Vaat selle valge kamoga ei ole kõik nii lihtne, nagu alguses tundub, instruktsioonis olev värvimisskeem pakub kenasti välja talvise kamoga masina - 19 Panzerdivision, Idarinne 1942. Selle võiksidki lähtepunktiks valida, numbrid ja ristid samadele kohtadele, nagu skeemil näidatud.
Aga nüüd probleemidest kah: kõigepealt, kuna ma ise ei ole seni veel ühtegi talvist kamo teinud, siis ei ole ma ehk kõige õigem seletaja, aga loodan et kui oma jutuga väga põõsasse panen, siis targemad juhatavad rajale tagasi..
Üritan nüüd üht-teist selle teema kohta refereerida, kõigepealt peab masin olema kaetud põhivärviga. Selleks on selle perioodi masinate jaoks enesestmõistetavalt tume tankihall. Ainult et see peaks olema Humbrol. Miks? Sellepärast, et Humbrol on pärast paari-kolme päeva sooja radiaatori ligidal kuivamist täiesti immuunne kogu järgneva protseduuri suhtes, aga see saab olema üsna karm - teised värvid ei pruugi sellisele protseduurile vastu pidada

Kusjuures tuleb arvestada, et purgis olevale tumehallile värvile tuleb üksjagu valget lisada, arvatavalt oled selle kohta juba lugeda jõudnud:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4075 , tabelist vaatad, kui trööbatud masinat tahad saada.
Siis kui hall on peale kantud ja korralikult kuivanud, lakid numbrite ja eraldusmärkide alused kohad läikiva lakiga ära ja pärast viimase kuivamist laod vesikad peale. Vesikatele omakorda õhuke kiht poolmatti või matti lakki peale. Edasi katad masina pärast laki kuivamist valge akrüülvärviga, numbrid ja eraldusmärgid piiritled ära, kõik muu näeb välja nagu kiirabisõiduk. Seejärel võtad karbi vatipulkadega ja küsid isa käest piraka pitsi viina. Ei, mitte kõrist alla viskamiseks, selleks tuleb veel tüki maad vanemaks saada ja isegi siis pole selliste rumalustega mõtet tegeleda. Kastad vatipulga viina sisse ja hakkad seda valget akrüüli oma parema äranägemise järgi siit-sealt maha nühkima, silmas tuleb pidada ka loogikat - kohad kus meeskonnaliikmed rohkem mööda masinat ronivad, luukide servad, millel istudes taguotsaga valge maha kulutatakse, samuti esimene alumine soomusplaat, millega tihtipeale takistuste peale sõidetakse ja nii edasi.
Kui siis kulutamine on lõppenud ja masin kenasti halli-valgekirju, võtad ette toonimise, kas siis musta värviga tärpentini baasil või hoopis poriga, nagu seni oled kasutanud.
Ptüi, pikk jutt tuli, ehk viitsisid läbi lugeda... Aga sellisena, nagu ta sul viimasel pildil on, et hirmus tumehallil taustal paar valget jutti ja laiku - usu mind, see ei ole kamo...
Urmas.