Värvi mahavõtmine.

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Värvi mahavõtmine.

Postitus Postitas fossiil »

Panen siia paar rida uue teemana kirja, et edaspidi oleks lihtsam viidata, muidu otsi alati taga ja vahel ei leiagi ning hakka seletamisega jälle otsast peale..

Vahel tuleb ikka ette, et värvimistöö läheb nahka, kui värv on aerograafi või mõne muu pihustiga peale kantud, pole asi veel niiväga hull - pihustatud kihid on reeglina tüki maad õhemad, kui pintsliga pealekantud ja jääb võimalus üle värvida. Kuigi mõnikord ei tee sellegipoolest paha kõik eelnev maha koorida. Pintsliga värvimisel on kiht/kihid palju paksemad, nii et sel puhul muutub värvi mahavõtmine aktuaalseks. Selleks sobib kanalisatsiooni ummistuste korral kasutatav vedelik, nimeks on "Torusiil". Tegemist on sööbeleelisega, millega ümberkäimisel tuleb olla tavalisest ettevaatlikum - söövitab sunnik, nii enda nahka, kui ka riideid. Silma sattudes võib asi päris hulluks minna, kui kohemaid kraani alla ei torma.
Aga mudelit katvale vanale värvile mõjub see-eest ääretult hästi: teeb värvikihi/kihid pehmeks ja lahustab nad osaliselt, tavaliselt saab väikese leotamise ja vana hambaharjaga nühkimise abil (ettevaatlikult, et leelist mitte laiali pritsida!) mudeli värvist praktiliselt puhtaks. Kusjuures plastikule ta reeglina mingit mõju ei avalda, igatahes minul ei ole sellist asja seni ette tulnud.
Kuid epovalu ja metallist detailid, etsid/söövitused tuleb eelnevalt mudeli küljest ära võtta - need hävinevad leelises päris kiiresti, või siis jõuavad protsessi kestel tundmatuseni moonduda.
Selleks et vajalik toimetamine mööduks ohutult ja ei põhjustaks ka kodustele ekstsesse, tuleb varuda piisava suurusega plastmassist või klaasist anum (suurema suuga purk, väiksemast kanistrist lõigatud segment jne.). Igatahes sellise suurusega, et mudel sinna vabalt ära mahuks, ent mitte liiga suur - pole ju mõtet Torusiili liitrite kaupa lödistada. Leelis ei peagi mudelit üleni katma - leotamise kulgu on nagunii soovitav jälgida ning aeg-ajalt mudelit pöörata. Kui värv hakkab juba lahti lööma ja maha tulema, mida tuleb aeg-ajalt vana hambaharjaga testida, siis on soovitav protsessi kulgu sellesama hambaharja abil kiirendada. Kogu see tsükkel peaks kindlasti toimuma kraanikausi lähedal, et oleks vajadusel võimalik sõrmed või mida iganes koheselt üle loputada. Selga soovitavalt mõni vanem kalts, kätte õhukesed kummikindad ja ette kaitseprillid. Selline välimus võib kodustes muidugi teatavat hämmingut tekitada, aga ohutus kõigepealt!
Tavaliselt tuleb värv täiesti maha, kuid vahel harva jääb siia-sinna mõningane kiht alles, aga see on reeglina nii õhuke, et edaspidiseid värvimisi ei sega. Viimane vaatus on voolava vee alla põhjalik loputamine, seejärel las kuivab, kui väga kiire, võib fööniga ettevaatlikult aidata.

Loodan et sai kõik kirja, eks parandate, kui midagi unustasin.

Urmas.
Black66
Uudistaja
Postitusi: 21
Liitunud: 22 Nov, 2007 17:29
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 »

Mina isiklikult soovitan hoopis teist ainet. Nimelt DOT4 (pidurivedelik). On ta oma olemuselt palju ohutum, kätele sattudes ei tee midagi, sama jutt ka riiete kohta. Küll aga ei lahusta ta värvi nii kiiresti kere küljest lahti. Peab vee ja hambaharjaga ikka päris kõvasti aitama. Mudel ise peab DOT4'as vedelema kuskil päeva, vahel isegi kaks. Kuid see eest ei tee ta mudeli kerega midagi, samuti on ohutu inimesele.

Tasub proovimist igatahes. Mina siiani vaid pidurivedelikuga teinud. :)
Kasutaja avatar
KASTNER
Liige
Postitusi: 172
Liitunud: 01 Jaan, 2008 13:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas KASTNER »

Aitäh!
Ma loodan, et sellest on kasu. :D
Kuid siiski on värvi maha võtmine suht keeruline ja ohtlik.
Mul tekkis paar küsimust.
Kuidas ma kõik need lülid korralikut ära värvin, jälle? :?
Kas see torusiil ei reageeri metalliga? :shock:
Kasutaja avatar
janno8
Liige
Postitusi: 450
Liitunud: 09 Nov, 2007 21:04
Kontakt:

Postitus Postitas janno8 »

Kui ma ei eksi siis torusiil reageerib alumiinumiga(peenestatud kujul) PS. võibolla on ka valesti meeles :roll:
Kuid epovalu ja metallist detailid, etsid/söövitused tuleb eelnevalt mudeli küljest ära võtta - need hävinevad leelises päris kiiresti, või siis jõuavad protsessi kestel tundmatuseni moonduda
Sellest lausest tuleb ju ka välja ,et "torusiil " metallidega reageerbi vähemal või rohkemal määral :wink:
Viimati muutis janno8, 13 Mai, 2008 20:17, muudetud 2 korda kokku.
joomise maha jätame jätame, selle peale võtame võtame
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Kuid siiski on värvi maha võtmine suht keeruline ja ohtlik.
Tegelikult ei ole see protsess pooltki nii hirmus, kui see siinkirjutatu põhjal tundub :wink: Lihtsalt tuleb mõningaid ettevaatusabinõusid jälgida. Ise eelistan leelist pidurivedelikule, kuna viimane toimib ikka väga aeglaselt ja nõuab koledal kombel nühkimist, olgu, automudeli kere juures on see veel mõeldav, kuid mõnd ažuursemat kokkuliimitud militaarset konstruktsiooni lihtsalt ei ole võimalik sel kombel töödelda, ilma et ära laguneks.
Kuid see eest ei tee ta mudeli kerega midagi, samuti on ohutu inimesele.


Nojah, plastile mitte, aga ehk on sul ka kogemusi, kas ta reageerib mingil moel epovaluga?


Urmas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline