JoRRuu MIL Tech; RF-8-GAZ-98 SNOWMOBILE
JoRRuu MIL Tech; RF-8-GAZ-98 SNOWMOBILE
Tere,
Seekord maandun maapealsemate teemade juurde.
Üks omaette valdkond militaarmaailma ajaloos - Propellerijõul lumeliikur (aerosaan).
Aerosaan RF-8, või GAZ-98 oli kasutuses Nõukogude Liidus Talvesõja ja Teise maailmasõja ajal.
Peakonstruktor-projekteerija: M. V. Veselovskiy.
Aerosaan RF-8-GAZ-98 oli projekteeritud liikuma neljal suusal.
Kandekonstruktsiooni moodustab poolsuletud kere, milles kahekohaline järjestikku istmete paigutus, ees istus kuulipildur koos laskemoona varukassettidega (trummelmagasinid). Laskuri taga juhi töökoht, mis oli varustatud kaitseklaasiga. Juhtimine toimus rooli abil.
Mootor oli paigutatud juhikoha taga olevale spetsiaalsele püloonile. Kere tagaosas asus kütusepaak, mahuga 80 l ja akumulaator.
Kütusena kasutati bensiini, mark:
Mootorina kasutati GAZ-98 mootorit.
Aerosaani kerekonstruktsioon oli valmistatud puidust, koosnedes 15 ristiribi sektsioonist (analoogne laevaga), mis olid fikseeritud omavahel pikisuunaliste ribisektsioonidega sõrestikuks , mis moodustasid aerosaani skeleti, RF-8 aerosaani kere oli soomustamata ja keresõrestik on kaetud õhukese vineeriga. Kättejäänud spetside järgi vahemikus 4-6 mm.
Aerosaani ninaossa oli kinnitatud auto latern, sõidutee öiseks valgustamiseks.
Aerosaani juhtimine toimus roolimehhanismi kaudu pöörates sünkroonselt esimest suusapaari. Tagumine suusapaar oli varustatud pidurdusmehhanismidega. Roolimehhanismi rooliga opereerimiseks vajamineva jõu vähendamiseks (võib vaadelda kui roolivõimendi lahendust) kasutati polüspasti. Polüspast oli ühendatud roolirattaga ja suuskade juhtimine toimus läbi polüspasti trosse kaudu.
Polüspast (kreeka k. polyspaston < polü- + spaõ 'tõmban'), liitplokk, tali — trossist (köiest, ketist) ning liikuvast ja liikumatutest plokkidest koosnev ülekandemehhanism.
Lisa vt http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/opp ... ana11.html
Aerosaani kiiruse muutmiseks ja pidurdamiseks oli juhi töökoht varustatud gaasipedaal, piduripedaaliga ja spetsiaalse «hüpitamise» funktsiooniga pedaal, mis olid paigutatud juhikabiini põrandale.
«hüpitamise“ funktsioon kasutati aerosaani asendi muutmiseks.
„Hüpitamise“ funktsioon vajaduse tingis aerokelgu parkimisel lahtise ja eriti märja lume külmumine aerokelgu suusa servade külge. Kui see juhtus siis üksi propelleri poolt arendatav jõud ei olnud piisav selle tõrjumiseks ja kelgu paigalt nihutamiseks.
Selleks, et murda õhuke jäine kiht, mis oli külmunud suusa servade külge ja hoidis kelku paigal, oli vaja suuski veidi külgsuunas liigutada.
„Hüpitamise“ funktsiooni pedaal on ühendatud trossi kaudu kelgule paigaldatud parempoolse kiige ülemise tagumise amortisaatori kinnitustoega. Pedaali vajutades surub juht amortisaatori vedru kokku ja kelk kaldub paremale küljele. kelgu suuskadevahe muutub, kelk nihkub külgsuunas.
Piisas „hüpitamise“ pedaali mõnest korrast pumpamisest, et nihutada sõidukit rööbiti ja vabastada suusad jäisest haardest.
Seerijatoodangu aerosaan varustati 4-silindrilise rida vesijahutusega auto mootoriga, võimsusega 50 hj (37 kW) (2 800 p/min). M-11 mootor koos kergmetallist 2,35 meetrit pika propelleriga arendas tõukejõuks (205-215) kg.
Projekteerijad suutsid mootori paigutada madalale sassi kohale, alandades sellega ka sõiduki raskuskeset ning tagades sellega sõiduki väga hea stabiilsuse. See on eriti oluline kui sõidetakse külg kaldega.
Laskuri töökohta kere ülemisele osale oli paigutatud lihtsa ring-raamiga kuulipilduja alus. Kuulipilduja horisontaalne tööala 300˚ vertikaalne 14˚. Põhiliselt kasutati 7,62 mm DT kuulipildujat.
10 padrunitega varustatud magasini kuulipildujale ja F-1 granaadid lähivõitluseks olid paigutatud selleks ehitatud panipaik kelgu nina osas, laskuri töökohal.
RF-8-GAZ-98 aerosaani modifitseeriti ajavahemikul 1942-1943 sõjaväeinseneride, vendade Ivan ja Aleksei Beskurnikovi poolt.
GAZ-98K juures kasutatakse automootori M-11 asemel 110 hj lennukimootorit, mis andis sõidukile suuremat dünaamilist jõudlust.
GAZ-98K alusel loodi suletud kabiini ja relvastuseta staabi aerosaani variant.
Toorikuks Plus Modeli epo-valu kit.
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... %20RF8.JPG
Tehniline info ja ajalugu ning mudeli kohta kokkuvõtvalt allpool:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
Terv,
JoRRuu
Seekord maandun maapealsemate teemade juurde.
Üks omaette valdkond militaarmaailma ajaloos - Propellerijõul lumeliikur (aerosaan).
Aerosaan RF-8, või GAZ-98 oli kasutuses Nõukogude Liidus Talvesõja ja Teise maailmasõja ajal.
Peakonstruktor-projekteerija: M. V. Veselovskiy.
Aerosaan RF-8-GAZ-98 oli projekteeritud liikuma neljal suusal.
Kandekonstruktsiooni moodustab poolsuletud kere, milles kahekohaline järjestikku istmete paigutus, ees istus kuulipildur koos laskemoona varukassettidega (trummelmagasinid). Laskuri taga juhi töökoht, mis oli varustatud kaitseklaasiga. Juhtimine toimus rooli abil.
Mootor oli paigutatud juhikoha taga olevale spetsiaalsele püloonile. Kere tagaosas asus kütusepaak, mahuga 80 l ja akumulaator.
Kütusena kasutati bensiini, mark:
Mootorina kasutati GAZ-98 mootorit.
Aerosaani kerekonstruktsioon oli valmistatud puidust, koosnedes 15 ristiribi sektsioonist (analoogne laevaga), mis olid fikseeritud omavahel pikisuunaliste ribisektsioonidega sõrestikuks , mis moodustasid aerosaani skeleti, RF-8 aerosaani kere oli soomustamata ja keresõrestik on kaetud õhukese vineeriga. Kättejäänud spetside järgi vahemikus 4-6 mm.
Aerosaani ninaossa oli kinnitatud auto latern, sõidutee öiseks valgustamiseks.
Aerosaani juhtimine toimus roolimehhanismi kaudu pöörates sünkroonselt esimest suusapaari. Tagumine suusapaar oli varustatud pidurdusmehhanismidega. Roolimehhanismi rooliga opereerimiseks vajamineva jõu vähendamiseks (võib vaadelda kui roolivõimendi lahendust) kasutati polüspasti. Polüspast oli ühendatud roolirattaga ja suuskade juhtimine toimus läbi polüspasti trosse kaudu.
Polüspast (kreeka k. polyspaston < polü- + spaõ 'tõmban'), liitplokk, tali — trossist (köiest, ketist) ning liikuvast ja liikumatutest plokkidest koosnev ülekandemehhanism.
Lisa vt http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/opp ... ana11.html
Aerosaani kiiruse muutmiseks ja pidurdamiseks oli juhi töökoht varustatud gaasipedaal, piduripedaaliga ja spetsiaalse «hüpitamise» funktsiooniga pedaal, mis olid paigutatud juhikabiini põrandale.
«hüpitamise“ funktsioon kasutati aerosaani asendi muutmiseks.
„Hüpitamise“ funktsioon vajaduse tingis aerokelgu parkimisel lahtise ja eriti märja lume külmumine aerokelgu suusa servade külge. Kui see juhtus siis üksi propelleri poolt arendatav jõud ei olnud piisav selle tõrjumiseks ja kelgu paigalt nihutamiseks.
Selleks, et murda õhuke jäine kiht, mis oli külmunud suusa servade külge ja hoidis kelku paigal, oli vaja suuski veidi külgsuunas liigutada.
„Hüpitamise“ funktsiooni pedaal on ühendatud trossi kaudu kelgule paigaldatud parempoolse kiige ülemise tagumise amortisaatori kinnitustoega. Pedaali vajutades surub juht amortisaatori vedru kokku ja kelk kaldub paremale küljele. kelgu suuskadevahe muutub, kelk nihkub külgsuunas.
Piisas „hüpitamise“ pedaali mõnest korrast pumpamisest, et nihutada sõidukit rööbiti ja vabastada suusad jäisest haardest.
Seerijatoodangu aerosaan varustati 4-silindrilise rida vesijahutusega auto mootoriga, võimsusega 50 hj (37 kW) (2 800 p/min). M-11 mootor koos kergmetallist 2,35 meetrit pika propelleriga arendas tõukejõuks (205-215) kg.
Projekteerijad suutsid mootori paigutada madalale sassi kohale, alandades sellega ka sõiduki raskuskeset ning tagades sellega sõiduki väga hea stabiilsuse. See on eriti oluline kui sõidetakse külg kaldega.
Laskuri töökohta kere ülemisele osale oli paigutatud lihtsa ring-raamiga kuulipilduja alus. Kuulipilduja horisontaalne tööala 300˚ vertikaalne 14˚. Põhiliselt kasutati 7,62 mm DT kuulipildujat.
10 padrunitega varustatud magasini kuulipildujale ja F-1 granaadid lähivõitluseks olid paigutatud selleks ehitatud panipaik kelgu nina osas, laskuri töökohal.
RF-8-GAZ-98 aerosaani modifitseeriti ajavahemikul 1942-1943 sõjaväeinseneride, vendade Ivan ja Aleksei Beskurnikovi poolt.
GAZ-98K juures kasutatakse automootori M-11 asemel 110 hj lennukimootorit, mis andis sõidukile suuremat dünaamilist jõudlust.
GAZ-98K alusel loodi suletud kabiini ja relvastuseta staabi aerosaani variant.
Toorikuks Plus Modeli epo-valu kit.
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... %20RF8.JPG
Tehniline info ja ajalugu ning mudeli kohta kokkuvõtvalt allpool:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... JoRRuu.jpg
Terv,
JoRRuu
Töökäik kokkuvõtvalt:
Töö on käinud pikemat aega ja tulemuse tee on olnud vaevaline.
(läks minu apsu tõttu uue teemana, mitte selle punkti alateemaks)
Puhastatud ja kokku koostatud moodulid:
Aerosaan üldvaates, mootorikate eemaldatuna:
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6304.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6323.JPG
Liikuma panev jõuallika lahendus:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6305.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6316.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6322.JPG
Töökohad laskurile ja juhile:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6306.JPG
Kuulipilduja ringalusel:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6307.JPG
Kelgu pidurdusmehhanism:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6315.JPG
Töö on käinud pikemat aega ja tulemuse tee on olnud vaevaline.
Puhastatud ja kokku koostatud moodulid:
Aerosaan üldvaates, koos mootorikattega:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6324.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6325.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6329.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6328.JPG
(läks minu apsu tõttu uue teemana, mitte selle punkti alateemaks)
Puhastatud ja kokku koostatud moodulid:
Aerosaan üldvaates, mootorikate eemaldatuna:
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6304.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6323.JPG
Liikuma panev jõuallika lahendus:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6305.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6316.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6322.JPG
Töökohad laskurile ja juhile:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6306.JPG
Kuulipilduja ringalusel:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6307.JPG
Kelgu pidurdusmehhanism:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6315.JPG
Töö on käinud pikemat aega ja tulemuse tee on olnud vaevaline.
Puhastatud ja kokku koostatud moodulid:
Aerosaan üldvaates, koos mootorikattega:
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6324.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6325.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6329.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6328.JPG
Lõpptulem
Eel- ja vaheetapid (kruntimine, alus toonimine, värvimine, vanandamine jm) ei pruugi pinget pakkuda, saab Picasast vaadata, kui huvi on.
Lõpptulem sai mittelõplik, puudu on äsja välja tulnud MIG-i talvepulber:
MIG 224 WINTER CAMOUFLAGE WASH: http://migproductionswebshop.com/produc ... cts_id=497,
kui see õnnestub hankida saab töö lõplikult ära vormistada.
Kuna mootor oli piisavalt detailne, siis otsustasin mootorikatteta kelgu eksponeerida, jätab vähe huvitavama tulemuse.
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6461.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6455.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6456.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6458.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6440.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6439.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6438.JPG
Tagantpoolt vaates:
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6448.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6450.JPG
Aega võttis tegelikult mudeli aluse aluse enda lõpetamine, kuhu oli plaan kelk peale panna - miniatuurne dioraam, kui nii võib öelda. Loodan lähipäevil ka pildid üles võtta.
Terv,
JoRRuu
Lõpptulem sai mittelõplik, puudu on äsja välja tulnud MIG-i talvepulber:
MIG 224 WINTER CAMOUFLAGE WASH: http://migproductionswebshop.com/produc ... cts_id=497,
kui see õnnestub hankida saab töö lõplikult ära vormistada.
Kuna mootor oli piisavalt detailne, siis otsustasin mootorikatteta kelgu eksponeerida, jätab vähe huvitavama tulemuse.
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6461.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6455.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6456.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6458.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6440.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6439.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6438.JPG
Tagantpoolt vaates:
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6448.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6450.JPG
Aega võttis tegelikult mudeli aluse aluse enda lõpetamine, kuhu oli plaan kelk peale panna - miniatuurne dioraam, kui nii võib öelda. Loodan lähipäevil ka pildid üles võtta.
Terv,
JoRRuu
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Aerosaan alusele
Dioraama aluse laudise värvimine:
Kruntimine:
Model Master 2737E Grey Primer (lahusti: white spirit – 9/10 ja Ksülool – 1/10);
Aluskontuurid ja toonimine:
Model Master 1747E Gloss Black;
Puidu värvimine kiudu imiteerides:
Model Master FS 30219 Dark Tan Flat; tooniks sisse segada või eraldi piki kiudu üle värvimine-toonimine: Model Master FS30219 Light Earth;
Kaitse lakk etapile, enne toneerimist:
Model Master No. 1561 Cote Brilliant (lahusti: white spirit – 9/10 ja Ksülool – 1/10)
Toneerimine:
MIG P220 Dark Wash / MIG P222 Neutral Wash / Windsor & Newton 24 Ivory Black – lahustiks lõhnatu tärpentiin (HanArt 890101)
Lõppviimistlus lakkimine - matt lakk:
Model Master No. 1560
Vasakul pool enne toneerimist, paremal peale toneerimist. Maitse asi, kui on soov tuua puidu süü (pinna tekstuur) esile-välja, siis tuleb kasutada toneerimist, ainult värvides jääb liiga ühtlane, struktuuri sügavus kaob ära.
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6463.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6462.JPG
Mudel alusel ja alus omakorda alusel (puudu on veel kinnitused jm):
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6464.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6471.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6474.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6483.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6486.JPG
Detailid:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6467.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6468.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6482.JPG
... ja tiibu külge ei pane ja lendama ei hakka.
Sellega hetkel joon alla.
Terv,
JoRRuu
Kruntimine:
Model Master 2737E Grey Primer (lahusti: white spirit – 9/10 ja Ksülool – 1/10);
Aluskontuurid ja toonimine:
Model Master 1747E Gloss Black;
Puidu värvimine kiudu imiteerides:
Model Master FS 30219 Dark Tan Flat; tooniks sisse segada või eraldi piki kiudu üle värvimine-toonimine: Model Master FS30219 Light Earth;
Kaitse lakk etapile, enne toneerimist:
Model Master No. 1561 Cote Brilliant (lahusti: white spirit – 9/10 ja Ksülool – 1/10)
Toneerimine:
MIG P220 Dark Wash / MIG P222 Neutral Wash / Windsor & Newton 24 Ivory Black – lahustiks lõhnatu tärpentiin (HanArt 890101)
Lõppviimistlus lakkimine - matt lakk:
Model Master No. 1560
Vasakul pool enne toneerimist, paremal peale toneerimist. Maitse asi, kui on soov tuua puidu süü (pinna tekstuur) esile-välja, siis tuleb kasutada toneerimist, ainult värvides jääb liiga ühtlane, struktuuri sügavus kaob ära.
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6463.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6462.JPG
Mudel alusel ja alus omakorda alusel (puudu on veel kinnitused jm):
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6464.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6471.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6474.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6483.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6486.JPG
Detailid:
https://lh3.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6467.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6468.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_1pcb ... G_6482.JPG
... ja tiibu külge ei pane ja lendama ei hakka.
Sellega hetkel joon alla.
Terv,
JoRRuu

https://www.youtube.com/@Rihosk76 Üks vähestest Eesti mudelikanalitest Youtubes 

Väga hea tulemus - super! Pealegi selline objekt, mida naljalt üheski foorumis ei kohta, selles mõttes on valik samuti väga hästi õnnestunud!
Kui üldse millegi kallal iriseda, siis piltide suuruse juures: mudeli teostus on nii hea, et võimaldab lahedalt mitu korda suuremaid plaane - ainuüksi latern on juba eraldi lähivõtet väärt!
Kui üldse millegi kallal iriseda, siis piltide suuruse juures: mudeli teostus on nii hea, et võimaldab lahedalt mitu korda suuremaid plaane - ainuüksi latern on juba eraldi lähivõtet väärt!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline