TUVASTADA tükk tehnikat
Tuvastamiseks.
Kallid kaaskannatajad järjekordne metalli jurakas vajab identifitseerimist. Detailil on markeering WG 503.
Re: Tuvastamiseks.
poolroomiku jääketid, minu omad sdkfz 251-lt




Re: Millega tegu.
Kui juba imelikest lennukitest juttu... Mis on sellest Arukülas elutsevast hr Montonenist saanud, kes kodus elutoas lennukit ehitas ja keda naine tükkis lennukiga välja ähvardas visata? Mingine pealtnägija või võsa pets käis tal külas ka - vana oli ikka tõsiselt ja põhjalikult ette võtnud, päris jaantatikas ta nagu ei olnud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Millega tegu.
Meest ise ei tunne, kuid kuulduste järgi pidavat tal üks teine harrastus lennundushuvi pärssima. 

Re: Tuvastamiseks.
Tänud!
Re: Millega tegu.
aga ma pean märkima, et mina hakkasin seal ruumides liikuma millalgi 80date keskel ja siis juba oli see lennuk päris lennuki kujuga. seega alustatud ilmselt millalgi varem. arvestades kui harva ehitaja seal oma nägu näitas, siis kindlasti paar aastat varem aga need olid juba hoopis teised ajad kui 80date lõpp...hillart kirjutas:Nagu me väga hästi mäletame, siis oli nende NL seadustega 80-ndate lõpul juba, noh, nii nagu kõige NL-st pärinevaga tollal. Neid ignoreeriti lausa avalikult. Puhtast jonnist ja protestimeelest. Ja NL vastavad repressiivorganid olid toonaseks kah juba na nõdraks muutunud ja nende suht-pudedate hammaste näitamist ei võtnud enam keegi eriti tõsiselt.... et esialgselt planeeritud valmimisajas oli kaheksakümnendate lõpp, siis mingi plaan selle ehitajal kehtivate seadustega võibolla oli.
Velg tuvastamiseks
12-ne puukodaraga velg, millel paistab natuke kaitserohelist värvust. Mis autole kuuluda võiks?
- Manused
-
- Ratas.JPG (20.12 KiB) Vaadatud 4266 korda
Millega tegu?
Panen sõbra palvel ühe jupi pildid, mis peaks olema pärit taadi väitel lennuki küljest, mis meie kandis alla kukkus.








Viimati muutis rains, 06 Mai, 2012 21:10, muudetud 2 korda kokku.
Re: Millega tegu? (IL-2 detail)
Selle asja nimetus on "kerogaz".
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.

Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Re: Millega tegu?
Ise ka arvasin, et asi kahtlane.Taat, kelle käest see saadud, ei mäletanud ka täpselt, kust see pärit.Ise ta käis poisikesena Il-2 krattimas ja tassis sõbraga nii mõnegi jupi ära.Kuna ma lennumasinatega kursis pole, ei osanud midagi arvata.Nüüd vaatasin jah selge pilguga ja gero mis gero. Äkiste oli pandud lenduri jalgu soojendama et külm ära ei võtaks
.
Eks ta mingi sõiduki pealt sinna vedelema siis jäi.


Eks ta mingi sõiduki pealt sinna vedelema siis jäi.
Re: Millega tegu?
No vähemalt militaarteemaline on see leid kindlasti. Töörahva Paradiisis tsiviilautodele eelsoojendeid ei paigaldatud. ZiL-157/131, Ural-375 ja GAZ-66 peal olid küll. Koduseks ülesandeks siis, milliselt neist leid pärit.
GAZ-63 eelsoojendi töötas tavalise leeklambiga. Vist oli GAZ/UAZ-69 peal ka sarnane.

GAZ-63 eelsoojendi töötas tavalise leeklambiga. Vist oli GAZ/UAZ-69 peal ka sarnane.

Re: Millega tegu? (IL-2 detail)
Siiski-siiski..."Kobrade" kohta käivas mälestusvestluses väidab N.G Golodnikov esimestel sedasorti masinatel peal olnud just sedasama "kerot"EOD kirjutas:Selle asja nimetus on "kerogaz".![]()
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Inglise Kobradel oli jäle küte. Kabiini köeti ahjuga, samasugusega nagu „Zapakal“, süüteküünla ja bensiinisüsteemiga. Küünal „helises“ jubedalt. Lülitad ahju sisse ning kõrvaklappides algab ragin, lülitad ahju välja, külm võtab varbad ära.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Millega tegu?
Kobra oma oli vast viisakamalt tehtud. Et raadiohäireid andsid, viitab vibraatoriga süütepoolile ja sädesüütele. Sarnane oli kahetaktiliste MAZ-de ja KrAZ-de käivituseelsoojendill. Ka Zapika kütteseadmel asendasid osavnäpud hõõgspiraaliga küünla sädeküünlaga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Millega tegu?
Kobradel ei saanudki ilma selleta, mootor oli ju lenduri suhtes "allatuult".
Tavalistel vene hävitajatel räägitakse suvel ikka +60 kraadisest kabiinitemperatuurist ja vaevalt see talvel ka väga jäätunud oli.
Kui, siis soojendust oli vaja lennu alguses, kui mootor veel külm ja sealt sooja ei tulnud.
Et seal alumiiniumi on, ei tähenda veel lennukit, levinud veoauto Gaz-53 mootor oli täisalumiiniumist nagu tolle aja Ferraridel.
NSVL-st alumiiniumi puudust polnud.
Võibolla käisid leiukohas kõvad õhulahingud ja kergogaz'e tukkus taevast nii, et targem oli varju all püsida
Tavalistel vene hävitajatel räägitakse suvel ikka +60 kraadisest kabiinitemperatuurist ja vaevalt see talvel ka väga jäätunud oli.
Kui, siis soojendust oli vaja lennu alguses, kui mootor veel külm ja sealt sooja ei tulnud.
Töö teostuse kvaliteet (nt see alumiiniumist "põlv" selle karbussilaadse asja kõrval) räägib, et tegemist on "rahvamajanduse toodanguga".Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud.
Et seal alumiiniumi on, ei tähenda veel lennukit, levinud veoauto Gaz-53 mootor oli täisalumiiniumist nagu tolle aja Ferraridel.
NSVL-st alumiiniumi puudust polnud.
Võibolla käisid leiukohas kõvad õhulahingud ja kergogaz'e tukkus taevast nii, et targem oli varju all püsida

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Millega tegu?
Natuke kodus uurisin neid pilte, ka asja tööpõhimõte näib enim vastavat enim auto lisasoojendusele. Need kaks 90-kraadist põlve on ilmselt ette nähtud mootori jahutussüsteemi ühendamiseks, sellest ketiga korgist tuleb põlemisõhk ja sellest laia otsaga roostes torust lähevad kuumad gaasid karteripõhja soojendamiseks (õli). See nublakas seal peal on kütte dosaator.
EOD, kas ma arvasin õigesti?
EOD, kas ma arvasin õigesti?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline