Boeing/Saab B-17 Felix
Boeingu B-17 on ilmselt lennuk, mis liigseid tutvustusi ei vaja, seega jätan selle osa vahele. Lugu läheb aga edasi sealt, kus B-17 ja Rootsi otsad kokku jooksevad. Rangelt neutraalse riigina oli Rootsi pääseteeks suure sõja mõlema poole lenduritele, kelle lennumasinad lähikonnas hätta sattusid. Nii oligi, et lahingutegevuses pihta saanud või muidu tehnilise rikkega lennukid võtsid tihti eesmärgiks just Rootsi kohale välja longata ja siis seal maha tulla.
Rootsi neutraliteet nägi ette, et riiki sattunud lennukid ja meeskonnad interneeriti, kuigi sõja algupoolel pääsesid meeskonnad kodumaale. Hiljem aga hakkas hädalisi nii palju tekkima, et neid enam minema ei lastud. Päris suur hulk oli nende Rootsi kinni jäänud meeste hulgas just B-17 meeskondi.
Samal ajal oli aga Rootsi lennukompaniil ABA (AB Aerotransport) probleem, millega asendada oma kaks DC-3 tüüpi lennukit, mis olid Shotimaa ja Rootsi vahelistel liinidel sakslaste hävitajate saagiks langenud.
Kahele probleemile leidus lahendus kui ABA president Carl Foreman ja ameeriklaste kolonel Felix Hardison tulid välja plaaniga vahetada mehed lennukite vastu. Nii saigi Rootsi valitsus enda valdusesse 9 B-17 tüüpi lennukit ameeriklaste vabastamise eest
Nendest lennukitest 7 tehti Saabi tehases ümber 14 kohalisteks reisilennukiteks, ülejäänud kaks läksid osadeks. Ümber tehti ninaosa, pommiruumist sai pakiruum ja ka pommiluugid said uue ülesande. Üks pandi kinni ja tugevdati, teisest sai laadimisseade. Reisijate ruum jagunes nii, et esimeses pooles oli 6 esimese klassi kohta ja tagapool 8 teise klassi istekohta.
Lennukitele anti ametlikult lisanimi Felix ameeriklasest idee autori järgi. Hiljem jagunesid valminud lennukid ABA ja SILA (Scandinavian Airline System) vahel, lisaks kaks müüdi Taani DDL ile
Kasutati neid erinevatel liinidel, millest pikim USAsse pandi käima juunis 1945. Kokku tegid Felxid 31 sellist reisi, enne kui need 1946 aastal DC-4 vastu välja vahetati. Taanlaste Felixid olid käigus 1948 aastani.

Mudel:
Nagu arvata, siis kohe valmis asja naljalt ei pakuta. Poleks väga mõistlik ka, kuna nõudlus oleks väike. Kuna B-17 mudeleid on tulnud läbi aegade üsna palju, siis väikse lisakitiga on välja tulnud Magna Models.
Epost lisajupid on mõeldud kokku panna nii, et sisu ei eksponeerita. Uus ninaosa on seest täis ja külgede aknad tulevad dekaalidena. Ses osas ongi kõige suurem töö ees, kuna minu plaan on aknad ikka sisse lõigata, nina tühjaks teha ja sisu ka veidi tekitada. Põhiosaks saab Academy B-17F.
Täna on ettevalmistuste aeg ja tööd algavad jaanuaris. Lisaks Academyle on hetkel tööks varutud sellised osad:

Niiet millalgi jaanuaris tuleb lisa
Kk

























 Ise ma niiviisi (veel) ei oska..
  Ise ma niiviisi (veel) ei oska..


