Põgeniketulv Euroopasse 2015-2017

Korea, Vietnam, Lähis-Ida, Afganistan. Kõik konfliktid. Kui seal on olnud eestlasi, siis seda enam.
Vasta
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Avatar »

zoho kirjutas:Eesti ei ole rände sihtriikide hulgas seega antud teema meid praktikas ei puuduta vaid tegu on pelgalt hetkeemotsioonide baasilt primitiivsete hirmude üleskütmisega.. Umbes taolisi meetodeid rakendades on varasemalt ajaloos võimule tulnud igasugu äärmuslased Hitler jne.
Jah-jah - parempoolne diktatuur on murdmas sisse ustest ja akendest - siit ma tulen värisev kolmandik. Oh räägi veel, nii ilus on!
Ee ...ja see ep ole mitte primitiivsete hirmude üleskütmine.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Fucs »

Keda huvitab, siis pikk aga huvitav materjal ÜRO tavaõiguste kujunemisest jms.
(kes kogu pikka juttu ei viitsi lugeda, siis võib ka ainult kokkuvõtet lugeda, aga jääb paljustki ilma)

Rahvusvaheliste organisatsioonide otsused rahvusvahelise õiguse allikana ÜRO peaassamblee resolutsioonide näitel
Tartu Ülikool , õigusteaduskond , avaliku õiguse osakond.
Jana Tudelep 2017. Magistritöö.
http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10 ... p_jana.pdf
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23189
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas ruger »

Rändeleppele vastandumisest
Kas Marrakechi lepe on ohuks meie suveräänsusele või ongi tegemist kõigest mittesiduva dokumendiga, millega ühinemine näitab head tahet rännet ohjata ja annab paremad võimalused sellealaseks rahvusvaheliseks koostööks? Sellele küsimusele vastates tuleb vaadelda kaht aspekti: lepingut ennast ja laiemat pilti. Ja neid tuleb vaadelda kahelt poolt. On ÜRO-s enamuse moodustavate riikide mätas, kelle inimesed hirmsasti tahaksid tsivilisatsiooni meepottide juurde saada, ja on arenenud rahvaste selge perspektiiv oma maal vähemusse jääda, mis muidugi pikemas perspektiivis tähendab ka selle elustiili hävimist, mis migrandid kokku meelitas.

Kõigepealt hakkab seda lugedes silma, et migratsioonist räägitakse kui paratamatusest. Kusjuures, kuigi erinevad rändeliigi hoolega üles loetakse, ei tehta hilisemas tekstis suuremat vahet illegaalsel ja legaalsel migratsioonil, ühte patta on pandud nii üliõpilased, võõrtöölised, välismaalasega abiellujad, sõja- ja kliimapõgenikud kui ka inimkaubanduse ja -smugeldamise tulemusena „liikuma sattunud” seltskond. Võib-olla just siit tuleneb esimene alusparadigma erinevus – kuulutas ju ka meie nn ekspert, et rännet ei saa nagu kraani kinni keerata.

Saab küll! Illegaalse rände kinnikeeramiseks ei ole tegelikult üldse palju vaja, ainult anda piirivalvele õigus – koos ühiskonna sooja soovitusega seda õigust kasutada – illegaalselt riiki tungijatele tina anda, ja kõik läbi pääsenud määramata ajaks traadi taha pista. Mitte üheski riigis maailmas, mis niimoodi käitub, ei ole vähimatki probleemi illegaalse immigratsiooniga! Marrakechi lepe seevastu aga rõhutab läbi kogu teksti mistahes tüüpi migrantide võrdset kohtlemist.
https://www.ohtuleht.ee/907430/ats-mill ... TAbFr6UoEY
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 3359
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Asukoht: Võromaa
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas wk2 »

See, et poliitikutel on erinevad huvid, see on täiesti normaalne aga et juristid ei suuda üheselt ära selgitada selle dokumendi olemust, see on väga halb...
http://podcast.kuku.postimees.ee/podcas ... 018-11-24/
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
blueant
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 02 Veebr, 2015 23:40
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas blueant »

wk2 kirjutas:See, et poliitikutel on erinevad huvid, see on täiesti normaalne aga et juristid ei suuda üheselt ära selgitada selle dokumendi olemust, see on väga halb...
http://podcast.kuku.postimees.ee/podcas ... 018-11-24/
Ma tõesti ei saa aru, mis inimeste peades toimub. Saatejuhid on uhked, et nad on kõik selle dokumendi läbi lugenud. Ja siis:
keskpäevatund kirjutas:Tuletame lihtsalt meelde drastilisemaid punkte sellest leppest. Üks punkt oli see mis ütles: tuleb soodustada, ja see on üldine kontseptsioon nendele riikidele, selliseid teadusuuringuid, mis tõestavad, et migratsioon on positiivne ja riikide majandusele kasulik.
Kompakti vastav punkt 35/c: "investeerime teadusuuringutesse, mis käsitlevad migrantide ja diasporaade mitterahalise panuse mõju kestlikku arengusse päritolu- ja sihtriikides, näiteks teadmiste ja oskuste siiret, sotsiaalset ja ühiskondlikku kaasamist ja kultuurivahetust, eesmärgiga töötada välja tõenduspõhine poliitika ning tugevdada üleilmseid poliitilisi arutelusid; "
Ei pea tõestama, et migratsioon on positiivne. Vaadates kogu seda 35-te tervikuna, on fookus diasporaade positiivsel mõjul päritoluriikidele. Neil on raha, oskusi ja teadmisi, et oma päritoluriiki aidata ja sellega pikas perspektiivis üldist rändesurvet vähendada ("Pühendume sellele, et võimestada migrante ja diasporaasid, kiirendamaks nende panust arengusse"). Areneda tahavad ikkagi päritoluriigid.
keskpäevatund kirjutas:Tuleb ära võtta riiklik toetus väljaannetelt, kelle tegevuses ilmneb migratsioonivastaseid, ksenofoobilisi, tatataa, selliseid seisukohti.
"(...) ning lõpetades riigi rahastuse või olulise toetuse eraldamise meediaväljaannetele, mis korrapäraselt edendavad migrantide vastu suunatud sallimatust, ksenofoobiat, rassismi ja muid diskrimineerimise vorme, austades täielikult meediavabadust."
Väga suur vahe. Migratsioonivastasus ka riigi raha eest on ok. Korrapäraselt inimeste demoniseerimine riigi raha eest pole ok. Pole mu lemmikpunkt, aga on oletatavasti sees, sest Eestist vähemtsiviliseeritud riikides on migrandid mõnikord mugav tampimisobjekt, kellele külaelanike viha suunata.

Seda punkti, kus on kirjas, et kõik migrandid tuleb vastu võtta, pole ma ka veel leidnud.
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas ants431 »

Kui juristid ei suuda dokumenti ühte moodi tõlgendada
siis sellest peaks piisama, et tagasi lükata.
Punkt, et kõik migrandid tuleb vastu võtta,
on varjatud kujul juba selles kui kõik migrandid
loetakse võrdseks.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas nimetu »

Minul on küll üsna konkreetsed vastuväited selle dokumendi eesmärkide osas:
(3) Provide accurate and timely information at all stages of migration
(4) Ensure that all migrants have proof of legal identity and adequate documentation
Ma ei näe ühtegi toimivat moodust kuidas neid eesmärke piisavalt hästi tagada. Teades kui viletsas seisus on isegi legaalsete migrantide tausta kontrollimine, siis on tegu lihtsalt kenasti kõlava sooviga. Info erinevate riikide vahel ei liigu (ka Euroopa Liidu sees) ning paljudel juhtudel pole välisriikidest üldse mingit infot võimalik saada. Seda naljakam on 3. punkti toetamiseks välja toodud jutt mingist konsulaartoe pakkumisest. Kuidas see näiteks tervet riiki haaranud kodusõja eest põgenevate pagulaste puhul täpsemalt välja peaks nägema?
Kui näiteks transiitriigis antakse põgenikele mingisugune identifitseerimisvahend või dokument (viidatud on näiteks mingile "registreerimiskaardile"), siis pole midagi, mis tagaks nende säilimist antud isikute kätes. Samuti on keeruline lugu asukohariigita migrantide lastele kodakondsuse andmisega. Põhimõtteliselt võib tekkida seaduslik auk, kus vanemad saavad oma värskelt sündinud lapsele mingi riigi kodakondsuse valida. Näiteks väidetakse, et sündis Saksamaal, kuigi tegelikult juhtus see hoopis varem mõnes teises riigis. Sellega kaasneb veel terve rida muidki küsitavusi.
(5) Enhance availability and flexibility of pathways for regular migration
See eesmärk kätkeb endas ohte viisade liberaliseerimise ja perede ühendamise lihtsustamise näol. Selle nimel soovitakse pehmendada nõudeid ja suurendada õigusi migrantidel (see puudutab nii keelenõudeid kui ka sotsiaalseid tagatisi).
(13) Use migration detention only as a measure of last resort and work towards alternatives
Kinnipidamine pole tihti viimane meede, vaid esimene vajalik samm, sest inimeste kohta info saamine on väga keeruline. Kui kinnipidamisele seatakse edaspidi täiendavaid piiranguid, siis see võib tähendada seda, et me peame vabaks laskma inimesed, kelle kohta meil pole õrna aimugi. See on isegi juba praegu Euroopa Liidu sees probleemiks. Kinnipidamise põhjendamisega kaasnevad kohustused võivad tõsiselt meie ametkondasid koormama hakata ja bürokraatiat suurendada, tekitades lõpuks olukorra, kus meil puudub reaalne kontroll migrantide liikumise üle, sest meil ei ole piisavalt mahti neid menetleda.
(15) Provide access to basic services for migrants
Seal all on üks punkt, mis puudutab tervishoi tagamist. Arvestades, kuidas paljudel riikidel on tervishoiu sektor niigi ülekoormatud ja alarahastatud, siis on võimalik, et see konkreetne osa lisab ainult veelgi õli tulle, pannes sellele täiendavaid kohustusi.
(17) Eliminate all forms of discrimination and promote evidence-based public discourse to shape perceptions of migration
Minu jaoks kõige kahtlasem punkt. Jutt käib juba sisuliselt vihakõne kriminaliseerimisest, propagandast ja meedia töösse sekkumisest. Samuti võib see tähendada täiendavat sõnavabaduse piiramist erinevates meediumites (näiteks sotsiaalmeedias). Terve see alapunkt on täis potentsiaalseid miine. "Diskrimineerimise kõrvaldamine" on selline mugavalt laia tähendusega sõnapaar, et selle varjus võib tulla terve rida väga väga halbu asju.
(20) Promote faster, safer and cheaper transfer of remittances and foster financial inclusion
of migrants
Esmapilgul süütu punktike, kuid kätkeb endas konksu. Lihtsam, kiirem ja odavam raha edastamine on põhimõtteliselt vastuolus selle parema kontrolliga. Siin võib näiteks lebada oht terrorismi ja inimkaubanduse rahastamise lihtsustamises.

EDIT: Kui alustasin kirjutamist, siis oli mõeldud vastuseks Toomasele. Nüüd sobib juba pigem põgeniketulva teemasse.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Dr.Sci »

Seaduslik migratsioon peaks välja nägema selline:
1) Migrant esitab sihtkohariigi saatkonnale taotluse elama asumiseks
2) Taotluses märgitakse ka ära kuidas ta kavatseb sihtkohariigis hakkama saada - elatusallikad, elukoht, tervisekindlustus jms:
3) Saades jaatava vastuse, siis tuleb ta sihtkohariiki ja käitub vastavalt oma taotluse sisule.
4) Kodakondsust saab taodelda vastavalt sihtkohariikide seadustele.

Ja enam-vähem kõik - pole selleks miskit eraldi compacti vaja, see süsteem tänapäeval reaalselt toimibki sellistes riikides nagu USA ja Eesti.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2110
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Viiskümmend »

… ja kui keegi tahab näidet kuidas see pagulaste heitimine meil siin käib siis tuleb googlesse tippida: Urmas Paet tõlk Omar. :roll:
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42798
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

nimetu kirjutas:
(15) Provide access to basic services for migrants
Seal all on üks punkt, mis puudutab tervishoi tagamist. Arvestades, kuidas paljudel riikidel on tervishoiu sektor niigi ülekoormatud ja alarahastatud, siis on võimalik, et see konkreetne osa lisab ainult veelgi õli tulle, pannes sellele täiendavaid kohustusi.
Ülima tõenäosusega tähendab see küll vältimatut abi, mida Eestis nagunii kõikidele antakse.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas nimetu »

Seal punktis on sisuliselt kirjeldatud tervishoiu teenuste kohandamist migrantidele. Ühelt poolt mõistetav, kuid teisalt loob jällegi täiendavat bürokraatiat ja kohustusi töötajatele. Muidu olen igati nõus, et teenuse pakkumisel tuleb n-ö klientidega arvestada.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Ei teagi nüüd enam, kumba teemasse postitada, kas rände või poliitika teemasse :roll:

Minu jaoks kõige segasema sisu ja/või mitmeti tõlgendamist võimaldavad teesid, millega võib arutledes jõuda täiesti vastupidiste tulemusteni/eesmärkideni:
Globaalses ränderaamistikus esitatakse meie ühine arusaam, jagatud vastutus ja rännet puudutava eesmärgi ühtsus, mis muudab selle kõigi jaoks toimivaks.

[jagatud vastutus mille eest täpsemalt? milline on siis ikkagi see üheselt mõistetav eesmärk ja ühtsus milles?]

Me peame tagama ka kõikidele oma kodanikele juurdepääsu objektiivsele, tõenduspõhisele ja selgele teabele rände eeliste ning väljakutsete kohta, et hajutada eksitavaid väiteid, mis võivad põhjustada migrantide negatiivsena tajumist.

[miks on eelisjärjekorda ja esile tõstetud just "rände eelised"? kas tasakaalustatud lause/tees ei peaks sisaldama nt ka "ja rände varjukülgi" vms? et tagama peame ainult rände eeliseid kajastava teabe kättesaadavause, aga mitte rände varjukülgi kajastava teabe kättesaadavuse? ja kuidas oleks eksitavate väidetega, mis võivad põhjustada migrantide positiivset tajumist?]

Me tunnistame oma jagatud vastutust üksteise kui Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni liikmesriikide ees reageerida üksteise vajadustele ja kartustele seoses rändega

[kui me tunnistame oma jagatud vastutust, siis kas see ei ole siduv? kui ränne on seaduslik nii päritoluriigi, transiitriigi kui sihtriigi seadusandluse järgi, siis mis krdi "jagatud vastutust" peavad neljandad jne riigid tunnistama ja millistele "üksteise vajadustele" reageerima? IMHO see "jagatud vastutus" saab olla kõneaineks ainult ebaseadusliku rände, või ebaseadusliku rände seaduslikuks rändeks ümberformeerimise puhul]

Me peame kindlustama, et migrantidel on võimalus saada oma ühiskonna täieõiguslikeks liikmeteks, rõhutama nende positiivset panust ning edendama kaasamist ja sotsiaalset ühtekuuluvust. Me peame tagama suurema ettemääratuse ja kindlustunde nii riikide, kogukondade kui ka migrantide jaoks. Selle saavutamiseks pühendume sellele, et hõlbustada ja tagada turvalist, korrapärast ning seaduslikku rännet kõikide hüvanguks.

[kui me midagi kuskil rõhutame, siis see mida me ei rõhuta jääb alati tahaplaanile kui ebaoluline. rõhutamine näitab alati, et rõhutatav on olulisem kui muu. kas me ei peaks lihtsalt rääkima kõigest tasakaalukalt ja rõhutama alati just seda, mis rõhutamist väärib kui kõige olulisem? siin on IMHO default ära määratud ja ette kirjutatud, mida tuleb meil kõikidele objektiivsetele nüanssidele vaatamata spetsiaalselt esile tõsta ja rõhutada ilma valikuta. miks peaks ränne olema hõlbustatud ja korrapärane (siinkohal tulevad mulle meelde viisaastaku plaanid jms)? turvaline ja seaduslik - sellega on selles teesis kõik OK, aga jälle on ühte teesi kokku kirjutatud IMHO vastandlikud eesmärgid. kui me muudkui räägime, et seaduslik ränne toimib n.ö. "turuseadustele vastavalt" (on pakkumine ja nõudlus) niikuinii ka praegu, siis milleks on vaja seda hakata nüüd erandkorras hõlbustama ja korrapärastama? ja mida see annab kui lõppkokkuvõttes paneb korrapära paika ikkagi pakkumiste ja nõudluse suhe? IMHO saab rände kontekstis hõlbustada eeskätt ebaseadusliku rände seaduslikustamist ja "korrapärastamine" tähendab migrantide korrapärast e. süsteemset liikumist, ning vbl isegi teatud kvoote]

Astume selle ajaloolise sammu just seda ühist eesmärki silmas pidades, olles täiesti teadlikud, et globaalne ränderaamistik on verstapost, mitte meie jõupingutuste lõpp-punkt.

[mulle jääb kogu selle ränderaamistiku tervikteksti kogumi "ühine eesmärk" kõigele vaatamata täiesti ebaselgeks. ja kui see on verstapost (mitte siduv) ja ei ole lõpp-punkt, siis selle raamistiku teeside baasil on plaanis edaspidi töötada välja järgmisi pakte, akte, raamistikke, kokkuleppeid jms, mis võivad selle "mittesiduva verstaposti" muuta edaspidi ka rahvusvaheliseks tavaõiguseks. sellest polekski midagi, kui see "mittesiduv verstapost" nii ebamääraselt udune ja mitmeti mõistetav/rakendatav ei oleks.]

Turvalise, korrapärase ja seadusliku rände eesmärgid :

(5) Seadusliku rände võimaluste kättesaadavuse ja paindlikkuse suurendamine

[probleem on siis meil milles? hoopis seaduslikus rändes mitte ebaseaduslikus? see ei ole kättesaadav ja paindlik? ja selle pärast on nii palju ebaseaduslikku rännet viimasel ajal olnud? kui pakkumine ületab nõudluse, siis milline on kasu seadusliku rände "veel kättesaadavamaks tegemisel"? paindlikkus aga võib tähendada midaiganes. ka seda, et ebaseaduslikku rännet võiks hakata mingis osas (või jumal hoidku täielikult!) paindlikumalt menetlema, andes sellele paindlikumalt seaduslikkust...]

(13) Rändega seotud kinnipidamise kasutamine üksnes viimase abinõuna ja püüe leida alternatiivseid võimalusi

[seda on siin juba lahatud. juhiks tähelepanu et punkti pealkirjas toodud "Turvaline, korrapärane ja seaduslik ränne" võib olla korraga kõik need kolm, kuid ka ainult üks neist, või kaks neist (nt. turvaline ja korrapärane, kuid mitte seaduslik). kui selle punkti alapunkt 5 näiteks algab sõnadega "seadusliku rände", siis alapunkt 13 algab lihtsalt sõnaga "rände". kas sellest peaks aru saama nii, et igasuguse rändega (olgu ta siis turvaline või korrapärane või mõlemat korraga) seotud kinnipidamisi kasutatakse üksnes viimase abinõuna?]

(16) Migrantide ja ühiskonna võimestamine [esimeses tõlkes: Migrantide ja ühiskonna mõjuvõimu suurendamine], et saavutada täielik kaasamine ning sotsiaalne ühtekuuluvus

[EKI: võimestama <27> võimekaks, suutlikuks tegema ; AMSS: võimestama võimekaks, suutlikuks tegema Vt ka empowerment
AMSS: empowerment (inglise) juriidikas võimuvolitus, võimestamine, seadusjõu andmine, kehtimapanek; võimaluse andmine, võimaldamine, kaasamine, volitamine, vastutuse suurendamine; psühholoogias jõutamine, jõulisemaks muutmine
kas keegi paneks selle lause kuidagi normaalsesse eesti keelde?
:oops: ]

a) edendame vastastikust austust sihtriikide kogukondade ja migrantide kultuuride, traditsioonide ja kommete suhtes, vahetades ja rakendades parimaid praktikaid, mis käsitlevad integratsioonipoliitikat, -programme ja -tegevusi, sealhulgas viise, kuidas edendada mitmekesisuse aktsepteerimist ning hõlbustada sotsiaalset ühtekuuluvust ja kaasamist;

[ühelpool telge on siis "sihtriikide kogukonnad" (thats all!) ja teisel pool telge on migrantide kultuuride, traditsioonide ja kommete suhtes !
Aga kas ei peaks olema hoopis midagi sellist, et: "edendame vastastikust austust sihtriikide kogukondade, kultuuride, traditsioonide ning kommete ja migrantide suhtes" ?
ma loen siit muidu välja, et sihtriigi kogukond peab kohanduma migrantide kultuuri, tradistsioonide ja kommetega, mitte vastupidi. ja kummad seda mitmekesisuse aktsepteerimist peaks rohkem edendama, kas sihtriik või migrandid?
]

(17) Igas vormis diskrimineerimise kaotamine ja tõenduspõhise avaliku arutelu edendamine, et kujundada rände tajumist

[no tee mis sa tahad, aga minule jääb mulje, et "rände tajumist" peavad "kujundama" endale sihtriigid (migrandid "tajuvad" isegi mida ja miks nad teevad), mitte ei pea migrandid enne teele asumist "kujundama omale sihtriigi tajumist". rännet tuleb tajuda tõenduspõhiselt.... ma saan aru küll, et probleemiks on kohati valeväidetel baseeruv populism ja hirmutamine peamiselt just sihtriikides ja selle teesiga üritatakse selles vallas miskit ära parandada, aga no mis lauseehitus või tõlge....

P.S. Diskrimineerimine tähendab ka seda, kui kellegi õiguseid piiratakse. Inimesi ei tohi diskrimineerida nende nahavärvi või veendumuste pärast, sellega ma olen päri, aga "igas vormis" tähendab ka IMHO seda, et ei tohi migrandile (ka ajutiselt) sihtriigi elanikkonnaga võrreldes mingeid kitsendusi ega piiranguid seada, millega ma aga nõus ei ole.
]

c) edendame sõltumatut, objektiivset ja kvaliteetset meediaväljaannete teavitamist, sealhulgas internetipõhist teavet, tundlikustades ja harides meediaspetsialiste rändega seotud küsimustes ja terminoloogias, investeerides eetilistesse teavitamisstandarditesse ja reklaami ning lõpetades riigi rahastuse või olulise toetuse eraldamise meediaväljaannetele, mis korrapäraselt edendavad migrantide vastu suunatud sallimatust, ksenofoobiat, rassismi ja muid diskrimineerimise vorme, austades täielikult meediavabadust;

[no sellest on siin ka pikemalt juba vesteldud. kes paneks palun arusaadavasse keelde "tundlikustades meediaspetsialiste rändega seotud küsimustes ja terminoloogias" ?
miks ja millisesse REKLAAMI peaks me rändeleppest ja migrantidest rääkides investeerima? ja see "rassismi, ksenofoobia ja sallimatuse edendamine" on küll ilusti öeldud, aga milliste kriteeriumite järgi ja kes hakkab hindama konkreetseid väljaandeid ja artikleid või sisu? mis saab siis kui see "rassismi, ksenofoobia ja sallimatuse edendamine" kukub välja tõendus ja faktipõhiselt, mida selles leppes pidevalt korrutatakse? et kui mõni sahiib ongi mõrvar ja ka teisest rassist, siis temasst ja tema tegudest ei tohiks kirjutada? aga kui on palju sahiibe, siis palju artikleid neist on juba ksenofoobia edendamine?? segane lugu. selge on see lugu ainult selliste väljaannete puhul, kus kogu agenda ja väljaande mõte ongi ainult toota spetsiifilist materjali, valet ja propagandat.
]

f) edendame päritolu-, transiit- ja sihtriikide kogukondadele suunatud teadlikkuse suurendamise kampaaniaid, et teavitada üldsust seisukohtadest, mis on seotud turvalise, korrapärase ja seadusliku rände positiivse panusega, tuginedes tõenditele ja faktidele, ning et lõpetada rassism, ksenofoobia ja häbimärgistamine kõikide migrantide suhtes;

[et siis jälle. miks me peame tegema propagandat sellel teemal, et "milline on turvalise, korrapärase ja seadusliku rände POSITIIVNE PANUS kuhugi"?
miks me ei võiks rääkida kõigest tasakaalus, nii nagu on? ka "turvalise, korrapärase ja seadusliku rände negatiivsetest külgedest" ?
]

(20) Kiirema, ohutuma ja odavama rahasaadetiste edastamise edendamine ning migrantide rahalise kaasamise soosimine
a) koostame tegevuskava, mille alusel muudame migrantide rahasaadetistega seotud tehingumaksumuse väiksemaks kui 3% ja kaotame rahasaadetiste edastamise võimalused, millega kaasneb 5% ületav tehingumaksumus, aastaks 2030 kooskõlas kestliku arengu tegevuskava 2030 eesmärgiga 10c;

[?? et siis erasektori finantsasutustele kirjutatakse ette, kui palju nad tohivad MIGRANTIDE rahasaadetiste eest sisse kasseerida? Samal ajal püsielanike käest võib küsida nii palju, nagu turg reguleerib ja võimalik on? et siis milleks see erisus ja eelistamine põliselanike ja migrantide vahel?]

*

Kokkuvõtteks.

Kui lugeda läbi kogu see leping või raamistik või misasi ta on ja hinnata kõike ühe kindla kogumina, siis hakkab vaieldamatult silma:

* Dokument ei ole neutraalne ega tasakaalus. See on äärmiselt kallutatud.
* Põhiaur läheb transiit- ja sihtriikide käitumise kujundamiseks ettevõetavatest sammudest, mitte päritoluriigi ega migrantide käitumise kujundamiseks. Päritoluriigis millegi muutmisest/kujundamisest räägib ainult P.12 üks lause ja P.16 lõige 2 mis on pikemalt lahti kirjutatud punktis 18. Kokku ca 1 või 1,5 lehekülge 30 leheküljelisest dokumendist. Teine ca 1,5 lehekülge on kulunud ka teisele olulisele probleemile - inimkaubandus.
* Dokument ei puuduta ega püüa reguleerida AINULT seaduslikku rännet (seadusliku rände osaks ei ole inimkaubandus ega majandusküsimustega tegelemine päritoluriikides rände vähendamiseks jms millele samas dokumendis samuti auru kulutatakse). Ta püüab reguleerida kõiki mõeldavaid rändevorme nii, et võimalikult suurest hulgast seni ebaseaduslikuks kvalifitseeritud rändest saaks lihtsamini ümberdefineerida ja vormistada seaduslikuks rändeks ja seeläbi oleks kokkuvõttes vähem ametlikku ebaseaduslikku rännet (tõsi, ühe osana ebaseadusliku rände vähendamise meetemena nähakse ette ka rändajate koolitamist nii, et nad teaksid kohe kuidas seaduslikult rännata... aga maailmal ei ole praegu põhiprobleemiks seaduslikud rändajad, kes rändavad õppima või töötama). Kui sind keegi vastu võtta ei taha misiganes põhjustel, siis pole vahet kas sa rändad seaduslikult või mitte. Ei saa teha kohustuslikuks kõikide rändajate vastuvõttu, kes on defineeritud kui seadusliku rände osalised.
* Koos üllaste eesmärkidega (seesama inimkaubanduse tõkestamine, päritoluriikides võimalike probleemide algallikatega tegelemine jms) on kogu raamistikku läbivalt sisse poogitud see, et me peaksime olenemata sellest, kas rändega seondub ka mingeid negatiivseid külgi, kõik üheskoos kõva häälega hakkama rääkima ainult sellest, kui positiivne see kõik on. Ja kes näevad midagi negatiivset, või jumal hoidku julgevad sellest ka kõva häälega rääkida, need oleks justkui põhimõtteliselt rassistid, ksenofoobid, häbimärgistajad ja vihakõnelejad....

Just see viimane lähenemine ja vaadete pealesurumise protsess ning meetodid meenutavad mulle väga tugevalt Nõuka aega ning ühte teist riigikorda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42798
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

Kaks tsitaati, millel pole teineteisega mitte vähimatki ühist, tegemist ega pistmist:
edendame päritolu-, transiit- ja sihtriikide kogukondadele suunatud teadlikkuse suurendamise kampaaniaid, et teavitada üldsust seisukohtadest, mis on seotud turvalise, korrapärase ja seadusliku rände positiivse panusega
ajakirja «Russki Jazõk v Estonskoi Škole» kõrval puudub analoogiline ajakiri eesti keele õpetamiseks kohalikes vene koolides
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Kurjam »

Välisministeeriumi tõlkes on üle 80 vea http://epl.delfi.ee/news/arvamus/helen- ... d=84551035
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Põgeniketulv Euroopasse..

Postitus Postitas Troll »

ÜRO ja kolm tilka verd. Kas Eesti plaanib rehepappi teha?
Lea Danilson-Järg
toimetaja
https://meieeesti.postimees.ee/6461097/ ... tilka-verd

ÜRO rändeleppe ümber toimuvat võiks ju pidada valimiste-eelseks poliitteatriks, kui selle taga poleks tõsised vastuolusid, mis niipea kuhugi ei kao. Maailma demograafilise ja majandusliku olukorra kirevuse tõttu on rändest saanud üks 21. sajandi suurimaid globaalseid probleeme, kuid arusaamad lahendusest on väga erinevad. Nii on rändeleppest saanud omamoodi lakmuspaber, mille kaudu joonistuvad välja erimeelsused nii riikide vahel kui ka sees.

Muidugi võis ennegi täheldada, et leidub riike ja poliitilisi jõude, kes suhtuvad rändesse soosivalt, ning neid, kes tahavad riigipiire jätkuvalt kontrolli all hoida. Rändelepe on aga ühtäkki valiku ette pannud kõik, ka need, kes seni äraootaval positsioonil olid.

Riigi territooriumi ja piiride kontroll on seni olnud vägagi suveräänne küsimus. Ränderaamistiku koostajatel polnud ilmselt keeruline aimata, et globaalse ühisosa leidmine on raske või koguni võimatu. Miks siis muidu püüab lepe jätta muljet, et keegi pole millekski kohustatud. Kui see nii oleks, poleks leppel ju mingit mõtet. Ei saa olla nii, et näiteks Eestil ei teki leppest mingeid kohustusi, küll aga tekivad kohustused rändajate päritoluriikidel – väidetakse ju, et lepe pidavat aitama neid korrale kutsuda.

Selline retoorika alahindab kodanike tervet mõistust. Teema oluliste tahkude pisendamine või mahavaikimine tegelikult ei tööta. Tuleks tunnistada, et rändelepe on äärmiselt tähtis ja ambitsioonikas dokument ning asjalik diskussioon selle üle on väga vajalik. Sisuliselt on see pikaajalise mõjuga poliitiline deklaratsioon, mis määratleb, kuidas tuleb (ning on moraalselt aktsepteeritav) riikidevahelisest rändest edaspidi üleüldse mõelda ja rääkida.

Leppega ühinemise eestkõnelejad on korduvalt rõhutanud, et lepe ei too Eestile ühtegi otsest juriidilist kohustust. Nii luuakse petlik mulje, nagu oleks riikidel võimalik leppest tulevaid moraalseid kohustusi endale sobivalt tõlgendada või koguni eirata. On mõtlema panev, et moraalsetest kohustustest vaikivad just need, kes rõhutavad väärtuste tähtsust välispoliitikas.

Õigusteadlane Lauri Mälksoo kirjutas 23.11 Postimehes: «Kuigi rändekompakt teeb viiteid riikide suveräänsusele, oleks tema ideede ausameelse elluviimise tagajärjeks siiski enesepiirangud suveräänsele otsustusvabadusele rände haldamisel.» Seega seisneks säiliv suveräänsus peamiselt võimaluses lepet «ausameelselt» mitte ellu viia.

Paljude arvates polegi kuigi tähtis, mis leppes kirjas, sest liituda tuleks igal juhul, ainuüksi selleks, et olla n-ö klubis ja laua taga. See kõlab nagu ehteestlaslik plaan rehepappi teha – kirjutame alla ja kui selgub, et ei sobi, siis lihtsalt ei täida. Ehk õnnestubki kolm tilka verd taas ära anda nii, et Vanapagan kätte ei saa. Aga kui ei õnnestu?

Ei maksa unustada, et ÜROs on arvuline ülekaal riikidel, kelle olukord ja vaade rändele erineb Euroopa riikidest oluliselt. Seda väljendas reljeefselt endine ÜRO peasekretär Kofi Annan, kes 2004. aastal Euroopa Parlamendis peetud kõnes tõdes muu hulgas järgmist: «Ei saa olla kahtlust, et Euroopa ühiskonnad vajavad sisserändajaid. Eurooplastel on vähem lapsi ja nad elavad kauem. Ilma sisserändeta /.../ jääksid täitmata töökohad ja osutamata teenused, majandused kahaneksid ja ühiskonnad stagneeruksid. Sisseränne neid probleeme üksi ei lahendaks, kuid sisseränne on iga lahenduse oluline koostisosa.»*

Mälksoo kirjutas ka, et kuigi ÜRO Julgeolekunõukogus osalemine on oluline, on veelgi tähtsam, et see, mida sinna tegema minnakse, ei oleks Eesti huvidega vastuolus. Nii jõuamegi küsimuse juurde, mis ikkagi on Eesti huvides ja kas lepe neid huvisid toetab või mitte.

Leppega ühinemast loobunud Austraalia valitsust on hiljutine kontrollimatu rände kogemus õpetanud, et riigi esmane huvi on moraalse suveräänsuse säilitamine.
Oletame korraks, et kõnealune ÜRO leping oleks kehtinud juba kümmekond aastat ja Austraaliagi oleks liitunud. Kas nad oleks saanud rakendada laevade tagasisaatmise poliitikat ning inimsmugeldajate heidutamiseks osa illegaale Nauru kinnipidamiskeskustesse lukustada? See oli karm käik, kuid aitas smugeldamise kiirelt ära lõpetada, mis kokkuvõttes oli ka rändajate huvides. Muidugi ei puudunud seejuures ka etteheited ning kui oponentidel olnuks rändeleping, millele toetuda, võinuks asjad hoopis teisiti minna.

Kuigi Eestis on praegu rahulik, võib siingi saabuda päev, mil vajame tavapärasest jõulisemat tegutsemist. Kas saame siis veel kindlameelse seisukoha võtta, kui kolm tilka verd ühe ajutise istekoha eest on antud ning oluline osa moraalsest suveräänsuses loovutatud?
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline