TUVASTADA tükk tehnikat

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Eks ta ole, kui ei märka 1. pildil katkist poldiava. :wink:
Siis peab traktorist iga paari kilomeetri järel kõik lülid üle kontrollima ja oh õudust, kui mõnel lülil on hambad irvakile, tuleb koheselt välitingimustes vahetama hakata :(
Kasutaja avatar
-=Mortyr=-
Liige
Postitusi: 363
Liitunud: 26 Okt, 2005 13:00
Kontakt:

Postitus Postitas -=Mortyr=- »

Ei hakka siis uut teemat tegema ja küsiks kohe millile need lülid kuuluvad?
Jäid veel suve lõpul silma metsa ääres. :arrow:

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

need viimased siis selle omad (metsavedu)
Pilt
erinevates lüli teemades sellest palju juttu olnud.
Aga esimene lüli uuema mudeli komplektist
Pilt
Pilt
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Kasutaja avatar
-=Mortyr=-
Liige
Postitusi: 363
Liitunud: 26 Okt, 2005 13:00
Kontakt:

Postitus Postitas -=Mortyr=- »

Tänud info eest!
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Kahetaktiline boksermootor ?!!? :shock:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Miks mitte? Vaata, kust väljalasketorud tulevad. Pealegi töötab 1/15 õli/bensiini seguga. Kolvid liiguvad vastassuunas, karter paistab olevat ühine.
Sellise skeemiga mootori joonised olid kunagi "Modelist- Konstruktoris". Iseehitatud lennukimootoril oli omavalmistatud karter ja IŽ- Planeta silindrid. Välja oli andnud koguni 40 hobujõudu. 8)
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

Kahetaktiline boksermootor jah. Seda ka ühes väljamaa foorumis arvati. Seal pakuti, et tegu võib olla mingi pumba või generaatori mootoriga või siis millegi suurema mootori käivitusmootoriga.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Näen kust väljalase tuleb. Asi just selles ongi, et mulle tundub kah karter ühine olevat. Kui kolvid liiguvad vastassuunas siis toimub töötakt mõlemis silindris ühel ajal ja ma ei näe mingit erilist eelist lihtsa ühesilindrilise mootori ees. Kui vaid natuke vibratsiooni vabam (jõud vastassuunalised) aga tehnoloogiliselt tunduvalt keerukam toota.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Vibratsioon on üks külg. Teiseks ei saa kahetaktilise mootori silindrit väga suure läbimõõduga teha, kuna väga lühikese aja jooksul peavad heitgaasid väljuma ja värske küttesegu silindrisse saama. Praktiliselt toimub ju väljalase ja sisselase samaaegselt. Lisaks kuumeneks suure läbimõõduga kolvi põhi üle.
Oposiitmootori puhul pole vaja kaht eraldatud karterit, mis teeb, võrreldes kõrvuti asetsevate silindritega mootoriga, konstruktsiooni lihtsamaks. Miinuseks on suuremad mõõtmed, seetõttu sellist skeemi eriti ei kasutata.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Manurhin »

Mulle tundub, et sellel mootoril peaks kaks karburaatorit olema. Üks on küljes, teine mitte.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kuna karter on ühine, piisab ka ühest karburaatorist.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Manurhin »

Ma mõtlen seda pilti: Pilt. Vasakul pool paistab üks hoob (natuke kõveraks painutatud) ripakil olevat, samuti on üks toruots lahtine, paberist tropp ette pandud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Sul on õigus. On sisselasketoru ja ka gaasihoob. Pööreteregulaator paistab olevat otse väntvõllil.
Ise jäin sellel pildil imetlema, kuidas küll selliseid "topka"- klappe sai kasutada ja teise karburaatori koht jäi kahe silma vahele. :oops:
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Vene käivitusmootoril pd-10 oli varasemal ajal pea samasugune või isegi täpselt samasugune klapp. Ei tea, kes kelle pealt maha joonistas?
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Oli jah samasugune, osadel käis käepidemega ühendatud kaas peale. PD-10 silinder asetseb vertikaalselt. Sellest ventiili kolust hea "topkat" valada. Kuidas aga horisontaalselt asuvast kolust kallata? Vast ainult süstlaga. :lol:
Võimalik muidugi, et seal olid teistsugused "suss-klapid", mis hiljem vene omadega asendati. :roll:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline