Laevaühendus saartega.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

Hmm, huvitav, et keegi selle teema rongifännidest ei ole tahtnud Otepää väljakutset vastu võtta :D
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas 2korda2 »

Minu 2 senti sellele esialgsest teemast kaugele kandunud lõimele.
1. Sõiduauto km hind alla 20 sendi ei ole midagi utoopilist. Selleks ei pea isegi 40000 aastas läbi sõitma. Mitmed autoomanikud on oma tegelikud kulud siin välja toonud: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 (minu oma on veerus Q)
2. Võrdluses ühistransport vs isiklik auto unustatakse millegipärast alati ära aja hind. Mina hindan oma aega, näiteks 5EUR tund. Väike kalkulatsioon minu poolt igal kuul korduvalt kasutataval trassil Tartu-Tallinn-Tartu.
a) Sõiduauto:
Sõidu pikkus kokku: 380km
Sõidu aeg kokku: 4 tundi (hetkel veel on 110 märgid väljas ja seetõttu võimalik, talvel pikeneb aeg kokku ca 10 min ehk).
km hind=0,17EUR (maanteesõidul on see tegelikult oluliselt väiksem)
Sõidu kulu: 0,17x380=64,6
Ajakulu hind= 5x4=20
Autosõidu maksumus kokku: 64,6+20=84,6 EUR
b) buss:
Sõidu aeg bussis: 2x2,5h=5h=25EUR. Siia tuleb lisada mõlemas otsas liikumised (kodu-bussijaam ja bussijaam-sihtkoht). Distants kodu-bussijaam on 5km, distants bussijaam-sihtkoht on 3km.
Kui jalutaksin, siis kokku 16km=3h = 15EUR.
Taksoga (kokku 4 otsa) tuleb sõidu hinnaks ca 18EUR + ca 0,5h ajakulu=20,5EUR
Reaalselt läbin pikema vahemaa taksoga ja lühema tavaliselt jalutades, mõlemas suunas. Ütleme kokku 18EUR.
Bussi pilet: 10EUR (ma tean, et on igasugu erinevaid hindu ja boonusprogramme aga see on mul üsna keskmine) x2otsa=20EUR.
Bussireisi maksumus kokku: 25+18+20=63EUR
c) rong:
Sõidu aeg (eeldan ekspressi): 2x2h=4h=20EUR
Rongijaam asub kodust kaugemal: 8km, sihtkoht on rongijaamast 3km. Reaalselt Tartus takso ja Tallinnas jala. Kokku: 23EUR
Rongi pilet: 10EUR x2=20EUR
Rongireisi maksumus kokku: 20+23+20=63EUR

Ülaolevas arvutuses on eeldatud, et ühistranspordiga kulgedes ei pea mitte minutitki mitte kuskil lihtsalt ootama - kõik liigub kui õlitatud välk ja just vajalikul ajal. Kui tõenäoline see on, on igaühe hinnata. Lisaks on auto puhul arvestatud keskmise km hinnaga kuigi on selge, et maanteel on see alla keskmise.
Igal juhul see lihtne arvutus näitab selgelt, miks ma liigun just nii nagu ma liigun: kui üksi ja aeg sobib, siis rongiga (rongis on võimalik vähemalt mingil määral tööd teha, bussis mina ei suuda); kui üksi aga rongi tunni jooksul ei lähe, siis bussiga; kui mitmekesi, siis autoga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui tegemist on mingi 1000-2000 eurot maksva enamvähem korras väikeautoga, mida nädalavahetusel ise garaazis putitatakse, siis võib see arv rahulikult 10 senti/km tulla.
Alla 8 sendi saamine on juba üsna ebatõenäoline, sest kütuse kulu ise on 7-8 sendi kandis (keskmine 7 liitrit saja km kohta).
Liisinguautol see keskmiselt alla 20 sendi kukkuma ei kipu, suurte liisinguga seotud kulude pärast (suur amort, kaskokindlustus).
Kui, siis peavad läbisõidud olema suured. Väikese läbisõiduga liisinguauto kulud kisuvad aga takso hinnaklassi.
Takso km hind saab olla selline seepärast, et tal on liisingu kulude kohta väga suured läbisõidud.
Ei ole haruldane, kus sõidetakse 120 000 km aastaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Hm...olles pikki aastaid Tallinn-Tartu-Tallinn trassil jõlkunud, pean tunnistama, et valikust auto, buss, rong kuulub minu eelistus vaieldamatult rongile, seda enam, et mõlemas linnas on auto ootamas. Aga kui ühel juhul olen ma needsamad tunnid ikkagi ametis (ja ei maksa hakata teemat arendama, nagu poleks autojuhtimine töö) ja teiselgi võimalusel on omad märkimisväärsed puudused nii ruumis kui ohutuses, siis rongisõidu vastu pole ühtegi märkimisväärset miinust panna. Ja ilmselgelt ootab meid lähimatel aastakümnetel nii ehk naa põhjalik väärtuste ümberhindamine, muudatuste hõng hõljub juba pikemat aega õhus ja praeguse süsteemi jätkusuutmatus on samuti ilmne. Mitmete visionääride sulest on sellesisulisi kirjutisi viimasel ajal lugeda olnud ja ka vastavasisulisi katsetusi tehakse. Meile vist lähimad Rootsi väikelinnas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Kui tegemist on mingi 1000-2000 eurot maksva enamvähem korras väikeautoga, mida nädalavahetusel ise garaazis putitatakse, siis võib see arv rahulikult 10 senti/km tulla.
Alla 8 sendi saamine on juba üsna ebatõenäoline, sest kütuse kulu ise on 7-8 sendi kandis (keskmine 7 liitrit saja km kohta).
Liisinguautol see keskmiselt alla 20 sendi kukkuma ei kipu, suurte liisinguga seotud kulude pärast (suur amort, kaskokindlustus).
Jutt jumala õige.

Isiklik kogemus..

Pilt

Konkreetne 20 aastane aparaat on isiklikus kasutuses olnud 6 aastat.
Täiesti normaalne auto, kõik luksepatööd ise teostatud:
läbisõit 6 aasta jooksul 77 000 km.
Kuluartiklid aastate lõikes..

Soetushind: 2235 eurot.

Rihmavahetus koos rullikutega 80.-

Aku 90.-

Õlivahetused filtriga.. 252.-

Veermiku jooksevremont 160.-

Genekaremont (suht ootamatu ja suur väljaminek) 100.-

Kohustuslik liikluskindlustus 258.-

Ülevaatused 210.-

Pudi-padi.. (kojamehed, klaasipesuvedelik jne..) 200.-

Nähh, ja ongi kokku 5,2eurosenti kilomeeter.. :D

Aga poliitkorrektsena tuleb mainida kulutusi küttele.
Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..

Tuleb jah, raisk, vasakult..

Turuhinnaga 0.9 eurikut kasvavad kulutused 0,097 eurikut kilomeetri kohta.. :evil:

Igal juhul kirves autot pidada..
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..
Mis nüüd, kadedus ei anna asu...?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas ivanorav »

Tore jah , et Manstein sai sellise kalkulatsiooni kokku, aga arvesse ei vöetud seda "ajafaktorit!"
Remont kulutab kah aega, lisaks peavad olema remonditarvikud.Kasutan just pere esimest uut autot just sellepärast, et see ajafaktor möjutab minu autovalikut ja minu ajaressurss kulub kahjuks mujale.
Igal inimesel on ajal erinev väärtus. Kui jään pensionile, vöi haigeks, putitaks kah mönda uunikumi kuni elupäevi antud.
Veel lisandub turvalisusfaktor, kui selle Golfiga avariisse juhtud, kes sind sealt konservikarbist välja löikab, ehk teisisönu, väike kütusekulu on saavutatud massi (loe turvalisuse) arvelt!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mitte ainult ajafaktorit, vaid autot parandavad üldiselt need, kes täna on vanuses 40-50, st kes olid sunnitud selle vene ajal selgeks õppima.
Need tänapäeva nisanäpud, kes ei saa oma rolleril küünaltki välja keeratud, taolisi vanu (kuid tegelikult päris normaalselt sõitvaid, kui putitada) Golfe parandada ei viitsi, ei oska jne, viies selle teenindusse võivad aga arved päris pilvedesse tõusta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Ehh raisk, vana pea ei võta kõiki asju kinni..

Sootuks jäid mainimata kulutused rehvidele.
Hetkel all kolmas jooks. 420.-

Said vahetatud kõik eelsoojendusküünlad 40.-

Ja 6 aasta jooksul ehk veerandsada mandrisõitu.
piletiraha kokku 550.-

Ja näe:
Nähh, ja ongi kokku 5,2eurosenti kilomeeter..
Elu ei enam ole sugugi nii ilus. Tõstab hoobilt kulutused 6,5 sendi peale.. :oops:
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas ivanorav »

Kapten Trumm kirjutas:Mitte ainult ajafaktorit, vaid autot parandavad üldiselt need, kes täna on vanuses 40-50, st kes olid sunnitud selle vene ajal selgeks õppima.
Need tänapäeva nisanäpud, kes ei saa oma rolleril küünaltki välja keeratud, taolisi vanu (kuid tegelikult päris normaalselt sõitvaid, kui putitada) Golfe parandada ei viitsi, ei oska jne, viies selle teenindusse võivad aga arved päris pilvedesse tõusta.
Auto on ajafaktori töttu selline, mida remontima ei pea, aga hooldused/rehvivahetused teen küll ise! Eelmisel autol jöudsin lausa kolmanda hoolduseni (60 000) Piduriöli vahetuse teenuse pidin väljaspoolt ostma. Oskan ka hooldustööde nimekirja välja printida! (Ford.etis.com) 1000 eurot nagu maast leitud! Olen ka Nöuka aja koolitusega luksepp-traktorist! :lol:
Yleeile tegin suure sammu koonerdamises, parandasin ise rehvi ära "koerakaka" tehnoloogiat kasutades!
Manused
PB065941.JPG
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Tsiteeri:

Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..



Mis nüüd, kadedus ei anna asu...?

Ei sugugi mitte.. Pigem kaastunne.. Juhul muidugi, kui oled raha lugev ettevõtja.

Väike näide päris elust..

Pilt

Konkreetne sahk on töövahendiks selle aasta jaanuarist. Stabiilse nädalase läbisõiduga 2500km. Päris intensiivne Vabariigi piires..

Jooksvad ekspluatatsioonikulud käesoleva hetkeni (112 500km.) on järgmised:

Õlivahetused 10W-40 filtritega 3X 390.-
õhufilter 1tk. 60.-
Keskmääre. 10x 400.-
Käigukasti hoovastiku zarniir. 20.-
Tagasilla stabikavarda
alumised puksid. 16.-
Esisilla rehvid (hiina päritolu) 480.-

Ja lõppu naljanumber.
saba andis veosilla pidurikamber..

Sai ära installitud "doonori" küljest..
Pilt

Kulu 0 eurikut..

Ehh Lemet, pääsesid ikka kergelt..

Mul tuli 1426 eeku.. ikka palju kirvem kohe.. :twisted:
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Esiteks- mis on sinu raskel lapsepõlvel seost laevaühendusega saartega? :lol:
Teiseks- jääb mul segaseks, kumb kummale kaasa peab tundma? Raha ma lugeda mõistan ja sestap ei tahagi mitte mõelda selle, et juht peaks näiteks Barcelonas või Valencias hakkama vanale sandaalile remonti tegema, siin aga tuleks hakata kibekähku leidma võimalust haaget teise vedajaga kundele toimetada. Sestap jäägugi igaüks oma liistude juurde- kes uutele liisingumasinatele esinduses nõuetekohast hooldust tegema ja kes mööda romulaid-hoovinurki ühest vanast teist ehitama. Jedem das seine... :wink:

PS- moded võiksid selle jama siin sahaga sinna lükata, kuhu see kuulub.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Ega mu raskel lapsepõlvel polnud häda midagi..
Kümneaastase tatikana sai vanamehe tagant punnvörr ära virutatud.. selle elluäratamisega sai küll vaeve nähtud.. Oma oskuste piires :roll:

küll aga..
juht peaks näiteks Barcelonas või Valencias hakkama vanale sandaalile remonti tegema,
Siis on asi vist selge.
Tuleb uskuda uskuma, et tonnine õlivahetus sattus just sarnasesse geograafilisse piirkonda. Eriti MAN-auto.. :shock: Täiesti arusaadav..

moded võiksid selle jama siin sahaga sinna lükata, kuhu see kuulub.
Jumala arusaadav.. Küllap argumendid on otsas..
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Jumala arusaadav.. Küllap argumendid on otsas..
Milleks ma peaks midagi argumenteerima...? Nagu juba kuskil eelpool sai soovitatud- leia piiri taga endale töö, sebi CEMT, pane sihuke "süümeka autojuhi" hooldada olnud saan seda tööd tegema ja klaari tagajärgi. Lihtne. Ja argumenteeri siis nii et maa must. Ei näe lihtsalt mõtet diskussiooni jätkata. Ela nagu õigeks pead, lihtsalt ära jorise, kui teised teisiti teevad. Järsku teevad taibukamalt, mis? Need vereimejad, kes uute autodega sõidavad ja vastavas asutustes õlivahetusi ja remonditöid teevad.

P.S. Ja veelkord- mida on sinu vana auto remondil pistmist laevaühendisega saarte ja mandri vahel?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Ela nagu õigeks pead, lihtsalt ära jorise, kui teised teisiti teevad. Järsku teevad taibukamalt, mis? Need vereimejad, kes uute autodega sõidavad ja vastavas asutustes õlivahetusi ja remonditöid teevad.
Ei jah, arusaadav, seitsmeaastane MAN on uus auto, mille peale tonna õlivahetusele kulutada.. Ju lihtsalt ei vedanud.. Tegelikult oleks tulnud arve pealt ilkka read lahku lugeda..

Lemet, oled Sa ikka Omanik.. Minu meelest on sul kott peas..
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist