Ma olen seda Rannamõisa teed kasutanud regulaarselt alates 1995. aastast, ülisuur liikluskoormus, selfie putkad, kuni Keila-Joani ärapiiratud kiirused ja muud hädad tekkisid antud suunal justnimelt plahvatusliku põllukülade ehituse ja valglinnastumisega sealkandis. Kuksil 1990ndate lõpus oli seal suunal ikka väga hõre liiklus. Ei need Keilad ja Tabasalud siin probleemi tekita, need olid ka 1995 olemas. Probleemi tekitab seal ikka valdavalt Harku (aga ka Keila ja Saue) valda käiv pendelränne, st inimesed kelle päevane elu on linnas, kuid kodu 5-25 km linnast - see on ka näha Haabersti ringil. Sõida sealt läbi tööpäeval kella 13.30 paiku ja imede ime - ei mingeid ummikuid - kui kommertstransport peaks sõitma. Ei olnud siis ka neid Keilast linna sõitjate "ummikuid Tutermaani". Need ummikud on tekkinud viimase 10-12 aasta jooksul põhiliselt "tänu" suurele arvule töötavate inimeste asumisele Tallinnast väljapoole.Oi jumal Trumm, kui sa räägid Haabersti uuest viaduktist, siis see on nüüd küll, nagu mingi kesikla erilise poliit(jobu) võltsnutulaul (ala mittetallinlased lõhuvad Tallinna tänavaid). Kas sa ikka saad aru, et suur osa sealt tulevast liiklusest ei ole mitte ainult Harku vallast, vaid näiteks ka Keilast ja Tabasalust jne jne. Kui näiteks enne viadukti ehitama asumist sõitsid hommikul Tallinnast Keila poole, siis ulatus Tallinna sõitjate ummik peaaegu Tutermaani välja.
Teiseks saab viadukt raha just sealt EKRE poolt neetud Euroliidust. Kolmandaks, linna taristu peabki aja jooksul arenema või eelistaks Trumm Tallinna sõita vankriga mööda munakiviteed?
Lihtsalt küsimus Trumm, kas sul endale mõnikord ei tundu, et sa oma "nö lajatamisega" räigelt üle võlli paned?
See "põlluküla" ei pea tingimata olema uusarendus, ümber Tallinna on mitu tuhat nõuka aegset suvilakrunti, kus vähema rahaga inimesed endale aastaringse elamise on teinud - mõjud liiklusele on samasugused, liikumine põhiliselt autoga, maksimum 2 inimest autos, läbi 5-6 Tallinna pudelikaela.
Mulle meeldib viadukt väga ja sile tee kah - ainult nende asjade majanduslikkuses ja jätkusuutlikkuses on kahtlus.
Teine küsimus muidugi on, miks 5% elanike enda tekitatud probleemi peab probleemi mitte tekitava 95% rahaga lahendama.
Keegi ei aja sind püssiga kuskile Murastesse mingile lagedale paepealsele elama. Sinna on inimesed ikka edevuse laada korras ise läinud ja kuna nende laenuraha on jagunud seal mitmele poole, siis pole ka keegi kätt ette pannud. See mis on Eestis toimunud detailplaneeringutega taolistes kohtades, peaks meedia abil ju hästi teada olema.
Probleem selle viaduktiga muidugi ei lahene, teatud kellaaegadel (nt Keila Joa suunas peale 17.00) on liikluskoormus ikkagi seal selline, et üle 70 kmh sõita ei saagi, sest autod lähevad katkematu joruna. Antud käänuline ja kitsavõitu tee lihtsalt pole mõeldud taolisele massile - kas teeme seepeale ka Tallinn-Keila-Joa neljarealiseks? Siin minuarust peakski sekkuma riiklik regionaalpoliitika oma meetmetega, vältimaks kulukaid probleeme, mida hiljem tuleb kõigi maksumaksjate raha eest lahendada. Taolisi punnseise on valges ilmas isevoolu lastud valglinnastumisega tekitatud küll ja veel - näiteid ei pea kaugele otsima minema.