Eks ta ole, kui ei märka 1. pildil katkist poldiava.
Siis peab traktorist iga paari kilomeetri järel kõik lülid üle kontrollima ja oh õudust, kui mõnel lülil on hambad irvakile, tuleb koheselt välitingimustes vahetama hakata
Miks mitte? Vaata, kust väljalasketorud tulevad. Pealegi töötab 1/15 õli/bensiini seguga. Kolvid liiguvad vastassuunas, karter paistab olevat ühine.
Sellise skeemiga mootori joonised olid kunagi "Modelist- Konstruktoris". Iseehitatud lennukimootoril oli omavalmistatud karter ja IŽ- Planeta silindrid. Välja oli andnud koguni 40 hobujõudu.
Kahetaktiline boksermootor jah. Seda ka ühes väljamaa foorumis arvati. Seal pakuti, et tegu võib olla mingi pumba või generaatori mootoriga või siis millegi suurema mootori käivitusmootoriga.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Näen kust väljalase tuleb. Asi just selles ongi, et mulle tundub kah karter ühine olevat. Kui kolvid liiguvad vastassuunas siis toimub töötakt mõlemis silindris ühel ajal ja ma ei näe mingit erilist eelist lihtsa ühesilindrilise mootori ees. Kui vaid natuke vibratsiooni vabam (jõud vastassuunalised) aga tehnoloogiliselt tunduvalt keerukam toota.
Vibratsioon on üks külg. Teiseks ei saa kahetaktilise mootori silindrit väga suure läbimõõduga teha, kuna väga lühikese aja jooksul peavad heitgaasid väljuma ja värske küttesegu silindrisse saama. Praktiliselt toimub ju väljalase ja sisselase samaaegselt. Lisaks kuumeneks suure läbimõõduga kolvi põhi üle.
Oposiitmootori puhul pole vaja kaht eraldatud karterit, mis teeb, võrreldes kõrvuti asetsevate silindritega mootoriga, konstruktsiooni lihtsamaks. Miinuseks on suuremad mõõtmed, seetõttu sellist skeemi eriti ei kasutata.
Mulle tundub, et sellel mootoril peaks kaks karburaatorit olema. Üks on küljes, teine mitte.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Ma mõtlen seda pilti: . Vasakul pool paistab üks hoob (natuke kõveraks painutatud) ripakil olevat, samuti on üks toruots lahtine, paberist tropp ette pandud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Sul on õigus. On sisselasketoru ja ka gaasihoob. Pööreteregulaator paistab olevat otse väntvõllil.
Ise jäin sellel pildil imetlema, kuidas küll selliseid "topka"- klappe sai kasutada ja teise karburaatori koht jäi kahe silma vahele.
Oli jah samasugune, osadel käis käepidemega ühendatud kaas peale. PD-10 silinder asetseb vertikaalselt. Sellest ventiili kolust hea "topkat" valada. Kuidas aga horisontaalselt asuvast kolust kallata? Vast ainult süstlaga.
Võimalik muidugi, et seal olid teistsugused "suss-klapid", mis hiljem vene omadega asendati.