TUVASTADA tükk tehnikat

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
kolp
Liige
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Juun, 2006 14:05
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Tuvastamiseks.

Postitus Postitas kolp »

Kallid kaaskannatajad järjekordne metalli jurakas vajab identifitseerimist. Detailil on markeering WG 503.
uuta 004.jpg
uuta 004.jpg (53.26 KiB) Vaadatud 4159 korda
uuta 002.jpg
uuta 002.jpg (71.94 KiB) Vaadatud 4159 korda
uuta 001.jpg
uuta 001.jpg (76.62 KiB) Vaadatud 4159 korda
nemps
Liige
Postitusi: 540
Liitunud: 04 Juun, 2008 10:04
Kontakt:

Re: Tuvastamiseks.

Postitus Postitas nemps »

poolroomiku jääketid, minu omad sdkfz 251-lt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Millega tegu.

Postitus Postitas Soobel »

Kui juba imelikest lennukitest juttu... Mis on sellest Arukülas elutsevast hr Montonenist saanud, kes kodus elutoas lennukit ehitas ja keda naine tükkis lennukiga välja ähvardas visata? Mingine pealtnägija või võsa pets käis tal külas ka - vana oli ikka tõsiselt ja põhjalikult ette võtnud, päris jaantatikas ta nagu ei olnud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Millega tegu.

Postitus Postitas EOD »

Meest ise ei tunne, kuid kuulduste järgi pidavat tal üks teine harrastus lennundushuvi pärssima. :cry:
Kasutaja avatar
kolp
Liige
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Juun, 2006 14:05
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Tuvastamiseks.

Postitus Postitas kolp »

Tänud!
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Millega tegu.

Postitus Postitas Satakas »

hillart kirjutas:
... et esialgselt planeeritud valmimisajas oli kaheksakümnendate lõpp, siis mingi plaan selle ehitajal kehtivate seadustega võibolla oli.
Nagu me väga hästi mäletame, siis oli nende NL seadustega 80-ndate lõpul juba, noh, nii nagu kõige NL-st pärinevaga tollal. Neid ignoreeriti lausa avalikult. Puhtast jonnist ja protestimeelest. Ja NL vastavad repressiivorganid olid toonaseks kah juba na nõdraks muutunud ja nende suht-pudedate hammaste näitamist ei võtnud enam keegi eriti tõsiselt.
aga ma pean märkima, et mina hakkasin seal ruumides liikuma millalgi 80date keskel ja siis juba oli see lennuk päris lennuki kujuga. seega alustatud ilmselt millalgi varem. arvestades kui harva ehitaja seal oma nägu näitas, siis kindlasti paar aastat varem aga need olid juba hoopis teised ajad kui 80date lõpp...
lepp44
Uudistaja
Postitusi: 4
Liitunud: 20 Nov, 2008 9:21
Kontakt:

Velg tuvastamiseks

Postitus Postitas lepp44 »

12-ne puukodaraga velg, millel paistab natuke kaitserohelist värvust. Mis autole kuuluda võiks?
Manused
Ratas.JPG
Ratas.JPG (20.12 KiB) Vaadatud 4268 korda
Kasutaja avatar
rains
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 20 Apr, 2007 20:22
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Millega tegu?

Postitus Postitas rains »

Panen sõbra palvel ühe jupi pildid, mis peaks olema pärit taadi väitel lennuki küljest, mis meie kandis alla kukkus.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis rains, 06 Mai, 2012 21:10, muudetud 2 korda kokku.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Millega tegu? (IL-2 detail)

Postitus Postitas EOD »

Selle asja nimetus on "kerogaz". :lol:
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Kasutaja avatar
rains
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 20 Apr, 2007 20:22
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Millega tegu?

Postitus Postitas rains »

Ise ka arvasin, et asi kahtlane.Taat, kelle käest see saadud, ei mäletanud ka täpselt, kust see pärit.Ise ta käis poisikesena Il-2 krattimas ja tassis sõbraga nii mõnegi jupi ära.Kuna ma lennumasinatega kursis pole, ei osanud midagi arvata.Nüüd vaatasin jah selge pilguga ja gero mis gero. Äkiste oli pandud lenduri jalgu soojendama et külm ära ei võtaks :lol: :lol: .
Eks ta mingi sõiduki pealt sinna vedelema siis jäi.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Millega tegu?

Postitus Postitas EOD »

No vähemalt militaarteemaline on see leid kindlasti. Töörahva Paradiisis tsiviilautodele eelsoojendeid ei paigaldatud. ZiL-157/131, Ural-375 ja GAZ-66 peal olid küll. Koduseks ülesandeks siis, milliselt neist leid pärit. :)
GAZ-63 eelsoojendi töötas tavalise leeklambiga. Vist oli GAZ/UAZ-69 peal ka sarnane. :roll:
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Millega tegu? (IL-2 detail)

Postitus Postitas Lemet »

EOD kirjutas:Selle asja nimetus on "kerogaz". :lol:
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Siiski-siiski..."Kobrade" kohta käivas mälestusvestluses väidab N.G Golodnikov esimestel sedasorti masinatel peal olnud just sedasama "kerot"
Inglise Kobradel oli jäle küte. Kabiini köeti ahjuga, samasugusega nagu „Zapakal“, süüteküünla ja bensiinisüsteemiga. Küünal „helises“ jubedalt. Lülitad ahju sisse ning kõrvaklappides algab ragin, lülitad ahju välja, külm võtab varbad ära.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Millega tegu?

Postitus Postitas EOD »

Kobra oma oli vast viisakamalt tehtud. Et raadiohäireid andsid, viitab vibraatoriga süütepoolile ja sädesüütele. Sarnane oli kahetaktiliste MAZ-de ja KrAZ-de käivituseelsoojendill. Ka Zapika kütteseadmel asendasid osavnäpud hõõgspiraaliga küünla sädeküünlaga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Millega tegu?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kobradel ei saanudki ilma selleta, mootor oli ju lenduri suhtes "allatuult".
Tavalistel vene hävitajatel räägitakse suvel ikka +60 kraadisest kabiinitemperatuurist ja vaevalt see talvel ka väga jäätunud oli.
Kui, siis soojendust oli vaja lennu alguses, kui mootor veel külm ja sealt sooja ei tulnud.
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud.
Töö teostuse kvaliteet (nt see alumiiniumist "põlv" selle karbussilaadse asja kõrval) räägib, et tegemist on "rahvamajanduse toodanguga".
Et seal alumiiniumi on, ei tähenda veel lennukit, levinud veoauto Gaz-53 mootor oli täisalumiiniumist nagu tolle aja Ferraridel.
NSVL-st alumiiniumi puudust polnud.

Võibolla käisid leiukohas kõvad õhulahingud ja kergogaz'e tukkus taevast nii, et targem oli varju all püsida :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Millega tegu?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Natuke kodus uurisin neid pilte, ka asja tööpõhimõte näib enim vastavat enim auto lisasoojendusele. Need kaks 90-kraadist põlve on ilmselt ette nähtud mootori jahutussüsteemi ühendamiseks, sellest ketiga korgist tuleb põlemisõhk ja sellest laia otsaga roostes torust lähevad kuumad gaasid karteripõhja soojendamiseks (õli). See nublakas seal peal on kütte dosaator.

EOD, kas ma arvasin õigesti?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline