vetewana kirjutas:Demagoogia ei ole argumentatsioon!
Hea mees. Kuna sa oled toonud väga kategoorilisi väiteid (vene zil-id on paremad kui saksa MB-d ja Faunid, kuna nad lähevad igast mülkast läbi), siis tahab selline totter seisukoht ikka natuke vaidlemsit küll saada. Sestap ka vihje sinu enda arguneteerimatusele, sest sinu väited on praegu kõlanud pigem stiilis "nii on".
Pmst. võib ju reisijatevedu merle korraldada ka allveelaevadega. See ei tähenda, et see kuskilt otsast ratsionaalne oleks. Kui nüüd hakata võrdlema võrreldavadi masinaid, siis tuleks näiteks kõrvuti panna Gaz-66 ja Unimog. Ühe ja sama ajastu masinad ja sarnase ideoloogiaga ehitatud. Unimogi läbitavus võiks tõstetud sildade tõttu natuke parem olla ehkki kõrvuti ei ole pannud.
Probleem on vene tehnika puhul pigem selles, et heast läbitavusest pole mingit kasu kui masin sul mülkas lihtsalt seisma jääb. Mäletan väga hästi nõuka ajast seda maaparandajate virinat selle üle, kuidas GAZ-66-d lagunesid. Võib-olla kestavad eksportversioonid paremini (vene tehnika puhul tüüpiline), kuid riigisiseseks kasutamiseks mõeldud 66-d olid üks paras tehniline pask.
Kui nüüd võtta needsamad tankiveokid (Zil ja Faun) näiteks, siis kui panna need masinad kruusale ja tross vahele ei ole kahtlust kumb kumma ära veab. Samaväärsete rehvide puhul jääks ka suhteliselt pehme pinnase puhul Faun võitjaks. Aga see on puhas spekulatsioon.
Mida ma öelda tahan on see, et iga konkreetse ülesande jaoks tehakse konkreetsete omadustega masin. Fauni siht ei ole mudas mütata. Kui aga anda näiteks MB-le ja ZIL-le samasugune ülesanne ehitada masinad mingi konkreetse otstarbe jaoks, siis täidaks 10-st korrast 10-l MB selle ülesande paremini. Põhjus on lihtsalt selles, et MB inseneridel on kordi rohkem kogemusi erinevate sihtotstarvete jaoks mõeldud masinate projekteerimisel ja turule toomisel. Venemaal on aga inseneride tase püsivas ja kiires languses.