
Laevaühendus saartega.
Re: Laevaühendus saartega.
Hmm, huvitav, et keegi selle teema rongifännidest ei ole tahtnud Otepää väljakutset vastu võtta 

toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Laevaühendus saartega.
Minu 2 senti sellele esialgsest teemast kaugele kandunud lõimele.
1. Sõiduauto km hind alla 20 sendi ei ole midagi utoopilist. Selleks ei pea isegi 40000 aastas läbi sõitma. Mitmed autoomanikud on oma tegelikud kulud siin välja toonud: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 (minu oma on veerus Q)
2. Võrdluses ühistransport vs isiklik auto unustatakse millegipärast alati ära aja hind. Mina hindan oma aega, näiteks 5EUR tund. Väike kalkulatsioon minu poolt igal kuul korduvalt kasutataval trassil Tartu-Tallinn-Tartu.
a) Sõiduauto:
Sõidu pikkus kokku: 380km
Sõidu aeg kokku: 4 tundi (hetkel veel on 110 märgid väljas ja seetõttu võimalik, talvel pikeneb aeg kokku ca 10 min ehk).
km hind=0,17EUR (maanteesõidul on see tegelikult oluliselt väiksem)
Sõidu kulu: 0,17x380=64,6
Ajakulu hind= 5x4=20
Autosõidu maksumus kokku: 64,6+20=84,6 EUR
b) buss:
Sõidu aeg bussis: 2x2,5h=5h=25EUR. Siia tuleb lisada mõlemas otsas liikumised (kodu-bussijaam ja bussijaam-sihtkoht). Distants kodu-bussijaam on 5km, distants bussijaam-sihtkoht on 3km.
Kui jalutaksin, siis kokku 16km=3h = 15EUR.
Taksoga (kokku 4 otsa) tuleb sõidu hinnaks ca 18EUR + ca 0,5h ajakulu=20,5EUR
Reaalselt läbin pikema vahemaa taksoga ja lühema tavaliselt jalutades, mõlemas suunas. Ütleme kokku 18EUR.
Bussi pilet: 10EUR (ma tean, et on igasugu erinevaid hindu ja boonusprogramme aga see on mul üsna keskmine) x2otsa=20EUR.
Bussireisi maksumus kokku: 25+18+20=63EUR
c) rong:
Sõidu aeg (eeldan ekspressi): 2x2h=4h=20EUR
Rongijaam asub kodust kaugemal: 8km, sihtkoht on rongijaamast 3km. Reaalselt Tartus takso ja Tallinnas jala. Kokku: 23EUR
Rongi pilet: 10EUR x2=20EUR
Rongireisi maksumus kokku: 20+23+20=63EUR
Ülaolevas arvutuses on eeldatud, et ühistranspordiga kulgedes ei pea mitte minutitki mitte kuskil lihtsalt ootama - kõik liigub kui õlitatud välk ja just vajalikul ajal. Kui tõenäoline see on, on igaühe hinnata. Lisaks on auto puhul arvestatud keskmise km hinnaga kuigi on selge, et maanteel on see alla keskmise.
Igal juhul see lihtne arvutus näitab selgelt, miks ma liigun just nii nagu ma liigun: kui üksi ja aeg sobib, siis rongiga (rongis on võimalik vähemalt mingil määral tööd teha, bussis mina ei suuda); kui üksi aga rongi tunni jooksul ei lähe, siis bussiga; kui mitmekesi, siis autoga.
1. Sõiduauto km hind alla 20 sendi ei ole midagi utoopilist. Selleks ei pea isegi 40000 aastas läbi sõitma. Mitmed autoomanikud on oma tegelikud kulud siin välja toonud: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 (minu oma on veerus Q)
2. Võrdluses ühistransport vs isiklik auto unustatakse millegipärast alati ära aja hind. Mina hindan oma aega, näiteks 5EUR tund. Väike kalkulatsioon minu poolt igal kuul korduvalt kasutataval trassil Tartu-Tallinn-Tartu.
a) Sõiduauto:
Sõidu pikkus kokku: 380km
Sõidu aeg kokku: 4 tundi (hetkel veel on 110 märgid väljas ja seetõttu võimalik, talvel pikeneb aeg kokku ca 10 min ehk).
km hind=0,17EUR (maanteesõidul on see tegelikult oluliselt väiksem)
Sõidu kulu: 0,17x380=64,6
Ajakulu hind= 5x4=20
Autosõidu maksumus kokku: 64,6+20=84,6 EUR
b) buss:
Sõidu aeg bussis: 2x2,5h=5h=25EUR. Siia tuleb lisada mõlemas otsas liikumised (kodu-bussijaam ja bussijaam-sihtkoht). Distants kodu-bussijaam on 5km, distants bussijaam-sihtkoht on 3km.
Kui jalutaksin, siis kokku 16km=3h = 15EUR.
Taksoga (kokku 4 otsa) tuleb sõidu hinnaks ca 18EUR + ca 0,5h ajakulu=20,5EUR
Reaalselt läbin pikema vahemaa taksoga ja lühema tavaliselt jalutades, mõlemas suunas. Ütleme kokku 18EUR.
Bussi pilet: 10EUR (ma tean, et on igasugu erinevaid hindu ja boonusprogramme aga see on mul üsna keskmine) x2otsa=20EUR.
Bussireisi maksumus kokku: 25+18+20=63EUR
c) rong:
Sõidu aeg (eeldan ekspressi): 2x2h=4h=20EUR
Rongijaam asub kodust kaugemal: 8km, sihtkoht on rongijaamast 3km. Reaalselt Tartus takso ja Tallinnas jala. Kokku: 23EUR
Rongi pilet: 10EUR x2=20EUR
Rongireisi maksumus kokku: 20+23+20=63EUR
Ülaolevas arvutuses on eeldatud, et ühistranspordiga kulgedes ei pea mitte minutitki mitte kuskil lihtsalt ootama - kõik liigub kui õlitatud välk ja just vajalikul ajal. Kui tõenäoline see on, on igaühe hinnata. Lisaks on auto puhul arvestatud keskmise km hinnaga kuigi on selge, et maanteel on see alla keskmise.
Igal juhul see lihtne arvutus näitab selgelt, miks ma liigun just nii nagu ma liigun: kui üksi ja aeg sobib, siis rongiga (rongis on võimalik vähemalt mingil määral tööd teha, bussis mina ei suuda); kui üksi aga rongi tunni jooksul ei lähe, siis bussiga; kui mitmekesi, siis autoga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Kui tegemist on mingi 1000-2000 eurot maksva enamvähem korras väikeautoga, mida nädalavahetusel ise garaazis putitatakse, siis võib see arv rahulikult 10 senti/km tulla.
Alla 8 sendi saamine on juba üsna ebatõenäoline, sest kütuse kulu ise on 7-8 sendi kandis (keskmine 7 liitrit saja km kohta).
Liisinguautol see keskmiselt alla 20 sendi kukkuma ei kipu, suurte liisinguga seotud kulude pärast (suur amort, kaskokindlustus).
Kui, siis peavad läbisõidud olema suured. Väikese läbisõiduga liisinguauto kulud kisuvad aga takso hinnaklassi.
Takso km hind saab olla selline seepärast, et tal on liisingu kulude kohta väga suured läbisõidud.
Ei ole haruldane, kus sõidetakse 120 000 km aastaga.
Alla 8 sendi saamine on juba üsna ebatõenäoline, sest kütuse kulu ise on 7-8 sendi kandis (keskmine 7 liitrit saja km kohta).
Liisinguautol see keskmiselt alla 20 sendi kukkuma ei kipu, suurte liisinguga seotud kulude pärast (suur amort, kaskokindlustus).
Kui, siis peavad läbisõidud olema suured. Väikese läbisõiduga liisinguauto kulud kisuvad aga takso hinnaklassi.
Takso km hind saab olla selline seepärast, et tal on liisingu kulude kohta väga suured läbisõidud.
Ei ole haruldane, kus sõidetakse 120 000 km aastaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Laevaühendus saartega.
Hm...olles pikki aastaid Tallinn-Tartu-Tallinn trassil jõlkunud, pean tunnistama, et valikust auto, buss, rong kuulub minu eelistus vaieldamatult rongile, seda enam, et mõlemas linnas on auto ootamas. Aga kui ühel juhul olen ma needsamad tunnid ikkagi ametis (ja ei maksa hakata teemat arendama, nagu poleks autojuhtimine töö) ja teiselgi võimalusel on omad märkimisväärsed puudused nii ruumis kui ohutuses, siis rongisõidu vastu pole ühtegi märkimisväärset miinust panna. Ja ilmselgelt ootab meid lähimatel aastakümnetel nii ehk naa põhjalik väärtuste ümberhindamine, muudatuste hõng hõljub juba pikemat aega õhus ja praeguse süsteemi jätkusuutmatus on samuti ilmne. Mitmete visionääride sulest on sellesisulisi kirjutisi viimasel ajal lugeda olnud ja ka vastavasisulisi katsetusi tehakse. Meile vist lähimad Rootsi väikelinnas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Jutt jumala õige.Kui tegemist on mingi 1000-2000 eurot maksva enamvähem korras väikeautoga, mida nädalavahetusel ise garaazis putitatakse, siis võib see arv rahulikult 10 senti/km tulla.
Alla 8 sendi saamine on juba üsna ebatõenäoline, sest kütuse kulu ise on 7-8 sendi kandis (keskmine 7 liitrit saja km kohta).
Liisinguautol see keskmiselt alla 20 sendi kukkuma ei kipu, suurte liisinguga seotud kulude pärast (suur amort, kaskokindlustus).
Isiklik kogemus..

Konkreetne 20 aastane aparaat on isiklikus kasutuses olnud 6 aastat.
Täiesti normaalne auto, kõik luksepatööd ise teostatud:
läbisõit 6 aasta jooksul 77 000 km.
Kuluartiklid aastate lõikes..
Soetushind: 2235 eurot.
Rihmavahetus koos rullikutega 80.-
Aku 90.-
Õlivahetused filtriga.. 252.-
Veermiku jooksevremont 160.-
Genekaremont (suht ootamatu ja suur väljaminek) 100.-
Kohustuslik liikluskindlustus 258.-
Ülevaatused 210.-
Pudi-padi.. (kojamehed, klaasipesuvedelik jne..) 200.-
Nähh, ja ongi kokku 5,2eurosenti kilomeeter..

Aga poliitkorrektsena tuleb mainida kulutusi küttele.
Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..
Tuleb jah, raisk, vasakult..
Turuhinnaga 0.9 eurikut kasvavad kulutused 0,097 eurikut kilomeetri kohta..

Igal juhul kirves autot pidada..
Re: Laevaühendus saartega.
Mis nüüd, kadedus ei anna asu...?Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Laevaühendus saartega.
Tore jah , et Manstein sai sellise kalkulatsiooni kokku, aga arvesse ei vöetud seda "ajafaktorit!"
Remont kulutab kah aega, lisaks peavad olema remonditarvikud.Kasutan just pere esimest uut autot just sellepärast, et see ajafaktor möjutab minu autovalikut ja minu ajaressurss kulub kahjuks mujale.
Igal inimesel on ajal erinev väärtus. Kui jään pensionile, vöi haigeks, putitaks kah mönda uunikumi kuni elupäevi antud.
Veel lisandub turvalisusfaktor, kui selle Golfiga avariisse juhtud, kes sind sealt konservikarbist välja löikab, ehk teisisönu, väike kütusekulu on saavutatud massi (loe turvalisuse) arvelt!
Remont kulutab kah aega, lisaks peavad olema remonditarvikud.Kasutan just pere esimest uut autot just sellepärast, et see ajafaktor möjutab minu autovalikut ja minu ajaressurss kulub kahjuks mujale.
Igal inimesel on ajal erinev väärtus. Kui jään pensionile, vöi haigeks, putitaks kah mönda uunikumi kuni elupäevi antud.
Veel lisandub turvalisusfaktor, kui selle Golfiga avariisse juhtud, kes sind sealt konservikarbist välja löikab, ehk teisisönu, väike kütusekulu on saavutatud massi (loe turvalisuse) arvelt!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Mitte ainult ajafaktorit, vaid autot parandavad üldiselt need, kes täna on vanuses 40-50, st kes olid sunnitud selle vene ajal selgeks õppima.
Need tänapäeva nisanäpud, kes ei saa oma rolleril küünaltki välja keeratud, taolisi vanu (kuid tegelikult päris normaalselt sõitvaid, kui putitada) Golfe parandada ei viitsi, ei oska jne, viies selle teenindusse võivad aga arved päris pilvedesse tõusta.
Need tänapäeva nisanäpud, kes ei saa oma rolleril küünaltki välja keeratud, taolisi vanu (kuid tegelikult päris normaalselt sõitvaid, kui putitada) Golfe parandada ei viitsi, ei oska jne, viies selle teenindusse võivad aga arved päris pilvedesse tõusta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Ehh raisk, vana pea ei võta kõiki asju kinni..
Sootuks jäid mainimata kulutused rehvidele.
Hetkel all kolmas jooks. 420.-
Said vahetatud kõik eelsoojendusküünlad 40.-
Ja 6 aasta jooksul ehk veerandsada mandrisõitu.
piletiraha kokku 550.-
Ja näe:
Sootuks jäid mainimata kulutused rehvidele.
Hetkel all kolmas jooks. 420.-
Said vahetatud kõik eelsoojendusküünlad 40.-
Ja 6 aasta jooksul ehk veerandsada mandrisõitu.
piletiraha kokku 550.-
Ja näe:
Elu ei enam ole sugugi nii ilus. Tõstab hoobilt kulutused 6,5 sendi peale..Nähh, ja ongi kokku 5,2eurosenti kilomeeter..

Re: Laevaühendus saartega.
Auto on ajafaktori töttu selline, mida remontima ei pea, aga hooldused/rehvivahetused teen küll ise! Eelmisel autol jöudsin lausa kolmanda hoolduseni (60 000) Piduriöli vahetuse teenuse pidin väljaspoolt ostma. Oskan ka hooldustööde nimekirja välja printida! (Ford.etis.com) 1000 eurot nagu maast leitud! Olen ka Nöuka aja koolitusega luksepp-traktorist!Kapten Trumm kirjutas:Mitte ainult ajafaktorit, vaid autot parandavad üldiselt need, kes täna on vanuses 40-50, st kes olid sunnitud selle vene ajal selgeks õppima.
Need tänapäeva nisanäpud, kes ei saa oma rolleril küünaltki välja keeratud, taolisi vanu (kuid tegelikult päris normaalselt sõitvaid, kui putitada) Golfe parandada ei viitsi, ei oska jne, viies selle teenindusse võivad aga arved päris pilvedesse tõusta.

Yleeile tegin suure sammu koonerdamises, parandasin ise rehvi ära "koerakaka" tehnoloogiat kasutades!
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Tsiteeri:
Järgnevat ei pea edukas transpordiettevõtja Lemet mõistagi lugema. Kulutades tonna õlivahetusele..
Mis nüüd, kadedus ei anna asu...?
Ei sugugi mitte.. Pigem kaastunne.. Juhul muidugi, kui oled raha lugev ettevõtja.
Väike näide päris elust..

Konkreetne sahk on töövahendiks selle aasta jaanuarist. Stabiilse nädalase läbisõiduga 2500km. Päris intensiivne Vabariigi piires..
Jooksvad ekspluatatsioonikulud käesoleva hetkeni (112 500km.) on järgmised:
Õlivahetused 10W-40 filtritega 3X 390.-
õhufilter 1tk. 60.-
Keskmääre. 10x 400.-
Käigukasti hoovastiku zarniir. 20.-
Tagasilla stabikavarda
alumised puksid. 16.-
Esisilla rehvid (hiina päritolu) 480.-
Ja lõppu naljanumber.
saba andis veosilla pidurikamber..
Sai ära installitud "doonori" küljest..

Kulu 0 eurikut..
Ehh Lemet, pääsesid ikka kergelt..
Mul tuli 1426 eeku.. ikka palju kirvem kohe..

Re: Laevaühendus saartega.
Esiteks- mis on sinu raskel lapsepõlvel seost laevaühendusega saartega?
Teiseks- jääb mul segaseks, kumb kummale kaasa peab tundma? Raha ma lugeda mõistan ja sestap ei tahagi mitte mõelda selle, et juht peaks näiteks Barcelonas või Valencias hakkama vanale sandaalile remonti tegema, siin aga tuleks hakata kibekähku leidma võimalust haaget teise vedajaga kundele toimetada. Sestap jäägugi igaüks oma liistude juurde- kes uutele liisingumasinatele esinduses nõuetekohast hooldust tegema ja kes mööda romulaid-hoovinurki ühest vanast teist ehitama. Jedem das seine...
PS- moded võiksid selle jama siin sahaga sinna lükata, kuhu see kuulub.

Teiseks- jääb mul segaseks, kumb kummale kaasa peab tundma? Raha ma lugeda mõistan ja sestap ei tahagi mitte mõelda selle, et juht peaks näiteks Barcelonas või Valencias hakkama vanale sandaalile remonti tegema, siin aga tuleks hakata kibekähku leidma võimalust haaget teise vedajaga kundele toimetada. Sestap jäägugi igaüks oma liistude juurde- kes uutele liisingumasinatele esinduses nõuetekohast hooldust tegema ja kes mööda romulaid-hoovinurki ühest vanast teist ehitama. Jedem das seine...

PS- moded võiksid selle jama siin sahaga sinna lükata, kuhu see kuulub.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Ega mu raskel lapsepõlvel polnud häda midagi..
Kümneaastase tatikana sai vanamehe tagant punnvörr ära virutatud.. selle elluäratamisega sai küll vaeve nähtud.. Oma oskuste piires
küll aga..
Tuleb uskuda uskuma, et tonnine õlivahetus sattus just sarnasesse geograafilisse piirkonda. Eriti MAN-auto..
Täiesti arusaadav..
Kümneaastase tatikana sai vanamehe tagant punnvörr ära virutatud.. selle elluäratamisega sai küll vaeve nähtud.. Oma oskuste piires

küll aga..
Siis on asi vist selge.juht peaks näiteks Barcelonas või Valencias hakkama vanale sandaalile remonti tegema,
Tuleb uskuda uskuma, et tonnine õlivahetus sattus just sarnasesse geograafilisse piirkonda. Eriti MAN-auto..

Jumala arusaadav.. Küllap argumendid on otsas..moded võiksid selle jama siin sahaga sinna lükata, kuhu see kuulub.
Re: Laevaühendus saartega.
Milleks ma peaks midagi argumenteerima...? Nagu juba kuskil eelpool sai soovitatud- leia piiri taga endale töö, sebi CEMT, pane sihuke "süümeka autojuhi" hooldada olnud saan seda tööd tegema ja klaari tagajärgi. Lihtne. Ja argumenteeri siis nii et maa must. Ei näe lihtsalt mõtet diskussiooni jätkata. Ela nagu õigeks pead, lihtsalt ära jorise, kui teised teisiti teevad. Järsku teevad taibukamalt, mis? Need vereimejad, kes uute autodega sõidavad ja vastavas asutustes õlivahetusi ja remonditöid teevad.Jumala arusaadav.. Küllap argumendid on otsas..
P.S. Ja veelkord- mida on sinu vana auto remondil pistmist laevaühendisega saarte ja mandri vahel?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Laevaühendus saartega.
Ei jah, arusaadav, seitsmeaastane MAN on uus auto, mille peale tonna õlivahetusele kulutada.. Ju lihtsalt ei vedanud.. Tegelikult oleks tulnud arve pealt ilkka read lahku lugeda..Ela nagu õigeks pead, lihtsalt ära jorise, kui teised teisiti teevad. Järsku teevad taibukamalt, mis? Need vereimejad, kes uute autodega sõidavad ja vastavas asutustes õlivahetusi ja remonditöid teevad.
Lemet, oled Sa ikka Omanik.. Minu meelest on sul kott peas..
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline