Kas see äraostmine käis nii, et maksti see raha isiklikult ülemale? Või andis KM raha Eesti Raudteekonnale? Aga kui palju selline otsus üldse siinsest ülemast sõltus, kas see poleks pidanud olema otsustatud hoopis kõrgemal?
Sellest vaikib ajalugu. Mulle on antud mõista nii ja naa aga arvatavalt sai raha siiski raudteekond või siis mõlemad. Kui raudteeülem oleks öelnud ei nagu Leedu oma seda tegi, siis oleks sõjaväelastel oma ambitsioone Moskvas poole raskem olnud läbi viia aga lõpuks oleks nad vast selle saavutanud kuigi ehk 10 aastat hiljem aga asi seegi - mitu põlvkonda oleks seda raudteed siin vast veel näinud.
Mida kujutas endast see raudteevalitsuse sõjaväe osakond -- ega see polnud seesama mis raudteeühenduste sõjaväekomandantuur? Või allus see ikkagi Eesti Raudteekonnale? Millal täpselt see osakond loodi ja kui kaua eksisteeris? Olid selle koosseisus vaid sõjaväelased?
Ei suuda meenutada selle osakonna täpset nimetust, oli vist mingi eriosakond. Istusid nad Pikk tn. 36 raudteevalitsuses, olid sõjaväelased ja ei allunud raudteekonna juhtkonnale kuid pidid oma tegevuse alati kooskõlastama nendega. Vennad teadsid täpselt mis ka näiteks Naissaare raudteel toimub. Raudtee peainsener käis aeg ajalt minu jaoks nende käest infi peedistamas.
Kas neid raudteid ehitasid ka tsiviilasutused (niipalju kui neid selleks nimetada võib ), või oli see peamiselt raudteevägede rida (mis vist allusid samuti Mintransstroile)? Või milline oli nende rollijaotus?
Kitsarööpmelise ümberehitust Eestis teostasid eranditult sõjaväe raudteeväeosad. Raudteekonna poolt oli appi antud üks vedur koos brigaadiga mis varustas objekti vajaliku kraamiga ja aeg ajalt käis ka mingi teemasinaga vastvalminud lõigu üle mille käigus juhtus nii mõndagi hugitavat...