1. leht 2-st

German Panzer Kpfw.38(t) Ausf .E/F

Postitatud: 21 Apr, 2008 19:09
Postitas timmpz
Hetkel käsil siis German Panzer Kpfw.38(t) Ausf .E/F.Masin on suht mugav kokku panna kuna jupid on vägagi detailsed,sobivad hästi kokku.
Masinat teind juba 2 päeva.Paar pilti :
Pilt
Pilt
Pilt

Nii masin sai 10 min tagasi omale talve camo.Õpetuse järgi masin nüüd
19 Panzer Division,Russia 1942 .
Pilt
Camo on oma eesmärgi väga hästi teostanud ,kui masina pilti kaugemalt vaadata siis tundub nagu oleks ainult mingid valge udu laigud .Vähemalt ise oma silmaga vaadates on nii.Masin ootab nüüd roomikuid,kleepse ja detailide värvimist (labidad . sumps jne).

Nii et ma nüüd kähku kähku edasi meisterdama.

Postitatud: 21 Apr, 2008 21:03
Postitas Tsiknat
Muidu on täitsa ilus aga valge on ilma vanandamiseta praegu veel liiga kriiskav.Seda annab muidugi lõppviimistlusega muuta.

Tom

Postitatud: 22 Apr, 2008 10:26
Postitas fossiil
Odot, kas selline "kamo" saabki lõplik versioon olema?

Postitatud: 22 Apr, 2008 12:24
Postitas timmpz
kamo kohta veel ei tea

Aga äkki oskate öelda mulle kuidas seda valget camo muuta paremaks ja kuidas vanandada seda.

Postitatud: 22 Apr, 2008 15:45
Postitas fossiil
Vaat selle valge kamoga ei ole kõik nii lihtne, nagu alguses tundub, instruktsioonis olev värvimisskeem pakub kenasti välja talvise kamoga masina - 19 Panzerdivision, Idarinne 1942. Selle võiksidki lähtepunktiks valida, numbrid ja ristid samadele kohtadele, nagu skeemil näidatud.

Aga nüüd probleemidest kah: kõigepealt, kuna ma ise ei ole seni veel ühtegi talvist kamo teinud, siis ei ole ma ehk kõige õigem seletaja, aga loodan et kui oma jutuga väga põõsasse panen, siis targemad juhatavad rajale tagasi.. :wink:
Üritan nüüd üht-teist selle teema kohta refereerida, kõigepealt peab masin olema kaetud põhivärviga. Selleks on selle perioodi masinate jaoks enesestmõistetavalt tume tankihall. Ainult et see peaks olema Humbrol. Miks? Sellepärast, et Humbrol on pärast paari-kolme päeva sooja radiaatori ligidal kuivamist täiesti immuunne kogu järgneva protseduuri suhtes, aga see saab olema üsna karm - teised värvid ei pruugi sellisele protseduurile vastu pidada :roll: Kusjuures tuleb arvestada, et purgis olevale tumehallile värvile tuleb üksjagu valget lisada, arvatavalt oled selle kohta juba lugeda jõudnud: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4075 , tabelist vaatad, kui trööbatud masinat tahad saada.
Siis kui hall on peale kantud ja korralikult kuivanud, lakid numbrite ja eraldusmärkide alused kohad läikiva lakiga ära ja pärast viimase kuivamist laod vesikad peale. Vesikatele omakorda õhuke kiht poolmatti või matti lakki peale. Edasi katad masina pärast laki kuivamist valge akrüülvärviga, numbrid ja eraldusmärgid piiritled ära, kõik muu näeb välja nagu kiirabisõiduk. Seejärel võtad karbi vatipulkadega ja küsid isa käest piraka pitsi viina. Ei, mitte kõrist alla viskamiseks, selleks tuleb veel tüki maad vanemaks saada ja isegi siis pole selliste rumalustega mõtet tegeleda. Kastad vatipulga viina sisse ja hakkad seda valget akrüüli oma parema äranägemise järgi siit-sealt maha nühkima, silmas tuleb pidada ka loogikat - kohad kus meeskonnaliikmed rohkem mööda masinat ronivad, luukide servad, millel istudes taguotsaga valge maha kulutatakse, samuti esimene alumine soomusplaat, millega tihtipeale takistuste peale sõidetakse ja nii edasi.
Kui siis kulutamine on lõppenud ja masin kenasti halli-valgekirju, võtad ette toonimise, kas siis musta värviga tärpentini baasil või hoopis poriga, nagu seni oled kasutanud.
Ptüi, pikk jutt tuli, ehk viitsisid läbi lugeda... Aga sellisena, nagu ta sul viimasel pildil on, et hirmus tumehallil taustal paar valget jutti ja laiku - usu mind, see ei ole kamo...

Urmas.

Postitatud: 22 Apr, 2008 16:11
Postitas timmpz
Tänud info eest.Paari asja ma isegi proovin . aga kui valgega lasta siis tuleb kohe terve masin lasta või ? sest mul tööriistad jne juba värvitud.

Postitatud: 22 Apr, 2008 16:35
Postitas fossiil
Kõigepealt tahaksin teada, et mis värviga see Pz 38 sul hetkel värvitud on? Huvitavad nii hall kui ka valge.
Need värvitud tööriistad saad ju Maskoliga kinni katta.
Ja kas sul mingi meiliaadress kah on? Saadaksin kümmekond erinevas kulumisastmes valge Pz 38 fotot, siis oskad ehk paremini ette kujutada.

Urmas.

Postitatud: 22 Apr, 2008 17:10
Postitas timmpz
mingi matt hall oli kaane peal on kirjas MATT 33 ja tootjaks humbrol.
Ja mu meil on timmu1995@hot.ee

Postitatud: 22 Apr, 2008 17:27
Postitas fossiil
Tohoh - oled sa ikka kindel et matt hall - kataloog annab Nr 33 all mattvärvi küll, aga musta, mitte halli... Selle tanki värv peaks nummri järgi olema 67 - Matt Tank Grey. No ja sinna enne värvimist ports valget juurde. Muidugi mitte Humbroli purki, vaid klismosse.
Aga saatsin need pildid ära, teinekord võiksime neid värvimise asju arutada ikka ENNE värvima asumist? Tegelikult on värvimise protsess sama tähtis, kui mitte tähtsamgi, kui korralik ja hoolikas koostamine.

Kuid see valge värv, mille jutid-täpid peale lasid - kas see on samuti Humbrol?

Urmas.

Postitatud: 22 Apr, 2008 19:39
Postitas timmpz
Nii valge värv on mul Model-Masteri oma .Aga eks ma teine kord enne värvimist küsin sult nõu.Selle valge camo nagu sa rääkisid teen homme ära ja eks siis saab pilte ka .Suur tänu õpetussõnade eest.

Postitatud: 23 Apr, 2008 20:09
Postitas timmpz
Nii masin lõpuks valmis . Väga palju abi oli Fossiili õpetustest ,nii et suured tänud.Ära sai proovitud tema õpetuses olev talve kamo ,lakkidega kleepsude panek ja sai ka maskolit kasutatud (Päris hea tulemuse andis).
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

(Kleepsude ääred sellised kuna katsin kleepsud maskoliga)

Maskol siis revelli oma mul (jõledalt haiseb see ) Aga olen lugenud et humbroli pidi parem olema ,mille poolest see siis parem on ?

Postitatud: 23 Apr, 2008 21:59
Postitas janno8
Hmm mull se masin meeldib:D Sa oleks küll võinud veidi rohkem hõõruda ja neid halle laike esile tuua aga ikka ilus töö:D :wink:

Postitatud: 24 Apr, 2008 7:51
Postitas Joss Metsast
Kokkuvõtte tuli päris tore välja. Ainult et lausa karjub aluse järele , niisama riiulisse toppimiseks liiga mudane.

Nood maskoli tekitet servad silita smirgliga üle, siis pole teisi nähagi. Ainult õrnalt ja ettevaatlikult pead lihvima, muidu lükkad värvi ka minema.

Postitatud: 24 Apr, 2008 8:22
Postitas fossiil
See on juba talvisele kamole väga sarnane - nii et said kenasti hakkama!

Joss juba mainis seda Maskoli äärtest tekkinud servade probleemi, need katsu jah veidi ära tasandada, muidu torkavad liialt silma. Võib ju ka viinas niisutatud tampooniga proovida, juhul kui sa kogu masinat laki alla ei pannud, aga igal juhul ettevaatlikult!
Kui järgmine kord talvist kamo teed, siis kata valgega paari hästi õhukese (poolläbipaistva) kihina - need kohad kuhu pärst tampooniga kallale kavatsed minna jäta ainult ühe kihi alla, teistesse lase laiguti juurde, siis on ka kulutamine lihtsam. Ja Maskoliga kaetud kohtade ääred käi hästi ettevaatlikult üle - siis ei teki nii tugevaid rante.
Ühte asja võiksid veel silmas pidada - tööriistu ei pea ilmtingimata kohe masinale külge kleepima ja pärast nende värvimisega mässama, proovi järgmisel mudelil need eraldi värvida ja viimases lõpus juba värvitud masinale külge liimida - liimimiskohtadele teed enne kere värvimist Maskoliga väikesed täpid peale.
Veel veidi roomikutest - kui kavatsed selle mudeli lume-poriseguse aluse peale panna, nagu Joss juba soovitas, siis on kõik igati OK, aga kui edaspidi kavandad ilma aluseta "riiuli mudelit", siis jäta roomik veidi puhtamaks, umbes selliseks nagu piltidel "valge-5;-6;-7", mis sulle saatsin - üksikud lumeklombid nii roomiku sise kui välispinnal, kuid suurem osa suhteliselt puhas.
Soovida jätab summuti - ta peaks ikkagi vähemalt kergelt roostene olema - pidevalt kuum metall tõmbab üsna kiiresti roostekihi peale. No ja muidugi taust võiks ühtlane olla.

Aga igal juhul õnnestunud töö.

Urmas.

Postitatud: 24 Apr, 2008 14:41
Postitas skeletondude
Mõned vead on, kuid ikkagi väga hea töö sellega, kas võtad veel midagi ette peale balsamudeli?

M