"Tankid EKV-le"

Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Hillarti jutule illustratsiooniks ka mõni pilt.

Pilt

Pilt

Tehnilisi andmeid kah:

Weight 5.3 tonnes
Length 5 m[2]
Width 1.9 m[2]
Height 2.2 m (1.83 m without armament)
Crew 2 + 8 passengers (BTR-40 and BTR-40V)[2]
2 + 6 passengers (BTR-40B)
Armor 6-8 mm
Primary
armament 7.62 SGMB medium machine gun (1,250 rounds (total)) (optional)
Secondary
armament 2×7.62 SGMB medium machine gun (1,250 rounds (total)) (optional)
Engine 6-cylinder GAZ-40
80 hp (60 kW) at 3400 rpm
Power/weight 15.1 hp/tonne (11.3 kW/tonne)
Suspension 4x4 wheel, leaf spring
Ground clearance 400 mm
Fuel capacity 122 l
Operational
range 430 km (road)
385 km (cross country)
Speed 80 km/h

Aga BTR-157????. Ega sa järsku BTR 152 ei mõelnud?

Pilt

BTR-40 on olnud juhust pisut ringi tuuritada, oli see võib-olla konkreetse isendi süü, aga selle GAZ-51 mootori poolest jäi küll mulje suht jõuetust masinast. Ei kujuta hästi ette, mida ta maastikul teeb, minu kogemus piirdus küla- ja metsateedel kolonnis sõitmisega
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
wudu
Liige
Postitusi: 852
Liitunud: 05 Nov, 2005 21:47
Asukoht: Rakvere, Kondivalu
Kontakt:

Postitus Postitas wudu »

hillart kirjutas:Kui nüüd tiba lähimineviku mälestustes sobrda, siis tuleb meelde, et ca. 10-15 aastat tagasi veeti läbi Eesti kuhugile ka selliseid metsaveo tarbeks ümberehitatud BMP-sid. Võib-olla mõned isendid jäid meilegi paigale.
Sellised kenad tibukollased olid, nagu meie esimesed Mamba´d Afgaanis (kus need oma kauni värvusega alati ja igal pool elevust tekitasid) ja juhiluugi kohal asuva plekk-karbiga, millel 3 külge klaasitud olid. Noh, torni polnud kah muidugi
Kas mitte ei olnud need - http://www.sodur.com/foorum/viewtopic.php?t=2470 ?
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

http://et.wikipedia.org/wiki/BTR-40

Veidi saanud siis ka ise asjandusega kokku puutuda.
Ei tea, kust neid BTR-40 neid veel võiks muidugi veel saada, aga asja probleemiks on kindlasti nõrgavõitu 60 kW bensumootor koos vähese teisendusega ning ka ilma aeglustita käigkastiga. Kui hoo sisse saab, siis annab mööda teed ikka heasti minna, kuid pehmemal maastikul on rahulikum liikumine ja paigaltminek ikka natuke harjumist ja "meelitamist" vajavad. :D Kui nüüd vahetada bensukas näiteks 100 hj normaalse väändega diisli vastu, langeb jälle käigukastile liiga suur koormus ja see hakkab lagunema.
Räägitakse, et see BTR-40 pole maastikul just parim liikumisvahend, mis eelmainitud puudusi arvesse võttes on ka reaalne. Kui koos mootoriga ka käigukasti vahetame, kipub projekt minuarvates üsna tülikaks nii mahu, kui finantsi mõttes.

Ma saan aru, et meditsiinisoomukid oleksid kasulikud ja vajalikud asjad, kuid need peaksid oma olemuselt langema kokku muu tehnikaga pataljonis või kompaniis. See lihtsustab tegevust, väljaõpet, hoolet ja remonti. Kui näiteks Pataljon on Sisu XA-de peal, peaks ka med-soomuk olema Sisu, kui pataljon MT-LB-del, siis vastavalt.

Kui neid vanakesi BTR-e veel kusagilt tasuta või sümboolse hinnaga saada peaks olema ja kui miski kogenud tehas viitsiks nende mehhaanikat (mitte liiga suure summa eest) ümber ehitada, siis vast sobiksid luuremasinateks. Pataljonide ja brigaadi luurerühmadesse siis.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina väidan, et BTR40/152ga võrreldava soomuki valmistamisega saadaks ka Eestis hakkama. Kasutades sobiva veoauto (Nt Sisu) agrgaate (mootor, transmissioon, sillad).

Küsimus on lihtsalt selles, et osapooled ei saaks meil omavahel kokku - Sakala/Juhkentali ahvivaimustus lääne tehnikast ja kodumaine huvi/valmidus neid valmistada ei saa kuidagi omavahel kokku.

Olles natuke kokku puutunud eriotstarbeliste veoautode ehitamisega Eestis, siis väidan, et tõsise tahtmise juures on sellise massina hind suurusklassis 5-6 miljonit krooni tükist ja tempoga 3-4 masinat kuus on neid võimalik ka täna Eestis ehitada - ei koorma eelarvet ühekorraga ja tööd jätkuks aastateks. Ja sellise masina reaalse kasutuse (max 10 000 km aastas) jätkub seda õnne vähemalt 50 aastaks (mitte nagu soomlaste vanade Pasidega, mida juba mõneaastase kasutuse järel kopsakate summade eest kapitaalsemalt remonditakse).

Mille taha jääb asi pidama, on esiteks KV/Km poolne tehnilise ajumahu nappus ning riigiametniku mugavus - lihtsam ja riskivabam (kuid kallim).

Pasi on ju samasugune Soome riigi ja armee reaktsioon probleemile nimega "raha" ja "kättesaadavus". Suhteliselt lihtne ja odav ratasoomuk veoauto agregaatide baasil.

Küse on selles, et mingi kriitiline mass peab asjal olema - ostes kõva papi eest 60 Bradley'd võimadab see märkida linnukese kuskile ankeedile, kuid reaalset mõju kaitsevõimele sellest ei ole, sest isegi praeguse struktuuri (mida kavandatakse pea 2 korda suurendada) kohta on see piisk vett meres.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Aga BTR-157????. Ega sa järsku BTR 152 ei mõelnud?
Just nii, seda ma silmas pidasingi tegelikult. Ju siis momendil ZIL´i peale mõtlesin, mis 152 baasmudeliks (viimastel BTR-idele vähemalt) oli.
Ei-ei, need polnud seda mitte. Pean ikka silmas just neid treileritel nn. tsiviil-BMP´sid, missuguseid 10-15 aastat tagasi ise sadamas nägin ja missuguseid Balti-jaamast sinna veeti.
Aga ju see vedu on kogu aeg käinud. Eesti on ju transiitmaa. Nii me omal ajal need tutikad BTR-idki saime. Tänu tarnija lohakusele dokumentide vormistamisel ja kauba ettevalmistamisel.

hummel-hummel, mida sa pajatad. Kui sa nüüd minu postituse kenasti ja MÕTTEGA läbi loed, siis kõike seda, mida sa mainid, ma ju märgin samuti ära.
1) mootorivahetus
2) viimastel mudelitel olid olemas juba ka aeglustid ja muud tänapäeval nii tavapärased lisad ja lisade lisad
3) mootorivahetustega on EKV-s ka varem tegeldud, näiteks need samused ZIL-id, ja saadi hakkama. Ju siis oli selline variant odavam, kui need ZIL-id metallikokkuostu viia ja väljamaalt selleks otsatarbeks mingid hüperkallid kulgurid muretseda
4) ära püüa mulle seda haletsevas toonis meditsiinisoomukite mainimist külge kleepida, ja mis puudutab ülejäänud tehnikaga kokkulangevust, siis mainisin ma ka selle ju ära

Lisaks ütleksin veel, et mida krdit me omast arust kõvatame ja tühja juttu ajame. Kui ikka võimekust supertehnikaga toime tulla pole, siis tuleb seda endale ka tunnistada ja võtta esialgu just see tase, millega hakkama saadakse. Olgu see siis kas või 50-ndate või 60-ndate oma. Noh, ja sellest tasemest hakata ennast siis üles töötama. Algul täiustame neid omal käel ja eks pärast ole juba näha, kuhu edasi. Muidu läheb ikka see vana jama edasi, et vana ei võta, sest see on naeruväärne ja piinlik ja ... jne., aga uut ei saa, sest selleks pole raha, sellega ei saa hakkama jne., jne. Aga vana, mis taskukohane, jälle ei saa, sest ... jne., jne.
Lõputu ring. (Vaatasin, muideks, eile selle teema algusaegu. Sellel aastal möödub algusest 5 aastat. Väike juubel, või mis?)

Oli muidugi veel üks mõte aga see ei ole kindlasti kah laiades massides eriti populaarne. Nimelt hakkasin ma mõtlema sellele, et kui pikaks siis võiksid oletatavasti venida need meie relvajõudude osalusel toimuvad relvakonfliktid ja kui efektiivselt suudaksid siis need või teised masinad selles toimida.
Tõenäoliselt saab olema tegu suhteliselt lühiajaliste aktiivse lahingutegevuse perioodidega. Aga nendel teemadel on siin juba iiveldusni arutletud. Nii, et jätame selle osa vahele. Meil on tarvis liikuda. Kas on parem, kui meil on ütleme 500 BTR-40´t ja 152´te (mis pole küll võimekuselt kõrgtase, kuid mille teenindamisega me suurepäraselt hakkama saaksime), või vaid 5 maailmaklassi praktiliselt sama soomuskaitsega ratastel jalaväetransportööri, kuid missuguste remont ja tagavaraosad jne., jne. meile ületamatuks takistuseks saavad? Arvan igatahes (ja omast arust põhjendatult), et esimesel juhul on neil liikuritel konkreetne ja meile igati positiivne toime laingutegevuse käigule, teisel juhul aga on see väga vähene, või lausa olematu.
Sama küsimust esitan ma endale alatasa, kui näen tänaval paar miljonit maksvat ulmekulgurit ja võrdlen seda paarkümmnde korda vähemas vääringus peaaegu samade kulgemisomadustega isendiga. Tänaseks oleme me aga just sellise vesisel pilgul kõnniteel seistes mööda vuhisevat Ferrarit piidleva jalutaja rollis. Ferrarit ei võimalda rahakott, aga Opel´it ei luba väärikustunne osta. Ja nii me kiimleme ja kõvatamegi seal teepervel seistes ning pole meil mingisugust masinat, et punktist A punkti B jõuda.
Ja nii ongi. Kuni me klahviklõbina saatel vaid kuvariekraanil lahinguid lööme, pole meil ei ühtesid ega teisi.
Ja seda ju sai minu poolt kah ära mainitud, et vastavalt teadmiste, kogemuste ja võimekuste kasvule saame siis tasapisi neid teadmisi-oskusi efektiivselt ära kasutada juba hoopis kaasaegsema tehnika kallal hammast teritades. Ikka vähehaaval, tasa ja targu, aga kõigepealt tuleb see algus ära teha.
Selle teema alguses kusagil, oma 5 aastat tagasi, tõin ma ära ka ühe kena artikli Soome Armee oksionilt (müüdi kolektsionääridele igasugu vana soomustehnikat), kus samuti oli Soome poolt ära mainitud, et need müüki minevad isendid olid juba tookord nn. vanadena Soomele ostetud (päris suures koguses, muideks) vaid silmas pidades väljaõppe ja kogemuste omandamise aspekti. Otsige see link sellest postitusest üles, ja lugege ise! Jumalast õige jutt ju.
Või on see, mis meil toimub lihtsalt üks järjekordne simmimine? Kus see simm aga seekord peidus on, seda nüüd mina küll öelda ei oska.

Mis puutub aga simmide tegutsemist meie meeste mõttetegevuse kallal, siis tegelikkus on selline, et seda protsessi viiaksegi ju selliselt läbi, et jääks mulje (ja osalised usuvad seda ka ise) nagu oleksid need mõtted nende ütlejate eneste peades sündinud, kuigi tegelikkuses on seda erinevate kaudsete võtetega hoopis kõrvalt ajendatud. Demagoogia, ütlete. Jah, seda küll, kuid igal juhul toimiv. :cry:
Viimati muutis hillart, 23 Jaan, 2010 16:39, muudetud 2 korda kokku.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ju siis momendil ZIL´i peale mõtlesin, mis 152 baasmudeliks oli.
Tegelikult oli baasmudeliks ikka ZIS-151, mitte ZIL-157. BTR-152 võeti relvastusse 1950 aastal, ZIL-157 tuli välja alles 1958. Kusjuures toodeti seda masinat (ZIL-157) 1994 aastani ning hinnati "Uralist" märksa kõrgemalt, vähemalt mastikuläbivuse osas. Kõigega sõitnud elatanud praporibande pani esikohale Stude ja sellele kohe järgi "Zili"
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Hmmh, just paar päeva tagasi oli teema (millegipärast kustutati kiirelt?) kus kunagised Dvigateli tüübid panevad kokku 5 tonni kaaluvaid RPG-7-t kinni pidavaid kärgsoomusega soomusautosid, kusjuures auto konstruktoriks kah endine Dvigateli mees... Arvatavasti suudaks millegi sarnasega ka BLRT insenerid ja veel mõned firmad hakkama saada. St riik võiks tingimused püstitada, konkursi kuulutada ja vaadata mis juhtuma hakkab.
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Mingi masina baasil võiks tõesti ise ehitada kergsoomukeid jalaväe veoks. BLRT oleks tõesti üks selliseid tehaseid, kes sellega hakkama saaks, aga neid leiduks veel.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Tegelikult oli baasmudeliks ikka ZIS-151, mitte ZIL-157. BTR-152 võeti relvastusse 1950 aastal, ZIL-157 tuli välja alles 1958. Kusjuures ...
Noo-jah, nii see oli. Aga kui neid mõlemit BTR-i toodeti 10 ja natuke enam aastat, siis oli ikka kangesti suur vahe toodangu esimesel ja selle viimasel aastal tehaseväravast väljuva vahel. Muutus mootor, käigukast, erinevad lisasedamed jne., jne. Ainult baaskarp jäi ikka peaaegu samaks. Ja sedagi vaid "peaaegu".
Kui arvestada veel juurde kõik need arvukad võimalused seda karpi kodumaiste vahenditega täiustada, siis saaks ikka kaunis asjalikult selle "vanakeste" võimekust tõsta (võrreldes mudeli esmaväljalaskega).
Hmmh, just paar päeva tagasi oli teema (millegipärast kustutati kiirelt?) kus kunagised Dvigateli tüübid panevad kokku 5 tonni kaaluvaid RPG-7-t kinni pidavaid kärgsoomusega soomusautosid, kusjuures auto konstruktoriks kah endine Dvigateli mees...
Ei juhtunud tõepoolest seda teemat nägema, aga ... krdi huvitav igatahes.
Kus seda siis tehakse? Ja kellele see valmistoodang mõeldud on? Jumalast esimene kuulmine. Vähemalt minu poolt küll.

Kodumaine kaitsetööstus?
Siin on ikka kangesti palju küsitavusi. Nii palju, et programmide kokkujooksu vältimiseks on tervislikum neile mitte mõelda.
Alles see ju oli, kui EKV-le osteti saapaid Soomest, kuid kodumaised firmad tootsid samaaegselt hoopis odavamalt mingitele välisarmeedele. Mis seal siis imestada, kuid Eesti tehastes tehtaks soomusmasinaid mingitele välisriikidele, samal ajal kui meie kodumaistele kosmoserelvastusest ulmlevatele "strateegidele" need kohe kuidagi ei kõlba. :roll:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Huvitav jah, ongi kustutatud see teema täiega. Huvitav, mis siis NII vastukarva oli, vast leiab kustutaja aega põhjuste kommenteerimiseks. Tegu ju igati militaarse riistaga. Liiatigi Eestis toodetavaga. Või ei meeldinud sõna "tjuunitakse"...Lühidalt sisu oli siis selles, et "Autobildis" ilmus artikkel nendest masinatest, mida Eestis valmistatakse. Ka Wiki kodulehel on nad täitsa olemas.

http://en.wikipedia.org/wiki/T-98_Kombat

Artikkel ise on aga siin:

http://www.autobild.de/artikel/fahrberi ... 27348.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Esmamulje: VIP´de veoks mõeldus veok. Vigu on sõjaväemasina kohta palju. Jalaväeveoks mõeldud veokiks kõlbmatu juba seetõttu, et ainult kaks telge. Minimaalseltset peab olema kolm või roomikud. On ka muid möödalaskmisi. Kuid kui seda masinat arendada, siis luuremasinana oleks vist üsna hea.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Järele sõites (üht sellist täheldasin paar päeva tagasi Maardu poole kulgemas) jäi mulje suht nõrgast amordist, õõtsus teine sel Lenska maantee betonkajupil enne Nehatut ikka üpris kõvasti. Ja ega ta polegi ju hetkel muuks kui VIPide lihakeha perforatsioonivabaks transportimiseks mõeldud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

Ma nüüd ei tea, kas saan õigesti aru, aga on ju nii, et teemasid siin foorumis kustutavad moderaatorid!?
Kui nii, siis küsin: härrad moderaatorid, miks kustutati ära teema Eestis koostatavatest soomusmasinatest???
Kahjuks olen arvutiteemal pisut debi,kuid saan aru, et meie foorumi moderaatoritele on siis keegi survet avaldanud?
Kui kedagi solvasin , siis palun ette vabandust!
Aga vastust tahan mina ja grupp kamraade ikkagi saada!
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Kusjuures T-98 ei ole ainult VIP-ide vedamiseks, kere tehakse käsitööna täpselt selline nagu tellija tahab. Pildid ja videod tikuvad jah VIP-versioonidest olema, aga nagu ma aru sain siis tehakse ka inkassatsioonimasinaid, eriüksustele mõeldud masinaid jms... Kui wikit vaadata siis saab selle auto komplekteerida ka 23mm automaatkahuri, erinevate kuulipildujate ja granaadiheitjaga. Aga jah, tõsise masina jaoks võiks 1-2 telge juures olla ja vähem aknaid. Põhimõtteliselt ega ei pea just neid masinaid ostma, miks mulle see auto meeldib on see, et lõpuks on loodud pretsedent, et Eestis ON võimalik oma soomusmasinaid konstrueerida ja toota. Lihtsalt tuleb tegijatele võimalus anda. Firmasid kes suudaks soomuskere valmis keevitada on rohkem kui see Armor Group ja BLRT. Rauamehed ei ole mitte kadunud veel. Kusjuures mis oleks Eestis tootmise lisapluss on see et riik saab enamuse tootmisele kulunud raha maksudena tagasi ja kui mudel on hea, vast õnnestub väljagi müüa. Ise näeks kaht varianti uue masina loomiseks/tootmiseks.

1) Kaitseministeeriumi spetsialistid koostavad tehnilised nõudmised millele masin peab vastama, määravad hinna ülempiiri ja korraldavad konkursi. Masina väljatöötamine jääks puhtalt firmade probleemiks ja KaMin valib kandidaatide hulgast parima ja tellib seda nagu tavalist kaupa.

2) Aparaadi projekteerimise ja prototüübid tellib KaMin tootmisest eraldi oma raha eest näiteks TTÜ-lt, mõnelt masinaehitusele spetsialiseerunult firmalt meilt või välismaalt või ostab mõne olemasoleva lahingmasina tootmise litsensi. Konkurss korraldataks ainult masina kokkupaneku teenusele ja ka masinate turustamine/eksport jääks sel juhul riigi tegevusalaks.

Teise variandi pluss on see, et firmasid kes suudaks Eestis masinaid kokku panna on arvatavasti kõvasti rohkem kui neid kes suudaks oma raha eest konstrueerida ja prototüüpe ehitada. Mõlemal juhul on plussiks et masinad on maksude võrra odavamad ja ühtlasi paraneks ka kohalik tööhõive olukord. Muidugi mõni korralik projektijuht vast mõtleks paremagi skeemi tootmise organiseerimiseks välja?
allatah
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Postitus Postitas allatah »

Ma kartsin, et olin ise juba hulluks läinud. Et oli nagu teema ja enam ei ole nagu teemat. Isegi otsinguga ei leidnud. Käisin muudki auto- või militaarteemalised foorumid läbi, et äkki oli see asi kuskilt mujalt meelde jäänud.
Kui võimalik, siis tahaks tõesti teada, et miks nõnda huvitav teema täielikult ära haihtus. Seal olid ju lihtsalt viited mõndadele internetilehekülgedele ja vähemalt ühe inimese kommentaar kes oli seda elukat sõidu ajal kohanud-ei peaks ju miskit firma saladusi reetev asi olema.
---
Muidu tundus täitsa huvitav masin olevat. Muidugi jah kahe teljega ja suur ja lai, aga siiski siin toodetud. Arvestades seda kui paljudele inimestele ta tööd annaks ja kuhu ka maksud läheksid, siis palju tüki hind riigile maksaks? 0krooni või natuke rohkem?
Eesti teedevõrk on teadupärast siiski mitte kõige hõredam ja selline masin peaks siiski olema võimeline ka peaaegu iga ilmaga läbima praktiliselt kõiki metsavaheteid. Kui tagumised istmed välja visata, peaks seal olema siiski piisavalt ruumi, et mahutada sisse kanderaame või ehk isegi jalaväejagu. Laskemoonaveoks sobiks ta ehk samuti, nagu ka näiteks mistrali platvormiks. Presidendi poja esinemise videost nägime kõik, et Mistral on Unimogil. Kuna Mistrali paigutamisel on vast natuke suurem asukohavaliku vabadus, kui Milani puhul, ei tohiks selle masina läbivus oluliseks problemiks saada. Ja kui jääb ka millekski natukene väikeseks siis oli ju näha, et masin pannakse kokku kohapeal tehases. Kui juba sellist masinat osatakse teha, siis osatakse vajadusel seda masinat ka natuke suuremaks teha või sinna üks sild veel külge liita.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline