Võtaks siis need väidetavad plussid-miinused lähema vaatluse alla...Võrdleme 2003 aastal esmalennu teinud Agusta AW-139 ja 1991 aastast pärit Mi-8AMT(Mi-171) tüüpi masinat.
• Kopteri kaal on võrreldes MI-8-ga umbes kaks korda väiksem, mootori võimsus on seejuures sama.
Esmalt, kas kaks korda väiksem kandevõime on mootorite väidetavalt sama võimsuse juures pluss või miinus.
Agusta tühikaal on 3622 kg, maksimaalne stardikaal 6400 kg
MI-8AMT tühikaal on 6913 kg, maksimaalne stardikaal on 13 000 kg.
Nii et selles osas on väide enam-vähemtõepärane. Nüüd-
Agustal on kaks mootorit Pratt & Whitney Canada PT6C-67C , milliste kummagi võimsuseks pakutakse erinevatel allikatel alates 1100 hj kuni 1600 hj-ni. Wiki annab konkreetse masinatüübi jaoks 1531 hj...
Mi-8AMT-l on kaks mootorit ТВ3-117ВМ võimsusega 2000 hj kumbki. Nii et see väide on vale. Samavõrdsed mootorid olid vaid 1965 aasta baasmudelil, alates 75 aastast on kasutusel 1900 ja 2000 jõulised. Uute mootorite VK-2500 võimsus on aga 2400 hj, erirežiimil kuni 2700 hj.
Inimesi võib siseministeeriumi helikopter võtta pardale 12, MI-8AMT aga 27.
AW kütusekulu on peaaegu kaks korda väiksem kui MI-8-l.
Kütusekulu ei viitsinud välja tuhlama hakata, ilmselt on see võimsamatel mootoritel tõepoolest suurem. Kas just kaks korda, jääb selle küllaltki tendentsliku iseloomustuse koostaja südametunnistusele...
AW võimaldab jätkata õhkutõusu ühe mootoriga.
. Mi-8 on suuteline ühe mootori ülesütlemise korral jätkama horisontaallendu, kas ka ühe mootoriga startima, ei leidnud.(kipun arvama, et VK-2500 peaks olema suuteline). Agusta kui poole kergem masin suudab ka startida ühe mootoriga. Loeme väite enam-vähem vettpidavaks.
AW maksimaalne kiirus on 160 sõlme, MI-8-l 122 sõlme.
Agusta maksimumkiiruseks on 309 km/h, reisikiiruseks 291 km/h
Mi-8AMT maksimumkiiruseks on 250 km/h, reisikiiruseks 240 km/h
Arvestades, et üks sõlm on võrdne 1,852 km, ei ole väide vettpidav- Mi-8 AMT maksimaalne kiirus sõlmedes on 135 sõlme. Ja on seda olnud kõigil mudelitel, osadel ka suurem.
• Lennukõrgus on mõlemal kopteril võrdne.
Agusta lennukõrgus on jämedalt 6000 m, Mi-8 AMT oma samuti. Väide on vettpidav.
AW manööverdusvõime on parem.
Agusta tõusukiirus on 10,9 m/sek, Mi-8AMT 9 m/sek. Kuivõrd väide tervikuna õige on, peab otsustama keegi, kellel on mõlemal masinal lendamise kogemus.
Salong on mugavam nii reisijatele kui pilootidele.
Jutuks hea küll...eks öelge, kumb kumma salong on.

Väide ei päde juba oma olemuse tõttu. Pilootide koha pealt võtku kommenteerida, kes mõlemaid piloteerinud. Ilmselt on Agusta siiski mugavam. Kas aga ka 10 miljoni dollari võrra...
AW vajab väiksemat maandumisplatsi, kuid tugevamat pinnast.
Agusta tiiviku läbimõõt on 13,8 m, Mi-8AMT oma 21,3 m. Loomulik, et klassi võrra väiksem masin vajab väiksemat tiivikut ja järelikult võib opereerida väiksemalt platsilt.
AW-l on väga hea navigatsioonikompleks, mis võimaldab maandumist halbades ilmastikuoludes.
• AW on varustatud moodsa otsinguvarustusega — võimalik on teostada lende öövaatlusseadmetega ja kasutades FLIR-i.
• FLIR ja procektor SX-16 on liikumisel sünkroniseeritud — kui liigutada FLIR-i, siis SX-16 liigub vastavalt ise ja vastupidi.
Ka Mi-8AMT(Mi-171) süsteemid võimaldavad sama. Kui isegi mitte enamat...
На выпускаемых в настоящее время на КВЗ вертолетах Ми-17-1В, Ми-172 и Ми-17В-5 устанавливается модернизированный пилотажно-навигационный комплекс с системой индикации на базе МФИ по типу glass cockpit с различными вариантами комплектования приборами как отечественного, так и зарубежного производства; кабина экипажа адаптирована под использование очков ночного видения, что обеспечивает возможность применения вертолетов в различных метеоусловиях, в любое время года и суток; полностью обновлена силовая установка, в состав которой вошли новые двигатели ВК-2500 взлетной мощностью 2400 л.с. (мощность на чрезвычайном режиме 2700 л.с.), а также вспомогательная силовая установка «SAFIR-5K/G» чешского производства. Во время высокогорных испытаний на Тибете оснащенный новой силовой установкой вертолет Ми-17В достиг динамического потолка 7950 м и совершал взлет и посадку на высотах до 5,5 км. Запуск двигателей осуществлялся на высоте 6 км.
Усовершенствования, отработанные казанским вертолетным заводом, были внедрены и на Ми-8АМТ (Ми-171), выпускающихся на ОАО «Улан-Удэнский авиационный завод».
Vintsist- juba 1991 aastal paigaldati tellija soovi korral see imeasi...300 kilose tõstejõuga riistapuu, mis võimaldab korraga kolme inimest tõsta.
Расширенная левая дверь, кроме того, позволяет использовать новое спасательное устройство со стрелой грузоподъемностью 300 кг. С его помощью можно поднимать на борт сразу до трех человек. Устроенный в полу большой люк позволил использовать систему внешней подвески грузоподъемности 4,5 т.
Väide ei päde.
• Välisvideokaamerad vöimaldavad lennujooksul monitorilt jälgida lasti ja päästeoperatsiooni teostamist.
Täiesti võimalik on paigutada sellist süsteemi suvalist tüüpi helikopterile. Teiste hulgas ka Mi-8le. Tegu pole AW-139 ainuomase võimekusega. Väide ei päde.
AW lennuparameetrite jälgimine on lihtsam kui MI-8-l ning olulisi asju tuletab kopter piloodile meelde meeldiva naishääle abil.
Nagu mainitud, on Rita (Речевой информатор РИ-65-kõneindikaatori rahvakeelne nimetus) olemas paljudel masinatel ja selle paigaldamine Mi-8 tüüpi helikopterile peaks olema samuti võimalik. 13 miljoni dollari eest võtaks isegi kraavikaevamisega tegelev firma ilmselt taolise töö ette...minu arust absoluutselt väärtusetu väide.
AW on varustatud ujukitega.
Hirmus tahtmine vees solberdada...seesama Mi-8 ujuvas versioonis...
Toomas Tyrk kirjutas:Ostke see "odav" Mi-17, pange sinna külge vintsid ja kaamerad ning automaatjuhtimissüsteemid. Ja võrrelge siis hindu...
Vintsid ja muud vajalikud- vanakesele Mi-8T, millega Agustade saabumiseni ringi lennati, paigaldati 1997 aastal eritehnika- Kaunase tehases Avia Baltika Servisas paigaldati ühele helikopterile Mi-8 kahe miljoni krooni eest otsimis- ja ilmastikuradar RDR 1400C koos kahe prožektoriga SX-5 ja SX-16 . Kokku oli Pissarevi jutu järgi paigaldatud eritehnikat 8 miljoni krooni väärtuses. Ja vast oled hea ja täpsustad, milliseid automaatjuhtimissüsteeme sa silmas pead, mida tuleb täiendavalt paigaldada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...