Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Kolm pilti Narva-Jõesuust
Kõigepealt jõetramm "Moskvitš-258". See laev sõitis osadel hooaegadel Leningradis, enamasti aga Narva- Rossoni-Luuga jõel
M258.jpg
M258.jpg (348.85 KiB) Vaadatud 13243 korda
Siin Kaunases ehitatud Moskvitšide madala süvisega variant "Pravda"
Pravda3.jpg
"Pravda" ja "Tšehhov". Viimane on nagu Tartu "Lermontovgi" OM-tüüpi, aga pisut erinev variant.
PrTch.jpg
"Tsehhov" on uue nime all täiesti alles ja kasutuskõlblik, aga vist viimased paar hooaega niisama seisnud
Siin temast mõned pildid
http://fleetphoto.ru/ship/2413/
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Nüüd järjega Tartusse
"Joala" tegutses aastaid kohvik "Emajõe" nime all. Kõik nimetasid seda Santa-Mariaks.
Pilt korralikult dateerimata, aga pakuks et 70-te algupoole (veeseisu järgi ütleks, et 1972 hilissügis) Näha, et liigset hoolitsust osaks ei saa :cry:
KohvEm.jpg
KohvEm.jpg (251.93 KiB) Vaadatud 13241 korda
"Raketa-1" kusagil 60-te keskpaiku. Veel päris Tartu külje all uljalt tiibadel.
Raketa1.jpg
Aasta 1970 kevad. Vahepeal saanud nime "Peipsi Jõnn"
RaketaPJ.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Nii, viimane tänasest postituste-piltidehunnikust.
1970 a. kevad, "Lermontov", "Vanemuine" ja "Koidula" navigatsiooniks valmistumas.

Enne jutuks olnud "Tsehhovi" juurde lisan, et oli samuti saksa päritolu, mitte vene enda massitoodang. Saksa DV-s tehti 15 OM-tüüpi laeva, NSVLiidus mitusada.



Manused
Lerm70.jpg
Vanem70.jpg
koidula70.jpg
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2179
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas speedsta »

FB-st maha salvestatud foto, Piirivalve laev, Emajõel oletatavasti
PV.jpg
Viide koos mõningase jutuga: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Viimati muutis speedsta, 23 Dets, 2014 10:15, muudetud 1 kord kokku.
Kui on probleem, tõmba lõuga
andrus
Liige
Postitusi: 4704
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas andrus »

Pange oma piltidele viited juurde, kust võetud on. Pilt ilma kontekstita ei ole palju väärt.
"Eesti Muuseumide Veebiväravast" piltide tõmbajad - kas on raske nende palvet täita, kes teile pildid oma arvutist vaatamiseks kättesaadavaks on teinud?
Museaali digitaalse kujutise kasutamisel palun viidata muuseumi kogule <nimetus> <fondi viide> <pildi viide>
Aspelund
Liige
Postitusi: 1217
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Aspelund »

Kohviku foto taustal olev hoone saab olla ehitatud kas 1970 või 1971. Siis valmisid need kaks ühiselamut.

A.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Aspelund kirjutas:Kohviku foto taustal olev hoone saab olla ehitatud kas 1970 või 1971. Siis valmisid need kaks ühiselamut.
A.
Seepärast paningi tõenäoliseimaks pildi aastaks 1972. Lisaks meenub, et kusagil 70-te keskpaiku aeti Santa Maria kõrvale pontoon ja laev värviti üle.
Kõikvõimalike väravate ja andmebaaside häda on see, et pildid sageli selgelt valesti dateeritud. Kohviklaeva puhul
MM F 1562/12, Eesti Meremuuseum, http://www.muis.ee/et/museaalview/2726584
oli aastaarvuks märgitud 1960-69. Mina ei oska öelda, kustkohast aastanumbrid võetakse, eriline kino on siis kui nt Muuseumide veebiväravas ja Rahvusarhiivi andmebaasis on üks ja sama pilt , aga aeg mitme aasta jagu erinevalt märgitud. Lisaks ei ole piltide all sageli õieti mingit sisulist informatsiooni, nii et stoori tuleb endal lisada.

Järgnev foto võiks kanda allkirja "Santa Maria lõpp"
KohvEm2.jpg
võetud siit
TM F 983:13, Tartu Linnamuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/2839042
Dateeringuks märgitud 1960-70
Tegelikult peaks olema kas 1978 või 1979. Eelistaksin viimast, aga võin muidugi eksida.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Veel näide kahtlasest dateeringust
Eelmise lehekülje lõppu poetasin katamaraan "Liivi laht" pildi. Võetud siit
MM F 1630/6, Eesti Meremuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/2787399
Aastaarvuks määratud 1988.
Mina küll ei suuda mäletada, et 88.aastal sellised logod Eesti laevade küljes olid. See pigem taasiseseisvuse algusaja lugu (laev viidi Eestist ära 1993.a.)
Kasutaja avatar
Elmar
Liige
Postitusi: 30
Liitunud: 09 Sept, 2012 16:36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Elmar »

Nüüd võimalus Emajõele tagasi tuua? :lol:
http://www.nettivene.com/moottorivene/muu-merkki/581647
Aspelund
Liige
Postitusi: 1217
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Aspelund »

Vaadates müüja telefoni, pole see siit eriti kaugele jõudnudki... Kaardi järgi asub Pärnumaal hetkel.

Aga vanas rahas miljon selle eest?

Pärnu Postimees kirjutas oktoobris: Pärnu vabatahtlikud merepäästjad leiavad, et riigilt tasuta saadud vana poilaeva EVA-300 võiks maha müüa ja saadava raha eest osta põhjamaadest kasutatud lootsikaater, mis sobib merepäästetööks vanast siseveelaevast oluliselt paremini.

A.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Aspelund kirjutas:Aga vanas rahas miljon selle eest?
Käisin vaatasin "Jaroslavets" kaatrite hindu...sellist ja isegi kõrgemat küsitakse küll, aga siis tegu tipp-topp renoveeritud ja vinge sisustusega alusega. Ma ei oska öelda, milline EVA-300 seisund on- ilmselt lihtsalt töökorras, aga taolised on 2-3 x odavamad.
Tavaliselt on nii, et parim viis millegi leidmiseks on hoopis muu asja otsimine. Silma alla jäi kogemata Pihkva viimase tiiburi müügihind, millega ta siis mõni aasta tagasi Jakuutiasse läks. Õige tsipa üle 40000€. Oli põhimõtteliselt sõiduvõimeline ja mootor vähe töötanud, aga kere vajas sanitaarremonti.
Järgnev pilt vähemalt tosin aastat vana. Keset Pihkva järve asuva Belovi saare sadamas seisavad korraga viimased Pihkva tiiburid,
"Raketa-178M" ja "Polesje-36". Tegelikult on Pihkvamaa portaalidesse jms ilmunud viimaste aastate jooksul päris mitmeid artikleid, kus kurdetakse kadunud laevandushiilgeaegu taga ja unistatakse sellest, et saaks tiiburiga hommikul Tartusse sõita, poes käia, kohvikus istuda või intelligentselt mõne õlle libistada. Ja õhtuks koju tagasi.
R-P.jpg
Lk 30 oli juttu 60-te II poolel Tartus venelastele ehitatud kahest külmutuslaevast. Nüüd teise pilt:
"Ivan Belov" Belovi saarel asuva kalatsehhi kai ääres. See laev vist säilinud pole.
I.Belov.jpg
Kui Tartu ja Pihkva reisi ja kaubalaevastikud olid soveti aja teisel poolel omavahel suuruselt üsna võrreldavad, siis vene poole kalalaevastik oli eesti omast kordades võimsam, minul on kerkinud küll tagantjärgi küsimus, milleks neid pirakaid metallaluseid nii palju (veidi väiksemaid oli neil päris mitmeid)seal vaja oli. Eesti pool ajas asja enamasti puidust kakuamipaatidega ära ja korraliku laeva mõõdu andis vaid välja Tartu kalakombinaadi transpordialus (kes ei tea, siis kalakombinaat koos sadamasillaga asus kohe Ropka sadamast edasi kurvi peal)

Et meie teema hakkas pihta Tartu liivapraamidest, siis juurte juurde tagasi
Midagi vanadest postitustest
"Vambola" saatusest ei tea, aga ta kadus pildilt 90-te esimesel poolel.
Üks endine liivapraam on veel täitsa alles ja isegi sõidab!
Kolm aastat tagasi kirjutasin järgnevat:
"Lindale" ehitati 80-te lõpus aparell(nagu praegu"Koidul")ja nimeks pandi "Riin", aga millega laev tegeles, ei tea. Igal juhul kuulus ta riigilaevade hulka ja mõned aastad tagasi leidsin ühest riigivara registrist, et on Tartu maavalitsuse taotlusel maha kantud.
Aga nüüd pilt:
http://www.panoramio.com/photo/9010899
Sinna ta siis maha kanti (või hoopis kanditi)!? Arvata, et oli juba sovetiaja lõpus Kolpino juures ametis. Lugesin kunagi üht 1991.a. Pihkva järve reisikirja, kus mainiti Kolpino saare lähedal üht kolisevat ja tossavat suurt praami. Eks ta seesama oli. Aga kui 15 a. tagasi oli Piirissaare rahval tõsine mandriga ühenduse probleem- Polaris vahepeal mitu aastat ei käinud, polnud riiki ega maavalitsust kusagil. Aga asi siis oleks olnud Eesti riigile kuuluv laev koju ajada!
Paistab, et tegin Tartu Maavalitsusele liiga :( Aga küsimus, millega "Riin" tegeles, jääb sellisel juhul õhku rippuma. Pole võimatu, et tegi kusagil taasiseseisvumise aegu mingi tõsise ja mahavaikitud avarii ja siis hoiti seni mingis sopis peidus, kuni võis ametlikult hingusele saata. Muidu oleks saanud teda ju Laaksaare-Piirissaare liinil kasutada. Või vandenõuteooria moodi- Venemaale läks ikkagi "Riin" aga kaasa sai maha kantud "Vambola" paberid?
Kolpino saare praam olevatki kunagine "Vambola". 2013.a. sügisel muutus sõidukõlbmatuks ja korralik ühendus saarega katkes. Praam siiski remonditi mitme miljoni rubla eest ära ja septembris jõudis lõpuks liinile. Jutt veel juures, et järgmisel aastal peab paar miljonit juurde panema ja siis sõidab 50 aastat kindlasti.
Kolpino.jpg
Kolpino.jpg (47.07 KiB) Vaadatud 12776 korda
1991.a. reisikirjelduses mainitu ei pruukinud siiski olla Kolpino liinialus vaid mõni Tartu praam, mis liivakoormaga Velikaja jõe deltast tagasi tuli. 1991.a. oli see veel võimalik. Nimelt olevat sealset liiva loetud väga kvaliteetseks ja Tartu praamid selle järel pidevalt käisid. Teinekord laaditi neile Tartus peale siin tehtud ehitusdetaile, siis ei läinud üks ots tühisõidule.
Olen nüüd enam-vähem saanud Tartu liivapraamide ehitusaegadega ühele poole.
Ehitusjärjekord siis selline
1) "Lembitu" - sai valmis kas 1961v62. Lammutati 80-te lõpus
2) "Vambola"- 1963
3) "Kalev" - 1965 . Eesti laevaregistris täiesti alles, aga pole teda aastaid näinud
4) "Sulev" - 1967v68? Lammutatud 90-te keskel
5) "Nord" - 1971, hilisem Õlletanker
6) "Olev" -1973, hilisem "Koit"
7) "Linda"- 1977, hilisem saladuslik "Riin"
Lisaks oli kolm järelveetavat sama suurt praami, nende ehitus jääb kindlasti 60-tesse.

Tallinna väike rannasõidulaevastik sai olulise täienduse- üks Eesti firma ostis Läänemere teiselt kaldalt laeva, mille funktsioon peaks olema sõitev restoranlaev. Uue nimega "Katharina" kanti juba Eesti laevaregistrisse. Eks näis, kuhu temaga paarutama hakatakse. Inf ja mõned pildid temast siin http://www.faktaomfartyg.se/prinsessen_1965.htm
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas:4) "Sulev" - 1967v68? Lammutatud 90-te keskel
5) "Nord" - 1971, hilisem Õlletanker
Ikka peab parandusi tegema, sattusin ühele 10 aasta tagusele Postimehe artiklile peale-
"Sulev" ja "Nord" vahetavad kohad ja "Nordi" ehitusaasta 1967
Selles artiklis räägiti, et Õlletanker ja veel üks vana liivapraam läksid lammutusse. Ju too teine siis "Kalev" oli. Aga kentsakas, et mõlemad ikka Eesti laevaregistris rõõmsalt figureerimas. Paras korralagedus
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas:korraliku laeva mõõdu andis vaid välja Tartu kalakombinaadi transpordialus
Ega meil tegelikult polegi varem kalakombinaadi laevadest juttu olnud! Aga olemas nad olid ja mööda Emajõge-Peipsit sõelusid. Kõik nad olid ca 20-tonnise kandevõimega idanaabri tehastes ehitatud väikesed kaubalaevad.
60-70.aastatel liikus ringi "Uhti" nime kandev alus. Tema pilti vaevalt kellelgi õnnestub leida. Seega pean üles riputama suvalise samasuguse sõsarlaeva foto. Tüüp kandis kaunist sovetilikku nime "Kolhoositar" (колхозница). Üks samasugune oli tegelikult ka teisel pool Peipsit ja aeg-ajalt oli teda Tartuski näha.
Kolh.jpg
Kolh.jpg (37.84 KiB) Vaadatud 12691 korda
80-te algul "Uhti" lammutati ja asemele toodi alus, mis sai nime "Praaga". Mõne aasta pärast aga kadus see ära. Mul on kuri kahtlus, et loovutati Vene poolele. Praegu on seal rivis midagi väga sarnast ja samast aastast (1982) pärit. Miks ta siia ei sobinud... võib-olla oli ta 1 m. süvis meiepoolsete Peipsiäärsete kalasadamate jaoks liiga suur?
sts.jpg
Asemele toodi uus näide NSVL masstoodangust. "Kiži" tüüpi laev (süvisega 75cm). Hakkas kandma nime "Peipsirand". Oli veel möödunud kümnendi keskel üpris rüüstatuna alles ja tolleaegne omanik üritas teda kipper.ee-s müüa. Mis temast edasi sai, pole õrna aimugi.
Allolev pilt on tehtud väidetavalt 1991.a. Praagal
peipsirand.jpg
peipsirand.jpg (41.93 KiB) Vaadatud 12691 korda
Üks muuseumide veebivärava kehv pilt Piirissaarelt. Kahjuks dateerimata, aga ma paigutaks ta tunde järgi 90-te keskele
http://www.muis.ee/museaalview/525298

Muideks, Pihkvas praegu sõitev reisilaeva aseaine "Pskov" on täpselt sama projekt.
Siin ta aastaid tagasi oma algset funktsiooni täitmas
Pilt
"Kolhoositar" ja "Kiži" on välimuselt väga sarnased ja neid aetakse tihti segi. Mõõdud ka praktiliselt samad.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas hummel »

Aspelund kirjutas:Vaadates müüja telefoni, pole see siit eriti kaugele jõudnudki... Kaardi järgi asub Pärnumaal hetkel.

Aga vanas rahas miljon selle eest?

Pärnu Postimees kirjutas oktoobris: Pärnu vabatahtlikud merepäästjad leiavad, et riigilt tasuta saadud vana poilaeva EVA-300 võiks maha müüa ja saadava raha eest osta põhjamaadest kasutatud lootsikaater, mis sobib merepäästetööks vanast siseveelaevast oluliselt paremini.
Facebooki ja muudel andmetel jõudis antud jaroslavets Mustveesse ja edasi pole teda kuhugi liigutatud. Küll on vähendatud hinda 50 000- ni ja väidetavalt on hinna sees ka ümbertõstmine merre.
Müüginupus mainitud 20 ltr/h ja 14 sõlme vana 3D6 mootoriga näib mulle isiklikult küll pisut optimistlik.

Samas tahaks seda laeva millalgi seestpoolt oma silmaga üle kaeda ja kui elutingimused korralikud, suvel veel alles ning sõidukorras on ja muid tasuvamaid lahendusi ei õnnestu leida, siis vb saaks sellel merenoorkotkastele väikse ankrulaagri ära teha. Äkki pärnakad õnnestuks nõusse saada.
Õppelaevana poleks üldiselt ka ehk väga paha (sel eesmärgil on neid kasutatud mitmeid), aga väidetavalt mere jaoks nõrgavõitu ja noh resideerib vales lombis :)
Ja no eks seda rahanatukest oleks ka raske leida ära ostmiseks :D
amadeuz
Uudistaja
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Nov, 2014 13:56
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas amadeuz »

Pisut ringi kolades leidsin sellise pildi. Peaks olema 1964 aasta.

Pilt
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist