Märgilisel kuupäeval panen käima ühe ehituse teema. Seekord pole tegu tagantjärgi teemaga, nagu neid mõni veel tuleb teha, vaid töö on tõesti päris alguse järgus, seega:
Lockheed EC-121 Warning Star.
Tegu siis USA mereväe ja õhujõudude kasutuses olnud varase hoiatuse ja kontrollradar lennukiga. Aluseks võeti kuulus Lockheed L-1049 Super Constellation ja varustati see vastavate radarite, anteenide ja muu tehnikaga. Tänu muudatustele, sai Constellationi ilus siluett üsna radikaalseid muudatusi ja ka sisemus meenutas pigem vilgast kontorit, kui lennukit:


Selle lennuki kasutusest ja missioonides võiks eraldi teema teha, aga olgu paari sõnaga öeldud, et:
Esmalend 1949, tootmises 1953-58. Aktiivses kasutuses aastani 1978, viimane teenistuses olnud lend 1982. Erinevaid variante ja modifikatsioone rohkem kui 20 ja kokku toodeti 232 lennukit
Aktiivses kasutuses väga mitmetes kriisikolletes, kandnud ka kaotusi nt Koreas ja Vietnamis.
Täna on neid lennukeid alles muuseumites või seisuplatsidel vähemalt 12 tk. Kel huvi uurib lisaks.
Mudel:
Selle lennukiga on taas selline seis, et uuema aja toodang puudub. Eri Constellation variante on tehtud, aga tänapäeva tasemel pole midagi võtta. Warning stari tegi 1/72 mõõdus kõige rohkem Heller ja seda üsna ammu, lisaks vacu Rare Plane.
Nüüd tulebki mängu minu mudel, mis on just viimati mainitud vacu. Helleriga on nii, et otse karbist teeb osav mudelist ilusa asja, aga kui neediloendajatele asi ette satub, siis jääb sellest üsna vähe järgi. Kuna vorm on ajast, mil autentsusele ja detailidele väga tähelepanu ei pööratud, siis on vigu väga palju ja mõndagi sootuks tegamata või üle jala.
Rare Plane vacu on lühidalt kokku võttes selline, et tootja väiksemad detailid võib unustada, kere ja tiivad on normaalsed ja omavad Helleri ees nõnedki plussid, mis puudutab detailsust.
Kuna vacust kõnnivad enamus laia karega mööda ja Heller vajab paljude jaoks kõvasti muudatusi, siis on lisakraami tootjad olnud üsna usinad ja seda kõike kavatsen oma vacu juures ära kasutada. Seega on ees esialgu veidi rohekem tööd, aga kui vacu plaadist vabastamise vaevad on möödas, siis pole enam suurt vahet ja lõpptulemuse peaks saama vähemalt sama hea kui oleks Hellerist tegema hakanud. Ja kuna mul on vacu olems, siis lähebki lahti.
Olen selle töö jaoks hoogu võtnud u 2 aastat ja selle aja jooksul vaikselt lisavarustust kokku ostnud. Kogu kraami peale läinud summa on muidugi veidi masendav ja päris kõike polegi raatsinud osta, lootes veidi ka ise teha. Viimasel ajal on siginenud hirm, et moodsa aja tuultes tuleb mõni tõsisem tootja kaasaegse mudeiga välja ja mul on jälle rasked valikud ees, seega kiirustan selle asjaga, et saaks valmis ja selles osas rahu majja.
Mõnda aega tagasi vilksatas ka siin hetke tegemiste teemas läbi selline pilt:

See on siis see, mis karbis. Sealt läheb siis kasutusse vaid tiivad, kere ja tüürid. Muud osad lähevad juppideks ja tagavara plastikuks.
Järgmine pilt siis sellest, mis olen kokku kuhjanud.

Ehk siis telikud, rattad, teliku koopad, mootorid, propid, radari katted, tiiva paagid ja dekaalid olen uued ostnud. Hetkel on veel puudu kabiini sisu, aga kuna selle etsi eest küsitskse korraliku mudeli hinda, siis teen sinna vist ise midagi, sest labi akende on väga vähe näha.
Hetkel olen algust teinud niipalju, et kere ja tiivad on jälja lõigatud ja ees ootab veidi tüütu ja ohtlik lahti lihvimise faas.

Üks väike töö ootab veel eest lõpetamist ja siis saab juba suurem töö alata.
Hetkel aga head aasta viimast päeva!
Kk






























 
  
   
  see vist töötab ainult minu peal, kalle põeb keerulise siseeluga lendvate koostetõbe!
 see vist töötab ainult minu peal, kalle põeb keerulise siseeluga lendvate koostetõbe! 