Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Fucs »

Rikastame juttu ka piltidega :D

Talongimajandus:

Selline nägi välja ühe täis korjatud kartulikasti eest antav talong
kartulitalong.jpg
kartulitalong.jpg (71.5 KiB) Vaadatud 4487 korda
Bensiinitalongid
bensutalongid.jpg
bensutalongid.jpg (72.35 KiB) Vaadatud 4487 korda
Makulatuuri korjamise ja äraandmise eest antav talong raamatute ostmiseks.
makulatuur2.jpg
makulatuur2.jpg (276.6 KiB) Vaadatud 4487 korda
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Fucs »

Linnaliini bussipilet.
Linnaliini bussipilet.jpg
Linnaliini bussipilet.jpg (107.63 KiB) Vaadatud 4487 korda
Tuusiku andmik
tuusik2.JPG
tuusik2.JPG (26.34 KiB) Vaadatud 4487 korda
No ja ei saa jätta panemata kosutavate joogikeste etikette... 8)
joogid.jpg
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2009 saksa meedia vene igihaljast rauast:
https://www.youtube.com/watch?v=G6suQt65yZU
Seejuures tundub, et püsib konkurentsis, sest selliseid väiksed maastikusuutlikke autosid teised tootjad ei tee.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Roamless »

Viska siis müüginumbrid ka, et asi selge oleks :D
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

http://left-lane.com/european-car-sales ... lada-niva/

Saksamaal maksab see aparaat (ilmselt koos importööri ülekäimisega) ca 10 000 eurot.
Lähim konkurent ehk Suzuki Jumny maksab ca 14 000.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Roamless »

No kas kusagil statistikat pole, mitu Nivat vs mitu Suzukit aastas on müüdud? Hind on ainult üks asi.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Loomulikult müüakse Suzukit tunduvalt rohkem.
Niva müügiarv Euroopas on olnud 1,5 ja 5 tuhande vahel aastas viimane 10a, Suzuki 10 ja 20 tuhande vahel.
Lihtsalt imeks pandav on see, miks see Niva siiani müüdav auto on. Minuarust taolises tempos, parimatel aastatel mõni tuhat masinat on teda müüdud juba 1970ndate lõpust alates. Seejuures see videos näidatud 1,7 sissepritsemootoriga Niva ongi enamvähem selle Fiati juurtega mootoriga (mille raudosa pole muutunud) ja sinna pole mingil põhjusel (aga võib-olla ostjate eelistus on?) ka jõudnud uuemad, 16-klapised ja Renault-põhised mootorid, mis kindlasti parandaks selle maanteeomadusi. Aga võib-olla lähtutakse põhimõttest, et ärge remontige töötavat asja? Muutunud on natuke välisilme (tagatuled ja suurem luuk) ning salongisisu (Samara stiilis istmed ja armatuur). Ahjaa, 5-käiguline käigukast on ka tulnud (algne oli 4sega).

10 tuhat eurot on selle eest muidugi liiga palju, arvestades, et ta on kogu aeg olnud 1,5 korda kallim kandilisest Ladast, siis selle loogiline hind on 6-7 tuhat eurot nii nagu ta tehasest tuleb. Võib-olla ajavad asja kalliks mingid saaste teemad, mida ma ei tea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Loomulikult müüakse Suzukit tunduvalt rohkem.
Niva müügiarv Euroopas on olnud 1,5 ja 5 tuhande vahel aastas viimane 10a, Suzuki 10 ja 20 tuhande vahel.
Lihtsalt imeks pandav on see, miks see Niva siiani müüdav auto on. Minuarust taolises tempos, parimatel aastatel mõni tuhat masinat on teda müüdud juba 1970ndate lõpust alates. Seejuures see videos näidatud 1,7 sissepritsemootoriga Niva ongi enamvähem selle Fiati juurtega mootoriga (mille raudosa pole muutunud) ja sinna pole mingil põhjusel (aga võib-olla ostjate eelistus on?) ka jõudnud uuemad, 16-klapised ja Renault-põhised mootorid, mis kindlasti parandaks selle maanteeomadusi. Aga võib-olla lähtutakse põhimõttest, et ärge remontige töötavat asja? Muutunud on natuke välisilme (tagatuled ja suurem luuk) ning salongisisu (Samara stiilis istmed ja armatuur). Ahjaa, 5-käiguline käigukast on ka tulnud (algne oli 4sega).

10 tuhat eurot on selle eest muidugi liiga palju, arvestades, et ta on kogu aeg olnud 1,5 korda kallim kandilisest Ladast, siis selle loogiline hind on 6-7 tuhat eurot nii nagu ta tehasest tuleb. Võib-olla ajavad asja kalliks mingid saaste teemad, mida ma ei tea.
On täitsa võimalik, et Niva-t ei saa paljudes riikides müüagi, sest sellel pole Euro NCAP reitingut (tegelikult pole Euro NCAP lehel ühegi Lada reitingut). Ja Niva puhul pole see ka mingi ime, sest viimati kui seda testiti, oli see üks hullemaid masinaid, mille sees olla liiklusõnnetuse korral.

Pakun, et praegu Niva-t ostvad inimesed kaaluvad tegelikult Niva ja ATV vahel ning leiavad, et autoga on mugavam heinapakke vms. vedada. Ka on neil ilmselt varasemalt Niva kogemus olemas ning nad ei tea, et viimase otsa Vene autode kvaliteet on nii halb, et tänu sellele on Lada kaotanud praktiliselt kõik oma Ida-Euroopa turud viimase 10 aastaga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niva ostja Saksamaal pidi olema offroadi huviline, vähemalt keskmise elujärjega sakslane, kes ostab selle teise või kolmanda autona. Et käia maal, sõita mägedesse jne. Ka need, kes on või kes on olnud autoremontijad ning keda huvitab võimalus garaažis, ilma kallite spetsriistadeta, ise nokitseda. Niva offroadi võimekus käib selgelt tema hinnasildist kaugel eespool.

Et see kogu aeg laiali laguneb, ei tundu vett pidavat, sest müügis olevad peetud masinad on küllalt soliidsete läbisõitudega (paar lehte edasi on juba uued).
http://www.mobile.ee/et/list?searchId=- ... tRJA161107

70 või 130 tuhat vähem kui kümne aastaga on antud auto kontekstis suur läbisõit - sellega üldiselt kiirteid ei mõõdeta.
Välise suurema roostega on 1990ndate algupoole autod.
et viimase otsa Vene autode kvaliteet on nii halb
Miskipärast arvan, et täna tehasest tulev Niva on juba galvaniseeritud kerega (piltidel lausrooste probleemi erinevalt nt vanadest Samaratest ei paista eriti).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Roamless »

Hmm, aga tegu on ju nišitoote, mitte laiatarbe kaubaga, samades kogustes ostetakse ju ka nn Cobra komplekte ja pannakse kokku. Võrreldes Eestiga, ostetakse ju siin Eesti Energia poolt Gaz veokeid (asi, mida Trumm on ise korduvalt välja toonud) nende imeodava hinna, lihtsuse ja maastikuläbivuse tõttu. Kuid tegu pole laialdamist kasutamist leidvate masinatega, mida rahvas ja firmad tarbima tormaksid. Seega ei ole see Niva väga pädev näide Vene autotööstuse edu kohta :D
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ega Eestis pole ka eriti palju jäänud kohti, kus täisverelise jeebiga (tsiviilis) midagi teha oleks - müügiarvudest moodustavad 90%+ põlvesügavuses lumes summamiseks piisavad pargmaasturid. Saati siis poolemeetrise kliirentsiga Sadkod.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaatasin, et oleme märkamatult avastanud ühe asja, mis NSVL-s hea oli. Lada Niva :)
Sõitsin õhtul kodupoole ja minu ees kimas just nagu nimme mingi Niva-põhine pikapi laadne asi (VIS või mis ta on).
Hoidis läbi lumepudru päris head kiirust.

Mingi kummalise kokkulangevuse tahtel oli Niva tema loomise järel "analooge mitte omav" masin otseses tähenduses. Nimelt tollal puudus veel autoklass, mis ühendaks sõiduauto mugavused (sh kinnine kandev metallkere) maasturi läbivusega. Sellest kontseptsioonist kasvas hulk aastaid hiljem välja autoklass nimega pargimaasturid. Tõsi, sõiduauto ja maasturi ristamisi oli NSVL-s tehtud ka varem, näiteks Gaz-M72 (Pobeda ja "villise" ristamine) ning Moskvits 410 ja 411 (vastavalt 403 ja 423 maastikuversioonid. Paraku olid need autod endiselt traktorlike sõiduomadustega.

Niva peaks olema esimene (nii venes kui maailmas), kus konstruktoritel õnnestus edukalt kombineerida sõiduauto (laadsed) sõiduomadused ning maasturi läbivus.
Niva neliveosüsteemis midagi ülikeerulist pole, kuid tegu peaks oleka ühe esimese taolise autoga, mis oli pideva neliveoga (mõlemad sillad olid kogu aeg veetavad läbi keskdiferentsiaali). See on ka üks tema maastikuomaduste alus - kui teistel analoogse hinnaklassiga käkkidel tuli maastikule jõudmiseks kõigepealt auto seisma jätta ning lülitada sisse esisild (mis oli taga "jäigalt", st kasutatav ainult pehmel pinnasel), siis Nivaga võis kergematest mudalompidest läbi kimada kiirust alandamata.

Tõsisemal maastiku kasutamiseks oli ette nähtud (tavaoludes lahtise) keskdiferentsiaali lukustamine käsitsi ja vahekastis aeglustuskäik (2 eraldi kangi keskkonsoolil).
Sejuures tasub märkida, et Niva põhiline hinnakonkurent Suzuki Jimny pakub kallima hinna eest veoautolaadset talaga esisilda, samas Nival on (ja oli juba 70ndatel) korralik sõltumatu esivedrustus, mis on tänaseks muutunud trendiks kõikidel kallitel suurtel maasturitel.

Nivat varustati nõuka ajal kahte tüübi Lada mootoriga, põhimudel oli natuke muudetud 2016 1,6 liitrine 80 hj ja kõrvalmudel oli 21011 1,3 liitrine 69 hj (tähis 21213). Hiljem lisandusid sinna omamaine 1,7 liitrine (arendatud 1,6-sest) sissepritsemootor ja kindlasti veel ühte-teist. Kõige töökindlamaks peetakse endiselt ürgset karburaatoriga 1,6st.
Tegu peaks olema kõige eksportturgudel kõige edukama Lada mudeliga.

Nõrkused on nõuka autodele iseloomulikult probleemid kvaliteediga (vajab hoolitsevat kätt) ja roostega (viimane peaks olema nüüd väiksem probleem, sest minuteada nad tsingivad nüüd keresid). Originaalne mudel on väikse tagaluugiga ning 2106 tagatulede ning salongisisuga. Seda peetakse sisu poolest paremaks (nagiseb vähem ja peab paremini vastu). Uuendatud mudel on suure tagaluuguiga (avaneb stangeni), 2104 laadsetee tagatuledega ja Samara sisuga (mis nagiseb rohkem ja ei pea vastu). Ka on maanteesõidul müratase tänases mõistes tohutu (maksimaalkiirus on ka 130 kmh), sest need rohkearvulised ülekanded, maastikurehvid, aeglased ülekanded ja nigel müraisolatsioon tagab rohked "heliefektid" kabiinis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:...
et viimase otsa Vene autode kvaliteet on nii halb
Miskipärast arvan, et täna tehasest tulev Niva on juba galvaniseeritud kerega (piltidel lausrooste probleemi erinevalt nt vanadest Samaratest ei paista eriti).
Vbl. tuleb, kuid Lada 110, 111 ja 112 müük kannatas igatahes tugevalt ilmnenud rämedate kvaliteediprobleemide ja kehva teeninduse pärast. Oli üks kolleeg kunagi, kes mingi "sada" versiooni Ladaga sõitis - "mitte iial enam" oli tema vastus minu küsimusele, et kas järgmine mudel saab kah Lada olema. Suuremad ämbrid jooksid ka pressist läbi.

Võib-olla on asi vahepeal paranenud - ma ei tea. Igatahes on ettevõte suurel kiirusel ja hulgakaupa omanikke vahetanud.

Vene ajal oli Niva muidugi suhteliselt unikaalne masin. Tänapäeval - anakronism.

Samas, et see hea oli ... . Minu teada oli Niva hankimine raskem kui Volga ost. Sõbra isal oli Niva ja minu ühel sugulasel. ERinevalt tavasedaanide omanikest kõrvalkrundil elutsenud Volga omanik neile ülevalt alla ei vaadanud.

Ja miski ei muuda tõsiasja, et kokkupõrge lõpeb Niva juhile valdavalt surmaga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Anakronism oli ka nt Land Rover Defender, mille tootmine algas 1948 ja lõppes sel aastal.
Vaevalt autol, mille raamilahendus on püsinud samasugune pea 70 aastat, palju suuremad kokkupõrketesti punktid tulevad.
Lihtsalt Siberi karumustikas on lihtsam parem. Jeebimatkajate arvates on viimane Tsukotka kõlbulik Land Cruiser see, mida toodeti 1990ndate keskpaigani.
Edasised ei pidanud kõlbama - tõenduseks ühes sõidus sõitis kaasas üks uuem Hilux ja sel sai kogu veermik teepeal üle keevitatud (no kõverat rooliotsa nägin selles saates esimest korda).

Minul oli viimane dziibikogemus Kaitseväe G mersuga (G250), kus roolis (eri teedel) istusin terve päeva. Õumaigaad. :roll:
Sellest hullemateks autodeks peaksin veel VW Iltist ja Uaz-469't. Niva oli nendega võrreldes juba täitsa luks masin, 70 kmh võis veel raadiot kuulda :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Anakronism oli ka nt Land Rover Defender, mille tootmine algas 1948 ja lõppes sel aastal.
Vaevalt autol, mille raamilahendus on püsinud samasugune pea 70 aastat, palju suuremad kokkupõrketesti punktid tulevad.
...
Niva peamine probleem põrketestis oli kapoti all asuv varuratas, mis lendas läbi kabiini ja tappis kõik, kes ette jäid. Samuti lödi kere (nii kõverat salongi on ainult mingitel hiinakatel näha olnud)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline