TUVASTADA lennuk

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Radist86
Liige
Postitusi: 318
Liitunud: 14 Jaan, 2009 1:16
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Radist86 »

Mulle tundub ka, et tegemist on umformeri, ehk mootori + generaatori ankruga. Pildilt pole kahjuks näha kahte kollektorit. Ma ei ole küll raatsinud ühtegi uunikumi laiali lammutada aga miks peaks generaatoril olema topelt ankrumähised ja veel erinevate pooluste arvuga?
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Esimesel pilgul pidasin ka umferiks, kuid nuutidega võll tekitab küsimusi. Umformeril ju mingit mehhaanilist sisendit/väljundit pole. Ja kollektorit sel ka ei paista. Mingi (kahesageduslik) vahelduvvoolumasin- kas siis generaator või mootor? Või koguni selline, mis mootorina töötades annab lisaks ka teise sagedusega voolu?:scratch:
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

Täna sain sellise tundamtu detaili!

http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg

http://i51.tinypic.com/wkpvo3.jpg

http://i55.tinypic.com/scdgu1.jpg

Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all!

Kubiseb igasugustest markeeringutest!

Teisest otsast vaadatuna paistavad veel seest mingid asjad, aga neid väga halb pildistada!

Terv.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Hüdro- või pneumosüsteemi klapp või regulaator.
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

Umbes 20m eemal kukkumiskraatrist sain selllise asja!

http://i52.tinypic.com/10y4bo4.jpg - Vindi hülss kõrval võrdluseks.

http://i56.tinypic.com/2n15erq.jpg - tagumine pool

Ehk mingitsorti navigatsioonitule pirn! :dont_know:


Tervitades!
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

BOMBARDIER kirjutas: Ehk mingitsorti navigatsioonitule pirn! :dont_know:
Ei ole, tavaline vene traktorilaterna pirn :)
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

BOMBARDIER kirjutas: Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all!
Konkreetne detail võib olla kaetud krundiga ALG-5, mida kasutati nii alus- kui põhivärvina ja ei pruugi näidata detaili kuuluvust mingisse süsteemi.
Muidu näitas torustike värv, millise süsteemi omadega tegu:
Kollane - bensiinipaagid ja kütusetorustik;
Heleroheline - jahutussüsteemi paagid ja torustik;
Pruun - õlipaagid ja õlitussüsteemi torustik;
Sinine - hüdrosüsteem;
Helesinine - hapnikuaparatuur ja -torustik;
Must - õhuballoonid ja -torustik.

Muud standardsed värvitoonid:
Terasevärvi ja tumeroheline - lennukisisesed detailid;
Alumiiniumivärvi - mootoriosad;
Punane - markeeringud ja tulekustutussüsteem;
Valge - kütusenäidikud ja apteegid;
Must - alumiinium- ja magneesiumdetailid.
Tumehall (matt) - kabiinide sisemus.

Andmed 1961. aasta lennundustehniku teatmikust, kuid ehk on kasuks ka sõjaaegsete lennukite osade tuvastamisel.
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

[quote="EOD"][quote="BOMBARDIER"]
Peal veel aimatav roheline värv säilinud, kuna on olnud mingi õli või määrdeaine kihi all![/quote]
Konkreetne detail võib olla kaetud krundiga ALG-5, mida kasutati nii alus- kui põhivärvina ja ei pruugi näidata detaili kuuluvust mingisse süsteemi.
Muidu näitas torustike värv, millise süsteemi omadega tegu:
Kollane - bensiinipaagid ja kütusetorustik;
Heleroheline - jahutussüsteemi paagid ja torustik;
Pruun - õlipaagid ja õlitussüsteemi torustik;
Sinine - hüdrosüsteem;
Helesinine - hapnikuaparatuur ja -torustik;
Must - õhuballoonid ja -torustik.

Muud standardsed värvitoonid:
Terasevärvi ja tumeroheline - lennukisisesed detailid;
Alumiiniumivärvi - mootoriosad;
Punane - markeeringud ja tulekustutussüsteem;
Valge - kütusenäidikud ja apteegid;
Must - alumiinium- ja magneesiumdetailid.
Tumehall (matt) - kabiinide sisemus.

Andmed 1961. aasta lennundustehniku teatmikust, kuid ehk on kasuks ka sõjaaegsete lennukite osade tuvastamisel.[/quote]

Kasuks ikka! Kusjuures, kõik need värvid on ka esindatud,on olnud nii punaseid, halle , ja rohelise riidegakiuga kaetud torujuppe/detaile.

Ehk oskad ka selle pirni kohta midagi ütelda! Enne unustasin ütlelda,et pirnil on sees 2 paraleelset hõõgniiti, mis vist pole eriti traditsiooniline :scratch:
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Pirni osas uuri luubiga kas ei leidu kuskilt viidet mitme voldine see on, kui 24V, siis on lennuki pirn ja maandumisprožektori oma. Need olid kaheniidised.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

BOMBARDIER kirjutas: Ehk oskad ka selle pirni kohta midagi ütelda! Enne unustasin ütlelda,et pirnil on sees 2 paraleelset hõõgniiti, mis vist pole eriti traditsiooniline :scratch:
Kahe niidiga oli esilatern, ФГ-16, 60-70-ndate arusaam lähi-ja kaugtulest :lol:
Pirni tähiseks oli A12-50+40. 24V ei tähenda midagi, sama laternat kasutati ka K-700-l ja muul 24V elektrisüsteemiga põllumajandustehnikal. Muidugi, ma ei välista selle pirni kasutamist lennunduses, aga arvestades sellega, kui hästi selle lambi kontaktid oksüdeerusid ja kontakti ei tahtnud anda, siis väheusutav... :roll:

Kaasaegne versioon samast pirnist, kuju pisut teine ja pisike lähitule varje ka installeeritud, aga sokkel sama: http://medikosnab.ru/catalog/item/1274

Latern ise: http://avtocom.com/catalog/item/FG16P-01.htm

Nagu näha, siis nii latern kui pirn väikeste täiustustega siiamaani tootmises... :twisted:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Pirni kohta ei julge migagi kinnitada. Ühest küljest on ta välimuselt tüüpiline Ameerika valgusjaotusega auto/traktorilaterna pirn, millised olid kõigil autodel Lada/ Moskvitš 412 ilmumiseni. Teisest küljest võidi sarnaseid kasutada ka lennukeil. :scratch:
Wilgal, millega mina lendasin, on igatahes teistsugune 24 V pirn.
Kui niidid on paralleelsed ja ühendatud vaid sokli põhja kahe ümara kontaktiga, siis võiks suht kindlalt väita, et lennuki oma (kuigi selliseid pole lennukitel kohanud, pole neid autodel kindlasti). Kui aga niitide üks ots on ühendatud äärikuga, siis ilmselt tavaline auto/traktoripirn.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

EOD kirjutas: Kui niidid on paralleelsed ja ühendatud vaid sokli põhja kahe ümara kontaktiga...
Huvi pärast küsin, mis mõte sellise ühendusviisi korral on kahel hõõgniidil? :dont_know:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

isakene kirjutas: Huvi pärast küsin, mis mõte sellise ühendusviisi korral on kahel hõõgniidil? :dont_know:
Eks ikka sama mõte, mis joodiku kahel silmal - kui kõrtsikakluses üks kinni lüüakse, näeb teisega ikka. :lol:
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

kas ei või mitte selle elukaga tegu olla!

:google:

http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:MiG-15_RB1.jpg

Netiavarustes tuhnides jäi silma 1:1 sama pöörangu-ja libisemisnäitaja esipaneel.

http://prinzeugn.deviantart.com/art/MiG ... -127335941

http://i51.tinypic.com/34t8gtu.jpg - sellel detailil kirjas HK-6! :roll:

Tervitades!
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

Sain sellise jäänuki!

Pilt
Pilt
Pilt
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist