kõik sisse. Transpordiameti analüüsivõimekusse ma eriti ei usu. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:32
Postitas Lemet
Kui õhtul Kapellskäri laeva väljumisaeg läheneb, siis on piirajad välja lülitatud
Selle rumaluse võiks nüüd küll kibekähku ära kustutada...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:35
Postitas sass2401
Miskipärast on autotootjad oma õnnetute roimpannide spidod pannud rängalt + suunas valetama- ju ikka selleks, et need ka tunduksid edasi astuvat. Palun mõõtke reaalseid kiiruseid seadmega, mis on selleks suuteline. Autode indikaatorriistad unustage kohe heaga ära.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 15:46
Postitas krossipart
Lemet kirjutas: 12 Sept, 2025 15:32
Kui õhtul Kapellskäri laeva väljumisaeg läheneb, siis on piirajad välja lülitatud
Selle rumaluse võiks nüüd küll kibekähku ära kustutada...
Vast ei pea rumalat postitust kiirelt kustutama. :) Las jääda ka rumalused arhiivi. :wink: Pigem küsiks KT, kuidas see piirajata väljalülitamine siis reaalselt väja näeb? :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 16:05
Postitas Kapten Trumm
Eks ma järgmine kord teen video kui näen, mul auto spido näitab pluss miinus 2kmh, st täpselt. Mis ma ikka muud ütlen. Veoautol muidu kiirusepiiraja ei tööta, kui võtta spido andur või tross lahti. Meil tuli majja üks 2004 Volvo veoauto, millel spido ei töötanud, tahhograaf ja piiraja koos sellega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Sept, 2025 16:11
Postitas sass2401
Spido võid omale pista kuhugi, see on tehase poolt teadlkult pandud aiataeibaid näitama. Paljud mõistusega isendid on sellest ammu arusaanud, mõnele isegi 0,5 tundi tagasi öeldu ei jõua kohale. :wall: