Eesti helikopterid

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Markko
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Sept, 2007 7:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Markko »

toomas tyrk kirjutas:
Igal juhul - käibemaks on antud tehingute juures sümboolse tähendusega raha. Mitte reaalselt makstav kellelegi.
Seda küll, et maksad käibemaksu oma kaukasse tagasi, ehk annad maksuametile ehk riigile. Kuid konkreetse hankimise korral pead sa ikkagi selle summaga arvestama. Ehk siis kui eelarves on helikopterile summa x, siis reaalselt sa saad osta helikopteri raha eest x-20%.

Kui ma muidugi just su mõttelõngast valesti aru ei saanud
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Sisulist lähenemist...ole siis nii kena ja käi enne manitseva postituse kribamist mälu värskendamiseks teema läbi, eks...
Kapten Trumm kirjutas:
Mi-8 suudabki, ta on "üks number suurem" kopter kui Augusta. Mi-8 on samas klassis MH-60 ja NH-90ga. Augusta on samasuur kui nt Lynx.


Ja jääb hinna poolest Agustast vaata et odavamaksi. Wiki annab 2006 aasta hindades helikopteri maksumuseks 5-8 miljonit dollarit, MI-17(Mi-8 edasiarendus) hind on Tai sõjaväelaste sõnul tükkis madalam Black Hawki omast. Ja sealjuures polnud juttu mitte suurest hulgast helikopteritest, vaid kuuest masinast.

Tsiteerin::
"We are buying three Mi-17 helicopters for the price of one Black Hawk. The Mi-17 can also carry more than 30 troops, while the Black Hawk could carry only 13 soldiers. These were the key factors behind the decision," says the army.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... pters.html

Kui ma nüüd õieti mäletan, maksti Agusta tükist pealt 20 miljoni paha ameerika rubla...
Agusta max. stardimass peaks olema 6400 kg(tühi mass 3622 kg), Mi-8 12 000 kg(tühi mass 7260 kg), Mi-17 kogunisti 13 000 kg(tühi mass 7499 kg). Hindud ostsid Mi-17 hinnaga 8,27 miljonit dollarit tükk, Hvostovi väidetel meile ostetavate helikopterite hind on siin juba korduvalt jutuks olnud. Huvitav oleks teada,millised on need Agustade kirjeldamatud eelised Mi-17 ees, mis väiksema helikopteri üle kahe korra suuremat hinnavahet õigustasid. Vaadates venelaste müüginumbreid, ei oma ilmselt see "eilse päeva tehnika" ja "moraalne vananemine" vast väga alust.
_________________
Postitus kuupäevaga teine mai...mitiu inimest oleks kuus MI-8 suutnud õnnetuspaigast ära tuua ja mitu kolm Agustat...minu eelistus oleks ilmselgelt vene koperdajate poole kaldunud...seda enam et päästevõimekus lisati masinatele hilisema ümberehituse käihus ning oleks ilmselgelt võimalik paigaldada ka vene päritolu koperdajatele.

Aga tooks siis asjatundja arvamuse aastast 2003.
“Mi-8 on oma klassi kõige odavam helikopter ja maksab kuni 5,5 miljonit dollarit,” ütles piirivalge lennusalga helikopterite eskadrilli ülem Jevgeni Pissarev ajalehele. “Lennuomaduste poolest ei jää ta alla Ameerika sama klassi kopteritele, mis maksavad 30 miljonit dollarit.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

-Hm, ma ju viitasin eelmises postituses mis on need Agusta omadused mis tema konkreetselt SAR ülesannete täitmisel Mi-8/Mi-17 helikopterite puhul eelistavamaks teeb. Loe minu eelmist posti uuesti!

Venelaste kopteritel on tugev eelis välismaisete analoogide ees kõrgustes. Samades Mi-8 vs Agusta võrdlustes oli välja toodud, et lennumass Agustal 2x väiksem, mootorite võimsus sama, aga lennukõrgus on Mi-8 võrdne. See on ka see imevõti, miks ameeriklased nii lahkelt afgaani venelaste koptereid ostavad. Ostaks me omale ka koptereid A-gani jaoks - way to go Mi-17...

Aga selleks et need 2x rohkem abivajajaid kusagilt ära tuua - nad tuleb enne kusagilt üles leida, helikopteri pardale vintsida. Võimalik et tugevas tuules, võimalik, et pimedas. udus. vihmas....
Viimati muutis toomas tyrk, 19 Mai, 2011 23:14, muudetud 1 kord kokku.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2110
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Postitus Postitas Viiskümmend »

Ei maksa unustatada, et ostetakse ühte õiget lahendust kõigi probleemide jaoks. Sellise olukorra puhul on mõistlik äärmuseid vältida ja osta keskmine ning AW 139 on rohkem "keskmine" kui Mi-8/17.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Toomas, kõik need soojuskaamerad ja muu on vabalt paigaldatav ka vene kopterile. Kui ma ei eksi, siis olid vintsid jms ka vanal Mi-8, mis vanaduspuhkusele läks, peal. Ja maksta poole väiksema kandevõimega masina eest kaks korda suuremat hinda...jääb minu jaoks müstikaks. Kandevõime ei ole meil siin mitte väheoluline näitaja, meenutame kasvõi metsatulekahjusid ja neid poolsegaseid kalamehi, keda pea igakevadiselt tuleb jäält kiirelt ära tuua. Korrates juba siin eelnevalt paaril korral mainitut- Mi-8 on loodud töötegemiseks, Agustaga on lihtsalt niisama kena lennata. Põhimõtteline küsimus- kas me tahame olemasoleva rahaga saada võimalikult suurt võimekust või maksame kaks korda väiksema võimekuse eest kaks korda suuremat raha. Kurb, et meil seda viimast teed mindi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Mi-8 pealt olen isegi õppustel vintsitrossi otsas laskunud. Arvestades, et ripplennus on kopter praktiliselt horisontaalasendis, uks piisavalt suur ja ruumi sees palju, siis päästmiseks igati sobilik masin. Minge vaadake, mis asendis - nina püsti - on Agusta ripplennus ja kas sinna on ikka hea merehädalisi peale vintsida.
Mis varustust Mi kandis, võite vanade piltide pealt vaadata. Nüüd võrrelge Agusta piltidega. Ja kui leiate Agustal midagi sellist, mida Mi peal polnud, siis mõelge, kas seda oleks võimalik sinna paigaldada. Ning vastupidi. :wink:
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Lemet kirjutas: Põhimõtteline küsimus- kas me tahame olemasoleva rahaga saada võimalikult suurt võimekust või maksame kaks korda väiksema võimekuse eest kaks korda suuremat raha. Kurb, et meil seda viimast teed mindi.
Miks sa mõõdad võimekust ainult tonn-kilomeetrites? Selles on Mi-8 kindlasti Agustast üle. Ei vaidle vastu.

Kas "suur ja stabiilne" on ka stabiilne tugevas tuules? Kui kere pindala on 4x suurem? Ja mootorite võimsus sama? Väikese ja kipakaga võrreldes. Kusjuures väikesel ning kipakal on automaatne juhtimine nendeks hõljumisrežiimideks.

Relvastuse hangetel räägitakse ainult halvimatest stsenaariumitest. Päästehangetel Peipsi pealt kalurite äratoomisest. Selleks on muuseas Piirivalvel hõljukid ka olemas.

Ei saa võrrelda furgoonautot kiirabimasinaga. Ostke see "odav" Mi-17, pange sinna külge vintsid ja kaamerad ning automaatjuhtimissüsteemid. Ja võrrelge siis hindu...
vk1
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

kui kunagi jaanuaritormiga Pärnut uputas, siis tuttav pärnakast piirivalvur meenutas, et lendurid ise kiitsid Mi-8t, kuna see oma massiga kannatas tugevama tuule käes paigal olla, kui väiksem koperdis.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Ja mis oli see väiksem koperdis, millega nad võrdlesid sel ajal? Robinson?
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Markko kirjutas: Seda küll, et maksad käibemaksu oma kaukasse tagasi, ehk annad maksuametile ehk riigile.
Kuna unetus vaevab hinge, siis ka selgitus eelarve teemadel.

Eelarve on pisut keerulisem kui üks Exceli tabel. Kuigi tegelikult saaks need arvutused ka Excelis teha.

Aga seal on lihtsad valemid. Riigihanked mis eeldavad ostusid millelt omakorda laekub käibemaks - neil on oma kood, mille alusel see käibamaks juba arvestatakse sama aasta eelarve laekumiste real.

Sama värk palgakuludega (mis riigieelarvest lähevad) jne.

Raha siin riigis osatakse lugeda. Küsimus on pigem selles, kuhu seda raisata :twisted:
vk1
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

toomas tyrk kirjutas:Ja mis oli see väiksem koperdis, millega nad võrdlesid sel ajal? Robinson?
kas sellal juba 139 siiapoole teel polnud?
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Võtaks siis need väidetavad plussid-miinused lähema vaatluse alla...Võrdleme 2003 aastal esmalennu teinud Agusta AW-139 ja 1991 aastast pärit Mi-8AMT(Mi-171) tüüpi masinat.
• Kopteri kaal on võrreldes MI-8-ga umbes kaks korda väiksem, mootori võimsus on seejuures sama.
Esmalt, kas kaks korda väiksem kandevõime on mootorite väidetavalt sama võimsuse juures pluss või miinus.:scratch:

Agusta tühikaal on 3622 kg, maksimaalne stardikaal 6400 kg
MI-8AMT tühikaal on 6913 kg, maksimaalne stardikaal on 13 000 kg.
Nii et selles osas on väide enam-vähemtõepärane. Nüüd-

Agustal on kaks mootorit Pratt & Whitney Canada PT6C-67C , milliste kummagi võimsuseks pakutakse erinevatel allikatel alates 1100 hj kuni 1600 hj-ni. Wiki annab konkreetse masinatüübi jaoks 1531 hj...
Mi-8AMT-l on kaks mootorit ТВ3-117ВМ võimsusega 2000 hj kumbki. Nii et see väide on vale. Samavõrdsed mootorid olid vaid 1965 aasta baasmudelil, alates 75 aastast on kasutusel 1900 ja 2000 jõulised. Uute mootorite VK-2500 võimsus on aga 2400 hj, erirežiimil kuni 2700 hj.

Inimesi võib siseministeeriumi helikopter võtta pardale 12, MI-8AMT aga 27.
AW kütusekulu on peaaegu kaks korda väiksem kui MI-8-l.

Kütusekulu ei viitsinud välja tuhlama hakata, ilmselt on see võimsamatel mootoritel tõepoolest suurem. Kas just kaks korda, jääb selle küllaltki tendentsliku iseloomustuse koostaja südametunnistusele...
AW võimaldab jätkata õhkutõusu ühe mootoriga.
. Mi-8 on suuteline ühe mootori ülesütlemise korral jätkama horisontaallendu, kas ka ühe mootoriga startima, ei leidnud.(kipun arvama, et VK-2500 peaks olema suuteline). Agusta kui poole kergem masin suudab ka startida ühe mootoriga. Loeme väite enam-vähem vettpidavaks.
AW maksimaalne kiirus on 160 sõlme, MI-8-l 122 sõlme.
Agusta maksimumkiiruseks on 309 km/h, reisikiiruseks 291 km/h
Mi-8AMT maksimumkiiruseks on 250 km/h, reisikiiruseks 240 km/h

Arvestades, et üks sõlm on võrdne 1,852 km, ei ole väide vettpidav- Mi-8 AMT maksimaalne kiirus sõlmedes on 135 sõlme. Ja on seda olnud kõigil mudelitel, osadel ka suurem.
• Lennukõrgus on mõlemal kopteril võrdne.
Agusta lennukõrgus on jämedalt 6000 m, Mi-8 AMT oma samuti. Väide on vettpidav.
AW manööverdusvõime on parem.
Agusta tõusukiirus on 10,9 m/sek, Mi-8AMT 9 m/sek. Kuivõrd väide tervikuna õige on, peab otsustama keegi, kellel on mõlemal masinal lendamise kogemus.
Salong on mugavam nii reisijatele kui pilootidele.
Jutuks hea küll...eks öelge, kumb kumma salong on.
Pilt
Pilt
Väide ei päde juba oma olemuse tõttu. Pilootide koha pealt võtku kommenteerida, kes mõlemaid piloteerinud. Ilmselt on Agusta siiski mugavam. Kas aga ka 10 miljoni dollari võrra... :dont_know:
AW vajab väiksemat maandumisplatsi, kuid tugevamat pinnast.
Agusta tiiviku läbimõõt on 13,8 m, Mi-8AMT oma 21,3 m. Loomulik, et klassi võrra väiksem masin vajab väiksemat tiivikut ja järelikult võib opereerida väiksemalt platsilt.
AW-l on väga hea navigatsioonikompleks, mis võimaldab maandumist halbades ilmastikuoludes.
• AW on varustatud moodsa otsinguvarustusega — võimalik on teostada lende öövaatlusseadmetega ja kasutades FLIR-i.
• FLIR ja procektor SX-16 on liikumisel sünkroniseeritud — kui liigutada FLIR-i, siis SX-16 liigub vastavalt ise ja vastupidi.
Ka Mi-8AMT(Mi-171) süsteemid võimaldavad sama. Kui isegi mitte enamat...
На выпускаемых в настоящее время на КВЗ вертолетах Ми-17-1В, Ми-172 и Ми-17В-5 устанавливается модернизированный пилотажно-навигационный комплекс с системой индикации на базе МФИ по типу glass cockpit с различными вариантами комплектования приборами как отечественного, так и зарубежного производства; кабина экипажа адаптирована под использование очков ночного видения, что обеспечивает возможность применения вертолетов в различных метеоусловиях, в любое время года и суток; полностью обновлена силовая установка, в состав которой вошли новые двигатели ВК-2500 взлетной мощностью 2400 л.с. (мощность на чрезвычайном режиме 2700 л.с.), а также вспомогательная силовая установка «SAFIR-5K/G» чешского производства. Во время высокогорных испытаний на Тибете оснащенный новой силовой установкой вертолет Ми-17В достиг динамического потолка 7950 м и совершал взлет и посадку на высотах до 5,5 км. Запуск двигателей осуществлялся на высоте 6 км.
Усовершенствования, отработанные казанским вертолетным заводом, были внедрены и на Ми-8АМТ (Ми-171), выпускающихся на ОАО «Улан-Удэнский авиационный завод».
Vintsist- juba 1991 aastal paigaldati tellija soovi korral see imeasi...300 kilose tõstejõuga riistapuu, mis võimaldab korraga kolme inimest tõsta.
Расширенная левая дверь, кроме того, позволяет использовать новое спасательное устройство со стрелой грузоподъемностью 300 кг. С его помощью можно поднимать на борт сразу до трех человек. Устроенный в полу большой люк позволил использовать систему внешней подвески грузоподъемности 4,5 т.
Väide ei päde.
• Välisvideokaamerad vöimaldavad lennujooksul monitorilt jälgida lasti ja päästeoperatsiooni teostamist.
Täiesti võimalik on paigutada sellist süsteemi suvalist tüüpi helikopterile. Teiste hulgas ka Mi-8le. Tegu pole AW-139 ainuomase võimekusega. Väide ei päde.
AW lennuparameetrite jälgimine on lihtsam kui MI-8-l ning olulisi asju tuletab kopter piloodile meelde meeldiva naishääle abil.
Nagu mainitud, on Rita (Речевой информатор РИ-65-kõneindikaatori rahvakeelne nimetus) olemas paljudel masinatel ja selle paigaldamine Mi-8 tüüpi helikopterile peaks olema samuti võimalik. 13 miljoni dollari eest võtaks isegi kraavikaevamisega tegelev firma ilmselt taolise töö ette...minu arust absoluutselt väärtusetu väide.
AW on varustatud ujukitega.
Hirmus tahtmine vees solberdada...seesama Mi-8 ujuvas versioonis...

Pilt
Toomas Tyrk kirjutas:Ostke see "odav" Mi-17, pange sinna külge vintsid ja kaamerad ning automaatjuhtimissüsteemid. Ja võrrelge siis hindu...

Vintsid ja muud vajalikud- vanakesele Mi-8T, millega Agustade saabumiseni ringi lennati, paigaldati 1997 aastal eritehnika- Kaunase tehases Avia Baltika Servisas paigaldati ühele helikopterile Mi-8 kahe miljoni krooni eest otsimis- ja ilmastikuradar RDR 1400C koos kahe prožektoriga SX-5 ja SX-16 . Kokku oli Pissarevi jutu järgi paigaldatud eritehnikat 8 miljoni krooni väärtuses. Ja vast oled hea ja täpsustad, milliseid automaatjuhtimissüsteeme sa silmas pead, mida tuleb täiendavalt paigaldada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vk1
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Agusta maksimumkiiruseks on 309 km/h, reisikiiruseks 291 km/h
Mi-8AMT maksimumkiiruseks on 250 km/h, reisikiiruseks 240 km/h
noh, tõele au andes see on päästekopteri puhul, kui inimelud ohus, küll suht tähtis vahe?
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Lemet kirjutas: Ja vast oled hea ja täpsustad, milliseid automaatjuhtimissüsteeme sa silmas pead, mida tuleb täiendavalt paigaldada.
■4-axis Digital Automatic Flight Control System (DAFCS) with SAR modes & FMS SAR patterns
http://www.agustawestland.com/product/aw139m
Kasutaja avatar
Markko
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Sept, 2007 7:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Markko »

toomas tyrk kirjutas:
Markko kirjutas: Seda küll, et maksad käibemaksu oma kaukasse tagasi, ehk annad maksuametile ehk riigile.


Aga seal on lihtsad valemid. Riigihanked mis eeldavad ostusid millelt omakorda laekub käibemaks - neil on oma kood, mille alusel see käibamaks juba arvestatakse sama aasta eelarve laekumiste real.
Jah, ta laekub ja arvestatakse. Aga reaalselt ei ole sellest kasu konkreetse hanke puhul. St see raha läheb ühte suurde laekumiste potti ja kamandada saad sa seda ikka hiljem. Ja hoidku jumal kui keegi teine saab veel sellele enne küüned taha
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline