TUVASTADA lennuk

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

ppp kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
See eitulnud Wotsi jutust , tuleb teemat lugeda , siis on ka aimu, millest räägitakse :wink: !
Wots oli esimene, kes traktorimootorist pajatama hakkas, enne seda oli vaid märkus, et nookur kannab Harkovi tehase märgistust. Kui on vastuväiteid, siis ole lahke- on selline võimalus nagu Quote, paluks lahkelt kasutada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:
ppp kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
See eitulnud Wotsi jutust , tuleb teemat lugeda , siis on ka aimu, millest räägitakse :wink: !
Wots oli esimene, kes traktorimootorist pajatama hakkas. Kui on vastuväiteid, siis ole lahke- on selline võimalus nagu Quote, paluks lahkelt kasutada...
Ma nagu pigem mõtlesin seda, et kas sellel traktorijutul mingi alus kah on või on tegemist mingi luuluga. Minule näiteks ei tule pähe praegu ühtegi tähtmootorit, millel oleks gaasijaotus kuidagi teisiti lahendatud kui tõukurvarraste ja nookuritega.

See rullik nookuri otsas - minu teada kasutati seda ka ülemistel nookuritel mõnikord, et radiaalne liikumine klapisäärele üle ei kanduks.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Kilo Tangole: vaata pilte ka, on kergem mõista, jutustamine ja teiste postituste tsiteerimine läheb lihtsalt pikaks.
Küsimus pole üldse tähtmootoris, vaid XT3 märgistusega nookuris, mis istub selle tähtmootori silindripeal.
ppp
Liige
Postitusi: 723
Liitunud: 05 Apr, 2006 17:54
Kontakt:

Postitus Postitas ppp »

Lemet kirjutas:
ppp kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Ma ei märganud, kust see traktoritehase jutt sisse tuli. Miks peaks klapimehhanism mingilt traktorilt pärinema? Tähtmootorid on praktiliselt kõik tõukurvarraste ja nookuritega.
See eitulnud Wotsi jutust , tuleb teemat lugeda , siis on ka aimu, millest räägitakse :wink: !
Wots oli esimene, kes traktorimootorist pajatama hakkas, enne seda oli vaid märkus, et nookur kannab Harkovi tehase märgistust. Kui on vastuväiteid, siis ole lahke- on selline võimalus nagu Quote, paluks lahkelt kasutada...
Olgu, poliitiliselt olete korrektsed :lol: ja juriidiliselt JOK. Sisuliselt see XTZ viitab üheselt traktoritehasele, olgu nookur või tanki küljest. Igasugused teooriad kahe toreda riigi koostööteemadel antud kontekstis on üsna teadusliku fantasitika rubriigist, neid asju ühendav lüli on ilmselt ikkagi sild ida ja lääne vahel, wellcome to Estonia :P .
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Selge, rahu maa peal... :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Nagu riigikogu siin :D
Seletage palun mulle keegi, kuidas on üks külasepp võimeline viilima põlveotsas tõukuri torude kinnitus kohad madalamaks ja kinnitama sinna kaaned, osad mingi tugeva liimiga, osad kruvidega?
JA MILLEKS TAL SEDA VAJA OLI ???
Pilt
Pilt
Pilt

Lihtsam oleks ju olemasolevate tikkpoltide alla kaaned kinnitada, milleks niipalju vaeva näha?
Või mis teie arvate?
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Ära solvu. aga kulasepp on võimeline paljuks enamaks, kui oled linnavurle, siis sa pole lihtsalt näinud külaseppa. Põlve otsas nokitseja pole sepp :wink:
See muidugi ei lahenda liimi ja muid huvitavaid fakte. Kas mitte C-80-l ja c-100-l polnud rullikutega nookurid?
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Ei solvugi.Ja külaseppi ja põlveotsas nokitsejaid olen näinud rohkem kui arvata oskad. See ei tundu lihtsalt loogiline. :roll:
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

varing kirjutas:Nagu riigikogu siin :D
Seletage palun mulle keegi, kuidas on üks külasepp võimeline viilima põlveotsas tõukuri torude kinnitus kohad madalamaks ja kinnitama sinna kaaned, osad mingi tugeva liimiga, osad kruvidega?
JA MILLEKS TAL SEDA VAJA OLI ???

Lihtsam oleks ju olemasolevate tikkpoltide alla kaaned kinnitada, milleks niipalju vaeva näha?
Või mis teie arvate?
Tõukuripesade kinnituskohtade mahatöötlemiseks sai kasutada mitte ainult frees- vaid põhimõtteliselt ka suurt puurpinki, milliseid kolhoositöökodades oli. Töötlusjälgede järgi peaks aru saama. Suure vaeva hinnaga sai hea metallimees ka käsitööriistadega hakkama.
Et osad kaaned liimiga ja teised kruvidega, tuleb vast sellest, et liimist lahtitulnud kaaned kinnitati uuesti kruvidega. :roll:
Milleks vaja oli? Ehk kartis inimene võimudega probleeme kui põhimõtteliselt taastatav lennukimootor tema valduses avastatakse. N. Liidus tohtisid korras lennundustehnikat omada vaid sõjavägi, Aeroflot, Lennukiehituse Ministeeriumi ettevõtted ja ALMAVÜ. Mis sellest ringist mingil põhjusel välja läks, tuli muuta kasutamiskõlbmatuks. Seda enam siinsel piiriäärsel, "fašistidega" asustatud alal. :wink:
onu juulius
Liige
Postitusi: 434
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

Pilt

See pidi küll olema väga põhjalik külasepp, kes oma tegevuse maskeerimiseks võõpas kinnituskohtade mahaviilimisel tekkinud liitepinnad üle sellesama punase värviga, millega plokk ise seest ja väljast värvitud oli.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

onu juulius kirjutas: See pidi küll olema väga põhjalik külasepp, kes oma tegevuse maskeerimiseks võõpas kinnituskohtade mahaviilimisel tekkinud liitepinnad üle sellesama punase värviga, millega plokk ise seest ja väljast värvitud oli.
Või värvis selle jaotusmehhanismi poolse kaane üleni pärast töötlust. :idea:
onu juulius
Liige
Postitusi: 434
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

EOD kirjutas:Või värvis selle jaotusmehhanismi poolse kaane üleni pärast töötlust. :idea:
... ja värv (puhtjuhuslikult sama tooniga) kleepus lihtsalt ploki külge?
Andke andeks, aga see ei tundu kuigi usutav. Teaduses kehtib reegel, et kõige lihtsam seletus on tavaliselt õige. Kui kaanealusel liitepinnal on ülejäänud plokiga samas toonis värv, siis viitab see üsna üheselt, et ta oli madalam juba enne värvimist ja tuli sellisena juba tehasest.
Aga seletus, miks kasutusel mitteolevad tõukuritorude kinnitused on madalamad - et asjandus oleks lennukimootorina deaktiveeritud - kõlab täiesti usutavalt, viidates seega veel kord n-liidule ja tema paranoiadele. Ainult et see liigutus on tehtud juba mootori valmistamisel.
Janka
Liige
Postitusi: 425
Liitunud: 04 Dets, 2005 19:30
Asukoht: France

Postitus Postitas Janka »

Just. Olen minagi onu juuliusega ühel joonel.
Küllalt lapanud neid kartereid (tõsi, rohkem käigukaste, reduktorite korpuseid, veermikusildasid ja nende käiseid). Tehasevärv on tehase värv. Kui hakata kolhoosi töökoja tingimustes mökerdama, siis koorub varsti maha.
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Alusraam paistab ka sama värvi olevat.
Kui eeldada, et mootor sellisena tehasest tulnud, siis oleks loogiline seletus WaA ja HTZ esinemisele samal mootoril, et Ida-Saksamaalt rööviti muuhulgas lennukimootoreid valmistanud tehase sisseseade ja valmis detailid. Suures ja jagamatus aga ei osatud saagiga midagi peale hakata, kuni mõni seltsimees tegi ratsionaliseerimisettepaneku - kasutada detaile statsionaarmootorite valmistamiseks, mida tormiliselt arenev töörahva paradiis hädasti vajas. :lol:
Lülitati tellimus mingi tehase plaani. Selgus aga, et nookurid olid puudu. Kas unustati Saksamaalt varastada või läinud vahepeal kaduma. Need telliti Harkovi Traktoritehasest.
Selle teooria tõestuseks peaks leidma kuskilt teise, samasuguse mootori. :roll:
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Palun pöörake tähelepanu ka sellele pildile
Pilt
alumised 3 kaant kinnitatud kolme poldiga, e.siis kasutatud olemasolevaid keermeid. Neid pole ka maha freesitud, sest seal veel ühed luugid, mis seda tegevust takistavad.
"EOD kirjutas:Et osad kaaned liimiga ja teised kruvidega, tuleb vast sellest, et liimist lahtitulnud kaaned kinnitati uuesti kruvidega"
Kruvidega on ainult ülemised 2. Alumised 3 pildil näha. Teised liimitud.
Arvan et siin tõesti tegu venelaste ratsimisega.
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline