TUVASTADA lennuk
Esimesel pilgul pidasin ka umferiks, kuid nuutidega võll tekitab küsimusi. Umformeril ju mingit mehhaanilist sisendit/väljundit pole. Ja kollektorit sel ka ei paista. Mingi (kahesageduslik) vahelduvvoolumasin- kas siis generaator või mootor? Või koguni selline, mis mootorina töötades annab lisaks ka teise sagedusega voolu?:scratch:
-
- Liige
- Postitusi: 324
- Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
- Kontakt:
Täna sain sellise tundamtu detaili!
http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg
http://i51.tinypic.com/wkpvo3.jpg
http://i55.tinypic.com/scdgu1.jpg
Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all!
Kubiseb igasugustest markeeringutest!
Teisest otsast vaadatuna paistavad veel seest mingid asjad, aga neid väga halb pildistada!
Terv.
http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg
http://i51.tinypic.com/wkpvo3.jpg
http://i55.tinypic.com/scdgu1.jpg
Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all!
Kubiseb igasugustest markeeringutest!
Teisest otsast vaadatuna paistavad veel seest mingid asjad, aga neid väga halb pildistada!
Terv.
-
- Liige
- Postitusi: 324
- Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
- Kontakt:
Umbes 20m eemal kukkumiskraatrist sain selllise asja!
http://i52.tinypic.com/10y4bo4.jpg - Vindi hülss kõrval võrdluseks.
http://i56.tinypic.com/2n15erq.jpg - tagumine pool
Ehk mingitsorti navigatsioonitule pirn! :dont_know:
Tervitades!
http://i52.tinypic.com/10y4bo4.jpg - Vindi hülss kõrval võrdluseks.
http://i56.tinypic.com/2n15erq.jpg - tagumine pool
Ehk mingitsorti navigatsioonitule pirn! :dont_know:
Tervitades!
Konkreetne detail võib olla kaetud krundiga ALG-5, mida kasutati nii alus- kui põhivärvina ja ei pruugi näidata detaili kuuluvust mingisse süsteemi.BOMBARDIER kirjutas: Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all!
Muidu näitas torustike värv, millise süsteemi omadega tegu:
Kollane - bensiinipaagid ja kütusetorustik;
Heleroheline - jahutussüsteemi paagid ja torustik;
Pruun - õlipaagid ja õlitussüsteemi torustik;
Sinine - hüdrosüsteem;
Helesinine - hapnikuaparatuur ja -torustik;
Must - õhuballoonid ja -torustik.
Muud standardsed värvitoonid:
Terasevärvi ja tumeroheline - lennukisisesed detailid;
Alumiiniumivärvi - mootoriosad;
Punane - markeeringud ja tulekustutussüsteem;
Valge - kütusenäidikud ja apteegid;
Must - alumiinium- ja magneesiumdetailid.
Tumehall (matt) - kabiinide sisemus.
Andmed 1961. aasta lennundustehniku teatmikust, kuid ehk on kasuks ka sõjaaegsete lennukite osade tuvastamisel.
-
- Liige
- Postitusi: 324
- Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
- Kontakt:
[quote="EOD"][quote="BOMBARDIER"]
Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all![/quote]
Konkreetne detail võib olla kaetud krundiga ALG-5, mida kasutati nii alus- kui põhivärvina ja ei pruugi näidata detaili kuuluvust mingisse süsteemi.
Muidu näitas torustike värv, millise süsteemi omadega tegu:
Kollane - bensiinipaagid ja kütusetorustik;
Heleroheline - jahutussüsteemi paagid ja torustik;
Pruun - õlipaagid ja õlitussüsteemi torustik;
Sinine - hüdrosüsteem;
Helesinine - hapnikuaparatuur ja -torustik;
Must - õhuballoonid ja -torustik.
Muud standardsed värvitoonid:
Terasevärvi ja tumeroheline - lennukisisesed detailid;
Alumiiniumivärvi - mootoriosad;
Punane - markeeringud ja tulekustutussüsteem;
Valge - kütusenäidikud ja apteegid;
Must - alumiinium- ja magneesiumdetailid.
Tumehall (matt) - kabiinide sisemus.
Andmed 1961. aasta lennundustehniku teatmikust, kuid ehk on kasuks ka sõjaaegsete lennukite osade tuvastamisel.[/quote]
Kasuks ikka! Kusjuures, kõik need värvid on ka esindatud,on olnud nii punaseid, halle , ja rohelise riidegakiuga kaetud torujuppe/detaile.
Ehk oskad ka selle pirni kohta midagi ütelda! Enne unustasin ütlelda,et pirnil on sees 2 paraleelset hõõgniiti, mis vist pole eriti traditsiooniline :scratch:
Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all![/quote]
Konkreetne detail võib olla kaetud krundiga ALG-5, mida kasutati nii alus- kui põhivärvina ja ei pruugi näidata detaili kuuluvust mingisse süsteemi.
Muidu näitas torustike värv, millise süsteemi omadega tegu:
Kollane - bensiinipaagid ja kütusetorustik;
Heleroheline - jahutussüsteemi paagid ja torustik;
Pruun - õlipaagid ja õlitussüsteemi torustik;
Sinine - hüdrosüsteem;
Helesinine - hapnikuaparatuur ja -torustik;
Must - õhuballoonid ja -torustik.
Muud standardsed värvitoonid:
Terasevärvi ja tumeroheline - lennukisisesed detailid;
Alumiiniumivärvi - mootoriosad;
Punane - markeeringud ja tulekustutussüsteem;
Valge - kütusenäidikud ja apteegid;
Must - alumiinium- ja magneesiumdetailid.
Tumehall (matt) - kabiinide sisemus.
Andmed 1961. aasta lennundustehniku teatmikust, kuid ehk on kasuks ka sõjaaegsete lennukite osade tuvastamisel.[/quote]
Kasuks ikka! Kusjuures, kõik need värvid on ka esindatud,on olnud nii punaseid, halle , ja rohelise riidegakiuga kaetud torujuppe/detaile.
Ehk oskad ka selle pirni kohta midagi ütelda! Enne unustasin ütlelda,et pirnil on sees 2 paraleelset hõõgniiti, mis vist pole eriti traditsiooniline :scratch:
Kahe niidiga oli esilatern, ФГ-16, 60-70-ndate arusaam lähi-ja kaugtulestBOMBARDIER kirjutas: Ehk oskad ka selle pirni kohta midagi ütelda! Enne unustasin ütlelda,et pirnil on sees 2 paraleelset hõõgniiti, mis vist pole eriti traditsiooniline

Pirni tähiseks oli A12-50+40. 24V ei tähenda midagi, sama laternat kasutati ka K-700-l ja muul 24V elektrisüsteemiga põllumajandustehnikal. Muidugi, ma ei välista selle pirni kasutamist lennunduses, aga arvestades sellega, kui hästi selle lambi kontaktid oksüdeerusid ja kontakti ei tahtnud anda, siis väheusutav...

Kaasaegne versioon samast pirnist, kuju pisut teine ja pisike lähitule varje ka installeeritud, aga sokkel sama: http://medikosnab.ru/catalog/item/1274
Latern ise: http://avtocom.com/catalog/item/FG16P-01.htm
Nagu näha, siis nii latern kui pirn väikeste täiustustega siiamaani tootmises...

Pirni kohta ei julge migagi kinnitada. Ühest küljest on ta välimuselt tüüpiline Ameerika valgusjaotusega auto/traktorilaterna pirn, millised olid kõigil autodel Lada/ Moskvitš 412 ilmumiseni. Teisest küljest võidi sarnaseid kasutada ka lennukeil.
Wilgal, millega mina lendasin, on igatahes teistsugune 24 V pirn.
Kui niidid on paralleelsed ja ühendatud vaid sokli põhja kahe ümara kontaktiga, siis võiks suht kindlalt väita, et lennuki oma (kuigi selliseid pole lennukitel kohanud, pole neid autodel kindlasti). Kui aga niitide üks ots on ühendatud äärikuga, siis ilmselt tavaline auto/traktoripirn.

Wilgal, millega mina lendasin, on igatahes teistsugune 24 V pirn.
Kui niidid on paralleelsed ja ühendatud vaid sokli põhja kahe ümara kontaktiga, siis võiks suht kindlalt väita, et lennuki oma (kuigi selliseid pole lennukitel kohanud, pole neid autodel kindlasti). Kui aga niitide üks ots on ühendatud äärikuga, siis ilmselt tavaline auto/traktoripirn.
-
- Liige
- Postitusi: 324
- Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
- Kontakt:
kas ei või mitte selle elukaga tegu olla!
:google:
http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:MiG-15_RB1.jpg
Netiavarustes tuhnides jäi silma 1:1 sama pöörangu-ja libisemisnäitaja esipaneel.
http://prinzeugn.deviantart.com/art/MiG ... -127335941
http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg - sellel detailil kirjas HK-6! :roll:
Tervitades!
:google:
http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:MiG-15_RB1.jpg
Netiavarustes tuhnides jäi silma 1:1 sama pöörangu-ja libisemisnäitaja esipaneel.
http://prinzeugn.deviantart.com/art/MiG ... -127335941
http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg - sellel detailil kirjas HK-6! :roll:
Tervitades!
-
- Liige
- Postitusi: 324
- Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist