Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Erureamees
Liige
Postitusi: 904
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

See on pigem erand kui reegel. See helisignaal siis. Aga ma päris hästi ei suuda kohaneda mõtteviisiga, et minu turvalisuse eest peavad eelkõige teised hoolitsema. Ma ei õigusta arutut kihutamist aga inimesed võiks tänaval siiski avatud silmade ja kõrvadega käia. Muidu jõuame tõesti mingisse düstoopiasse.
Erureamees
Liige
Postitusi: 904
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

kus tegu oli pööret sooritavale suurele masinale pimedas sektoris allajooksmisega

Kuidas ta siis mind ei näe- nii ei mõtle ainult jalakäijad vaid ka sõiduautoautojuhid, kes reastuvad kapottipidi veoka nina ette. Ma olin rõõmsalt ja lahkelt nõus inimesed ette laskma, kes ei trüginud külgepidi pimedas tsoonis vaid minust eespool suunatuld näitasid.
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kui automüüja ise tunnistab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaanigi seadusi täita ja isegi propageerib seaduste rikkumisi, kas siis ei karda, et selliste autode müük laiatarbesse keelatakse ka meil hoopis ära?
Kas auto kiirendus 3 sek sajani on keelatud? Milline automüüja väidab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaani seadusi täita või lausa propageerib seda?
Nagu mitmetes riikides juba on, kus liisingfirma nõudel automüüja peab tarkvaraliselt piirama müüdava auto max kiirust ja kiirendusvõimet.
Täpselt sammuti nagu praegu on meil mootorratastel võimalik võimsust piirata.
Millistes riikides KONKREETSELT liisingfirmad nõuavad tarkvaraliselt auto max kiirust ja kiirendusvõimet?
Ja mis on siin pistmist mootorrataste võimsuse piiramisega? Mootorratta võimsus tuleneb juhtimisõiguse kategooriatest, mis on seotud juhiga ja on seotud tema staazhiga. Kui saad täis A kategooria kätte sõida millise rattaga tahes.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.auto24.ee/soidukid/4133705

Liigse 100 tuhande olemasolul võite osta auto 0-100 kiirendusega 2,5 sek.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Erureamees kirjutas: 12 Sept, 2025 10:51
kus tegu oli pööret sooritavale suurele masinale pimedas sektoris allajooksmisega

Kuidas ta siis mind ei näe- nii ei mõtle ainult jalakäijad vaid ka sõiduautoautojuhid, kes reastuvad kapottipidi veoka nina ette. Ma olin rõõmsalt ja lahkelt nõus inimesed ette laskma, kes ei trüginud külgepidi pimedas tsoonis vaid minust eespool suunatuld näitasid.
Ega väikese auto juht enne ei mõista, kui ta kasvõi nt pooleks päevaks veoka kabiini kõrvalistmele "praktikale pannakse". Veel parem paariks tunniks rooli. Peale seda võib ka pikaajalise B-kati juhikogemusega isik ootamatult iseenda kohta leida, et "küll ma olin ja olen ikka jobu.....". Näiteks paljud sõidukajuhid kuskil ristil veokale teed andes ei suuda hoomatagi, kui palju vajab veoauto või buss sujuvaks ja/või ohutuks mingi manöövri sooritamiseks maa-ala.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks need tunded ole vastastikkused, sõites igapäevaselt ühte rekkamarsruuti, võiks öelda, et seal sigatsevad rekkamehed samamoodi.
Kui õhtul Kapellskäri laeva väljumisaeg läheneb, siis on piirajad välja lülitatud ja kiirused 100 kmh, talvel kilomeetrine sopapilv sabas (mööda saamine läheb ka ohtlikuks), kui hommikul sama laev tuleb ja aega on küllalt, siis võetakse 4-5 rekkat üksteise sappa ja venitakse 70 kmh, korjates enda taha kilomeetrise saba.

Olen näinud rekkat sõitmas pea 110 kmh. Ilma naljata. Ju siis neid piirajaid saab välja lülitada ja politsei kontrollib tahhograafe liiga harva. Muidu veoautol on tehasest piiraja umbes 85 kmh.

On ka viisakaid, aga on ka tõelisi sigasid, kelle peedistamisega võiks PPA rohkem tegeleda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
krossipart
Liige
Postitusi: 250
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 12:29 https://www.auto24.ee/soidukid/4133705

Liigse 100 tuhande olemasolul võite osta auto 0-100 kiirendusega 2,5 sek.
2,1 sek..
https://firstev.ee/products/tesla-model-s-plaid

Kuid ei ole üldse uudis, et Paldiski mnt-Sõle ristis depoosse suunduvalt trollilt ka kõige karmimad bike vennikesed vahel kiirenduses alla jäävad.. 8)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Elektrisõiduki iseärasus on see, et tema pöördemoment mootori tööle hakkamisek on max ja see pööretega kukub nulli suunas.
Sama Tesla Model S Plaidi max kiirus on selle 1000+ hobuse kohta vaid nats üle 300 (sellise aerodünaamikaga ICE mootoriga autol piisab sellest 500+ hobujõust), samas näiteks sama võimas Veyron läheb kriips üle 400.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10210
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 12:45 Elektrisõiduki iseärasus on see, et tema pöördemoment mootori tööle hakkamisek on max ja see pööretega kukub nulli suunas.
...
Väite teine pool, et pöördemoment "pööretega kukub nulli suunas", vajab väikest täpsustust:
  • Pöördemoment püsib maksimaalsena kuni teatud pööreteni.
  • Pärast selle pööretevahemiku saavutamist hakkab pöördemoment langema, samal ajal kui mootori võimsus (mõõdetakse kilovattides) jätkab kasvamist kuni oma tipuni.
  • Väga kõrgetel pööretel pöördemoment küll langeb oluliselt, kuid see ei kuku tavaliselt sõidu ajal päris nulli.
Model S Plaid-i kiirus on piiratud ülekandearvuga, mitte mootori jõudlusega. Model S-l ei ole nimelt erinevate ülekannetega käigukasti, kuna sellel ei ole seda vaja (erinevalt Veyronist). Ja sellise autoga 300 km/h on enam kui küll. Piisav, et enamustele Porsche Taycanitele ringrajal ära teha. Samas ei ole olemas tehnilist põhjust, miks Model S-l ei VÕIKS olla käigukasti. See on lihtsalt välja jäetud selle pärast, et nii on auto energiakulu oluliselt väiksem ja praktiliselt ei ole mingit vajadust sõita Model S-ga 400km/h. Võrrelgem ikka võrreldava eemärgiga valmistatud autosid. Rimac Nevera (mis on tõsi võimsam) liigub 415 km/h.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1677
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 11:04
Kui automüüja ise tunnistab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaanigi seadusi täita ja isegi propageerib seaduste rikkumisi, kas siis ei karda, et selliste autode müük laiatarbesse keelatakse ka meil hoopis ära?
Kas auto kiirendus 3 sek sajani on keelatud? Milline automüüja väidab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaani seadusi täita või lausa propageerib seda?
Nagu mitmetes riikides juba on, kus liisingfirma nõudel automüüja peab tarkvaraliselt piirama müüdava auto max kiirust ja kiirendusvõimet.
Täpselt sammuti nagu praegu on meil mootorratastel võimalik võimsust piirata.
Millistes riikides KONKREETSELT liisingfirmad nõuavad tarkvaraliselt auto max kiirust ja kiirendusvõimet?
Ja mis on siin pistmist mootorrataste võimsuse piiramisega? Mootorratta võimsus tuleneb juhtimisõiguse kategooriatest, mis on seotud juhiga ja on seotud tema staazhiga. Kui saad täis A kategooria kätte sõida millise rattaga tahes.
Olavi on jälle asjast omamoodi aru saanud ja laiendab seda teadmist kogu maailmale. No ei NÕUA ükski liisingfirma max kiiruse ja kiirendusvõime piiramist aga VÕIMALDAB kliendile soodsamat hinda, kui neid asju piiratakse. Näiteks töötas sõber Ämeerikas kallis hotellis parkijana ja ütles, et absoluutselt kõik rendifirma autod olid pöörete piirajaga 4500rpm. Samuti on võimalik UKs ja Iirimaal saada soodsamat kindlustust algajatel juhtidel, kui sõidukile on paigaldatud kiirendust mõõtvad seadmed ja/või seade, mis lubab autot kasutada kuni 23.00 õhtul. Ühesõnaga keegi EI NÕUA aga soovi korral saab piirajatega palju odavamat kindlustust.

Suvaliste infokildude asemel võiks akf OLAVI teha ka mingi sisuka postituse, mis annaks "kogu tõe korraga".
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas: 12 Sept, 2025 13:07 Model S Plaid-i kiirus on piiratud ülekandearvuga, mitte mootori jõudlusega. Model S-l ei ole nimelt erinevate ülekannetega käigukasti, kuna sellel ei ole seda vaja (erinevalt Veyronist). Ja sellise autoga 300 km/h on enam kui küll. Piisav, et enamustele Porsche Taycanitele ringrajal ära teha. Samas ei ole olemas tehnilist põhjust, miks Model S-l ei VÕIKS olla käigukasti. See on lihtsalt välja jäetud selle pärast, et nii on auto energiakulu oluliselt väiksem ja praktiliselt ei ole mingit vajadust sõita Model S-ga 400km/h. Võrrelgem ikka võrreldava eemärgiga valmistatud autosid. Rimac Nevera (mis on tõsi võimsam) liigub 415 km/h.
Elektrisõidukitel on see Vmax nadi ka ülekande olemasolul. Kuna eesmärkiks on võetud väiksem energiakulu, siis on auto seadistatud nii, et Vmax on harva üle 200 kmh. Füüsika kehtib ka EA-de kohta, väga suured kiirused eeldavad siiski ka käikude olemasolul kõrgeid mootori pöördeid ja kui neil pööretel jõudu pole, siis pole ka dünaamikat.

Heaks näiteks on kasvõi moodsad turbodiislid, kus 1,5 mootor võib 1800-l pöördel anda silmapaistvad 300+ Nm (mis vastab 3-liitrisele bensiinimootorile), kuid maksimaalkiiruse pööretel 4000 pluss on moment niipalju langenud, et hoolimata 6-8 käigust võib maksimaalkiirus on tavaliselt seal 170-180 kmh kandis. Samas see 300 Nm arendav 3 liitrine bensiiniauto sõidab erilise vaevata 230 kmh ja rohkem.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Sept, 2025 14:35, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Erureamees kirjutas: 12 Sept, 2025 7:29 Minu teada oli asi Leedus tunduvalt varem kui Lätis ja navid oskasid Leedus juba neil aladel keskmist kiirust rehkendada nii aastat neli- viis tagasi.
Jah Waze oskab rehkendada. ma käisin 2024 kevadel kaunases autoga ja Waze näitas kenasti ära, millal see keskmise kiiruse mõõtmise ala algab, millal lõppeb ja kas sa liigud ikka "õige kiirusega". Nii et kui Wazet jälgida, siis trahvi ei saa.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Kiirusest veel. Ilmus selline artikkel
https://www.err.ee/1609796964/transpord ... -kaameraid
Sealt tsitaat
Suure teemana näeb transpordiamet muret kiirusega. Liiklusohutuskava kohaselt sooviks amet Eestis üldiselt piirkiiruseid langetada. Reeglina kiirteedel 110 kilomeetrile tunnis, eraldatud radadega teedel 100 kilomeetrile tunnis, keskpiirdeta maanteedel 80 kilomeetrile tunnis, asulate lähedal 50 kilomeetrile tunnis ja asulates 40 kilomeetrile tunnis. Lisaks veel tuua kergliiklusteede kiiruse alla 20 kilomeetrile tunnis.

Sellest kiirteedel kiiruse piiramisest ma aru ei saa. Euroopas sõidetakse kiirteedel enamast +10-30 kmh üle ja vaikimisi väga juhte ei kotita. Rääkimata saksast, kus saab paljudel kohtades veelgi kiiremini sõita. Miks meil on see eriline kuritegu/väärtegu, kui 110 alas 118 kmh sõita? Kas need Tln-tartu 120 lubatud alad muudetakse 110 aladeks? Milleks?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10210
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 14:23
Kilo Tango kirjutas: 12 Sept, 2025 13:07 ... Võrrelgem ikka võrreldava eemärgiga valmistatud autosid. Rimac Nevera (mis on tõsi võimsam) liigub 415 km/h.
Elektrisõidukitel on see Vmax nadi ka ülekande olemasolul. ...
Rimac Nevera on elektrisõiduk, aga kui 415 km/h on akf Trummi jaoks nadi, siis tõesti ei oska aidata.
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Sept, 2025 14:23
Kilo Tango kirjutas: 12 Sept, 2025 13:07 Model S Plaid-i kiirus on piiratud ülekandearvuga, mitte mootori jõudlusega. Model S-l ei ole nimelt erinevate ülekannetega käigukasti, kuna sellel ei ole seda vaja (erinevalt Veyronist). Ja sellise autoga 300 km/h on enam kui küll. Piisav, et enamustele Porsche Taycanitele ringrajal ära teha. Samas ei ole olemas tehnilist põhjust, miks Model S-l ei VÕIKS olla käigukasti. See on lihtsalt välja jäetud selle pärast, et nii on auto energiakulu oluliselt väiksem ja praktiliselt ei ole mingit vajadust sõita Model S-ga 400km/h. Võrrelgem ikka võrreldava eemärgiga valmistatud autosid. Rimac Nevera (mis on tõsi võimsam) liigub 415 km/h.
Elektrisõidukitel on see Vmax nadi ka ülekande olemasolul.
Põhineb see su jutt ka mõnel faktil?
Xiaomi SU7 Ultra, kiirendus sajani 1,98 sek. Max kiirus 350 kmh
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: goga66 ja 3 külalist