"Tankid EKV-le"

Vasta
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

corvus kirjutas:Pildid ei vastanud mu küsimusele... Jah, ma tean Zetrost, kuid ma ei teadnud, et neid tehakse sadulveokitena ka. Kas tehakse?
Sadulveok on see, millele platvorm taha pannakse...
...
Sadulaid Zetrosel vist ei ole jah...
Samas, tegemist on nn. väiksema, 5-8 tonnise masinaga. Sadulad on vist ikka suurematel
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

MB jt. lääne autotootjad reklaamivad oma Actroseid ja Zetroseid kui mingeid eksteermseid militaar offroadi masinaid aga ometi panevad neile alla siledaid tänavasõidu rehve. Miks nad ei pane neile all siis korralikke maastikurehve nagu seda teeb Zil, Kraz, Ural jne.?

Mida suudaks mingi ultra sexy välimusega tänavasõidu rehvidega Actros või Zetros näiteks sellisetes tingimustes? Praktiliselt kasutu? See offroadi võimekus nende lääne militaar autotootjate reklaamides on suures osas puhas PR trikk.

http://www.youtube.com/watch?v=a6Kb8qia ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=u6lBig8g ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Lym_fL6K ... re=related
Viimati muutis vetewana, 06 Juun, 2010 21:38, muudetud 1 kord kokku.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2064
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

To Corvus

Postitus Postitas HeiniR »

Kas logistikud MB-le otseselt panustama hakkavad, ei tea, kuna Zetrose puhul tegu siiski 20 masinaga.
Usun siiski millegi pärast, et poolmilitaar Scania truckid tuleksid odavamad osta kui Actrosed.
EKV 2 Actrost, mis on küll eritehnika ja spets. Eestile valmistatud isendid maksid ca. 10 mil/tk.
Samas ei peaks seda tankitreileri vedu üle tähtsustama ja tuleb arvestada sellega, et enamus neist masinaist seisavad nagunii platsi peal.
Tankikompanii (10 tanki) kokkuharjutamiseks keskpolügonil või mujal piisab esialgu ka ca. 5 treilerist. Samuti on alternatiiv kasutada ronge.
Lahingumasinate veoks, ehk kuni 35 t on treilerid juba praegu olemas.
Nagu ütlesin, siis enamusajast seisavad need siiski platsil ja seega poleks mõtet liigseid ressursse sinna alla panna, ei nõua nad nii pidevat hoolet.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2064
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

Postitus Postitas HeiniR »

See on arvatavasti soodsam alternatiiv.
Samas on enamus vajalikesse kohtadesse siiski olmas ka rongi võimalus, mida üldjuhul saaks kasutada.
Ja nagu ennem sai siin ka mainitud, siis SA ei peaks ka nende vajadus tõusma, pigem vastupidi.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2064
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

Postitus Postitas HeiniR »

Minu teada toimub platvormi otsast laadimine ka Soomes ja nagu videodes näha, siis üsna suurtes kogustes tehnikat. Sarnaste rampide ehitamine ei tohiks olla kallis.
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Üks asi on erafirmade raskeveod suuretel maanteedel tsiviilis kus on väga tore kihutatada siledal asfadil Actrose roolis ja kuulata Kalinkat aga millegipärast Vene armee transpordib omi tanke MAZ-537. mitte Volvo, Scania, MB. pole ju eriti loogiline, et erafirma hakkaks tsiviilis oma raskeveoseid maanteedel teostama MAZ-537 vastasel juhul ta võiks juba eos pankroti välja kuulutada.

On sul kusagilt leida analoogse maastikuvõimega tankiveok kui seda on MAZ-537?

Kui on offroad võimega militaarveok, ma ei räägi siin ainult sadulveokitest siis tal olgu ka reaalselt mingi offroad võimekus. Paraku reaalsus on see, et nõukogude Zil, Kraz, Ural, Kamaz militaar veokitele maastikul lääne analoogidest reaalset vastast ei ole! Ma ei räägi siin mingist Dakari ralliks kohandatud erimudelitest, vaid Kraz, Kamaz, Ural, Zil igapäevasest seeriatoodangust.

Pole vaja tegeleda ju Gruusia stiilis pakasuhhaga, milleks me sellele KV peale siis üldse raha raiskame kui tegeleme simuleerimisega? Maksame 10 mln. eek-i ühe mingi hüper super sexy MB militaar offroad veoki eest, mille reaalne maastikuvõime on ikka samahea kui ummargune O.

Kui meile on saabunud 1000 aastane rahuaeg kas siis poleks õigem see KV laiali saata ja lõpetada iseseisva riigi simuleerimine ära?

Mis sa arvad kui palju neist peamistest maanteedest, viaduktidest ja sildadest sõja olukorras järgi jääb?
Viimati muutis vetewana, 06 Juun, 2010 21:42, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

vetewana kirjutas:Üks asi on erafirmade raskeveod suuretel maanteedel tsiviilis kus on väga tore kihutatada siledal asfadil Actrose roolis ja kuulata Kalinkat aga millegipärast Vene armee transpordib omi tanke MAZ-537. mitte Volvo, Scania, MB. pole ju eriti loogiline, et erafirma hakkaks tsiviilis oma raskeveoseid maanteedel teostama MAZ-537 vastasel juhul ta võiks juba eos pankroti välja kuulutada.

On sul kusagilt leida analoogse maastikuvõimega tankiveok kui seda on MAZ-537?

Kui on offroad võimega militaarveok, ma ei räägi siin ainult sadulveokitest siis tal olgu ka reaalselt mingi offroad võimekus. Paraku reaalsus on see, et Vene Zil, Kraz, Ural, Kamaz maastikul analoogset vastast ei ole! Ma ei räägi siin mingist Dakari ralliks kohandatud erimudelitest, vaid Kraz, Kamaz, Ural, Zil igapäevasest seeriatoodangust.

Pole vaja tegeleda ju Gruusia stiilis pakasuhhaga, milleks me sellele KV peale siis üldse raha raiskame kui tegeleme simuleerimisega? Maksame 10 mln. eek-i ühe mingi hüper super sexy MB militaar offroad veoki eest, mille reaalne maastikuvõime on ikka samahea kui ummargune O.

Kui meile on saabunud 1000 aastane rahuaeg kas siis poleks õigem see KV laiali saata ja lõpetada iseseisva riigi simuleerimine ära?

Mis sa arvad kui palju neist peamistest maanteedest, viaduktidest ja sildadest sõja olukorras järgi jääb?
Päris analoogset võimekust ei saagi olla, sest kui venelased peavad vedama 50 tonni, siis läänes veetakse 70 tonni. Aga siiski - eelpoolnimetet Faun peaks üsna ligidale pääsema. Eriti veel kui maastikusõiduks sobivad rehvid alla panna. Teisalt peaks Fauni jms. Lääne mitmeteljeliste (4-6 telge) treilerite erisurve pinnasele olema väiksem kui selle MAZ-i 2 või 3-teljelise treileri oma. Lõppeks taandub asi ikkagi eesmärgile - treileriga tanki vedamise siht ei ole mitte tanki tirimine läbi mudaste kraavide tankipositsioonile, vaid mööda teed selle lähedale. Kuna läänes (ja ka siinmail) on teed märksa korralikumad kui Venemaa kolgastes, siis selliselt on ehitatud ka masinad. Mitte mingit põhjust ei ole tankitreileriga kusagil mudas labistada - mööda maanteed polügoonini ja edasi sõidab tank ise.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2064
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

to vetewana

Postitus Postitas HeiniR »

See 10 milline masin, millest sa räägid, on eritellimusel Eestile valmistatud ja usun,et selle masina läbivus peale maantee on piisav.
Tegu on siiski 35-tonnise masinaga, millel on tõstejõudu ca. 30-35 t. Kordan üle, et see 10 mln ei olnud Actrose enda maksumus, vaid selle masina kui "erivahendi" hind. Selle masina esimest stanget võib juba kaaluda tonnides (1 või 1,5 tonni või isegi raskem, täpselt enam ei mäleta.
Idapoolsete masinate ostmisel on üks põhjus see, et tegu on poliitilise otsustaisega, kuid samas vaidleksin vastu lääne masinate alla jäämuses.
Nõukogude armees käinud mehed, kes nendega Vene masinatega palju kokku puutunud, ei ole päris alati antud masinaid kiitnud. Võimalik tõesti, et põhjus leidub tihti kehvas hoolduses,kuid samas ei usu, et lääne ettevõtted ka ainult nii tihedas konkurentsis ainult paska nime pähe maha müüvad.
Näitena võin tuua enda selle aasta kogemused, kus kasutasime üsna kehva läbivusega kohas EKV DAF 6x6 (masinaid oli kolonnis kümmekond korraga), ja üllatuseks võin öelda, et masin said 5+ hakkama. Mitmes väga kriitilises kohas kartsin, et läheb vaja puksiiri abi, kuid asi töötas isegi ilma, et oleks pidanud sisse lülitama dif.
Samuti püüti üht 6x6 DAF´i õppimise jaoks nö. "ära uputada", et puksiirimehed saaks korragi appi tõtata, kuid ka see ei õnnestunud.
Tuletan siinkohal meelde, et kuigi tegu on EKV-s 6x6 masinatega, siis pole nad nii üldiselt kui ka EKV struktuuri järgi enamjaolt mõeldud metsas müttamiseks.
Sadulatega me muidugi neid kohti läbima ei hakanud, kuna need pole ammugi selle jaoks mõeldud ja sadulaga ka metsa tegelikult ei minda, puudub ka vajadus.
Viimati muutis HeiniR, 28 Mai, 2010 13:05, muudetud 1 kord kokku.
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

vetewana kirjutas:Paraku reaalsus on see, et Vene Zil, Kraz, Ural, Kamaz maastikul analoogset vastast ei ole! Ma ei räägi siin mingist Dakari ralliks kohandatud erimudelitest, vaid Kraz, Kamaz, Ural, Zil igapäevasest seeriatoodangust.
Sinu isiklik veendumus, ei tähenda kohe reaalsust..
See, et nõukogude päritolu veoautomudeleid toodeti enamasti sõjaväe-tüüpi veermikul, näitab vaid selle ühiskonna liigset militariseeritust.
Väide,et lääne autofirmade armee jaoks toodetud (off-road tüüpi) mudelid on maastikul viletsamad nõukogude omadest, ei kannata eriti kriitikat...

Ja venelased veavad oma tanke MAZ-idel sellepärast, et niisugused tankivedajad olid kasutusel NSVL-i armees....Ja sealt omakorda siis edasi...
Kui praegu kuulutataks Venemaal avalik(ja kõigile tootjatele võrdne) konkurss uute tankivedajate hankeks, siis pole kahtlust, et võidaks mõni lääne autotootja masin...
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

[quote=\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"tommy\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"]
Väide,et lääne autofirmade armee jaoks toodetud (off-road tüüpi) mudelid on maastikul viletsamad nõukogude omadest, ei kannata eriti kriitikat...[/quote]

Kui 1+1=3 pole millestki rääkida, soovmõtlemine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

vetewana kirjutas:
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"tommy\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" kirjutas: Väide,et lääne autofirmade armee jaoks toodetud (off-road tüüpi) mudelid on maastikul viletsamad nõukogude omadest, ei kannata eriti kriitikat...
Kui 1+1=3 pole millestki rääkida, soovmõtlemine...
Kehtib Sinu argumenteerimata sõnavõttude kohta 100%
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Demagoogia ei ole argumentatsioon!
karrvik
Liige
Postitusi: 384
Liitunud: 01 Veebr, 2007 12:43
Kontakt:

Postitus Postitas karrvik »

Ei usu et iivanite konkursil mingi lääne masin valitaks. Iga riik oma tehnika loob vastavalt ENDA vajadustele. Kes krt neid moekaid firmamasinaid seal stepipoegade juures hooldama jne hakkaks näiteks? Vene enda kärud on kl uskumatult janused, koostekvaliteediltki on nagu nad on-sama Vasja ju nad kokku posserdab jne, jne. A neist saab teine Iivan jopi, mati ja kuvalda abil siiski aru ja jagu. Tossavad, kolisevad, haisevad ja.....nad liiguvad siiski.Vähemast mingi osa neist. A minna sepahaamriga MB või Volvo kallale.....kaheldava väärtusega idee.
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

karrvik kirjutas:Ei usu et iivanite konkursil mingi lääne masin valitaks. Iga riik oma tehnika loob vastavalt ENDA vajadustele. Kes krt neid moekaid firmamasinaid seal stepipoegade juures hooldama jne hakkaks näiteks? Vene enda kärud on kl uskumatult janused, koostekvaliteediltki on nagu nad on-sama Vasja ju nad kokku posserdab jne, jne. A neist saab teine Iivan jopi, mati ja kuvalda abil siiski aru ja jagu. Tossavad, kolisevad, haisevad ja.....nad liiguvad siiski.Vähemast mingi osa neist. A minna sepahaamriga MB või Volvo kallale.....kaheldava väärtusega idee.
Eks vene masinad olegi sellise jommis peaga tehtavat "enam-vähem" hooldust arvestades ehitatud.

Nõuka ajal vahetati reisilennukite reaktiivmootoreid kah lageda taeva all lumetuisu sees ilma momentvõtmeteta. See ei tähenda, et selline tegevus oleks õige ja ratsionaalne.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

vetewana kirjutas:Demagoogia ei ole argumentatsioon!
Hea mees. Kuna sa oled toonud väga kategoorilisi väiteid (vene zil-id on paremad kui saksa MB-d ja Faunid, kuna nad lähevad igast mülkast läbi), siis tahab selline totter seisukoht ikka natuke vaidlemsit küll saada. Sestap ka vihje sinu enda arguneteerimatusele, sest sinu väited on praegu kõlanud pigem stiilis "nii on".

Pmst. võib ju reisijatevedu merle korraldada ka allveelaevadega. See ei tähenda, et see kuskilt otsast ratsionaalne oleks. Kui nüüd hakata võrdlema võrreldavadi masinaid, siis tuleks näiteks kõrvuti panna Gaz-66 ja Unimog. Ühe ja sama ajastu masinad ja sarnase ideoloogiaga ehitatud. Unimogi läbitavus võiks tõstetud sildade tõttu natuke parem olla ehkki kõrvuti ei ole pannud.

Probleem on vene tehnika puhul pigem selles, et heast läbitavusest pole mingit kasu kui masin sul mülkas lihtsalt seisma jääb. Mäletan väga hästi nõuka ajast seda maaparandajate virinat selle üle, kuidas GAZ-66-d lagunesid. Võib-olla kestavad eksportversioonid paremini (vene tehnika puhul tüüpiline), kuid riigisiseseks kasutamiseks mõeldud 66-d olid üks paras tehniline pask.

Kui nüüd võtta needsamad tankiveokid (Zil ja Faun) näiteks, siis kui panna need masinad kruusale ja tross vahele ei ole kahtlust kumb kumma ära veab. Samaväärsete rehvide puhul jääks ka suhteliselt pehme pinnase puhul Faun võitjaks. Aga see on puhas spekulatsioon.

Mida ma öelda tahan on see, et iga konkreetse ülesande jaoks tehakse konkreetsete omadustega masin. Fauni siht ei ole mudas mütata. Kui aga anda näiteks MB-le ja ZIL-le samasugune ülesanne ehitada masinad mingi konkreetse otstarbe jaoks, siis täidaks 10-st korrast 10-l MB selle ülesande paremini. Põhjus on lihtsalt selles, et MB inseneridel on kordi rohkem kogemusi erinevate sihtotstarvete jaoks mõeldud masinate projekteerimisel ja turule toomisel. Venemaal on aga inseneride tase püsivas ja kiires languses.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist