Volvo LTGBIL 941

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
blueshadow
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Nov, 2012 19:23
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas blueshadow »

Kas kellegil on kogemusi nimetatud autoga,milleks seda kasutati Eesti Kaitseväes jne.
Manused
PC010016.JPG
PC010015.JPG
PC010014.JPG
rms. Rakmed
Uudistaja
Postitusi: 21
Liitunud: 30 Dets, 2007 19:30
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas rms. Rakmed »

Viru patis aastal 2008 oli üks selline väeosa nö majandusauto - veeti vanarauda või muud suuremat träni sinna-tänna, kevadtormil näiteks liigutas puhta vee kuubikuid. Sama Volvo baasil oli ka paar sidekuuti kasutusel.
Kasutaja avatar
rbl
Liige
Postitusi: 1466
Liitunud: 29 Nov, 2011 23:10

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas rbl »

Paar aastat tagasi nägin sellist Kadrina kandis külavahel lünd lükkamas.
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1065
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Tegemist on universaalse tööloomaga. Samasuguste kastis olid/on väliköögid, vedasid erinevaid haagiseid, ladusid, mida iganes. Ainult meeskonna vedamiseks eriti ei kasutatud, sest Rootsist neid koos tendiga ei tulnudki vist.
Mootor paistis olema suhteliselt igikestev ja samas üsna võimas sõjaväeauto kohta- jaksas vedada ka 20+ tonni kaaluvaid treilereid, endal samal ajal pidamise tekitamiseks hunnik paneele kastis, samuti käis mõistliku koormaga üsna hästi edasi.
Lisaks vahekasti aeglustile olid veel käigukastis mingid aeglasemad käigud, kõik sillad ja vahekast lukustatavad, seega ronis paremini, kui oodata oleks osanud. Kõiki käikude ja lukkude kombinatsioone ei olnud ilmaski vaja läbi proovida.
Poti soldat
Liige
Postitusi: 1904
Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas Poti soldat »

[EDIT] Tegelikult panin eelnevalt pange. Teema on LTGBIL 941 ehk N86-st aga masin millest mina allpool rääkisin oli vanema generatsiooni L48. LTGBIL 941e oli Staabi- ja sidepataljonis 2011 veel terve posu, põhiliselt staabikuudid (umbes samasugused nagu kasutaja rms. Rakmed allpool olevas postituses) + 1 masin mis vedas saunakäru. Tõenäoliselt on neid seal siiani teenistuses.[/EDIT]





Selline 57nda aasta viiking teenis auga Staabi- ja sidepataljonis väliköögi laoautona veel Kevadtorm 2011. Peale seda läks ta küll vist konserveerimisele. Mingi aeg veidi enne tormi ütlesid tal pidurid üles, aga parandati ära kuna selles autos oli kriitilise tähtsusega külmik :D
volvo1.JPG
volvo2.jpg
Viimati muutis Poti soldat, 03 Dets, 2012 19:51, muudetud 1 kord kokku.
Kjen1
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 28 Dets, 2005 14:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas Kjen1 »

Pilt

:D Kalamaja dessant
rms. Rakmed
Uudistaja
Postitusi: 21
Liitunud: 30 Dets, 2007 19:30
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas rms. Rakmed »

Üks Jõhvi sidekuutidest:
Pilt
allatah
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas allatah »

Mis värk sellele vasaku esiklaasiga on? Kas ta käib kuidagi lahti ja mis otstarbel? Miks ainult üks pool selline on?
Esialgu vaatasin Jõhvi masina pildilt, et on mingi hädapärane asendusklaas pandud, aga teistelt piltidelt vaatavad sarnased moodustised vastu.

Ei ole ise selliste uhkete isenditega kahjuks sõita saanud. Kõige vingem asi, millega ise olen kokku puutnud on erinevalt teistest sauradest mingi VIP Saurer, mille salong oli kroomiliiste täis.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
blueshadow
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Nov, 2012 19:23
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas blueshadow »

See vasak esiklaas käib ülesse lahti ja suvel sooja ilmaga on mõnus sõita kui ei ole muidugi kruusatee ja keegi sulle vastu ei sõida.
Roamless
Liige
Postitusi: 4119
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas Roamless »

Kas hambavahed pärast sääski täis ei olnud, kui klaas üleval sai sõidetud?
Unforeseen consequences
blueshadow
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Nov, 2012 19:23
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas blueshadow »

On küll aga õllega saab pärast alla uhutud irw.
KMFDM
Liige
Postitusi: 40
Liitunud: 06 Dets, 2009 21:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas KMFDM »

Esimestel fotodel olevaga analooge kasutati kupis 2004-2005 rühma varustuse masinatena ja tagala kompanii kasutas neid samuti päris usinalt. Sõber näiteks oli samasuguse juht ning vedas pataljoni laskemoona sellega(kuid tema masinal kahjuks nelikvedu ei toiminud enam).
RVT
tai
Uudistaja
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Dets, 2007 10:16
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas tai »

Kas kellegil on kogemusi nimetatud autoga,milleks seda kasutati Eesti Kaitseväes jne.

Antud isend on Rootsis Göteburgis toodetud tore ja vastupidav tööloom. Rootslase mõistes on tegemist logistikaveokiga (oli veel taktika veok, mis oli maastikusuutlikum ja tavaliselt 6x6 nagu ntx scania tgb30/40, volvo L3154 jne). Olles ise suur rootsi rasketehnika huviline on juhuslikult minu valdusesse sattunud selliseid mitu. Eesti kaitseväes kasutati neid suuresti tavalise transpordi veokina, millel oli peal ka korralik kraana (max tõste kõrvalt 3500kg). Samas paljud eesti kv poolt kasutatud olid õppesõidu autod, millele oli lisatud lisapedaalid ja lisapeeglid.
Masina enda kohta võiks öelda kiidusõnu. Peal 8 toobine turbodiisel. Analoog tsiviil toodetuna peaks olema volvo titan. Vana masina kohta sisaldab küllalti palju hellusi: topelt soojendus, täis õhk pidurid (vanem varjant suruõhu võimendiga õlipidurid), standardis 10t otsetõmbega vints nii ette kui taha, roolivõimendi,boosteri kiirpistik, õhuvõtt nii ette kui taha, ümber auto voolu väljavõtt ja palju väikesed nüansse veel.
Nõrgad kohad - varuosade saadavus. Eestist neid leida on samalihtne, kui metskassile rehaga võid p...sse ajada. Lihtne näide oli tema eelkäia L3154'ga, kui me sm Kjeniga sõitsime jüri kõrval oleva volvo (veoauto) margiesinduse ette, parkisime auto astusime tuppa ja viskasime võtmed letile ja palusime teha 30 000 hooldus. Neist nägudest oleks pilti pidanud tegema kui planketi täitmine jõudis mudelini... 3 kuu pärast oli õli filter juba olemas.
N864x4 puhul on nii nagu ka teiste volviodega esimeste käändmike kattekummid. Kohalikud leidlikud nõukogude inimesed on juurutanud sama asja nahas - minumeelest toimib.
Suur häda tema puhul veel on mitte kasutamise puhul kinni jääv hoovastik nii aeglusti kui ka piduri. Ja kui kellegil huvi teha selle masina määrdehooldus siis varuda 2 päeva aega ja u 8 tuubi määret, sest määrdenippleid on masinal kümne astmetes- isegi uksehinged on määritavad.
Kokkuvõtteks asendamatu tööloom mõistlik võimsuse ja kütusekulu suhe. Mis muidugi kõige olulisem ei ole neid mõttetud elektrividinaid, mis uuematel masinatel. Isegi eelsüüteküünlad on panemata.
Rohkem midagi hetkel lisada ei ole eks kes teada tahab küsib.

tai
Roamless
Liige
Postitusi: 4119
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Volvo LTGBIL 941

Postitus Postitas Roamless »

Sutsu pilte erinevates militaar Volvodest.
http://www.offroadvehicle.ru/AZBUCAR/Volvo/
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist