1. leht 1-st
					
				Lamepööris
				Postitatud: 05 Nov, 2024 16:35
				Postitas Kilo Tango
				
Lamepööris on selle nähtuse nimi. Mitte tiirutamine 

 
			
					
				Re: Lennuõnnetused
				Postitatud: 05 Nov, 2024 17:20
				Postitas nukkel
				Otse tõlkes lame tiirutamine.  Spin= tiirutamine.
			 
			
					
				Re: Lennuõnnetused
				Postitatud: 05 Nov, 2024 17:51
				Postitas Kilo Tango
				nukkel kirjutas: ↑05 Nov, 2024 17:20
Otse tõlkes lame tiirutamine.  Spin= tiirutamine.
 
Ei leiuta uut lennunduskeelt! Pööris on pööris ja videol on selgelt lamepööris. Tiirutamine on pmst. see, kui lennuk teeb mingi punkti ümber tiire. Oluline on siinjuhul, et lennuk lendab. S.t. kandepinnad töötavad aerodünaamiliselt ja õhuvool on tagatud mõlema tiiva mõlemal tiiva. Pööris tekib siis, kui üks või mõlemad lennuki tiivad varisevad. Ehk siis lennuki tiib ei tööta enam normaalse kandepinnana, vaid lihtsustatult öeldes on õhuvool tiiva kohal rebenenud.
Toetan. Kriku 
			
					
				Re: Lennuõnnetused
				Postitatud: 06 Nov, 2024 9:01
				Postitas AMvA
				nukkel kirjutas: ↑05 Nov, 2024 17:20
Otse tõlkes lame tiirutamine.  Spin= tiirutamine.
 
Otsetõlge ei ole alati parim tõlge. Tõlgi eesti keelst "lase jalga" otse mõnda muusse keelde, nalja saab.
 
			
					
				Re: Lennuõnnetused
				Postitatud: 06 Nov, 2024 9:17
				Postitas Kriku
				Spin ei ole ka otsetõlkes tiirlemine, vaid just pöörlemine, näiteks: 
https://earthsky.org/earth/why-cant-we- ... rths-spin/ .
Teemat rohkem mitte solkida!
 
			 
			
					
				Lennuõnnetused
				Postitatud: 08 Nov, 2024 12:09
				Postitas Kapten Trumm
				Pöörise puhul on katapulteerumise reeglid üsna ranged, keegi ei oota maapinnani, kas tuleb välja või ei tule. Hävitaja puhul võib pöörisest väljumiseks kuluda kõrgust tuhandeid meetreid.
Eriti legendaarne "pööriselennuk" oli MiG-23, sellel alla 6000 m polnud lootustki. Probleem oli selles, et lennuki kere oli suhteliselt pikka ja peenike ning pöörises paindus niipalju, et painutas ka mootorit ja turbiinilabad hakkasid käima vastu mootori kesta ja lõpuks mootor seiskus. Kokkuvõttes oli ühe probleemi asemel kaks ning kui sa said lõpuks 1000 m kõigusel asja kontrolli alla, oli kohe järgmine probleem, kuhu teha seisva mootoriga hädamaandumine.
Loemaa kirjeldab oma raamatus, kuidas taoline masin tuli pöörises alla Lvovi linna kohal ja eraldunud katapultiste tabas täpselt linna sõjaväekomandandi lemmiklillepeenart, niiet edaspidi sai komandandist tuline lennuväelaste vihkaja. 
 
 
Aga MiG-29 on heade K-36 istmetega, mida on praktikas demotud mitmel lennundusnäitusel. Muide pöörises alla tulev lennuk, kui seal suurt midagi plahvatamas pole, jääbki muljutud kujul, suht ühte tükki. Lihtsalt teha pole sellega muud kui vanarauda.