Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas von manstein »

Kusjuures olen tähele pannud, et olen hakanud kah linnaliikluses jalga siduril hoidma, isegi 95 aasta 1,8 mitsul on väänet linnaliikluses nii palju, et vahetan käike iga 10 km. tunnis järel. ST. esimene 20 teine 30, kolmas 40 ja siis neljas sisse (kolmandaga siiski pigem 45-50), 60-ne pealt kannatab tegelikult juba viienda panna.. Aga vähimagi gaasilisamise järel hakkab vastpunniv jõrin, seega neljas käik on sellele perevagunile sobiv. Minu punane armuke küsib samas (ehkki jõuab kiirendada ka 50-ne pealt viiendaga) pigem teist või kolmandat käiku, nii erinevad on need mootorid ja ülekanded (kered kah muidugi) .
Jutt jumala õige..

Tegelikult tuleb ikka kasvõi üldjoones arvestada konkreetse mootori momendiharjaga,,

Ehk siis pole erilist mõtet lõristada vastupunniva mootoriga madalatel pööretel. Nagu sõiduõpetajatest "eksperdid " tihti soovitavad..

Kellel kompuutriga auto, saavad isegi kontrollida..
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas von manstein »

Tegelikult tuleb ikka kasvõi üldjoones arvestada konkreetse mootori momendiharjaga,,
Ehk siis et pisikese Peugeot "käpikuga" linnaliikluses kulgedes on kasulikum hoida sees mingi 3-4käik pööretel 2000 kanti.. küttekulu märksa madalam "sõiduekspertide" poolt mainitust..

Ja kui juhtud "rekka" rooli siis soovitaks 50-pealt panna sisse poolkäik. Veab sama edukalt kui kõrgem ja küttekulu kriipsujagu väiksem..
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

von manstein kirjutas:
Tegelikult tuleb ikka kasvõi üldjoones arvestada konkreetse mootori momendiharjaga,,
Ehk siis et pisikese Peugeot "käpikuga" linnaliikluses kulgedes on kasulikum hoida sees mingi 3-4käik pööretel 2000 kanti.. küttekulu märksa madalam "sõiduekspertide" poolt mainitust..

Ja kui juhtud "rekka" rooli siis soovitaks 50-pealt panna sisse poolkäik. Veab sama edukalt kui kõrgem ja küttekulu kriipsujagu väiksem..
Kusjuures autoajakirjanikud võrdlesid uuemaid "traktoreid", bemmi kuuekäigulise manuaalkasti puhul tundusid neile pöörded liiga kõrgel olema märgutule järgi sõites. Kompuutri ja reaalsete katsetuste järgi selgus, et ökonoomsem oligi sõita kõrgemate pööretega.

Mõni päev tagasi sai heale tuttavale helistatud, et mis toimetad? Noh krt. mässan siin naise kolkswageniga, süüdet sisse ei võta ja tulukesed ainult hõõguvad korraks armatuuris. Ma siis ütlesin, et vaata massiühendused üle. Helistas 15 mintsa hiljem tagasi, krt. oligi massi viga, kuidas ma ise selle peale ei tulnud, lohistasin nööri otsas kodu poole :lol:. Paras juhtmejupp oli kah käepärast olnud, millest uus "mass" tekitada :lol: :lol: :lol:. Ise ta on eluaeg masinate peal töötanud :scratch:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Noh tehnikagurud, andke nüüd nõu! Honda Accord 2,0 100 kw, non vtec sohc. Endine naabrimees pani auto käima (oli mõni päev seisnud sumpa lappimise ajaks, käivitamisel oli väljalase peale katalüsaatorit puudu), korraks käivitus, siis suri välja ja käis mingi pops (tema kirjeldus, täpsemalt ei tea seletada). Uuesti starterit andes virras nagu kohviveski. Käisin kohapeal uurimas, siis vedasime mulle garaazi alla, eilsest saadik olen kontrollinud ja pusinud, rihm terve, märgid paigas. Neljandas silindris 3,5 bar, kolmandas 7, teises 3,5, esimeses 7. Nii nuka kui vända kiilud terved ja paigas. Kolvid käivad üles-alla nagu peab. Võtsin rihma maha ja panin uuesti manuaali järgi paika, regullisin klapid (ei tahtnud silmavärdjast idioot olla, kes ei oska märke lugeda). Lõpuks sai ikkagi kaan maha tõmmatud, keerasin pea alaspidi ja valasin kambrid diislit täis. Väiksema surve puhunud silindrite omadest jooksis väljalaske poolele pmst. lahinal läbi, teistest tuli kah usinalt, aga loomulikult mitte nii kiiresti. Sisselaske omasid veel ei tea, sest sisselaske kolle jäi ajapuudusel külge. Kuidas saavad laksust kõigi nelja silindri klapid ära põleda? Senimaani auto sõitis kenasti. Või kuidas saavad klapid kõveraks minna, kui kiilud ja märgid paigas? Kusjuures teadaolevalt ei jookse sellel mootoril klapid pähe. :wall:. Küll oli kolbidel lahtine tahm (sai näpuga rahulikult maha lükata), mida ma varemalt pole kohanud. S.tt kütus? Või kontrollimise käigus mootorit kedrates silindritesse sattunud kütus? Aga neid on varemaltki kedratud ja siis lahti tõmmatud. Küll võtab tahma lahti jahutusvedelik, aga no kõigis silindrites korraga? Ja siis on kolb suht puhas, mitte sellise lahtise tahmakihiga. Mootor õli kah ei võta, no müstika raisk :wall:. Mahlad pole kah segamini, krt. mõistus hakkab otsa saama :dont_know:.
sitt päev, kellele kurdad
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Walter2 »

Vaata kas klapid liiguvad juhtpuksides vabalt. Honda mootoritega on ka mul olnud kogemusi kus klapivedru ei suuda klappi sulgeda kuna klapp käib mingil põhjusel liiga raskelt juhtpuksis, seetõttu puudub silindrites kompressioon ja käivitusel käib täitsa tühjalt ringi. Aitas ainult kaane remont juhtpukside ja klappide ületegemine.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Walter2 kirjutas:Vaata kas klapid liiguvad juhtpuksides vabalt. Honda mootoritega on ka mul olnud kogemusi kus klapivedru ei suuda klappi sulgeda kuna klapp käib mingil põhjusel liiga raskelt juhtpuksis, seetõttu puudub silindrites kompressioon ja käivitusel käib täitsa tühjalt ringi. Aitas ainult kaane remont juhtpukside ja klappide ületegemine.
Kontrollitud. Millisel Honda mootoril sa pidid juhtpuksid vahetama, 300+ tuhat spido järgi mootorid sõidavad ilma vahetamata
probleemivabalt, tava Accordi mootorid on nii madalate pööretega kah, et enne mädaneb kere ümbert ära kui, et mootoris midagi vahetama peaks :lol:.
Ja see ei seleta 3 päeva seisnud auto puhul survete kadumist kõikidest silindritest.
sitt päev, kellele kurdad
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas vanahalb »

Ega vana sinna käivitamiseks balloonitäit eetrit juhtumisi sisse lasknud?
Ma tean üht juhtumit, kus paari sekundiga kadus kõigis silindrites kompressiooni ja hülsid olid ka mõrasid täis (Isuzu "plekkhülssidega" mootor)
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Ei lasknud, 3 päeva varem auto töötas ilusti. Uus aku peal ja mootor täitsa tavaline bensukas, käivitus ilusti starterist ning siis suri kohe välja. No täitsa müstika! Hakkan täna kaant pulgendama, siis saab vast natuke selgust, aga hetkel on küll mõistus munadega triiki.
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Kas klapid on kõverad või põlenud?
Esimesel juhul pakuksin plahvatust sisselaskekollektoris, mis lõi klapid lahti, kusjuures kaks neist põrkasid vastu kolbe. Kolvipõhjadel peaks hoolikal uurimisel ka vastavad täkked olema.
Et hammasrihma purunemisel sel mootoril klapid pähe ei jookse, ei puutu hetkel asjasse.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Silmnähtavalt kõige rohkem läbi jooksev klapp välja võetud, see on sirge. Plahvatus sisselaskes ei segita surveid neljandas 3,5, kolmandas 7 , teises 3,5 ja esimeses 7. Sel juhul peaksid olema esimeses ja neljandas ühesugused ning teises ja kolmandas. Küll aga polnud väljavõetud klapil ega selle pesal silmnähtavat tööpinda. Eeldan et ka ülejäänutega on sama lugu. Sisselaskeklapid läbi ei leki, aga plahvatuse puhul oleks pidanud just need pihta saama. Kui kaan lõpuni lahti tõmmatud, siis saab vast rohkem selgust. Juhtpuksi lõtk lubatud tolerantsi piirides vägagi kenasti. Müstika!
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Vabandan näpuvea pärast, ikka väljalaskekollektorit pidasin silmas. :oops:
Katist tagapool asuva väljalasketorustiku puudumine oleks ka süsteemi takistuse vähenemise kaudu võinud mõjutada, et segu kollektorisse pääses ja seal plahvatas. Neid summutajaid ju küll niimoodi lõhki lastud, et suurtel pööretel süüde välja ja mõne sekundi pärast sisse. Seda muidugi autodel, mil magnetklapita karburaator.
Tööpinnal jälgede puudumine võiks viidata ka hüdrotõukurite veale, mistõttu klapid ei sulgu. Kui sel mootoril muidugi hüdrotõukurid on. :dont_know: Aga mitmel klapil samaaegselt? Õlirõhu järsk tõus üle lubatu, mistõttu tõukurite kolvid lükati välja?
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

Ma oleks hakatuseks igasse silindrisse küünlaaugust natuke mootoriõli valanud ja vaadanud, kas selle peale kompressioon paraneb.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Walter2 »

jackpuuk kirjutas:
Walter2 kirjutas:Vaata kas klapid liiguvad juhtpuksides vabalt. Honda mootoritega on ka mul olnud kogemusi kus klapivedru ei suuda klappi sulgeda kuna klapp käib mingil põhjusel liiga raskelt juhtpuksis, seetõttu puudub silindrites kompressioon ja käivitusel käib täitsa tühjalt ringi. Aitas ainult kaane remont juhtpukside ja klappide ületegemine.
Kontrollitud. Millisel Honda mootoril sa pidid juhtpuksid vahetama, 300+ tuhat spido järgi mootorid sõidavad ilma vahetamata
probleemivabalt, tava Accordi mootorid on nii madalate pööretega kah, et enne mädaneb kere ümbert ära kui, et mootoris midagi vahetama peaks :lol:.
Ja see ei seleta 3 päeva seisnud auto puhul survete kadumist kõikidest silindritest.
Vana Civic 1,5 66kw D15B2 mootor näiteks. Ma pole öelnud et pidin juhtpuksid vahetama, lihtsalt mingil põhjusel (arvatavasti kütuse- ja põlemisjäägid) kittis sel sõidust tulles paar päeva seisnud autol klapid juhtpuksidesse nii kinni et vedrud ei suutnud enam klappe sulgeda, aitas juhtpukside ületegemine ja sobitamine klapivarrega (Windorf teeb seda näit.), uusi klappe vaja polnud. Muidu enne lahtivõtmist läks käima nii et tuli pikalt ja pidevalt starterit anda, kuni hakkas üks, siis veel teine pütt vaikselt lubama. Aitas veel jahutusvedeliku temp. anduri pistiku lahtivõtmine, mis muutis küttesegu koostist mingis mootorile sobivamas suunas (eeldan et rikkamaks). Peale kaane remonti oli jälle paugupill iga ilmaga.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD kirjutas:Vabandan näpuvea pärast, ikka väljalaskekollektorit pidasin silmas. :oops:
Katist tagapool asuva väljalasketorustiku puudumine oleks ka süsteemi takistuse vähenemise kaudu võinud mõjutada, et segu kollektorisse pääses ja seal plahvatas. Neid summutajaid ju küll niimoodi lõhki lastud, et suurtel pööretel süüde välja ja mõne sekundi pärast sisse. Seda muidugi autodel, mil magnetklapita karburaator.
Tööpinnal jälgede puudumine võiks viidata ka hüdrotõukurite veale, mistõttu klapid ei sulgu. Kui sel mootoril muidugi hüdrotõukurid on. :dont_know: Aga mitmel klapil samaaegselt? Õlirõhu järsk tõus üle lubatu, mistõttu tõukurite kolvid lükati välja?
Sinu jutus on iva sees, kahtlustasime ka ise midagi sellist (aga see survete järjekord ei klapi). Hea vanakooli mootor, käsitsi regullitavate klappidega. Täispritsega kah teine.

Manurhin, kuidas sa seletaksid kõigis neljas silindris üheaegset rõngaste purunemist tühikäigul (ok. külma mootoriga on need küll kõrgemad, aga +5 juures mitte eriti, vaevalt 500 võrra). Oktoobris läbis auto ülevaatuse, ei suitsenud, ega tarbi liigselt õli. Silindrites pole isegi märkimisväärseid kulumisrante, kolvid ei loksu ei vertikaal- ega horisontaalsuunas. Ja fakt on see, et väljalaske klapid jooksevad kahes silindris lahinal läbi, ülejäänud kahes jooksevad, aga märksa vähem. 16 klapine neljapütane on see moto. Täna sai kaan viidud kodaniku kätte, kes kaante-klappidega tegeleb (aastaid juba tema teenust kasutanud), kahjuks oli tal hetkel kiire ja tagasi helistanud pole (igatahes vangutas pead kogu selle jama peale, ega osanud midagi arvata, enne kui kõik lahti harutatud). Auto "perearsti" ajalugu on mulle kah kenasti tuttav, oli sõbra-klubikaaslase omanduses, koos vahetasime rihmad-mahlad peale ostu. Hiljem langes sõbral sellise auto järgi vajadus ja saigi see minu endise naabrimehe omandusse, ning see on kogu aeg mul silma all olnud. Peale rihmavahetust on moto läbi sõitnud vaevalt 30 000. Enne rihmavahetust olid surved ühtlaselt 13 (selle moto ja läbisõidu puhul tavalised).

Walter, tundub et oled nende motodega kokku puutunud :wink:. Siiski, üritasin vasaravarrega klappe avada, nagu siidi, nii lahti kui kinni käivad. Lahtivõetud klapp (see kõige rohkem läbilaskev) liigub ettenähtud suundades praktiliselt jõupingutuseta. Sinu saaga puhul pakuksin välja õlivahetust või enne seda nn. pesuõli kasutamist vana mootori puhul (kuu aja jooksul trehvasin kuulma nelja juhust, kus niimoodi motosse kolks lasti).

Aga enne kui kaanetegija käest rohkem vastuseid tuleb, sinnani olen sama loll või tark kui kaasamõtlejad :scratch:.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas:
EOD kirjutas:
Manurhin, kuidas sa seletaksid kõigis neljas silindris üheaegset rõngaste purunemist tühikäigul (ok. külma mootoriga on need küll kõrgemad, aga +5 juures mitte eriti, vaevalt 500 võrra). Oktoobris läbis auto ülevaatuse, ei suitsenud, ega tarbi liigselt õli.
Tekkis lihtsalt mõte, et ega sel masinal kunagi äkki mootorit kinni jooksutatud pole. Omal oli juhus trimmeriga. Trimmeriomanik andis masina kätte, näitas, et selles kankus on vastav õli ja bensiini segu (tegelikult, nagu hiljem selgus, vaid puhas bensiin) ja ... thats it! Trimmer igavene vana logu niigi, sestap väikesele kõlinale mootoris ma suuremalt tähelepanu ei pööranud. Kuni lõpuks oli sossss... Nöörist tõmmata ei anna, kinni kui kännu taga. Mootorikate maha, starteri labadest suure kruvikeeraja ja suure jõuga keerates siiski hakkas mootor ringi käima. Ja siis nöörist tõmmates - vurr! Ei mingit kompressiooni! Võtsin oma auto õlikankust süstlaga mõned milliliitrid mootoriõli ja lasin küünlaaugust trimmeri mootorisse - kohe kompressioon olemas ja peale paari nööritõmmet läks käima. Hetkeks muidugi viskas paraja tossupilve üles, aga sai veel nädalaid selle riistaga tööd tehtud, justkui polekski midagi juhtunud. Õige kütus sai ka muidugi sisse pandud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist