Kui me räägime erakordsest, siis selline on nt Iisraelis juhtunu, kus F-15 lendas ilma ühe tiivata koju.
Täiesti võimalik tegelikult. Näiteks F-16 puhul panustab lennukikere väidetavalt kuni 40% tõstejõust (kui õigesti mäletan). Teoreetiliselt võiks isegi ilma tiibadeta olla.
Sellepärast on ka igasugused tiiva pindalade võrdlused suht mõttetud. Tõstejõud on reaalsuses palju keerulisem.
Zuslik kirjutas:Eks seal ole mõeldud ka sellepeale, et iga mootorisse sattunud lind kallist masinat alla ei tooks. On ju need õhu kanalid suht pikkad ja mitte sirged nii,et kas see otsik üldse ventilaatorini jõudis või jäi varem pidama ja seetõttu piloot ei saanudki midagi aru on juba omaette küsimus. Aga imestada pole midagi, sest ju inimesedki mootorisse imetud ja ellu jäänud. https://www.youtube.com/watch?v=v2v1Pgpzp88
No turboventilaatormootorid, mida tänapäeval kasutatakse, ongi lindude ja muude võõrkehade suhtes kaitstumad, sest kui võõrkeha pääseb ventilaatorist läbi, siis üritatakse seda aerodünaamiliste trikkidega juhtida bypassi, mitte turbiini. Turboreaktiivmootorid on ses suhtes lootusetud - võõrkehal polegi mujale minna kui turbiini. Seega näiteks MiG-21 puhul võib lind saada viimaseks, F-16 puhul on siiski rohkem võimalusi koju longata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kiiruga leidsin sellise pildi mille kõrval on ka inimesed nii mõõtkava jaoks. https://defencereport.com/wp-content/up ... 00x295.jpg
See tankuri otsiku kolakas ei saanudki ventilaatorisse jõuda, sest ees on diffuser labad millede vahelt ulatusid võibolla läbi tankimisotsiku stabilisaatori "lamellid" ventilaatorit kratsima (räsitud servaga otsiku pilt oli eelmisel lehel).
“Software version 30R02, which is fielding in the next two months, provides the latest instantiation of operationally relevant and production representative aircraft software that will better support the required testing to adequately address the remaining mission areas,” including air interdiction, offensive counter air, suppression of enemy air defenses and electronic attack, according to Behler.
Ega see hea ei ole, niigi veninud graafikut arvestades.
USA on väidetavalt esimest korda F-35 lahingmissioonil kasutanud. Tegu oli õhulöögiga Talibani sihtmärkidele Afganistanis. https://www.err.ee/864719/usa-kasutas-f ... missioonil
Venelased saavad nüüd vastu kõvatada, et näe, meie Su-57 käis ka Süürias.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kusjuures autorit pole sellele uudisele millegipärast juletud alla sehkendada. Miska võib seda kirjatükki ning selle meelsust käsitleda kui terve toimetuse seisukohta. OT mõistagi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Jane's pakub veidi neutraalsemat vaatenurka. https://www.janes.com/article/83762/us- ... operations
Osad operatsioonid on ajutiselt peatatud. Lennukid vaadatakse üle ja vigased kütusevoolikud vahetatakse välja, ülejäänud lennukid jätkavad operatsioone pärast inspektsiooni. Norra olevat juba jätkanud tavapäraste lendudega.