Jõelaevad Emajõel
Re: Jõelaevad Emajõel
Kolm pilti Narva-Jõesuust
Kõigepealt jõetramm "Moskvitš-258". See laev sõitis osadel hooaegadel Leningradis, enamasti aga Narva- Rossoni-Luuga jõel Siin Kaunases ehitatud Moskvitšide madala süvisega variant "Pravda" "Pravda" ja "Tšehhov". Viimane on nagu Tartu "Lermontovgi" OM-tüüpi, aga pisut erinev variant. "Tsehhov" on uue nime all täiesti alles ja kasutuskõlblik, aga vist viimased paar hooaega niisama seisnud
Siin temast mõned pildid
http://fleetphoto.ru/ship/2413/
Kõigepealt jõetramm "Moskvitš-258". See laev sõitis osadel hooaegadel Leningradis, enamasti aga Narva- Rossoni-Luuga jõel Siin Kaunases ehitatud Moskvitšide madala süvisega variant "Pravda" "Pravda" ja "Tšehhov". Viimane on nagu Tartu "Lermontovgi" OM-tüüpi, aga pisut erinev variant. "Tsehhov" on uue nime all täiesti alles ja kasutuskõlblik, aga vist viimased paar hooaega niisama seisnud
Siin temast mõned pildid
http://fleetphoto.ru/ship/2413/
Re: Jõelaevad Emajõel
Nüüd järjega Tartusse
"Joala" tegutses aastaid kohvik "Emajõe" nime all. Kõik nimetasid seda Santa-Mariaks.
Pilt korralikult dateerimata, aga pakuks et 70-te algupoole (veeseisu järgi ütleks, et 1972 hilissügis) Näha, et liigset hoolitsust osaks ei saa
"Raketa-1" kusagil 60-te keskpaiku. Veel päris Tartu külje all uljalt tiibadel.
Aasta 1970 kevad. Vahepeal saanud nime "Peipsi Jõnn"
"Joala" tegutses aastaid kohvik "Emajõe" nime all. Kõik nimetasid seda Santa-Mariaks.
Pilt korralikult dateerimata, aga pakuks et 70-te algupoole (veeseisu järgi ütleks, et 1972 hilissügis) Näha, et liigset hoolitsust osaks ei saa

Re: Jõelaevad Emajõel
Nii, viimane tänasest postituste-piltidehunnikust.
1970 a. kevad, "Lermontov", "Vanemuine" ja "Koidula" navigatsiooniks valmistumas.
Enne jutuks olnud "Tsehhovi" juurde lisan, et oli samuti saksa päritolu, mitte vene enda massitoodang. Saksa DV-s tehti 15 OM-tüüpi laeva, NSVLiidus mitusada.
1970 a. kevad, "Lermontov", "Vanemuine" ja "Koidula" navigatsiooniks valmistumas.
Enne jutuks olnud "Tsehhovi" juurde lisan, et oli samuti saksa päritolu, mitte vene enda massitoodang. Saksa DV-s tehti 15 OM-tüüpi laeva, NSVLiidus mitusada.
Re: Jõelaevad Emajõel
FB-st maha salvestatud foto, Piirivalve laev, Emajõel oletatavasti
Viide koos mõningase jutuga: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Viide koos mõningase jutuga: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Viimati muutis speedsta, 23 Dets, 2014 10:15, muudetud 1 kord kokku.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Re: Jõelaevad Emajõel
Pange oma piltidele viited juurde, kust võetud on. Pilt ilma kontekstita ei ole palju väärt.
"Eesti Muuseumide Veebiväravast" piltide tõmbajad - kas on raske nende palvet täita, kes teile pildid oma arvutist vaatamiseks kättesaadavaks on teinud?
"Eesti Muuseumide Veebiväravast" piltide tõmbajad - kas on raske nende palvet täita, kes teile pildid oma arvutist vaatamiseks kättesaadavaks on teinud?
Museaali digitaalse kujutise kasutamisel palun viidata muuseumi kogule <nimetus> <fondi viide> <pildi viide>
Re: Jõelaevad Emajõel
Kohviku foto taustal olev hoone saab olla ehitatud kas 1970 või 1971. Siis valmisid need kaks ühiselamut.
A.
A.
Re: Jõelaevad Emajõel
Seepärast paningi tõenäoliseimaks pildi aastaks 1972. Lisaks meenub, et kusagil 70-te keskpaiku aeti Santa Maria kõrvale pontoon ja laev värviti üle.Aspelund kirjutas:Kohviku foto taustal olev hoone saab olla ehitatud kas 1970 või 1971. Siis valmisid need kaks ühiselamut.
A.
Kõikvõimalike väravate ja andmebaaside häda on see, et pildid sageli selgelt valesti dateeritud. Kohviklaeva puhul
MM F 1562/12, Eesti Meremuuseum, http://www.muis.ee/et/museaalview/2726584
oli aastaarvuks märgitud 1960-69. Mina ei oska öelda, kustkohast aastanumbrid võetakse, eriline kino on siis kui nt Muuseumide veebiväravas ja Rahvusarhiivi andmebaasis on üks ja sama pilt , aga aeg mitme aasta jagu erinevalt märgitud. Lisaks ei ole piltide all sageli õieti mingit sisulist informatsiooni, nii et stoori tuleb endal lisada.
Järgnev foto võiks kanda allkirja "Santa Maria lõpp" võetud siit
TM F 983:13, Tartu Linnamuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/2839042
Dateeringuks märgitud 1960-70
Tegelikult peaks olema kas 1978 või 1979. Eelistaksin viimast, aga võin muidugi eksida.
Re: Jõelaevad Emajõel
Veel näide kahtlasest dateeringust
Eelmise lehekülje lõppu poetasin katamaraan "Liivi laht" pildi. Võetud siit
MM F 1630/6, Eesti Meremuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/2787399
Aastaarvuks määratud 1988.
Mina küll ei suuda mäletada, et 88.aastal sellised logod Eesti laevade küljes olid. See pigem taasiseseisvuse algusaja lugu (laev viidi Eestist ära 1993.a.)
Eelmise lehekülje lõppu poetasin katamaraan "Liivi laht" pildi. Võetud siit
MM F 1630/6, Eesti Meremuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/2787399
Aastaarvuks määratud 1988.
Mina küll ei suuda mäletada, et 88.aastal sellised logod Eesti laevade küljes olid. See pigem taasiseseisvuse algusaja lugu (laev viidi Eestist ära 1993.a.)
Re: Jõelaevad Emajõel
Vaadates müüja telefoni, pole see siit eriti kaugele jõudnudki... Kaardi järgi asub Pärnumaal hetkel.
Aga vanas rahas miljon selle eest?
Pärnu Postimees kirjutas oktoobris: Pärnu vabatahtlikud merepäästjad leiavad, et riigilt tasuta saadud vana poilaeva EVA-300 võiks maha müüa ja saadava raha eest osta põhjamaadest kasutatud lootsikaater, mis sobib merepäästetööks vanast siseveelaevast oluliselt paremini.
A.
Aga vanas rahas miljon selle eest?
Pärnu Postimees kirjutas oktoobris: Pärnu vabatahtlikud merepäästjad leiavad, et riigilt tasuta saadud vana poilaeva EVA-300 võiks maha müüa ja saadava raha eest osta põhjamaadest kasutatud lootsikaater, mis sobib merepäästetööks vanast siseveelaevast oluliselt paremini.
A.
Re: Jõelaevad Emajõel
Käisin vaatasin "Jaroslavets" kaatrite hindu...sellist ja isegi kõrgemat küsitakse küll, aga siis tegu tipp-topp renoveeritud ja vinge sisustusega alusega. Ma ei oska öelda, milline EVA-300 seisund on- ilmselt lihtsalt töökorras, aga taolised on 2-3 x odavamad.Aspelund kirjutas:Aga vanas rahas miljon selle eest?
Tavaliselt on nii, et parim viis millegi leidmiseks on hoopis muu asja otsimine. Silma alla jäi kogemata Pihkva viimase tiiburi müügihind, millega ta siis mõni aasta tagasi Jakuutiasse läks. Õige tsipa üle 40000€. Oli põhimõtteliselt sõiduvõimeline ja mootor vähe töötanud, aga kere vajas sanitaarremonti.
Järgnev pilt vähemalt tosin aastat vana. Keset Pihkva järve asuva Belovi saare sadamas seisavad korraga viimased Pihkva tiiburid,
"Raketa-178M" ja "Polesje-36". Tegelikult on Pihkvamaa portaalidesse jms ilmunud viimaste aastate jooksul päris mitmeid artikleid, kus kurdetakse kadunud laevandushiilgeaegu taga ja unistatakse sellest, et saaks tiiburiga hommikul Tartusse sõita, poes käia, kohvikus istuda või intelligentselt mõne õlle libistada. Ja õhtuks koju tagasi. Lk 30 oli juttu 60-te II poolel Tartus venelastele ehitatud kahest külmutuslaevast. Nüüd teise pilt:
"Ivan Belov" Belovi saarel asuva kalatsehhi kai ääres. See laev vist säilinud pole. Kui Tartu ja Pihkva reisi ja kaubalaevastikud olid soveti aja teisel poolel omavahel suuruselt üsna võrreldavad, siis vene poole kalalaevastik oli eesti omast kordades võimsam, minul on kerkinud küll tagantjärgi küsimus, milleks neid pirakaid metallaluseid nii palju (veidi väiksemaid oli neil päris mitmeid)seal vaja oli. Eesti pool ajas asja enamasti puidust kakuamipaatidega ära ja korraliku laeva mõõdu andis vaid välja Tartu kalakombinaadi transpordialus (kes ei tea, siis kalakombinaat koos sadamasillaga asus kohe Ropka sadamast edasi kurvi peal)
Et meie teema hakkas pihta Tartu liivapraamidest, siis juurte juurde tagasi
Midagi vanadest postitustest
"Vambola" saatusest ei tea, aga ta kadus pildilt 90-te esimesel poolel.
Paistab, et tegin Tartu Maavalitsusele liigaÜks endine liivapraam on veel täitsa alles ja isegi sõidab!
Kolm aastat tagasi kirjutasin järgnevat:
"Lindale" ehitati 80-te lõpus aparell(nagu praegu"Koidul")ja nimeks pandi "Riin", aga millega laev tegeles, ei tea. Igal juhul kuulus ta riigilaevade hulka ja mõned aastad tagasi leidsin ühest riigivara registrist, et on Tartu maavalitsuse taotlusel maha kantud.
Aga nüüd pilt:
http://www.panoramio.com/photo/9010899
Sinna ta siis maha kanti (või hoopis kanditi)!? Arvata, et oli juba sovetiaja lõpus Kolpino juures ametis. Lugesin kunagi üht 1991.a. Pihkva järve reisikirja, kus mainiti Kolpino saare lähedal üht kolisevat ja tossavat suurt praami. Eks ta seesama oli. Aga kui 15 a. tagasi oli Piirissaare rahval tõsine mandriga ühenduse probleem- Polaris vahepeal mitu aastat ei käinud, polnud riiki ega maavalitsust kusagil. Aga asi siis oleks olnud Eesti riigile kuuluv laev koju ajada!

Kolpino saare praam olevatki kunagine "Vambola". 2013.a. sügisel muutus sõidukõlbmatuks ja korralik ühendus saarega katkes. Praam siiski remonditi mitme miljoni rubla eest ära ja septembris jõudis lõpuks liinile. Jutt veel juures, et järgmisel aastal peab paar miljonit juurde panema ja siis sõidab 50 aastat kindlasti. 1991.a. reisikirjelduses mainitu ei pruukinud siiski olla Kolpino liinialus vaid mõni Tartu praam, mis liivakoormaga Velikaja jõe deltast tagasi tuli. 1991.a. oli see veel võimalik. Nimelt olevat sealset liiva loetud väga kvaliteetseks ja Tartu praamid selle järel pidevalt käisid. Teinekord laaditi neile Tartus peale siin tehtud ehitusdetaile, siis ei läinud üks ots tühisõidule.
Olen nüüd enam-vähem saanud Tartu liivapraamide ehitusaegadega ühele poole.
Ehitusjärjekord siis selline
1) "Lembitu" - sai valmis kas 1961v62. Lammutati 80-te lõpus
2) "Vambola"- 1963
3) "Kalev" - 1965 . Eesti laevaregistris täiesti alles, aga pole teda aastaid näinud
4) "Sulev" - 1967v68? Lammutatud 90-te keskel
5) "Nord" - 1971, hilisem Õlletanker
6) "Olev" -1973, hilisem "Koit"
7) "Linda"- 1977, hilisem saladuslik "Riin"
Lisaks oli kolm järelveetavat sama suurt praami, nende ehitus jääb kindlasti 60-tesse.
Tallinna väike rannasõidulaevastik sai olulise täienduse- üks Eesti firma ostis Läänemere teiselt kaldalt laeva, mille funktsioon peaks olema sõitev restoranlaev. Uue nimega "Katharina" kanti juba Eesti laevaregistrisse. Eks näis, kuhu temaga paarutama hakatakse. Inf ja mõned pildid temast siin http://www.faktaomfartyg.se/prinsessen_1965.htm
Re: Jõelaevad Emajõel
Ikka peab parandusi tegema, sattusin ühele 10 aasta tagusele Postimehe artiklile peale-aurik kirjutas:4) "Sulev" - 1967v68? Lammutatud 90-te keskel
5) "Nord" - 1971, hilisem Õlletanker
"Sulev" ja "Nord" vahetavad kohad ja "Nordi" ehitusaasta 1967
Selles artiklis räägiti, et Õlletanker ja veel üks vana liivapraam läksid lammutusse. Ju too teine siis "Kalev" oli. Aga kentsakas, et mõlemad ikka Eesti laevaregistris rõõmsalt figureerimas. Paras korralagedus
Re: Jõelaevad Emajõel
Ega meil tegelikult polegi varem kalakombinaadi laevadest juttu olnud! Aga olemas nad olid ja mööda Emajõge-Peipsit sõelusid. Kõik nad olid ca 20-tonnise kandevõimega idanaabri tehastes ehitatud väikesed kaubalaevad.aurik kirjutas:korraliku laeva mõõdu andis vaid välja Tartu kalakombinaadi transpordialus
60-70.aastatel liikus ringi "Uhti" nime kandev alus. Tema pilti vaevalt kellelgi õnnestub leida. Seega pean üles riputama suvalise samasuguse sõsarlaeva foto. Tüüp kandis kaunist sovetilikku nime "Kolhoositar" (колхозница). Üks samasugune oli tegelikult ka teisel pool Peipsit ja aeg-ajalt oli teda Tartuski näha. 80-te algul "Uhti" lammutati ja asemele toodi alus, mis sai nime "Praaga". Mõne aasta pärast aga kadus see ära. Mul on kuri kahtlus, et loovutati Vene poolele. Praegu on seal rivis midagi väga sarnast ja samast aastast (1982) pärit. Miks ta siia ei sobinud... võib-olla oli ta 1 m. süvis meiepoolsete Peipsiäärsete kalasadamate jaoks liiga suur? Asemele toodi uus näide NSVL masstoodangust. "Kiži" tüüpi laev (süvisega 75cm). Hakkas kandma nime "Peipsirand". Oli veel möödunud kümnendi keskel üpris rüüstatuna alles ja tolleaegne omanik üritas teda kipper.ee-s müüa. Mis temast edasi sai, pole õrna aimugi.
Allolev pilt on tehtud väidetavalt 1991.a. Praagal Üks muuseumide veebivärava kehv pilt Piirissaarelt. Kahjuks dateerimata, aga ma paigutaks ta tunde järgi 90-te keskele
http://www.muis.ee/museaalview/525298
Muideks, Pihkvas praegu sõitev reisilaeva aseaine "Pskov" on täpselt sama projekt.
Siin ta aastaid tagasi oma algset funktsiooni täitmas

"Kolhoositar" ja "Kiži" on välimuselt väga sarnased ja neid aetakse tihti segi. Mõõdud ka praktiliselt samad.
Re: Jõelaevad Emajõel
Facebooki ja muudel andmetel jõudis antud jaroslavets Mustveesse ja edasi pole teda kuhugi liigutatud. Küll on vähendatud hinda 50 000- ni ja väidetavalt on hinna sees ka ümbertõstmine merre.Aspelund kirjutas:Vaadates müüja telefoni, pole see siit eriti kaugele jõudnudki... Kaardi järgi asub Pärnumaal hetkel.
Aga vanas rahas miljon selle eest?
Pärnu Postimees kirjutas oktoobris: Pärnu vabatahtlikud merepäästjad leiavad, et riigilt tasuta saadud vana poilaeva EVA-300 võiks maha müüa ja saadava raha eest osta põhjamaadest kasutatud lootsikaater, mis sobib merepäästetööks vanast siseveelaevast oluliselt paremini.
Müüginupus mainitud 20 ltr/h ja 14 sõlme vana 3D6 mootoriga näib mulle isiklikult küll pisut optimistlik.
Samas tahaks seda laeva millalgi seestpoolt oma silmaga üle kaeda ja kui elutingimused korralikud, suvel veel alles ning sõidukorras on ja muid tasuvamaid lahendusi ei õnnestu leida, siis vb saaks sellel merenoorkotkastele väikse ankrulaagri ära teha. Äkki pärnakad õnnestuks nõusse saada.
Õppelaevana poleks üldiselt ka ehk väga paha (sel eesmärgil on neid kasutatud mitmeid), aga väidetavalt mere jaoks nõrgavõitu ja noh resideerib vales lombis

Ja no eks seda rahanatukest oleks ka raske leida ära ostmiseks

Re: Jõelaevad Emajõel
Pisut ringi kolades leidsin sellise pildi. Peaks olema 1964 aasta.


Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist